Skocz do zawartości

TDS Po Chipie Kopci Jak Traktor


morgan3xp

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wedlug ,mnie i nie tylko ,sa to bzdety wyssane z palca!

"morgan"zmien styl!Odciaz glowice,wkrec ogranicznik(przedluzysz zywotnosc pompie),odczep sie od turbiny,a dalej bedziesz cieszyl sie udanym TDS-kiem.Ten silnik ,jest bardzo ciekawy,potrafi przeleciec bardzo duze przebiegi ,bez awaryjnie,ale nie stety (bez obrazy)"Nie jest idioto odporny"

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poza wszystkim moja 328 mając 193 KM przyspiesza w "siedem coś" - e34 ze swoją masą i diesel potrzebował by jakieś 240 KM żeby zrobić 7 sek.

 

E34 TDS nie jest wiele cięższa od Twojej E36 328i więc nie przesadzaj. Do tego taki diesel ma lepszy moment obrotowy więc przy podobnej mocy będzie zapitalał równie dobrze mimo nawet trochę większej wagi.

 

Przecież już sporo cięższa E39 528i miała 7,5 do paki więc ledwie 0,3 s. słabiej od Twojego auta. Czemu zatem stare, czyli lżejsze E34 miałoby miec słabiej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego taki diesel ma lepszy moment obrotowy więc przy podobnej mocy będzie zapitalał równie dobrze mimo nawet trochę większej wagi.

 

A o tym to było już ze sto razy: moment na silniku ma, i owszem większy, ale przez mniejsze przełożenie, moment na kołach nie rożni się zbytnio, za to ja mam setkę na dwójce, a więc o jedna zmianę biegów mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko pamiętaj, że przy takiej modyfikacji jak on potencjalnie ma to jego moment obrotowy to z 350-370Nm lekko. Zresztą nie o to chodzi, ja Ci tylko napisałem, że E34 nie jest takie dużo cięższe od Twojego auta a teoretycznie jeżeli jego silnik ma takie parametry jak ma to może mieć te 7,5 do setki i nie potrzebuje do tego 240KM (podałem Ci przykład z cięższą E39 528i).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj, że przy takiej modyfikacji jak on potencjalnie ma to jego moment obrotowy to z 350-370Nm lekko. Zresztą nie o to chodzi, ja Ci tylko napisałem, że E34 nie jest takie dużo cięższe od Twojego auta a teoretycznie jeżeli jego silnik ma takie parametry jak ma to może mieć te 7,5 do setki i nie potrzebuje do tego 240KM (podałem Ci przykład z cięższą E39 528i).

 

Ok. Rozumiem. Sprawdziłem e34 TDS jest o 150 kg cięższe - to dużo. Ponadto nie wierzę w taki moment w (bądź co bądź) starej konstrukcji. Mało tego - nie wierzę w deklarowaną moc, ale to chyba już wszyscy potwierdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz pierwszy link jaki wyskoczył.

 

http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=90

 

340Nm przy zwykłym chipowaniu na 175KM. Znam te dane, bo miałem Omegę z TDSem i zastanawiałem się nad chipowaniem jej bo w Omedze ten silnik to ślimak straszny (szczególnie przy gównianej GMowskiej skrzyni automatycznej). To jest maks co ma sens robić w TDSie, ale wiem, że można więcej, wystarczy pogadać z ludźmi co mają hamownie i robią te mapy. Nie zmienia to faktu, że wg mnie jest to bez sensu, a usunięcie fabrycznego ogranicznika pod pedałem to w ogóle jakaś paranoja.

 

Kolega, który ponoć te 190 koni sobie zrobił nie rozumie podstawowej rzeczy. Turbina w TDSie nie jest dostosowana do tak dużych ilości powietrza jakie musi napompować i już auta ponad 170KM przy lekko zużytej turbinie kopcą jak parowozy przy gazie do dechy.To co mu się dzieje jest zupełnie naturalne i myślę, że góra kilka tysięcy km wytrzyma mu turbo i pompa wtryskowa przy takim ustawieniu, no ale to jego sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz pierwszy link jaki wyskoczył.

 

http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=90

 

340Nm przy zwykłym chipowaniu na 175KM. Znam te dane, bo miałem Omegę z TDSem i zastanawiałem się nad chipowaniem jej bo w Omedze ten silnik to ślimak straszny (szczególnie przy [bAD] GMowskiej skrzyni automatycznej). To jest maks co ma sens robić w TDSie, ale wiem, że można więcej, wystarczy pogadać z ludźmi co mają hamownie i robią te mapy. Nie zmienia to faktu, że wg mnie jest to bez sensu, a usunięcie fabrycznego ogranicznika pod pedałem to w ogóle jakaś paranoja.

 

Kolega, który ponoć te 190 koni sobie zrobił nie rozumie podstawowej rzeczy. Turbina w TDSie nie jest dostosowana do tak dużych ilości powietrza jakie musi napompować i już auta ponad 170KM przy lekko zużytej turbinie kopcą jak parowozy przy gazie do dechy.To co mu się dzieje jest zupełnie naturalne i myślę, że góra kilka tysięcy km wytrzyma mu turbo i pompa wtryskowa przy takim ustawieniu, no ale to jego sprawa.

 

Dzięki. Teraz przyjmuję. I bardzo się dziwię że ta konstrukcja daje radę - 340 Nm dla 2,5 litra z konwencjonalnym wtryskiem i z "tamtych lat" to na prawdę dużo. No ale nie od dzisiaj wiadomo że BMW to mistrz w konstruowaniu silników.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz BMW to faktycznie mistrz absolutny ale tamten silnik akurat stworzył Steyr. :wink:

 

A przepraszam Cie bardzo. Steyer zrobił 2.4 td. Ten był juz konstrukcja BMW, być może (nie wiem) opartą na poprzedniku.

 

Choć zawsze mogę sie mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka wyjaśnień Panowie ja nie wiem jak wy długo zamierzacie jeździć autem jak ma ono rocznik 95ty ... ja raczej nie za długo to raz

autko chodzi jak zyleta silnik perfekcyjnie równo pracuje komfort z jazdy dzieki tej mocy dodaje jedynie milych wrazeń

co do pompy pompa przed zalozeniem chipu juz byla tak nie szczelna i miala tak niskie cisnienie ze musiala isc do wymiany i zostala na moje zyczenie specialnie wzmocniona i mocno uszczelniona co do turbiny mysle ze pusci ona wiecej powietrza tylko trzeba by sie zabrac profesionalnie za ustawienia z laptopem w komputerku a niestety takiej wiedzy nie posiadam i z przykroscia widze ze jednak bede musial isc komus zaplacic bo tu mi nikt nie pomoze:( ale i tak dzieki za moze nie wszystkie ale wiekszosc wypowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

 

Poszukaj cytatu "Pierwszy z wymienionych silników wysokoprężnych jest jednostką zapożyczoną od firmy BMW (tzw TDS konstrukcja austriackiej firmy Steyr), w którym została obniżona moc o około 10KM"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do osiagów mysle ze mogly by byc sporo lepsze gdyby tyle sadzy kurewskiej nie wychodzilo z rury ... gdyby bylo pelne spalanie ... dlatego mam podwójna motywacje zeby sie tym zając

Jak ktos napisal Tds moze sporo przejechac mam to na uwadze wlasnie dlatego nie zal mi go forsowac i zylowac bo pewnie zrobie nim jeszcze moze max 100 tys i pojdzie pod mlot albo zmienie motor na m5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

 

Poszukaj cytatu "Pierwszy z wymienionych silników wysokoprężnych jest jednostką zapożyczoną od firmy BMW (tzw TDS konstrukcja austriackiej firmy Steyr), w którym została obniżona moc o około 10KM"

 

Przepraszam autora tematu, ale ja ciągle upieram sie że 2,4 td to konstrukcja i produkcja Steyr, 2,5 tds to (bazowana na poprzedniku - ta sama średnica cylindra) konstrukcja BMW. Jeśli ma ktoś wiarygodne materiały to chętnie poczytam.

 

Co do tematu - spotkałem gdzieś dane tds po chipie: 190 KM i 310 Nm. A więc z tym momentem nie zawsze tak wesoło było, poza tym nie zapominajmy: autor zastosował box-a czyli zmianę odczytów (temp, ciśnienie, ilość powietrza) a nie zmianę programu.

Ciągle podważam więc 7 s do setki. Jeśli jest 8 z przodu to ogromny postęp. Myślę że jest 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos tam pisal o G-tecu pewnie tym pasowalo by zmiezyc wiesz reka ludzka ma wiele wad:) zwlaszcza jak sie miezy komóra heh jest miedzy 7- a pewnie 8 a moment swiezutko po chipie wynosil w granicach od 350Nm +-10 kucyków bylo ciut wiecej niz sie spodziewalem mialo byc 175 a bylo 177 po chipie jak pisalem tylko filtr zmieniony zostal na K&N Performence i wydech no nie licze tu znacznego obnizenia ale moze to tez ma jakis wplyw na osiagi

A zatem to nie chip mi nastukal 190KM tylko w/w elementy i ten "kurek"przyslowiowy z pod pedalu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

 

Poszukaj cytatu "Pierwszy z wymienionych silników wysokoprężnych jest jednostką zapożyczoną od firmy BMW (tzw TDS konstrukcja austriackiej firmy Steyr), w którym została obniżona moc o około 10KM"

 

Przepraszam autora tematu, ale ja ciągle upieram sie że 2,4 td to konstrukcja i produkcja Steyr, 2,5 tds to (bazowana na poprzedniku - ta sama średnica cylindra) konstrukcja BMW. Jeśli ma ktoś wiarygodne materiały to chętnie poczytam.

 

Co do tematu - spotkałem gdzieś dane tds po chipie: 190 KM i 310 Nm. A więc z tym momentem nie zawsze tak wesoło było, poza tym nie zapominajmy: autor zastosował box-a czyli zmianę odczytów (temp, ciśnienie, ilość powietrza) a nie zmianę programu.

Ciągle podważam więc 7 s do setki. Jeśli jest 8 z przodu to ogromny postęp. Myślę że jest 9.

 

Skoro tak uważasz, to ok, nie mam zamiaru z Tobą dyskutować bo jak widać zawsze wiesz lepiej. Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

 

Poszukaj cytatu "Pierwszy z wymienionych silników wysokoprężnych jest jednostką zapożyczoną od firmy BMW (tzw TDS konstrukcja austriackiej firmy Steyr), w którym została obniżona moc o około 10KM"

 

Przepraszam autora tematu, ale ja ciągle upieram sie że 2,4 td to konstrukcja i produkcja Steyr, 2,5 tds to (bazowana na poprzedniku - ta sama średnica cylindra) konstrukcja BMW. Jeśli ma ktoś wiarygodne materiały to chętnie poczytam.

 

Co do tematu - spotkałem gdzieś dane tds po chipie: 190 KM i 310 Nm. A więc z tym momentem nie zawsze tak wesoło było, poza tym nie zapominajmy: autor zastosował box-a czyli zmianę odczytów (temp, ciśnienie, ilość powietrza) a nie zmianę programu.

Ciągle podważam więc 7 s do setki. Jeśli jest 8 z przodu to ogromny postęp. Myślę że jest 9.

 

Skoro tak uważasz, to ok, nie mam zamiaru z Tobą dyskutować bo jak widać zawsze wiesz lepiej. Pozdrawiam..

 

Nieee, wręcz odwrotnie. Zawsze potrafię przyznać się do błędu. Ale muszę wtedy swoją wiedzę uzupełnić. I to w oparciu o wiarygodne źródła. Wiki takim źródłem nie jest. Dlatego ponawiam prośbę. W międzyczasie przeczytałem że bazą do m21 był silnik ... m20. Coraz mniej wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jak Autor tematu przedstawi wykres z Hamowni to będzie dalsza podstawa do poszukiwań przyczyny nadmiernego dymienia.

napisanie extra map paliwowych pod 190 koni bez głębszej ingerencji w osprzęt typu; Turbina/IC , głowica,wydech , nie ma sensu OEM osprzęt posiada max 10-15% zapasu i przyrost mocy do końcowej 175 koni jest max co można uzyskać z TDS. (ale tu rozmowa jest o Box który to strasznie mydli oczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie przeczytałem że bazą do m21 był silnik ... m20.

 

tez tak slyszalem, ze 2.4 powstal z benzyniaka.

 

a co do tematu, pompy wtryskowe i tak sa slabe, a dodatkowo je obciazac - bezsens. do tego delikatna glowica i zywot silnika bardzo sie skraca.

ja juz doswiadczylem na sobie, ze diesel (bynajmniej ten od bmw) nie sluzy do wyscigow, jest to po prostu zbyt slaba konstrukcja.

 

mimo to powodzenia w "tuningu" ;/

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.