Skocz do zawartości

taki tam mały remoncik m50b25 (docelowo boost :lol: )


mcgiver

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę pomału myślec o jakimś remonciku przynajmniej o uszczelniaczach zaworowych i pierścionkach ,moze jeszcze panewki i uszczelki . Oleju złopie coraz więcej więc lepiej zainwestować w częsci niż dolewać.

Szklanki narazie sobie odpuszcze , bo ostatnio je wyleczyłem na tydzień paleniem gumy :lol: , a teraz już mniej się tłuką niż wcześniej.

Czy ktos moze mi napisać jacy producenci są polecani i w jakich kosztach się zmieszczę z częsciami i gdzie je kupić???

Kilka lat nic juz nie robiłem z silnikami więc niewiem co dobre :roll: .

uprzedzajac pytania nadmienie ze autko chodzi pieknie , nie ma problemów z paleniem itp. chcę wyeliminowac poprostu wzrastające zuzycie oleju już ponad pół litra na 1tyś km.

Mysle ze same uszczelniacze nic nie dadzą bo olej robi sie coraz ciemniejszy czyli są przedmuchy do skrzynki korbowej ,ale tragedi nie ma . Jeżdżę agresywnie więc części bede chciał włozyć nie byle jakie.

I jeszcze pytanie: czy konstrukcja silnika m50b25 umożliwia wyciągnięcie tłoków od dołu w celu wymiany pierścieni ,czy trzeba zrzucać głowice ??pytam bo kumpel ostatnio w jakimś aucie wyciągał tłoki dołem :shock:

Edytowane przez mcgiver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Widze ,ze sam nie wiesz czego chcesz."Remontujesz" silnik i pytasz czy mozna wyjac tloki nieruszajac glowicy?Jak robic ,to na 100%.Skad wiesz ile wytrzyma Ci uszczelka pod glowica,nalezalo by sprawdzic stan zaworow moze powypalane.

A ,co do pirscieni, to zdoswiadczenia wiem ,ze nowe na starym tloku i gladzi cylindra z progiem u gory i dolu,nie zawsze zdaja egzamin.Moga sie "nie przyjac" ,poscina krawedzie pierscieni i lipa.

:hand:

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ,ze sam nie wiesz czego chcesz."Remontujesz" silnik i pytasz czy mozna wyjac tloki nieruszajac glowicy?Jak robic ,to na 100%.Skad wiesz ile wytrzyma Ci uszczelka pod glowica,nalezalo by sprawdzic stan zaworow moze powypalane.

A ,co do pirscieni, to zdoswiadczenia wiem ,ze nowe na starym tloku i gladzi cylindra z progiem u gory i dolu,nie zawsze zdaja egzamin.Moga sie "nie przyjac" ,poscina krawedzie pierscieni i lipa.

:hand:

oczywiście że wiem czego chcę ,ale ostatnio mi kumpel mówił o remoncie jakiegoś silnika w którym tłoki wyjmował dołem , co mnie nawet nie zdziwiło bo się wogule nad tym nie zastanowiłem, i stąd właśni moje pytanie , a co do zaworów i gniazd oraz uszczelki to niewiem o czym piszesz , bo ja napisałem ze z silnikiem nie mam najmniejszych problemów chodzi pięknie , z zapłonem nie ma problemów i wogule jest zyleta tylko żre coraz wiecej oleju na co największy wpływ ma mój styl jazdy, a jeśli by były popwypalane zawory to silnik byłby słaby

więc pytam jeszcze raz jakie firmy sa polecane jesli chodzi o części i jakie to mogą być koszty; pierścienie , uszczelniacze ,komplet uszczelek i ewentualnie panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie ,no zajebiście :mad2: :!: :!: .

człowiek chce wyremontować silnik bo mu olej bierze i nic ponadto , a tu mu radzą kupić jakiegoś szrota niewiadomego pochodzenia i mieć nadzieję że bedzie lepszy :jawdrop:

ceny silników m50b25 kręcą się w okolicach 2-3 tyś zł i nigdy nie możesz być pewny w jakim on jest stanie, a za te pieniądze myślę że można zrobić gegeralny remont łącznie z wymiana szklanek , szlifem bloku itd. komplet kutych tłoków kosztuje 700$ , więc o wiele taniej były by zwykłe tłoki nadwymiarowe , szlif bloku.

widzę że się nie rozumiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie a rób remont, kto Ci nie każe, pamiętaj tylko jedno nikt ci już tego nie złoży tak jak to fabryka zrobiła i nie bedzie chodził dobrze, nawet jak kupisz szklanki czy też zrobisz wszystkie szlify. Jak myślisz dlaczego tak mało ludzi tuninguje silniki BMW mechanicznie ?? Bo nie chodzi to dobrze, tylko markowi tunerzy podejmują się takiej roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czemu straszycie ? Przymierzam się do remontu m50b25 i podobnie jak mcgiver chciałbym dowiedzieć się jakiej firmy panewki ,pierścienie i tłoki kupić.Mam silnik z przebiegiem 260 000 z czego 100 000 zrobiłem sam i wiem w jakim jest stanie jednakże małe odświeżenie jest wskazane :D ceny szlifu wału ,bloku,wyważenia wszystkiego i kompleksowej obróbki głowicy znam tylko szukam porady jakiego producenta podzespołów użyć .Korona Ty jesteś w temacie najmocniej oblatany odezwij się :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie a rób remont, kto Ci nie każe, pamiętaj tylko jedno nikt ci już tego nie złoży tak jak to fabryka zrobiła i nie bedzie chodził dobrze, nawet jak kupisz szklanki czy też zrobisz wszystkie szlify. Jak myślisz dlaczego tak mało ludzi tuninguje silniki BMW mechanicznie ?? Bo nie chodzi to dobrze, tylko markowi tunerzy podejmują się takiej roboty.

Nie rozumię cię za bardzo,jeśli robisz remont na orginalnych częściach,wszystko dokręcasz takimi samymi momentami,jak zaleca fabryka,to dlaczego silnik nie będzie chodził dobrze?Znajomy zrobił remont całego silnika w 7er 3.5 m30,wszystko orginał i żaden orginalny nie rozbierany jeszcze silnik 3.5 z przebiegiem 200 czy 300tyś km,nie daje mu rady,jeżdzi jak przecinak.

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ,ze po generalnym remoncie w dobrych rekach na oryginalnych czesciach,silniczek na pewno bedzie hulal jak szwajcar.

Ale,nasz autor mial zamiar (moze juz nie),zmienic pierscienie nie zdejmujac nawet glowicy.I to wedlug mnie jest "syzyfowa"praca.

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ,ze po generalnym remoncie w dobrych rekach na oryginalnych czesciach,silniczek na pewno bedzie hulal jak szwajcar.

Ale,nasz autor mial zamiar (moze juz nie),zmienic pierscienie nie zdejmujac nawet glowicy.I to wedlug mnie jest "syzyfowa"praca.

 

bar Tobie to ja już dziękuję :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Niemam zamiaru słuchać taki cherezji, ja zadałem pytanie w związku z doświadczeniami które słyszałem od kumpla.

wiem że w większości przypadków głowicę sie zdejmuje, ale ostatnio kumpel robił jakis silnik i "dał mi nadzieję" że niektóre silniki można wyremontować bez zżucania głowicy :!: :!:

SSSSSSOOOOORRRRYYYYYY ALE WYJĄTEK NIE ŚWIADCZY O REGULE WIĘC przestań się czepiać. Ja zadałem pytanie bo akurat tego silnika nie znam i to by było na tyle :duh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.przepraszam za podniesienie cisnienia w Twoim watku.

A, ten experyment o ktorym mowisz jest mozliwy.Nie wiem,czy akurat w twoim przypadku,ale np:w silniku mitsubishi 2.3 td(nie wiem czy wszystkie) bez problemu dolem wyjmiesz tlok.

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.przepraszam za podniesienie cisnienia w Twoim watku.

A, ten experyment o ktorym mowisz jest mozliwy.Nie wiem,czy akurat w twoim przypadku,ale np:w silniku mitsubishi 2.3 td(nie wiem czy wszystkie) bez problemu dolem wyjmiesz tlok.

no tak już lepiej :D , sam widzisz ze jest to mozliwe w niektórych przypadkach ,a nie jest mozliwe zeby każdy wiedział wszystko.

czy moze mi jeszcze wreszcie ktoś dac namiary producentów części których mozna polecic i ceny ??? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kupić silnik który jeszcze nie został wymontowany z auta to żaden problem, sprawdzasz ciśnienie i czy nie dmucha we wlew oleju.

ale przecież mój pod tym wzgledem też jest dobry we wlew nie dmucha a co do cisnienia to nie mierzyłem u mnie ale podejzewam ze nie jest żle bo zapierdziela , tylko że olej bierze ,a tego juz nie sprawdzisz przy jednym podejściu do auta ,tylko okazuje się to dopiero po przejechaniu kilkuset czy kilkutysięcy kilometrów.

 

MarekM-535i możesz podać ceny tych usług i gdzie ma to być robione??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę robił to u Jarosława Motyla w Konstancinie mam do człowieka pełne zaufanie http://www.zumi.pl/1267547,Auto-Szlif_S.C._Zofia_Rajkowska__Jaroslaw_Motyl,Konstancin-Jeziorna,firma.html jutro zadzwonię to podam aktualne ceny bo pytałem 3 miesiące temu przy okazji remontu głowicy od takiego właśnie silnika którą wcześniej obrabiali partacze z Radomia.On też pewnie poleci producenta części,także informacje jakie uzyskam przekaże jutro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie a rób remont, kto Ci nie każe, pamiętaj tylko jedno nikt ci już tego nie złoży tak jak to fabryka zrobiła i nie bedzie chodził dobrze, nawet jak kupisz szklanki czy też zrobisz wszystkie szlify. Jak myślisz dlaczego tak mało ludzi tuninguje silniki BMW mechanicznie ?? Bo nie chodzi to dobrze, tylko markowi tunerzy podejmują się takiej roboty.
tu akurat sie mylisz :nienie: , wejdż sobie na forum street & racing to sam sie przekonasz. tam ludzie samodzielnie uturbiaja beemki i przed tym robią generalne remonty łącznie z tulejowaniem ,a nawet rozwiercaniem na wiekszą pojemność.

Wszystkie te silniki wymyslił człowiek ,a nie kosmici i majac odpowiednie podejscie do pracy oraz zaplecze typu garaż z jako takimi narzędziami jak ja oraz dostep do usług mozna zrobić te silniki na igłę oraz podnieśc ich moc kilkukrotnie nie mówiąc o lekkim dmuchnieciu 0,5-06 bara podnoszac moc choćby tylko o 50% stosunkowo niewielkim kosztem, i bez zbednej elektroniki.

Mam na koncie własnoręczne remonty 2 silników które wyszły bardzo dobrze , beemkami jezdżę od 2002 roku i akurat z nimi grubszej roboty silnikowej jeszcze nie miałem potrzeby robić , ale co za ruznica czy bmw ,czy honda czy fiat , wazne aby miec do takiej roboty podejscie i wszystko robić w przemyslany sposób.

Dlatego właśnie załozyłem ten temat na forum na którym jest conajmniej kilka tysiecy uzytkowników bmw ,bo napewno jest przynajmniej kilka % userów którzy mają wieksze doswiadczenie z betami niż ja.

 

no i jak tam z tymi cenami usług i częsci i jakie firmy polecacie???

odezwie sie tu jakis fachowiec??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No dobra kupiłem kompletny silnik m50b25 z wiązką i kompem 402.

Silnik ma walnięta uszczelkę pod głowicą , masło zamiast oleju i około 300tyś na karku

Teraz z tego złomu trzeba zrobić serce do streetkilera , wiec zapamietajcie te zdjecia bo zakilka miesięcy z chakiem ;) go nie poznacie :) .

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images33.fotosik.pl/366/294c47b7ca62ba4e.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images35.fotosik.pl/10/902944aaa7022699.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images26.fotosik.pl/275/09dd5d1c402cea48.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images29.fotosik.pl/274/4e591fba7620a83b.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images47.fotosik.pl/10/61478684e8338ee3.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images41.fotosik.pl/10/193a36e367b94dd3.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images31.fotosik.pl/361/f57910fd52f5eb1b.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images28.fotosik.pl/275/f646e96e7fec07d6.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images47.fotosik.pl/10/20230dae23763143.jpg

 

Mam jeszcze pewien dylemat , który narazie jeszcze mnie nie cisnie , ale napewno bedę miał z tym problem .

Czy ma ktos rozpiskę tego grubego złącza pod maską obok serwisowego???

Chodzi o to ,że wiazka silnika wchodzi do tego złacza , prawdopodobnie do wskazników temperatury ,predkosci , obrotów , kontrolek i zapłonu itd.

Jeśli ktoś ma takową rozpiske ,aby mozna było to wszystko zestroić , i odpalic silnik nie wkładajac go do auta to bedę wdzieczny, muszę jeszcze kupić pompę paliwa.

Ps. dla ciekawych ; mój jeszcze chodzi jak żyleta poza tym apetytem na olej , a silnik kupiłem aby sie nie nudzić w zimowe wieczory i aby stworzyć z niego prawdziwego wymiota. Lepsze to niż remont tego co mam w aucie bo nie mogę auta postawić , gdyż potrzebuję go na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w tym silniku masz masło w oleju nic z niego nie zrobisz ma pękniętą głowicę lub blok,w tym typie silników nie ma innej możliwości jak są wymieszane płyny.

Cóż za błyskotliwa dedukcja. Rentgen masz w oczach i na fotce dostrzegłeś taki mankament :?: :?:

Z tego co się orientuję, to pęknięta uszczelka pod głowicą daje taki sam efekt. A Ty od razu straszysz ..

 

Będę robił to u Jarosława Motyla w Konstancinie mam do człowieka pełne zaufanie-

 

Śmiało mogę to potwierdzić. Jeśli chodzi o obróbkę głowic, to są na prawdę świetni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mcgiver czy ty czasem nie kupowałeś tego silnika w Kamienicy Polskiej niedaleko Częstochowy?Bo coś mi się wydaje po tych dorabianych kablach,że to silnik od mojego kumpla :) ze srebrnej e34:),myślę,że nowa uszczelka pod głowicą i będzie po sprawie.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już masz drugi i dużo czasu to może go uturbisz. Fakt, że dużo większe koszta. Ale te 350-400 koni to by nieźle wymiatało.

hehe no własnie po to go kupiłem , aby na spokojnie go uturbić :lol: , i własnie dlatego kupiłem silnik w takim stanie aby było tanio bo zakładam ze itak wszystko trzeba powymieniać oraz bedzie poddany szeregowi modyfikacji chłodzenia , smarowania , kucizna itd .

Jeśli w tym silniku masz masło w oleju nic z niego nie zrobisz ma pękniętą głowicę lub blok,w tym typie silników nie ma innej możliwości jak są wymieszane płyny.
Nie wykluczam takiej mozliwosci , ale napewno nie można zakładać w 100% Twojej teori.
mcgiver czy ty czasem nie kupowałeś tego silnika w Kamienicy Polskiej niedaleko Częstochowy?Bo coś mi się wydaje po tych dorabianych kablach,że to silnik od mojego kumpla ze srebrnej e34:),myślę,że nowa uszczelka pod głowicą i będzie po sprawie.

HEHE ALE TEN SWIAT JEST MAŁY :lol: tak zgadza się jest z kamienicy , ale nie rozumiem o jakie dorabiane kable ci chodzi, od czujnika połozenia wału czy jak?? ,kupiłem ten silnik od Bartezza a on wcześniej całe auto od jakiegoś kolesia co sie rozwalił na motorze.

 

Dobra panowie a co z odpowiedzią na moje pytania???

Mam jeszcze pewien dylemat , który narazie jeszcze mnie nie cisnie , ale napewno bedę miał z tym problem .

Czy ma ktos rozpiskę tego grubego złącza pod maską obok serwisowego???

Chodzi o to ,że wiazka silnika wchodzi do tego złacza , prawdopodobnie do wskazników temperatury ,predkosci , obrotów , kontrolek i zapłonu itd.

Jeśli ktoś ma takową rozpiske ,aby mozna było to wszystko zestroić , i odpalic silnik nie wkładajac go do auta to bedę wdzieczny, muszę jeszcze kupić pompę paliwa.

pozatym szukam w okolicach Żywiec- Bielsko warsztatu który dobrze obrabia silniki , sprawdzanie szczelności , szlify cylindrów , planowanie głowicy i ewentualna regeneracja prowadnic, gniazd itd.

W bielsku jest warsztat PAPLA-SZLIF ale niewiem czy mozna im zaufać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wszystko się juz klaruje i nie napawa optymizmem , no ale cóż chciało sie kalwari to trzeba śpiewać. :lol:

Głowica pęknieta na trzecim cylindrze przy wydechu, ślizg napinacza łańcuszka między wałkami połamany , blok do szlifu z racji tego ze woda narobiła tam troche szkód ,niektóre elementy stalowe pordzewiałe, tłoki lekko pouszkadzane przez zawory wydechowe , co w sumie mnie nie dziwi przy przebiegu prawie 300tyś jesli się tego nie koryguje na czas.

Mam nadzieje ,że głowica jest do uratowania przez spawanie , a tłoki itak będa kute więc te idą na przetop.

Pierwsze muszę się zorientować czy głowica jest do naprawy czy rozgladać się za nową.

Narazie wszystko chce porozkładać aby emulsja nie narobiła wiecej szkód przez samą stycznośc z podzespołami , choć głowica jest ładnie przepłukana z nagarów, a gruntowne prace dopiero za jakiś czas .

Oczywiście w pierwszej kolejności muszę naruchać kute tłoki z usa abym mógł zlecić szlif bloku co może trochę potrwać, potem modyfikacja smarowania , chłodzenia itd , Zobaczymy jak długo z tym wszystkim zejdzie ,ale może na wiosne sie uda odpalic potwora :8) .

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images34.fotosik.pl/364/2b59bf0ba63c977f.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images42.fotosik.pl/12/3d56fce4fa6c21c5.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images41.fotosik.pl/12/7b21e2ed6f0b80cd.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images28.fotosik.pl/276/dc25041fb456b4cf.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images42.fotosik.pl/12/2ad9c33af680a012.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images38.fotosik.pl/12/dd5a80bf39de0e0a.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images27.fotosik.pl/275/032cbf75ca41a02f.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images44.fotosik.pl/12/e21a2cf8e10a9ca0.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images41.fotosik.pl/12/12ec1424db80d07e.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images27.fotosik.pl/275/a38e0bd7bb184f97.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

nowięc żeby się nie wydawało ,że projekt umarł , to oswiadczam że powoli coś się dzieje:

-zakupiłem sprzegło z 3litrowego diesla m57 wytrzymujące ponoć do 750NM, przetoczyłem pod nie dwumas i przerobiłem wieloklin na wałek zdawczy w tarczy,

-właśnie na ebayu wylicytowałem tłoki. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=270318058795

Tłoki wygladają trochę dziwnie , chodzi o to ,że sa płaskie ale CR tam jest tylko 9,5:1 , ale to ewentualnie mozna poprawić wytaczając odpowiednie niecki dla wiekszego odprężenia.

Mam tylko nadzieję ze tranzakcja zakończy się sukcesem bo za takie tłoki na zamówienie trzeba dać ponad 800$ a u nas w kraju 3,5tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.