Skocz do zawartości

Pytania świeżego właściciela BMW


Wielki_M

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem świeżym forumowiczem a także dość świeżym właścicielem e39 525 TDS 1998r. Dłuuuugo szukałem samochodu: Ople Alfy Audi itp ale raz wsiadłem do 5teczki i lipnie..........wyglądają pozostałe marki (subiektywne odczucie)

 

Chciałem się podzielić i zapytać o kilka nurtujących mnie spraw.

 

1 Dwu masowe koło zamachowe - regenerować czy wymieniać na nowe??

 

- na szczęście kupując moją Bumę zdawałem sobie sprawę, że samochód mimo wieku nie jest najtańszy w eksploatacji no i się szybko przekonuje, że tak jest ale.... jakoś tak podchodzę do tego z entuzjazmem i spokojnie zbieram $ na kolejne części. Jedną z nich może być w/w. koło - symptomy standardowe: bujanie przy wolnych obrotach, raz zabujało mi przodem samochodu przy hamowaniu - ale - brak falowania obrotów, przy włączonej klimie brak wibracji = wyższe obroty na jałowym biegu. Samochodzik wstawiam niedługo na "obserwację" mając nadzieje że to nie to, mimo to ciekawi mnie wasza opinia co do regenerowania kół masowych?

Znalazłem kontakt to ludzi w Poznaniu którzy zajmują się podobno profesjonalną regeneracją dając nawet gwarancję 12m, mówią że robią to tak jak by koło było prawie nowe i kosztuje to od 600 - 800 zł a nie 2316 zł jak mi powiedzieli w jednym z Piaseczyńskich serwisów.

PS - może znacie kogoś w Warszawie kto może też profesjonalnie regeneruje takie koła.

 

2. Xeony??

- mam standardowe xenonki i przymierzam się do wymiany ich na takie po liftingu, z tego co się dowiedziałem potrzebna jest do tego wymiana takich dwóch kosteczek przy reflektorach na jakieś nowsze - pyt. - gdzie w miarę tanio takie dostać i czy ciężki jest samodzielny montaż? ...a może wcale nic oprócz kloszy z angel ringami nie trzeba wymieniać??

 

3. Wskaźnik paliwa?

- jedna z bardziej nurtujących i pewnie prozaicznych spraw. Jade sobie jade swoją Betką patrze na wskaźnik pokazuje np 15 l. jade sobie dalej i widzę, że wskazówka jest już w okolicach 17 l. w pierwszej chwili pomyślałem sobie "nigdy więcej z drewna" = qrde cud nie muszę tankować ale w drugiej już poważnie to czy ten wskaźnik wskazuje dane z jakiegoś pływaka w baku czy z komputera??

 

4. Skrzynia biegów a dokładni drążek zmiany biegów??

- jak kupowałem 5teczke to właściciel powiedział mi, że ze względu na jakiś gumowy element na końcu tego drążka który jest "niewłaściwe działający" jest problem z "wcelowaniem" w bieg 1, 3 i 5 ale po jakimś czasie problem ustaje (potwierdzam). Co to dokładni może być??????

 

To chyba koniec :)

 

Jak tylko przyozdobię kilkoma bajerami autko to na pewno się pochwalę jakąś fotką.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

ad 1. Koło dwumasowe niestety dużo kosztuje ale duzo dłużej słuzy niż regenerowane. Jeśli robisz rocznie ponad 50tkm to zarysykuj, bo zmieścisz się w gwarancji, tylko pamiętaj, że gwarancja nie obejmuje kosztów wymiany...

ad 3. Wskazania poziomu paliwa pobierane są z pływaka w baku.

ad 4. Należy wymienić przegub wybieraka skrzyni biegów.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie bardzo małe przebiegi ponieważ nie jeżdżę samochodem na co dzień.

Podobno taka regeneracja wydłuża życie koła na około 150 tyś - 200 tyś km.

Wiec logiczniejsze chyba jednak będzie zrobienie powyższego.

 

Co do wskaźnika to jakoś nie jestem przekonany do tego, że to są informacje z pływaka. Odnoszę wrażenie, że wskaźnik paliwa jest z synchronizowany z komputerem a dokładnie z informacją o ilości kilometrów które zostały do przejechania - jak wyjeżdżam poza Wawe jadę w trasie to naturalnie zmniejsza się spalanie a komputer pokazuje, że mogę przejechać więcej kilosów i jak bum cyk cyk widzę że ta wskazówka idzie do góry. Ba ile razy wyruszałem gdzieś na rezerwie i właśnie na jakiejś nie za długiej trasie rezerwa się wyłączała bo spalanie zmalało. .....choć może nie mam racji :)

 

No i najważniejsze - jeszcze raz chciałbym się zapytać czy ktoś wie gdzie w Warszawie regenerują - dobrze - koła dwu masowe.

 

.....no i jakaś pomoc z kwestią xenonków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....no i jakaś pomoc z kwestią xenonków

 

Co do lamp to pamietaj że lampy polifcie są różne do h7 i pod zarowke xenon, przejsciowki mozna kupic w ASO koszt chyba ok 180 zł szt. 4 (kierunki i lampy mijania) dlugie są takie same wtyki, lub poszukać na Allegro.pl, ewentualnie zawsze można samemu kupic końcówki żenskie i męskie polutowac założyć koncowki termokurczliwe i zrobić na wtyki póżniej zalać to silikonem i będzie prawie jak oryginał :) koszt ok 5 zł Pozdrawiam

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wskaźnika to jakoś nie jestem przekonany do tego, że to są informacje z pływaka. Odnoszę wrażenie, że wskaźnik paliwa jest z synchronizowany z komputerem a dokładnie z informacją o ilości kilometrów które zostały do przejechania - jak wyjeżdżam poza Wawe jadę w trasie to naturalnie zmniejsza się spalanie a komputer pokazuje, że mogę przejechać więcej kilosów i jak bum cyk cyk widzę że ta wskazówka idzie do góry. Ba ile razy wyruszałem gdzieś na rezerwie i właśnie na jakiejś nie za długiej trasie rezerwa się wyłączała bo spalanie zmalało. .....choć może nie mam racji :)

wskaznik nie może pokazywać na ile wystarczy paliwa przy danym stylu jazdy a tym bardziej nie może "rosnąć" poziom paliwa w baku

pływak jest mechaniczny i tak jak w innych autach działa na zasadzie zmiany oporności w potencjometrze

czyli na rosnące wskazania poziomu paliwa mogą mieć wpływ albo uszkodzony potencjometr albo zmieniające się napięcie w instalacji auta (np. różnice w ładowaniu czy padnięty akumulator) możesz też mieć gdzieś kabel przetarty i on dając lewą masę może fałszować wskazania i będzie się to dodatkowo zmieniać ze zmianą wilgotności miejsca uszkodzonego

no a jak chcesz faktycznie zobaczyć jak zmienia się zasięg razem ze zmianą stylu jazdy to na komputerze pokładowym włącz "range" czyli zasięg na paliwie które pozostało w zbiorniku

 

Chopy dobrze godom ??? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co z tą wskazówką poziomu paliwa ja też zauważyłem takie dziwne zachowanie, szczególnie jest to widoczne jak mam już mało paliwa, jak zapalam auto jest więcej, jak ruszam na zimnym wskazówka pokazuje od razu mniej, a za chwilę jak np. jadę powoli na prostej znowu pokazuje trochę więcej. nie wiem o co kaman. Ktos wie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murzyn to normalne. U mnie po odpaleniu, gdy mam mało paliwa bardzo często wskazuje nieco mniej niż jest rzeczywiście w baku. Po odpaleniu wskaźnik pokazuje 7-8 litrów i pali sie kontrolka rezerwy, po kilku km, rezerwa się już nie pali i wskazuje np. 11 litrów (zasięg też się przy tym oczywiście zwiększa). Gdy w baku mam więcej paliwa rzeczywiscie dużo cześciej wskazuje od razu prawidłową wartość. Miałem tak w każdym aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murzyn to normalne. U mnie po odpaleniu, gdy mam mało paliwa bardzo często wskazuje nieco mniej niż jest rzeczywiście w baku. Po odpaleniu wskaźnik pokazuje 7-8 litrów i pali sie kontrolka rezerwy, po kilku km, rezerwa się już nie pali i wskazuje np. 11 litrów (zasięg też się przy tym oczywiście zwiększa). Gdy w baku mam więcej paliwa rzeczywiscie dużo cześciej wskazuje od razu prawidłową wartość. Miałem tak w każdym aucie.

Tez to potierdzam. Nawet w Jeepie tak sie dzieje, nie tylko w BMW.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest normalne - zacina się jeden z czujników poziomu paliwa bo są 2 sztuki. U mnie to wyszło na diagnostyce komp. Efekty były takie jak opisujecie.
Narazei każda e39 jaką spotkałem tak miała. Na początku pokazuje mniej a później nawet potrafi rezerwa zgasnąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i mam podobne skojarzenia co do e39 kumpla z ktorym zwyklem jezdzic do pracy.rzecz sie tyczy rezerwy i mozliwych do przejechania kilometrow.

my to sobie tlumaczylismy tym ze komputer pokazuje mniej kilometrow do przejechania (tyczy sie jazdy na rezerwie) poniewaz silnik jest zimny i pracuje na ssaniu.jak sie rozgrzewa i ssanie wylacza to pokazuje wiecej bo auto pali mniej.co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Co do wskaźnika to jakoś nie jestem przekonany do tego, że to są informacje z pływaka. Odnoszę wrażenie, że wskaźnik paliwa jest z synchronizowany z komputerem a dokładnie z informacją o ilości kilometrów które zostały do przejechania

Odłącz zegary a dowiesz się z kąd BC oblicza parametry :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i mam podobne skojarzenia co do e39 kumpla z ktorym zwyklem jezdzic do pracy.rzecz sie tyczy rezerwy i mozliwych do przejechania kilometrow.

my to sobie tlumaczylismy tym ze komputer pokazuje mniej kilometrow do przejechania (tyczy sie jazdy na rezerwie) poniewaz silnik jest zimny i pracuje na ssaniu.jak sie rozgrzewa i ssanie wylacza to pokazuje wiecej bo auto pali mniej.co wy na to?

auta z wielo punktowym wtryskiem nie mają ssania a jedynie większą dawkę na zimnym silniku -- ale w sumie nie o to chodzi

pozostana przy mojej tezie że poziom paliwa powinien być (i jest) pokazywany rzeczywisty a nie przeliczany według obecnego stylu jazdy

mogą być wahania ze względu na wielkość zbiornika no i nie wiem jaki jest cykl pracy pompki przelewającej paliwo z komór zbiornika - ale pewnie nie pracuje ona nonstop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

Co do wskaźnika wniosek taki, że to w większości przypadków standard ale może być spowodowany jakimś defektem. Tragedii nie ma bo chyba nikt nie jeździ samochodem aż mu się 0 na wskaźniku pojawi.

 

Wstawiam 12ego samochodzik do Mag Pol-u (słyszałem różne opinie ale chyba większość pozytywnie) na przegląd to mi go po sprawdzają może coś wyjdzie z tymi czujnikami.

 

Co do xenonków będę musiał pokombinować.

 

Co do koła dwu masowego - to chyba będę musiał je do Poznania wysłać na regenerację, myślałem, że może jednak jest jakiś serwis tych kół bo by mi koszty przesyłki DHL odpadły. Koło trochę waży i pewnie nieźle se policzą za transport. Mimo wszystko jeśli ktoś dowie się czy jest coś takiego w Warszawie to będę dźwięczny za info.

 

Jeszcze jedno pytanie czy 18" felgi to przesada????

Znalazłem nowe piękne felgi, skręcane z rantem bardzo eleganckie z nowymi oponkami za 3560 zł komplet. Wydaje mi się że to dość tanio ale czy nie przesada w rozmiarze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Jeszcze jedno pytanie czy 18" felgi to przesada????

Znalazłem nowe piękne felgi, skręcane z rantem bardzo eleganckie z nowymi oponkami za 3560 zł komplet. Wydaje mi się że to dość tanio ale czy nie przesada w rozmiarze??

18 pasują idealnie to standardowego zawieszenia, 17 tylko jeżeli masz obniżone inaczej się zgubią. Aby rozwiać wasze niepewnosci co do wskaźnika paliwa to zaparkujcie w jedną noc auto przodem do dołu a drugiej nocy przodem do góry. Nie pamiętam w której pozycji, ale chyba przodem w dół pokazuje prawdziwy poziom od razu po starcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a ja chciałem odnieść się do wypowiedzi odnośnie stanu paliwa.

Zawsze staram sie miec nie mniej jak 20l w baku . Mam gaz. Wyjeżdżając w trase i jeździe cały czas na gazie wskaźnik paliwa (benzyny) idzie na dół do rezerwy pomimo tego ze nie spala ani kropli benzyny. Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go, stan znów wraca na poczatkowy. Wniosek,,,, wskazania są wyliczene z roznych danych wejsciowych nie tylko potencjometra mechanicznego w baku.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wskaźnikiem to jest chyba normalne bo występuje w każdej E39 jaka spotkałem, ale wydaje mi się ze nie ma znaczenia ile km mamy do przejechania, to akurat wskazuje komputer :? Zróbcie eksperyment postawcie na noc auto przodem do dołu i obserwujcie w czasie jazdy jak zachowuje isę wskaźnik. Drugiego dnia postawcie przodem do góry :wink: i będzie różnica. Po prostu on potrzebuje troche czasu aby "dojść do siebie"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.