Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trace juz cierpliwosc do "fachowcow". Wczoraj odebralem auto po generalnym serwisie czyli olej, fitry, plyny, swiece itp. Dzis cos mnie podkusilo zeby sprawdzic olej. Po 8 godzinach postoju na idealnie rownym parkingu. Wyjmuje miarke i widze ze jest doslownie utopiona w oleju. Wytarlem, wkladam znowu i efekt ten sam. :shock: :shock: Przed przegladem bylo idealnie w polowie tego plastikowego wskaznika i dodam jeszcze ze przez 7 tysiecy nie ubylo nic.

Mam nadzieje ze bardzo sobie nie zaszkodze tak jeszcze chwile jezdzac.Tak sie zastanawiam czy mozna to jakos samemu odessac, bo nie wiem co jeszcze moga popsuc jak znowu do nich pojade. Poza tym obawiam sie ze moge stracic moj olimpijski spokoj jak ich znowu zobacze. :twisted:

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Tak rozstrzelać i nie zakopywać niech psy rozniosą ścierwo .Jak masz więcej jak max na miarce to koniecznie upuść do stanu max bo wywinie Ci simmeringi i będzie się lało z całego silnika .Zmień mechanika bo doprowadzi auto do zagłady a Ciebie do ruiny finansowej.
Opublikowano
Postanowilem ze jednak do nich rano pojade bo i tak jakos musze sie do pracy dostac. Mam do przejechania w sumie jakies 15km. Czy myslicie ze moge jechac, oczywiscie spokojnie bez zadnych wysokich obrotow. Bo nie mam zadnej mozliosci teraz zeby to zlac ani odessac. Poradzcie prosze
O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Urwać łeb i nasikać do środka :twisted2:

Współczuję, sam przez niekompetencję mechaników straciłem ok. 1000 zł. Na dodatek a to filtr powietrza źle włożyli, a to źle zamontowali chłodnicę, a to jakieś dziury w plastikach powiercili... Masakra...

PS. Nadmiar oleju oczywiście odessać. Jeśli jest niewiele, ponad max, to możesz jechać, ale jeśli dużo za dużo to ja bym nie ryzykował...

Opublikowano

Jeśli mechaniora masz po drodze, to zrób fotę z ilością oliwy na bagnecie i każ mu spuszczać. Ze zdjęciem poniekąd żartuję. ;) Oczywiście nadmiar oleju ma być "usunięty" na jego koszt.

Jeśli nie masz po drodze "ni w ząb", pokombinuj i sam spuść. A gościa opierdziel solidnie przez telefon. Oczywiście możesz

(ale nie musisz ;) ) zasugerować, że gdy będzie coś się źle działo z silnikiem, to będziesz miał ochotę gościa zaprosić do spotkania w ramach odszkodowania.

 

Reasumując, najpierw solidnie opierdziel... a później patrz co będzie się działo. :twisted2: :twisted2: :mrgreen:

Opublikowano
Calkiem po drodze to nie bo to jest troche dalej niz pracuje, w sumie razem 15kilosow. Chyba zryzykuje i pojade spokojnie jak dziadzius. Wyglada to tak ze caly plastik na bagnecie jest w oleju. Juz sam nie wiem, boje sie ale chyba pojade.
O Tempora! O Mores!
Opublikowano

zrób tak jak radzi kolega:

Tak rozstrzelać i nie zakopywać niech psy rozniosą ścierwo .

:twisted2:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano

Sprzedaj pistolet i zainwestuj w auto :D

Powiem krotko po 8 godzinach nie sprawdzaj oleju bo zawsze bedzie go troche wiecej na bagnecie wskazywac , poniewaz scieknie prawie calosc do miski .okolo-(3mm nad stan)

Sprawdz na rozgrzanym silniku .po 20 minutach po wylaczeniu silnika jesli jest poza MAX zluz zazalenie .

Zawsze lejemy tyle litrow oleju jak zaleca producent auta np,4l i jesli po spuszczeniu oleju na cieplym silniku wlejemy te 4 l a bagnet wskazuje MAX rowno to zapewniam ze na drugi dzen na zimnym silniku masz powyzej stanu. I jak to sie juz w kraju przyjelo lepiej tak w polowie bagnetu nie zamalo ale to byl polonez.Leje sie tyle oleju ile trzeba zeby zapewnic silnikowi odpowiednie cisnienie.

Opublikowano

Leje sie tyle oleju ile trzeba zeby zapewnic silnikowi odpowiednie cisnienie.

 

Leje sie kolego tyle oleju aby jego stan zawierał się między kreskami MIN i MAX na bagnecie olejowym. Dlatego też przyjęło się iż wlanie połowy na bagnecie jest wartością słuszną - i co się okazuje że jest OK bo zawiera się w granicach między MIN a MAX.

 

Do kolegi Nighstalker - zapuść silnik niech troche pochodzi żeby rozprowadził olej po całym układzie - potem sprawdź jego stan. Jeśli będzie MAX to :cool2: - jesli będzie nadal zbyt wiele - musisz spuścić bo nadmiar szkodzi tak samo jak i niedomiar.

Myśle, że możesz udać się w podróż 15km - to nie aż tak wiele.

 

Pzdr,

Opublikowano

Twoim zdaniem nie mam pozwolic na wymianie oleju wlania 4l tylko musze powiedziec zeby mi wlali 2 lub 3 litry a moze reszte do sloika ?wrazie czego.

Kazdy zaklad specjalizujacy sie w wymianach oleju posiada komputer i na podstawie Schlüsselnummer z dowodu wiadomo ile oleju do danego auta i jak mi wchodzi np.4l to mi wleja 4l i bedzie MAX a na odstanym ponad.

Wymienialem juz sporo razy i zawsze mam tak samo i od wymiany do wymiany mam ten sam stan i jakos nic sie nie stalo.

Ty natomiast sugerujesz wlewanie oleju moim zdaniem sprzed 20 lat ale to tylko moie zdanie takze niechce nikogo pouczac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O czym ty piszesz , ludzieee :duh: Wartość podana przez producenta to ilość oleju jaka powinna znajdować się w silniku ale nigdy nie wlejesz takiej ilośći do silnika z którego sciągasz/spuszczasz olej bo olej to nie woda i w życiu nie wycieknie DO ZERA. Mało tego, gdybyś teoretycznie osuszył silnik z oleju to po nalaniu nowego i odpaleniu auta było by to ze szkodą dla silnika. Więc jak wlejesz dokładnie tyle samo oleju co przewiduje książka to będziesz miał go o tyle więcej ile zostało go w silniku po spuszczeniu.
Opublikowano
dokładnie zgadzam sie :mrgreen: Nie można wlewać zawsze tyle ile pisze w książce bo wtedy przelejesz i tyle a objawi to sie po jakims czasie wyciekami (w najlepszym razie z zimeringow ) Spowodowane to bedzie za duzym cisnieniem w silniku. Ja zawsze wymieniam sobie olej sam (bo nie ufam partaczom). Jak wymieniam sam to mam duzo czasu zeby stary olej spokojnie sobie zlecial. A wiadomo jak to jest w warsztatch (sam nie raz widzialem) czekaja 5 min i juz wlewewaja ci nowy i to nie zawsze taki jak chciales, nikt tez tam nie bedzie sie przejmowal czy przelal 0,5 litra czy nie, wkoncu to nie jego silnik :duh: Najlepszy stan oleju na bagnecie to 75% MAXa i tyle. Przy wysokich obrotach za duzy stan oleju moze sie skonczyc uszkodzeniem uszczelki pod glowica :mad2: Wiec radze uwazać :cool2:
Opublikowano
Twoim zdaniem nie mam pozwolic na wymianie oleju wlania 4l tylko musze powiedziec zeby mi wlali 2 lub 3 litry a moze reszte do sloika ?wrazie czego.

 

Kolego wlewasz tyle oleju aby jego stan sprawdzany na bagnecie olejowym znajdował się między MIN i MAX i nie inaczej. Czy ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem???

Poza tym jeśli wymiana oleju dla ciebie/bądź twoich mechaników to jest problem ( nieumiejętne korzystanie z miarki oleju ) powinieneś zastanowić się nad zmianą serwisu.

Nie wlewa się za każdym razem 4L oleju bo tak jak napisał ci BAX za którymś razem okaże się iż jest go nadto ( z powodu iż część oleju zawsze pozostaje w silniku :!: ).

Bagnet olejowy w silniku znajduje się własnie poto aby tym skomplikowanym urządzeniem sprawdzać stan oleju - dlatego nalewasz tyle aby było między MIN a MAX :!:

 

Co do pytania co masz zrobić z resztą która ci zostanie. A powiesz mi kolego marcusbmw - czy jak kupujesz wode mineralną ( powiedzmy w 2L butelce ) to po odkręceniu kapsla też wypijasz odrazu całość???

Resztę oleju zabierasz w bańce, w której przywiozłeś olej i masz na DOLEWKĘ.

 

Także używaj bagnetu

Opublikowano
Juz po wszytskim! Twierdza ze bylo 300ml za duzo i ponoc tyle zlali. Teraz po dluzszym postoju(silnik byl zimny) jest tak 3/4 miarki. I tak chyba powinno byc. Na razie nic sie nigdzie nie leje i wyglada i brzmi wszytsko Ok. I mam nadzieje ze tak zostanie. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za odpowiedzi. :cool2:
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Juz po wszytskim! Twierdza ze bylo 300ml za duzo i ponoc tyle zlali. Teraz po dluzszym postoju(silnik byl zimny) jest tak 3/4 miarki. I tak chyba powinno byc. Na razie nic sie nigdzie nie leje i wyglada i brzmi wszytsko Ok. I mam nadzieje ze tak zostanie. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za odpowiedzi. :cool2:

 

Hej a jaki masz silnik tak w ogóle?? M40... Jeśli tak to radzę zdjąć pokrywę zaworów i wykręcić rurkę olejową którą to należy dobrze wyczyścić i przedmuchać :norty:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.