Skocz do zawartości

taki tam mały remoncik m50b25 (docelowo boost :lol: )


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ci których to interesuje dobrze wiedzą że nie zaniechałeś działań w tym kierunku :cool2: Tylko Mcgiver to miał byc mały remont :norty: co Ty w takim razie rozumiesz pod pojęciem remont kapitalny aż boję się myślec :jawdrop: życzę Ci źeby tłoki trafiły do Ciebie i sukcesu na koniec projektu należy Ci się za robotę którą wykonałeś.
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

hehe masz rację , będę musiał zmienić opis tematu :) .

W sumie to temat zaczołem pod kątem , remontu w silniku który mam w aucie a potem kupiłem drugi kompletny i postanowiłem rozbudować projekt remontu do rangi grubej modyfikacji.

co do roboty jaką włozyłem , to narazie nie jest to nawet "w imię ojca" w porównaniu z tym co trzeba zrobić , tak ze jeszcze nie ma się zbytnio czym chwalić , no ale najważniejsze że to nie "słomiany zapał" , a prawdziwe pragnienia które prędzej czy puzniej znajdą swój finał.

co do mojego silnika który mam w aucie to narazie ma się dobrze , i nie ma żadnych problemów poza apetytem na olej w granicach 0,6-0,8l/1000km, co przy mojej jeżdzie uważam za normę.

Opublikowano
Korona Cię zaraził :twisted2: miał czym bo Jego autko to kunszt .
pierwszy silnik korony to była praktycznie seria z przekładką między uszczelkami głowicy , ale teraz buduje już coś konkretnego ; kute korby , kute tłoki , konkretna turbina , większy IC itd. , tyle ze z tego co zauwazyłem to nie bardzo lubi zdradzać szczeguły swoich modyfikacji :lol: .
Opublikowano
i nie ma żadnych problemów poza apetytem na olej w granicach 0,6-0,8l/1000km, co przy mojej jeżdzie uważam za normę.

:lol: to nie musisz kolego oleju zmieniac na nowy :lol: tylko sobie dolewasz :lol: w cyklu 10000 tys km, zmieni sie dwa razy :D :duh: :mrgreen: :lol:

Opublikowano

zawsze zmieniałem co 10tyś , ale biorąc to pod uwagę to faktycznie tą częstotliwośc można wydłuzyć.

to nie musisz kolego oleju zmieniac na nowy tylko sobie dolewasz w cyklu 10000 tys km, zmieni sie dwa razy
już słyszałem takie podpowiedzi ,jednak zmienię jak mi się zapali pomarańczowa dioda na inspekcji.

szkoda ze silnik nie spala oleju w/g normy fifo to wtedy mozna by zrobiś jak piszesz :) .

Opublikowano
Jasne że tak bo kto zabroni biednemu bogato się zabawic ,ja zmieniam co 7000 km i w międzyczasie dolewam około 2 litrów wycieki minimalne ale mój rasowy m40 nie ma lekko :8)
Opublikowano

mój też nie ma lekko i daje radę. Ale zmiana co 7000tyś to lekkie przegięcie :lol: no ale tak jak napisałeś :D

.... kto zabroni biednemu bogato się zabawic ,...:8)
Opublikowano
do autora postu. Gratuluje zapału i wytrwałości, wiadomo, ze nie jest to łatwe ani tanie ale tak jak wspomniałeś masz czas się bawić z tym. Jestem bardzo ciekawy finału projektu , tzn jak wutko będzie jeździć i się ogólnie sprawować. Aż mi ech w piersi zapiera jak widze takie E-34 :mrgreen: Coraz więcej ludzi nie docenia E-34, ciekawe będzie zobaczyć miny gości w autkach po pareset tysięcy, których wyprzedzasz bez wiekszego problemu klasykiem. Brawo i tak trzymać. Najlepiej jeszcze jakby wygląd zewnętrzny miało jak najbardziej klasyczny tzw "sleeper", prosze sobie np wyobrazić E-34 wyglądem przypominające autko solarisa po takich przeróbkach, poezja.
Opublikowano
Wierz mi po wymianie oleju i skasowaniu inspekcji +/- 7000 km i zapala się pomarańczowa dioda ,zazwyczaj krótkie odcinki 20km i biegi 1-3 więc nie jest to moja fanaberia zresztą ja wlewam 4literki Ty 6,5-7 .
Opublikowano
do autora postu. Gratuluje zapału i wytrwałości, wiadomo, ze nie jest to łatwe ani tanie ale tak jak wspomniałeś masz czas się bawić z tym. Jestem bardzo ciekawy finału projektu , tzn jak wutko będzie jeździć i się ogólnie sprawować. Aż mi ech w piersi zapiera jak widze takie E-34 :mrgreen: Coraz więcej ludzi nie docenia E-34, ciekawe będzie zobaczyć miny gości w autkach po pareset tysięcy, których wyprzedzasz bez wiekszego problemu klasykiem. Brawo i tak trzymać. Najlepiej jeszcze jakby wygląd zewnętrzny miało jak najbardziej klasyczny tzw "sleeper", prosze sobie np wyobrazić E-34 wyglądem przypominające autko solarisa po takich przeróbkach, poezja.

na razie nie ma czego gratulować ; projekt dopiero powstaje , a kiedy go skończę to nie jestem wstanie powiedzieć. Co do wyglądu auta to wyglada jak klasyk poza lotką na klapie i wydechu w stylu DTM , i raczej w tej kwesti nic się nie zmieni .tu masz moje popisy na zlocie w czerwcu na dole strony http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23943

polecam równiez obejżeć ( koniecznie z głośnikami :jawdrop: ) filmik ze zlotu 2 posty niżej , na którym niestety nie jestem :wink: bo moje auto wyszło cało ze zlotu ,a naprawdę dużo beemek się ugotowało , łącznie z uszkodzeniem silnika w m3 , zapaleniem tunelu w 325 itd ,ale tak to jest jak człowiek nie obserwuje wskażników tylko daje się ponieść wiwatującemu tłumowi :lol:

 

Wierz mi po wymianie oleju i skasowaniu inspekcji +/- 7000 km i zapala się pomarańczowa dioda ,zazwyczaj krótkie odcinki 20km i biegi 1-3 więc nie jest to moja fanaberia zresztą ja wlewam 4literki Ty 6,5-7 .

hm… to ciekawe że w r 4 tak szybko gasną kontrolki .

W bmw na gaśnięcie kontrolek inspekcji , duży wpływ niby ma mieć styl jazdy kierowcy , jednak uważam że to jakaś ściema bo mi powinny zgasnąć wszystkie po 5tyś km :twisted: , a faktycznie to wszystkie zielone u mnie znikają po prawie 12tyś.

Opublikowano
Ja mam 8tkm za soba i do tej pory zniknal jedynie 1 kwadracik.
szo ? :shock: czyli coś się pieprzy z tym 5x8tkm=40 000km w e34 z m50b25 automat zielone mi gasły po około 12tkm ale w automacie to zrozumiałe zresztą więcej jeżdziła żona :8)
Opublikowano

Po 15tkm mialem 2 zolte albo 1 nie pamietam juz ile tam ich jest?

W kazdym badz razie zolte, ale juz wiecej nie jezdzilem tylko zmienilem olej i skasowalem inspekcje.

Kwadraciki znikaja nieregularnie. Komp oblicza trase, obroty itd i na podstawie tego pokazuje kwadraciki...

Pozdrawiam
Opublikowano
To dobrze miałęś bo wymienia się na żółtych tak twierdzi instrukcja na czerwonej lub pomarańczowje już jest za późno wymieniony wg isntrukcji jest to niedopuszczalne jak jest opstatnia żółta to ostatni dzwonek
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Dodając swoje trzy grosze do dyskusji pragnę powiedzieć, że zielone lampki gasną w tylko zależności od ilości zużytego paliwa - co ma pośrednie przełożenie na styl jazdy, temperaturę silnika itp.

Czyli w bmw od wymiany do wymiany oleju spala się ta sama ilość paliwa.

 

Pozdrawiam

 

W E34 jest to kalkulowane na podstawie kilku parametrow, takich jak: przebieg, ilosc rozruchow, temperatura silnika, itp...

Gdzies na forum zamiescilem nawet schemat blokowy komputera SI, w bardzo pododnej dyskusji.

Dopiero w E39 uproszczono algorytm i zastowano rozsadna kalkulacje oparta na ilosci zuzytego paliwa.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

dobra wystarczy tego offtopa , temat dotyczy czego innego :nienie: .

proszę moda o ewentualną interwencję , w razie kolejnego pisania nie na temat .

jeśli ktoś chce się podzielić jakimiś konkretami co do polecanych części ,warsztatów wykonujacych usługi szlifów , honowania , regeneracji głowic itd na terenie południowego slaska ,lub samego remontu silnika m50b25 to zapraszam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i po zawodach. temat tłoków z ebaya umarł smiercią tragiczną :evil: .

Koleś mnie zwodził 2 tygodnie po czym oswiadczył ze miał włamanie i wszystko mu zgineło. Doklołem mu po angielsku i po polsku i temat zamknięty . Najbardziej mnie rozbawiło jak mu napisałem żeby sobie przetłumaczył mój polski text i dostałem odpowiedż że wszystko jest bez sensu i nic nie rozumie :wink: .

musze szukać dalej bo niestety abym cokolwiek zaczoł robić to pierw muszę mieć tłoki :| .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

długo sie nie oddzywłem ale to nie znaczy że projekt upadł.

http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-41.html

to co widać na zdjeciach to już nie jest m50b25 lecz stroker-hybryda m50b28. Obniżenie stopnia sprężania zostało wykonane za pomocą tłoków m43TUb19.

Jednak z uwagi na to że CR wychodzi w granicach 8:1 muszę to skorygować do 8,8:1 przez zastosowanie cieńszej uszczelki lub planowanie głowicy lub to i to.

Wykonałem szlif i honowanie na fi85 i zastosowałem kuty wał z m52b28 , co w efekcie daje 2858cc pojemności.

Fachowcy twierdzą że jako n/a jest to teraz baza pod realne 240KM, po dobrym wystrojeniu oraz po podniesieniu CR.

Jednak nie interesuje mnie n/a lecz oczywiście TURBO.

Co do samej turbiny to na poczatek będzie jakaś używka z potencjałem 300-400KM , bo kumpel ma w UK szrot i mówi że znajdzie mi coś bez skazy za friko.

Co do elektroniki to prawdopodobnie będzie ecumaster det2 , oraz do monitoringu właśnie ugaduję się z kolesiem na wykonanie, coś ala Zeitronics made in poland za dobrą kasę z progami przekroczonych wartości , alarmami oraz sterowaniem urządzeniami chłodzącymi.

Prawie kompletny rozrząd kupiłem od kolesia co miał remontować silnik ,ale się mu odwidziało teraz jeszcze z jednym gościem złatwiam reszte części bo wszystko ma być nówka.

gdzieś w katowicach jest lub był warsztat dorabiajcy uszczelki pod głowicę na żądną grubość , potrzebuję namiary na taki warsztat.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
właśnie sie wziołem za wywazanie korb i tłoków.

http://images38.fotosik.pl/66/588192ca3db054bem.jpg

 

Cały czas obserwuje postępy w remonciku.

Jestem ciekaw efektów, mam nadzieje że efekty zobacze na zlocie.

Oglądałem galerię :cool2:

 

Pozdrawiam i zycze powodzenia

003.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Gratulacje za inwencje;) uczestnicz ew projekciku mod silnika S52 i tez wywazalem tloki;) kupiem na allegro wage dierska do 2KG cos 85zł he he.... pppewnie bdziesz polerowal denka lub cos wiecej;) . Cos wiecej u nas to wieksze zawory zrobione na zamowienie u paradowskich;) Nalezy przefrezowac gniazda na zawory w tlokach na wieksze;) przed operacja polecam zaznaczenie kierunku zaworow ustawionych w wyznaczona strone;) Na poczatku czytaalem, ze nie chcesz brac sie za glowice, co uazam za blad projektu, poniewaz wieksze studnie i profilowanie analow glowicy to najwieksze plusy! Pozdrawiam i zycze powodzenia....
KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano

głowica w silniku m50b25 to bardzo dobry wynalazek ,spokojnie daje rady do 400km pod turbinka , tak więc nic nie bedę kombinował poza lekkim utwardzeniem spręzyn zaworowych , gdyż ze względu na zastosowane tłoki , po docelowym odprężeniu zmniejszy mi się seryjny odstęp od tłoków o około 0,8mm .

co do tej wagi to jesteś pewny jej wskazań??

ja uzywałem laboratoryjnej z podziałką do 0,05g .

ze wzdględy za zbyt duzy rozrzut wagi poszczegulnych tłoków bo jak wiadomo są z dwóch silników , co widac na zdjęciach , zjechałem z wagą tłoków tak by ruzniły się nie więcej jak 2,5g ,a potem dobierałem tłoki w komplety z korbami i wyważyłem komplety na 943±0,05g.

Opublikowano

obserwuje cały czas Twoj projekt i jestem pełen podziwu i wytrwałości :) :clap:

 

Na YouTube znalazłe fajny film ;p

 

Mam nadzieję że po Twoich modyfikacjach będzie tak samo latało jak to ^^

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.