Skocz do zawartości

Samochód po raz 3 zgasł w trakcie jazdy:(/0 błedów na kompie


szczepo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Napisałem ostatnio temat jak to mi auto zgasło w trakcie jazdy:(

Sugerowaliście aby podpiąć ją pod kompa. Tak zrobiłem- na kompie zero błędów. Co radzicie jeszcze zrobić?. Dodam, że auto gasło zawsze przy malutkiej prędkości(10-30 Km/h)/ jazda praktycznie bez gazu, w trybie D, obroty malutkie kolo 800/, a także przy skręconych kołach/na zakręcie/.

Auto zachowywało się jakby umarło, po zgaśnięciu świeciły sie kontrolki- aku itp. Najlepsze jest to że po każdym tym niemiłym doświadczeniu zatrzymałem auto, włączyłem tryb P i auto jakby nigdy nic zapaliło bez problemu i potem już normalna jazda. Bardzo gorąco proszę o pomoc bo ten problem już mnie osłabia prawdę powiedziawszy. Dodam, że moje BMW to 540iA 99rok.

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przewód masowy łączący silnik z budą - nic innego nie przychodzi mi do głowy. :doh: czy skrzynia automatyczna w jakiś sposób steruje - (współpracuje) z przepustnicą? bo to mi wygląda na to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to co ty. Przy małej prędkości nagle silnik się zamuli i zgaśnie. Z tym że umnie na dużym kompie wyświetlił się komunikat "safe angine program". Po podpięciu pod komputer wyskoczyły błędy:

 

160 kontroler pozycji przepustnicy, krótkotrwale zacięty

103 VANOS wałek dolotowy, nie osiągnięto pozycji końcowej

161 kontroler pozycji przepustnicy, zacięty permanentnie.

 

Błędy wykasowałem i przez miesiąc było dobrze ale dzisiaj problem powrócił. Dzieje się tak wtedy jak silnik się mocno zgrzeje (stanie w korku) i pod maską robi się gorąco - myślę że jest to usterka bardziej elektroniczna niż mechaniczna.

Chyba pojadę z tym do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie do oryginalnego , ale robił to fachowiec ktory zajmuje sie tylko beemkami

 

Tylko oryginalny komputer BMW może wykonać kompletna diagnostykę.

Szkoda kasy na "fachowca ktory zajmuje sie tylko beemkami", chyba ze sam wydedukuje z objawów.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu mialem taki objaw we FRONTERZE. Nagle potrafila na dojezdzie do swiatel zgasnac a czasem podczas normalnej jazdy po miescie. Ponowne odpalenie auta i dalej jazda. Nie raz sie to potrafilo przytrafic 2 razy w ciagu dnia , nieraz wogole a pare razy 1 raz. Pomogla w moim przypadku wymiana czujnika polozenia wałka rozrzadu i to wyszlo dopiero na komputerze. Radze jak koledzy pisza podjechac do ASO BMW i zaplacic im za pelna profesjonalna diagnoze i naprawic usterke.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na oryginalny komputer! Może jak pisze kolega wyżej czujnik położenia wału, a może być wiele innych przyczyn. Tylko oryginalny komputer Ci zdiagnozuje.

A pro pos "fachowca od BMW" - skoro jest "fachowcem od BMW", to dlaczego jeszcze nie zna przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze jest w stanie coś zasugerować?

Może niekoniecznie np przepływomierz a np. nieszczelny układ dolotowy gdzieś wokół przepływomierza??

Proszę o sugestie

 

A czy czasem nie jest tak że przy małej prędkości nagle wskażnik paliwa zaczyna wskazywac coraz większe spalania i wtedy silnik gaśnie z powodu za dużej dawki paliwa??

Jeśli tak się dzieje znaczy przepływomierz padł i silnik nie dostaje własciwych ilosci powietrza.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi magik z komputerem jak sie podlaczyl to powiedzial wlasnie ze to ten czujnik położenia przepustnicy i jakiś czujnik od ASR-u chyba i powiedział że będzie mi gasł. I zaczął gasnąć, wcześniej nigdy nic takiego nie było a jak podłączył się mi pod samochód coś popstrykał, popstrykał( pojechałem żeby mi zgasił abs-u kontrolke bo po wymianie czujników w aso zapomnieli, a że póżno już było zamknięte było wsio to podjechałem do niego)popstrykał i od tamtej pory zdarza się że zgaśnie- wczoraj na światłach, zielone zaświeciło ja na gaz a on zgasł. Na początku myślałem że to ten majster coś napstrykał bo to cfaniaczek taki, nie lubie go ciemny typ jakiś podepnie się tylko i kasuje 100zl. Tyle.
BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się kolego , kiedy przepływomierz zaczyna przekłamywać, nie ma żadnej informacji na diangostyce !

 

Jedyny sposób to podczas jazdy podpiąć komputer, i przez porównanie ze zdrowym nowym przepływomierzem postarać się oszacować parametry pracy przepływki - ciekawe kto jest w stanie to zrobić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
mam podobny problem. posiadam e 39 2.8 jek auto jest zimne jest ok ale jak sie dobrze nagrzeje gasnie. po ponownym odpaleniu juz nie gasnie ale mam wrazenie ze nie chodzi jeden cylinder, silnik jest slaby i nierowno pracuje. sprawdzilem swiece, cewki i nic. nie mam pojecia co to moze byc. jak ktos wie prosze pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się kolego , kiedy przepływomierz zaczyna przekłamywać, nie ma żadnej informacji na diangostyce !

 

Jedyny sposób to podczas jazdy podpiąć komputer, i przez porównanie ze zdrowym nowym przepływomierzem postarać się oszacować parametry pracy przepływki - ciekawe kto jest w stanie to zrobić.....

 

Z tego co wiem oryginalny komputer BMW podaje wartość ustalanej przez przepływomierz masy powietrza w m3 na minutę do jednostki sterującej. Po tym parametrze można ocenic czy przepływomierz jest OK. Przeważnie jeśli jest uszkodzony poprostu zaniża ilość masy powietrza....i to baaardzo zaniża;-)

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no witam kolego

mam ten sam problem i dociekalem dlugo okazuje sie ze jest to kwestia gazow wylotowych czyli spalin jak przygazujesz to jest pewno ok kwestia regulacji trza kanalu i po wszystkim tak mysle mechanik robi mi moja bumete teraz i czxekam dzwonil i powiedzial ze jest wszystko ok pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no witam kolego

mam ten sam problem i dociekalem dlugo okazuje sie ze jest to kwestia gazow wylotowych czyli spalin jak przygazujesz to jest pewno ok kwestia regulacji trza kanalu i po wszystkim tak mysle mechanik robi mi moja bumete teraz i czxekam dzwonil i powiedzial ze jest wszystko ok pozdro

 

Możesz opisać to troszkę jaśniej?

Chodzi mi o to co majster zrobił?

Czy chodzi o układ wydechowy?

Czy zapchany katalizator?

Czy skład mieszanki?

Napisz coś więcej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.