Skocz do zawartości

Tuleje główne tylnej belki <touring>


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzisiaj zrobiłem prawą stronę.

Powiem tak : jest przy tym sporo roboty, i nie wiem czy podjąłbym sie takiej roboty na zlecenie. Dodam że mam spore zaplecze warsztatowe, kanał , palnik i różnego rodzaju ściagacze.

 

Sciagacz musialem zrobic nowy bo żaden nie pasował.

Najwiekszym problemem jest wcisnąć nową tuleje do końca.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Najwiekszym problemem jest wcisnąć nową tuleje do końca

 

Jak to mówią: jak nie posmarujesz to nie pojedziesz;-)

 

Gdy ja wymieniałem tuleje, przesmarowałem delikatnie towotem, wystarczyło ręką docisnąć, tak lekko wchodziły. Zawsze mogłeś wspomóc się podnośnikiem.

 

Nie wiem jak inni, ale ja unikałbym grzania palnikiem. Chyba, że ktoś zna się na metalurgii na tyle i wie ile podgrzać aluminium aby nie zmienić jego wewnętrznej struktury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się , wszystko weszło do końca tak jak powinno.

Do końca tuleje weszły pod ciężarem samochodu - oczywiście trzeba zaprzeć o zewnetrzną krawędź tuleji ( nie za srodek bo mozna zerwac tuleje)

 

Mam ściagacz własnej roboty, więc jak ktoś będzie się podejmował wymiany to można sie do mnie odezwac- jestem z Tychów.

 

Poniżej zdjecia moich starych tulei :

http://www.fotoszok.pl/out.php/t532293_dsc00073.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/out.php/t532294_dsc00074.jpg

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam mam podobny problem , sprawdzilem pomysl kolegi dyzio 255 , nie chce sie czepiac ale tych gumek ma byc chyba 22 a nie 20 (moze to nie istotne) ja dalem w ten spsob 3 szt gora z tylu , 2 szt gora z przodu i po jednej na dole . Faktycznie nie to auto , a wiec na pewno mam zerwane tuleje , wzrokowo tez to widac male pekniecia na gumach . W tescie tym z gumowymi podkladkami chodzi glownie o wykasowanie luzow na tulejach , a moze nawet przez zastosowanie ich calkowicie pozbawienia tuleji ich glownego celu czyli tlumienia drgan , no bo jezeli to wszystko poskrecamy nie mamy zadnego luzu a co za tym idzie zero tlumienia ze strony tulei , nie mniej pomysl jest dobry bo daje nam wizerunek jak bardzo mamy zuzyte nasze stare tuleje i jak miec bedziemy po ich wymianie na nowe . Ja na pewno wymieniam :!:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik to faktycznie głupi pomysł. Natomiast do zakładania tulei podobno sprawdza się woda z mydłem. Po pewnym czasie woda odparuje i guma siedzi sztywno. Na smarze zawsze będzie inaczej pracować w siedzisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam już jestem po wymianie tulei , wszystko jak byc powinno , jest sporo roboty i gimnastyki ale wiem że sam nie zerwałem gum . Zarówno demontaż jak i montaż dość opornie , ale poszło ( ściągacz dorabiany , jak i cała reszta potrzebna do pracy) . Kupiłem tuleje jak zawsze z inter. u mojego sprzedawcy czescidobmw.pl . Wciskając uzylem schlodzenia w zamrażarce i smaru grafitowego . :cool2:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Podobno stare tuleje najlepiej podgrzać małym palnikiem ( wtedy same wypadną) albo po prostu pociąć.

 

Przy zakładaniu nowych jest dobry patent. 12 godzin przed zakładaniem nowych tulei włożyć je do zamrażarki. Guma kurczy się i sama wchodzi. Po lekkim dokręceniu belki czekamy chwile żeby nabrała temp otoczenia i gotowe

dobry patent :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś potrzebował Tulei to mam do komplet do sprzedania Febiego po 160 zł/szt. czyli w cenie chińszczyzny. Mam również zestawy aby nie wymieniać całych tuleii tylko wkładki metalowe w tulejach, sztywność auta większa niż na zwykłych tulejach. Już 3 miesiąc testuje na swoim samochodzie. Auto prowadzi się dużo lepiej, tył jest sztywniejszy, nie poddaje się tak na zakrętach i podczas gwałtownych redukcji. Taki zestaw montuje się w ok. godzinkę samemu. Potrzebne są dwa podnośniki i klucz 21.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to prosze pisać na priv. Mogę udostępnić swoje auto aby sprawdzić. Możliwość montażu u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam>potrzebuje zreanimować te tuleje na jakis czas (brak kasy) i chodzi mi o te podkładki mam problem zeby dostac 0,4mm a i tak trzeba wsadzić kilka to moje pytanie ile sie wkłada z góry i z dołu ale w cm i czy można wsadzić jedna gruba gumę bo mam dostęp to takich z 2cm, jaka długa jest ta śruba żeby chwycił gwint

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie podkładam żadnej gumy, mam wypalone podkładki ze stali o grubości 10 mm i je wkładam. Stabilizuje wózek przed ruchami przód tył, prawa lewa i góra dół.

Jeździ się rewelacyjnie i po ich założeniu kończy się problem z tymi tulejami. Masz dożywocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie 0,4mm, tylko 4mm.

Nad tuleje dajesz 3 z przodu i 4 z tyłu.

Pod tuleje, czyli miedzy talerzyk a tuleje dajesz po dwie takie podkładki z przodu jak i z tyłu. Razem wychodzi 22szt.

 

Mam taką gumę 4mm (zostało mi jeszcze), konkretnie arkusz ~ 1.2m x 0.5m.

Spokojnie wystarcza na 22szt, a nawet 25 wyjdzie, (jak coś sie nie uda pokroić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rzeczy tutaj piszecie Panowie.. Dzisiaj byłem na przeglądzie i na przyrządzie wykazało tragiczny stan tylnych amortyzatorów (jakieś 20-30%) :shock: Tym większe było moje zdziwieniem bo amorki wymieniałem niedawno na bilsteiny. Po zajrzeniu pod spód auta, diagnosta poszarpał sankami i zawyrokował, że to chyba przez te 4 tuleje w sankach. Czy to prawdopodobne? Może to dać taki efekt? Dodam jeszcze, że auto faktycznie na poprzecznych nierównościach dziwnie się 'tłucze'... Jeśli tak, to gdzie mi to w Łodzi zrobią i nie zepsują nic przy okazji? Jaka cena tych tulei? Kolega wyżej pisze, że ma po 160/szt. - nowe? Chyba nie. Dzięki za odpowiedzi :cool2:

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Allegro masz od 130 zł/szt za chińszczyznę ale czy warto? Jak założyć to coś dobrego.

Kolego a wjedź z prędkością ok 80 km/h w koleinę i zobaczysz jak majdnie ci [BAD] na boki. Ja kiedyś w czasie deszczu o mało nie zaliczyłem bariery betonowej przez te tuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do upuaut.

Taki wynik amortyzatorów wskazuje z całą pewnością na uszkodzenie tych gum.

Wymieniaj bez zastanowienia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Allegro masz od 130 zł/szt za chińszczyznę ale czy warto? Jak założyć to coś dobrego.

Kolego a wjedź z prędkością ok 80 km/h w koleinę i zobaczysz jak majdnie ci [bAD] na boki. Ja kiedyś w czasie deszczu o mało nie zaliczyłem bariery betonowej przez te tuleje.

 

Ja mam tak, ze wystarczy ze jest lekki zakręt i najezdzajac na dziure mam uskok z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.