Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dylemat. chcę kupić felgi i o ile wiem że chcę wzór M6 to nie wiem za to jaki rozmiar. Czy ktoś z was ma jakieś fotki samochodu na 17 i na 18. No i jeszcze jedna sprawa czy na 18 wejdzie profil 45 czy nie bardzo.

Jakie macie doświadczenia z felgami 18" czy mocno dobijają zawieszenie czy samochód dużo gorzej się zbiera??

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
Kolego, miałem felgi 15' 206/65 i bie narzekałem, kupiłem 17' przód 235/45 i tył to samo. Z przodu mam 8" a z tyłu 9" i powiem że nie czuje różnicy za bardzo, spalanie prawie to samo chociaż powinno się zwiiększyć ale nie zmieniło się, prowadzenie na koleinach dużo gorsze ale na w miare równych drogach jest lepsze, a osiągi takie same praktycznie(znajomi nawet mówili że jakby lepiej się zbierał ale wątpie)ogólnie polecam 17 bo i ładnie wygląda i w miarę dobrze się prowadzi
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
funkcjonalność to rzecz drugoplanowa. Obecnie mam felgi 16" i zastanawiam się czy zniana o 1 cal coś wizualnie poprawi poza tym że felgi m6 na pewno są ładniejsze niż zeryjne. zastanawiam się nad 18 bo nie wiem czy 17 m6 nie będą zbyt kuso wyglądały

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

Dymek442 jeśli masz teraz 16-nastki to po zmianie na 17-nastki nie odczujesz zbytnio wizualnie różnicy. Felgi a la M6 wyglądają przy tym rozmiarze bardzo skromnie, 18-nastka już ciekawiej, ktoś z Forum ma właśnie takie felgi w rozmiarze 18-cali na swojej białej E39, możesz poszukać. Ponadto 17-nastki same w sobie nie są małymi felgami, w E36 wyglądają całkiem całkiem, jednak przy gabarytach E39 gubią się i wyglądają jak 16-nastki. Cóż takie auto, 18-cali groźnie brzmi, ale w E39 to standard jeśli mają się dobrze prezentować. Sam mam w tej chwili 18-nastki i są w sam raz, ani za duże, ani za małe, w przyszłym roku zakładam jednak 19-nastki, wtedy dopiero felga będzie się rzucała w oczy...

 

Co do komfortu to na 17-nastkach i oponach 235/45/17 profil opony ma średnicę 106mm, przy 18-nastkach i oponach 235/40/18 profil wynosi 94mm czyli jakaś drobna różnica podejrzewam będzie w komforcie, choć pewnie większosć jej nie odczuje. Wizualnie 17-nastka na takich kołach jednak wygląda bardzo średnio ze wzgledu na duży balon i swój rozmiar przy E39, 18-nastka już się bardzo dobrze prezentuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem dylemat 17 czy 18 i wybrałem 17. Mój znajomy w E39 540i miał 18tki i mimo że oryginały to co chwile je prostował. Fakt, że drogi w Łodzi mamy co raz lepsze ale jednak komfort na 18tkach siada mocno w porównaniu do 17". Co do wyglądu to się zgodzę, 17tki ładnie wyglądają, ale szału nie ma, 18tki są idealne jeśli chodzi wizualną stronę. 19 cali to wg mnie już przegięcie w każdej materii, bo wysokość koła E39 nie jest aż taka, żeby dało sie na 19 calach mieć profil opony nadający się do normalnej jezdy bez efektu "taczki".
Opublikowano

hmm no tak myślałem :/ wiec pewnie bedzie 18 chociaż jak patrze na drogi to średnio mnie to bawi :/ a jaki profil przy tym 40 ? bo na 17 wchodzi 45 według instrukcji przy szerokości 235. 18 nie przewidziano. Aha no i czy et15 podejdzie do e39 przy szerokości felgi 8,5j bo troszke mi sie nie wydaje

 

a tu 19 cali pięknie wygląda

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.bilgalleri.dk/uploads_xl_wm/1032467.jpg

 

i 18 cali też całkiem

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img248.imageshack.us/img248/9776/m6e39av2.jpg

w takim wypadku 17 słabo widze

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

Ja swoich 18-nastek jeszcze nie prostowałem. Ja ktoś traktuje autko jak służbowego żuka to niech sobie odpuści coś większego niż 16-nastka, bo co roku będzie prostował felgi. Ludzie prostują 15-calowe felgi, więc wszystko zależy od stylu jazdy, jakości felgi i opony.

 

Poza tym z tym obniżeniem komfortu pomiędzy 17-nastką i 18-nastkę to bez przesady. Różnica w komforcie jest między kołem 225/60/15, a np. 235/40/18, gdzie profil opony spada ze 131mm do 94mm i jest to bardzo odczuwalne (szczególnie na wszelkiego rodzaju garbach i większych koleinach), a nie pomiędzy 235/45/17 i 235/40/18 gdzie różnica profilu wynosi 12mm i odczucie jest minimalne. Tu i tu jest twardo, jedno i drugie sprawia że cierpi zawieszenie, a różnica w wyglądzie bardzo duża.

 

Co do ET to przy 8,5 calowej feldze Et15 jest ok do E39. Znajomy ma 19-nastki 8,5 cala z ET15 na oponach 235/35/19 z obniżonym przednim zawieszeniem o blisko 5 cm i nic nie trze.

 

Dymek442 zastanów się jednak nad tymi felgami a la M6. Są to "włoskie" podróbki, ich jakość nie jest najlepsza, lubią się giąć a dodatkowo E39 swoje waży. Wiadomo, wyglądają ok i CCC, ale później możeć mieć klops przy ich użytkowaniu i problem ze sprzedażą.

Opublikowano (edytowane)

hmmm takie najgorsze to te felgi myślę nie są . Znaczy rozumiem że chiński odpowiednik za 1200 za 4 sztuki to szmelc ale te maja certyfikat itd pierdoły więc chyba powinny być ok

 

ogólnie o te fele biega http://moto.allegro.pl/item404817443_18_felgi_bmw_m6_5x120_e34_e39_e38_e60_e65.html

Edytowane przez Dymek442

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kupuj tylko oryginały BMW!!! Wszystkie te podróby są tak marne, że więcej wydasz na prostowanie ich niż oszczędzisz na cenie w porównaniu do oryginalnych BMW. Już nie wspomne o masie felg, a koło to element nieresorowany więc jego ciężar ma olbrzymie znaczenie. Edytowane przez mmw
Opublikowano
nie są z włoch te które chce kupić tylko z kanady czyli takie jak opisuja na bimmerfest i innych forach więc chyba towar dobry

 

ogólnie o te fele biega http://moto.allegro.pl/item404817443_18_felgi_bmw_m6_5x120_e34_e39_e38_e60_e65.html

 

Te z linku są właśnie włoskie, ale jeśli chodzi Ci tylko o wzór to hmm... generalnie wzór jest bardzo ładny, chętnie założyłbym je do jakieś sportowej Coupetki, ale jak dla mnie one w ogóle nie pasują do limuzyny E39, no ale to Tobie mają się podobać, o gustach się nie dyskutuje. :wink:

Opublikowano
Ja jeżdze na 17" 235/45 Dunlop Sport i powiem tak jak jest droga świetna to auto super się prowadzi, nie plywa trzyma się świetnie w zakrętach i ten wygląd bezcenny :D. Dobrych dróg a takich u nas juz jest coraz wiecej nie brtakuje. :D
brokat_
Opublikowano
hmmm takie najgorsze to te felgi myślę nie są . Znaczy rozumiem że chiński odpowiednik za 1200 za 4 sztuki to szmelc ale te maja certyfikat itd pierdoły więc chyba powinny być ok

 

ogólnie o te fele biega http://moto.allegro.pl/item404817443_18_felgi_bmw_m6_5x120_e34_e39_e38_e60_e65.html

 

Fele wygladaja super !

Ja jeżdżę na 17 " ( opony - Pirelli P Zero ). Sadzę że ze względu na nawierzchnię dróg zostanę przy tym rozmiarze.

Pzdr.

Opublikowano
ehh a ja jestem dalej wewnętrznie rozdarty jak bohater powieści romantycznej. cholera ma wyglądać czy jeździć ludzie mowia mi w kolko że słaby poomysł z tymi 18 felami. Nawet koleś co ma 7-ke mowi że na 18 mu się słabo jeździ no ale z kolei jak to fajnie wygląda :) co do oryginałów to nie jestem podobnego zdania bo jeździłem już na niefirmowych felgach i nie narzekałem to że coś nie kosztuje tryliona złotych to nie znaczy chybaże to chłam no oprócz chińskich felg które wyglądają i są badziewne

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

  • Członkowie klubu
Opublikowano

To może 18'tki od Alpiny :

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img87.imageshack.us/img87/770/alpinahuta3ru2.jpg

UIHZ9556.JPG

Opublikowano (edytowane)
Dymek ludzie mają rację, bo 18-nastki na oponach 235/40/18 zmniejszają komfort praktycznie do minimum, wiem co piszę, sam takie mam i jest twardo (a jeszcze nie założyłem sportowej zawiechy :) ). Na kołach 235/45/17 będzie delikatnie bardziej komfortowo (jeśli w ogóle odczujesz różnicę), sam musisz się jednak zastanowić czy te minimum warte jest rezygnacji z wyglądu autka, bo 17-nastki, z oczywiście całym szacunkiem dla ich użytkowników, nie mają żadnej prezentacji w E39, a te felgi, które Ci sie podobają a la m6 wyglądają wręcz mega komicznie w tym rozmiarze, nie przesadzam. :roll2: Edytowane przez _Kris_
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie każda fela pasuje do E39. Zmiana designu BMW wraz z przyjściem Bangla była tak radykalna, że i fele od nowych modeli zupełnie nie pasują do tych sprzed ery Bangle. Po prostu nowe BMW mają mocne przetłoczenia blachy, kanty itd. Jest to piękne ale i kształt felg jest zupełnie inny do nich. Mi się osobiście najbardziej podobają fele oryginalne M pakietowe (nie od M5) te:

 

http://www.jimmy540i.com/e39family.htm

 

chodzi mi o nr 12 białe BMW z Florydy.

 

Sam mam takie po naprawdę miesięcznym zastanawianiu się które wybrać, przeglądaniu setek E39 itd.

 

A co do wyglądu 17" to zgodzę się, że wyglądają gorzej od 18" ale bez przesady, nadal wyglądają super i bardzo wiele osób mi to mówi. Oczywiście przy zawieszeniu standardowym faktycznie giną w ogóle ale ja mam M pakietowe i jest ok, a komfort jazdy naprawdę super.

Opublikowano

Tutaj 2 ich przykłady w rozmiarze 17-cali, autko obniżone:

 

http://img392.imageshack.us/img392/6855/72277555dq5.jpg

 

http://img360.imageshack.us/img360/7261/99872648fi8.jpg

 

Również myślę, że nie są najgorsze, spory to kompromis jednak...

Opublikowano
lucadore ludzie mają rację, bo 18-nastki na oponach 235/40/18 zmniejszają komfort praktycznie do minimum, wiem co piszę, sam takie mam i jest twardo (a jeszcze nie założyłem sportowej zawiechy :) ). Dodatkowo obniżyłeś już sobie zawieszenie, a to będzie potęgowało utratę komfortu. Na kołach 235/45/17 będzie delikatnie bardziej komfortowo (jeśli w ogóle odczujesz różnicę), sam musisz się jednak zastanowić czy te minimum warte jest rezygnacji z wyglądu autka, bo 17-nastki, z oczywiście całym szacunkiem dla ich użytkowników, nie mają żadnej prezentacji w E39, a te felgi, które Ci sie podobają a la m6 wyglądają wręcz mega komicznie w tym rozmiarze, nie przesadzam. :roll2:

 

 

ja mam 17stki 235 przód i 255 tył i nie mam zamiaru tego zmieniać,

jak się ma zdrowy zawias to jeździ komfortowo, a jak zdeptusa to ani 15stki ani głośna muzyka ani medytacja nie pomogą hyhy

Opublikowano
lucadore ludzie mają rację, bo 18-nastki na oponach 235/40/18 zmniejszają komfort praktycznie do minimum, wiem co piszę, sam takie mam i jest twardo (a jeszcze nie założyłem sportowej zawiechy :) ). Dodatkowo obniżyłeś już sobie zawieszenie, a to będzie potęgowało utratę komfortu. Na kołach 235/45/17 będzie delikatnie bardziej komfortowo (jeśli w ogóle odczujesz różnicę), sam musisz się jednak zastanowić czy te minimum warte jest rezygnacji z wyglądu autka, bo 17-nastki, z oczywiście całym szacunkiem dla ich użytkowników, nie mają żadnej prezentacji w E39, a te felgi, które Ci sie podobają a la m6 wyglądają wręcz mega komicznie w tym rozmiarze, nie przesadzam. :roll2:

 

 

ja mam 17stki 235 przód i 255 tył i nie mam zamiaru tego zmieniać,

jak się ma zdrowy zawias to jeździ komfortowo, a jak zdeptusa to ani 15stki ani głośna muzyka ani medytacja nie pomogą hyhy

 

to było do Dymka, którego wziąłem za Ciebie :lol: :8) Pozdro.

Opublikowano
Pytanie banalne, ale nie znalazłem odpowiedzi :( :8) Dlaczego stosuje się szerszą oponę z tyłu ?

 

W mocnych wersjach tylnonapędowych (np. M5) przede wszystkim dla przyczepnosci, w słabszych przede wszystkim dla efektu wizualnego. :)

Opublikowano

Oj teraz znow mam problem bo wybór padł raczej na 99% na 18-tki ale spodobały mi się inne felgi a dokładniej te piękności z parapetami:)

http://moto.allegro.pl/item410014381_piekne_nowe_felgi_18_5x120_bmw_5_7_z_rantem.html

myślę że to już bardziej podejdzie pod e39

a jak wam sie coś takiego widzi??

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj teraz znow mam problem bo wybór padł raczej na 99% na 18-tki ale spodobały mi się inne felgi a dokładniej te piękności z parapetami:)

http://moto.allegro.pl/item410014381_piekne_nowe_felgi_18_5x120_bmw_5_7_z_rantem.html

myślę że to już bardziej podejdzie pod e39

a jak wam sie coś takiego widzi??

 

A Ty ciągle szukasz wśród tego badziewia wykonanego z cholera wie czego. Kup używane ale oryginalne felgi BMW bo są lekkie, wytrzymałe i produkowane przez najlepsze firmy a nie jakieś chińskie czy włoskie gnioty, które po roku będą wyglądały i toczyły się jak... szkoda gadać. :wink:

 

Już nie wspominając o tym, że otwór centrujący w E39 jest większy niż w E60 więc jakim cudem pasują do obydwu modeli???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.