Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem całkiem nowy na forum i jest to moje pierwsze pytanie. Nawet nie wiem czy w dobrym miejscu piszę. Mam problem z wentylatorem klimy w e39 520i. Wentylator w ogóle się nie załącza. Klima działa bardzo ładnie. Temperatura cały czas w połowie. Usterkę stwierdził mechanik przy wymianie czynnika i oleju w sprężarce. Pojechałem do nikego ponieważ słyszałem brzydkie dźwięki na sprężarce. Twierdzi że muszę dojść do ładu z wentylatorem ponieważ ma on bezpośredni wpływ na pracę sprężarki, a mianowicie gdy wiatrak nie pracuje (nie chłodzi) to w znacznym stopniu obciąża sprężarkę. POMOCY !!!. Od czego zacząć?
Opublikowano
Witam i dzięki za sugestię. Klimę robiłem w Bolcu na Staszica. Myślę, że zacznę od sprawdzenia samego wiatraka (na krótko), tak aby wyeliminować jego usterkę. Jeśli prąd nie będzie dochodził to sprawdzę bezpiecznik. Podobno znajduje się nad schowkiem od strony pasażera. Posprawdzam jeszcze połączenia na wtyczkach (czetropinowe). Ostatecznie przekaźnik. Jeśli to nie pomoże to udam się na komputer. Czy wykaże tą usterkę?
Opublikowano
Napisz konkretnie czy ten wiatrak nie dziala calkiem, czy tylko na I czy moze II biegu? Najczęsciej nie działa na I biegu, jak u mnie, ale nic z tym nie robie bo idzie z tym żyć, ostatniego roku mialem ogromne korki na stronie Wroga i ich autobahn przy temp. 37 st. klima dzialala ze aż mi pasazerki zamarzały! A wiatrak mi się włącz dopiero przy określonej temp., nie pamietam jakiej , gdzies o tym czytalem. No a jeśli nie chodzi Ci to wcale to musisz niestey naprawic, choc osobiscie watpie , by miało to związek z głośna pracą sprążarki!
Opublikowano
no właśnie jak u was ze sprężarkami ? U mnie chodzi to dość głośno, ale w środku nie robi różnicy dopiero na zewnątrz, chłodzi ok . Dzisiaj słyszałem klimę w dużo nowszym focusie i tam chodziła jeszcze głosniej :twisted:
Opublikowano

Witam. Jak na razie nie miałem zbyt dużo czasu, ale sprawdziłem czy dochodzi napięcie do złączki wiatraka (czteropinowej) i okazało się , że napięcie jest na I i II biegu, natomiast nie ma go na III. Domyślam się, że pojawi się dopiero gdy temperatura dość mocniej skoczy. Nie puszczałem tylko napięcia na wiatrak. Dziś podłączę wiatrak na krótko i okaże się czy uszkodzone są same oporniki na I i II biegu czy sam wiatrak. Na III biegu nie ma opornika i jeśli wiatrak nie będzie na nim chodził to oznacza, że jest uszkodzony.

W każdym razie dam dobrą radę, a mianowicie nie zaczynać od sprawdzenia przekaźników, bezpiecznika, wtyków lub złączek bo szkoda czasu. Najpierw należy sprawdzić czy dochodzi napięcie do wtyczki wiatraka, a potem bawić się w ustalenie przyczyny. Wieczorem będę dalej walczył, więc jutro coś napiszę. Mam nadzieje, że to tylko oporniki bo cena wiatraka wacha się od 350 do 400 zł. Pozdrawiam i dziękuję za rady

Opublikowano
U mnie też nie chodził wentylator napięcie na kostce było, a wentylator na krótko chodził..... czyli te dwa rezystory pomyślałem. A jednak nie do dziś nie wiem o co chodziło. Rozebrałem, poskładałem wszystko do kupy i śmiga dalej.

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
U mnie nie chodził na I biegu. Padł rezystor -160zł w ASO (obydwa w komplecie) i chodzi aż miło :cool2:
Tomek
Opublikowano
No i się wyjaśniło. Po podaniu napięcia na wiatrak okazało się, że I i II bieg nie reaguje natomiast III jest OK. Czyli tak jak w większości przypadków. Cena rezystorów w serwisie BMW Wrocław - 150 zł. komplet. Jak założę to dam znać czy miało to wpływ na głośną pracę sprężarki, ale raczej wydaje mi się, że dojdzie do tego jeszcze łożysko.
Opublikowano
Witam wszystkich. Wczoraj założyłem nowe rezystorki i wszystko OK. Co dziwne to nawet nie słychać łożyska sprężarki (o ile to huczało łożysko). Widocznie ma to bezpośredni wpływ na pracę sprężarki. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich. Wczoraj założyłem nowe rezystorki i wszystko OK. Co dziwne to nawet nie słychać łożyska sprężarki (o ile to huczało łożysko). Widocznie ma to bezpośredni wpływ na pracę sprężarki. Pozdrawiam

 

Gdzie znajde te rezystorki? mnie buczy klima tak jakby chodzil polonez

brokat_
Opublikowano

Rezystorów nie znajdziesz dopóki nie wymontujesz wentylatora... Są na ramce, na jej "rewersie":

 

http://images33.fotosik.pl/295/17d42b575318c77bmed.jpg

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mi też nie chodzi wentylator klimy sprawdzałem napięcie na kostce po załączeniu klimy i brak gdzie dalej szukać?
Opublikowano
Witam mi też nie chodzi wentylator klimy sprawdzałem napięcie na kostce po załączeniu klimy i brak gdzie dalej szukać?

 

Tu masz wszystko dokładnie opisane, krok po kroku:

 

 

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48313&postdays=0&postorder=asc&highlight=wentylator&start=0

 

Tylko opis jak i co sprawdzać dotyczy aut sprzed 09/1998, potem wentylator był sterowany elektronicznie i nie da się już tak łatwo wszystkiego posprawdzać...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.