Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przytoczę streszczenie mojej rozmowy z kolegą - użytkownika BMW 525 TDS z 1994 roku.

Więc rozmowa zeszłą w pewnym momencie na użytkowy płyn zasilający - tzw paliwo. Rozmawialiśmy o opale - stwierdził, że testował, ale wyszło mu za drogo. Nie zrozumiałem w pierwszej wersji, ale zaraz dodał, że woli frytki... :?

Więc o co chodzi .. kolega stwiedził, że zorobił 40 tys km na oleju po frytkach. Jest właścicielem smażalni frytek i poczatkowo testował, a teraz jeździ tylko natym. Sam takich obrotów w swojej działanlości nie ma, więc ponoć bierze olej od McDonalda - gdzie kupuje go za złotówkę :?

Ponoć auto nie wymagało żadnyh przeróbek. - o co chodzi co to za bzdury? NIe wiem czy kolega starał mi się zdradzić zadziwiającą prawdę, czy może fałsz i szpanerstwo.

Co myśłicie o tym WY ?

A może ktoś już ma podobne doświadczenia - szczerze nie mogę w to uwierzyć ...

Pozdrawiam forumowiczów....

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
wiem, że kiedyś w TOP GEAR robili testy i jeździli (chyba starym volvo diesel) właśnie na oleju po frytkach - niestety nie pamiętam jakie były wnioski :duh:

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

No własnie - stare Volvo... a tu zadziwiają mnie 3 elementy wypowiedzi

1. BMW

2. bez przeróbek

3. 40 tys km

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

nie, jesli to jest prawda łacznie z tymi 40 tysiacami to ja wymiekam..

ale tak szczerze mówiac to ja bym tego nie zrobił mojemu autku

 

Polak potrafi

 

P.S. juz widze mine policjantów sprawdzajacych zawartosc baku :D

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano
No własnie - stare Volvo... a tu zadziwiają mnie 3 elementy wypowiedzi

1. BMW

2. bez przeróbek

3. 40 tys km

 

Tez kiedys slyszalem o jazdach na oleju jadalnym. Tam lali jednak swierzy olej, odpadalo filtrowanie "grubszych" zanieczyszczen przed wlanien do zbiornika. Jednak byla mowa o pewnych modyfikacjach auta - mianowicie byl jakis uklad do podgrzewania oleju pomiedzy zbiornikiem a pompa, po to by olej byl w stanie idealnie plynnym. Inaczej jazda na oleju jadalnym szczegolnie jak jest zimno moglaby byc niemozliwa.

 

A tak wogole, to nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja Bmw by jezdzic pozniej na oleju ze smazalni...

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

A poza tym myślę, że gość nie długo pociągnie ten interes - dlaczego ?

Ile można obracać się w tym pseudo zapachu ....

Praca, auto .. szok ...

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
Oglądałem kiedyś program na Discovery o kolesiach (chyba z USA) którzy przerobili w ten sposób starego VW Transportera T2 Diesla i jeździli na zużytym oleju po frytkach itp. Ale tak jak pisał BartekCh silnik taki wymagał modyfikacji, odpowiednie filtry, system podgrzewania oleju itp. Silnik startowali na oleju napędowym, a gdy już się rozgrzał zapinali olej po frytkach :) Z tego co mówili w tym programie to kolesie tym VW przejechali bardzo spory szmat drogi całkowicie za darmo. Podjeżdżali do różnych barów po drodze i tam za darmo dostawali zużyty olej.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

No nie to już chyba przesada :D , słyszałem że diesel wszystko łyknie no ale olej po frytkach to już przegięcie, nawet jak to przepali to na zdrowie silnikowi to nie wyjdzie.:nienie:

Gdyby tak było to nie były by potrzebne kontrole stacji benzynowych (sprawdzanie zawartości oktanów itp)

A co do testowania samochodów widziałem jakieś 3-4 m-ce temu na TVN Turbo 3 takie same samochody jeden na LPG, jeden na benzyne a ten trzeci na gaz powstały z kupy :D chyba krowiej.

Test był nastawiony na to żeby zobaczyć który szybciej dojedzie do mety.

1 miejsce etylina 2 LPG 3 łajno :)

Testujący (ekipa Top Gear), zdziwieni byli że na łajnie samochód zapalił a co dopiero że dojechał do mety.(był to oczywiście krótki odcinek kilka set metrów)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Z tego co wiem można jezdzić na oleju spożywczym,,z frytek,, lecz musi być osobny zbiornik i dosyć droga instalacja-Najlepiej sprawdza się w ciężarówkach... :wink:
Opublikowano
hehe no niezla masakra, nie wiem jak sie do tego ustosunkowac, ale moze faktycznie sie da, ciekawe jaki filtr sie kupuje, jak nie paliwa to jaki, moze taki duzy jak cedzak taki co jest w garnku z frytkami co ma takie duze dziurki ;)
Opublikowano
Gdyby tak było to nie były by potrzebne kontrole stacji benzynowych (sprawdzanie zawartości oktanów itp)

 

Nie myślcie, że chodzi o dobro naszych silników. Rzecz w tym, że dolewanie rozpuszczalników do benzyny i przerabianie opału na olej napędowy źle służy skarbowi państwa. Kontrole robi się po to aby wychwycić tych, którzy sprzedają paliwa bez podatku. Połowę paliwa kupują legalnie z akcyzą, a drugą połowę uzupełniają badziewiem. Dzielą się później akcyzą (płaconą przez nas)z kochanym państwem 50% dla państwa i 50% do własnej kieszeni.

Wracając do tematu. Myślicie, że słynne biopaliwa to co to było? Olej roślinny dodawany do paliwa.To niegłupie rozwiązanie, bo bardziej ekologiczne.

Opublikowano

Nie myślcie, że chodzi o dobro naszych silników. Rzecz w tym, że dolewanie rozpuszczalników do benzyny i przerabianie opału na olej napędowy źle służy skarbowi państwa. Kontrole robi się po to aby wychwycić tych, którzy sprzedają paliwa bez podatku. Połowę paliwa kupują legalnie z akcyzą, a drugą połowę uzupełniają badziewiem. Dzielą się później akcyzą (płaconą przez nas)z kochanym państwem 50% dla państwa i 50% do własnej kieszeni.

ekologiczne.

Całkowicie się zgadzam z kolegą. Czytałem ostatnio wiele na temat stosowania róznych rodzajów paliw. Okazalo się, że olej napędowy wcale nie jest paliwem o najwyższej sprawności. Bardzo podobnie, wypada w testach olej opałowy. Nie chcę tu robić żadnej reklamy, ale okazało się (niebędę przytaczał konkretnych cytatów ze źródła), że olej opałowy ma większą sprawność od oleju napędowego. To owszem nie wiele, bo tylko o 0,05 % ale przy sprawności oleju napędowego to i tak dużo. Silnik poza tym pracuje ciszej - to też nie wielka różnica - ale jest. Jedyną wadą oleju opałowego w stosunku do oleju napędowego, jest jego gęstnienie w niższych temperaturach (-25). Najważniejsze jest to, że Skarb państwa ucierpi, jeśli część kierowców zacznie szukać alternatywnego zasilania. Nawet kosz mandatu za stosownie nie opodatkowanego paliwa, nie zniechęcają użytkowników dróg. Ktoś kiedyś powiedział - Opał szkodzi. OK niech szkodzi, szkoda tylko, że ten kto to powiedział, za bardzo wieży w to co usłyszy gdzieś raz. Albo idzie wza większością.

Osobiście gdybym miał dizla - tylko opał.

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
Jedyną wadą oleju opałowego w stosunku do oleju napędowego, jest jego gęstnienie w niższych temperaturach (-25). Najważniejsze jest to, że Skarb państwa ucierpi, jeśli część kierowców zacznie szukać alternatywnego zasilania. Nawet kosz mandatu za stosownie nie opodatkowanego paliwa, nie zniechęcają użytkowników dróg. Ktoś kiedyś powiedział - Opał szkodzi. OK niech szkodzi, szkoda tylko, że ten kto to powiedział, za bardzo wieży w to co usłyszy gdzieś raz. Albo idzie wza większością.

Osobiście gdybym miał dizla - tylko opał.

Pozdrawiam

 

Jeżeli opał jest czysty to się zgadza. Znajomy do swoich ciągników siodłowych od nowości leje wyłącznie opał. Mają już po ok 1 mln. km i jest OK.

 

Jednak te blade palanty mimo opowieści o szkodliwości opału nie mogą sobie z tematem poradzić i...

 

http://biznes.onet.pl/0,1075006,wiadomosci.html

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

W auto bild niemieckim byla dluga seria reportarzy o VW jezdzacych na frytkach i na rzepakowym oleju. Tylko, ze faktycznie samochod byl modyfikowany, do tego facet mial w garazu cala aparature do czysczenia i filtrowania tego oleju ze smazalni. Przebiegi byly bardzo duze i silnik w porzadku, tylko to na co zwracalu uwage to bylo wlasnie przygotowanie tego samochodu i paliwa. Na pewno nie jest to tak, ze prosto z McDonalda mozesz wlac do baku.

 

Choc np. autobusy miejskie w Holandi ponoc jezdza na rzepakowym - smierdzi jak w smazalni, ale jest ekologicznie :lol: I rolnicy maja zbyt na rzepak. Niew wiem czy to norma czy kolejny eksperyment. Niestety nigdy nie wgryzalem sie w te tamaty, gdyz diesel byl mi zawsze obcy, dopoki nie zaposiadlem VW T4. I tez niema zamiaru juz dalej z nim walczyc (katy, daki, kopcenie, moc - strasznie duzo ustawiania), nastepny bedzie beznynowy VR6.

 

Nie bardzo tez rozumiem zestawienie dwoch informacji jakie wyczytalem w dwoch zrodlach:

 

1) paliwo dieslowskie musi dokladniej trzymac normy, bo nawet 3 procent zmiany skladu jest wyczuwalan dla silnika a 5% moze zaszkodzic i go uszkodzic

 

2) diesel pojedzie na wszystkim i nawet kilkadziesiat kkm na frytkach, rybkach czy innych Nc Donaldach mu nie zaszkodzi.

 

Przeciez to jakas sprzecznosc, jedno i drugie pochodzi z fachowej prasy motoryzacyjnej, napisane przez dziennikarzy wspieranych przez ekspertow. :duh:

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

witajcie

ja w rodzinie mam starego diesla z ktorego w sumie moge korzystac bez ograniczen, wiec kiedy potrzebuje przyoszczedzic (a chwilowo szukam pracy wiec nie jest mi latwo) to zawsze zalewam go opalem. teoretycznie jak juz wczesniej przytoczono opal jest paliwem stosunkowo czystym, a tankujac ON na byle jakiej stacji tez nie wiemy co dokladnie lejemy do baku, moze jeszcze jakies gorsze g....

 

moj kolega ma kilka busow i ciezarowe (cos tam wozi z niemiec) osobowego MB124 i do wszystkiego leje tylko opal. od lat.

 

a co do oszukiwania panstwa.... oni wszyscy na gorze maja nas gdzies i patrza jak by sie tu samemu napchac, wiec mimo ze jezdzac na opale nie oszczedzamy milionow to taka droba oszczednosc tez zawsze sie przyda

 

a generalnie z tego co jeszcze obilo mi sie o uszy to po jaichs 3-4 tankowaniach oranzady :-) dobrze jest zatankowac troche "normalnego" paliwa

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
Widziałem taką instalację u znajomego zamontowaną w MB 124,auto jest odpalane na ropie i dopiero po chwili,jak złapie temperaturę przechodzi na olej roślinny.Dodatkowo zrobił jeszcze podgrzewanie baku na olej roślinny.Jak z nim rozmawiałem,to mówił,że VW Golfem II zrobił 100 tyś na takim oleju.
Opublikowano
Tak - z tym podgrzewanie zbiornika paliwa też słyszałem - kolega się też do tego przyznał. Ale murem się zapiera, że nie przerabiał nic w silniku. Ale olej przed użyciem oczyszcza - nie pytałem jednak w jaki sposób ..
BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
Przy silniku ma normalny drugi filtr do paliwa,a czy w domu odfiltrowuje jeszcze w jakiś sposób to nie wiem.
Opublikowano

Jeśli kogoś interesuje taka alternatywa dieslowskiego paliwa jak olej roślinny to niech sobie tutaj luknie: :-) http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/diesel.html

 

PS Pamiętam jeszcze z tego programu na Discovery o tym VW T2 jak jego konstruktorzy mówili że najfajniejsze z jazdy na zużytym oleju to spaliny o zapachu frytek, kurczaka, etc. :lol:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
W Niemczech tankuje zawsze BIODIESEL, czyli olej rzepakowy, troszke ciezej pali jak jest zimno, ale za to spalanie jest wyraznie mniejsze niz konwencjonalnej ropy - ale zapach z rury wydechowej za pierwszym razem jest ciekawostka, po tygodniu zaczyna meczyc a po miesiacu.... z upragnieniem, az bede w polsce i zatankuje zwykla rope.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Na forum starych Mercedesów jest imponujący długością (74 strony!) wątek o efektach / skutkach jeżdżenia na olejach roślinnych. W dużym stopniu pisany na bieżąco przez praktyków.

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=8663&postdays=0&postorder=asc&&start=0

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Odwieczny problem, zasilania silników z zaplonem samoczynnym. Czy lepiej jest dla silnika używać ON, czy dla kieszeni oleju po frytkach. Niejednokrotnie slyszałem, wyssane z palca opowieści o ekonomice i opłacalności użytkowania jedego, czy drugiego rozwiązania. Sprawa jest czysto subiektywna i wprost proporcjonalna do samozadowolenia uzytkownika, jak spalanie 540 (temat był poruszany-spalanie)jednemu pali mniej, innemu wiecej. Trochę faktów :

 

Olej napędowy jest paliwem przeznaczonym do silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym.

Olej napędowy jest mieszaniną węglowodorów parafinowych, naftenowych i aromatycznych, wydzielonych z ropy naftowej w procesach destylacyjnych. Destylaty oleju napędowego mają temperatury wrzenia znacznie wyższe (180-350 °C) niż destylaty benzynowe. Z uwagi na dużą zawartość siarki w tych destylatach, konieczne jest jej usuwanie poprzez obróbkę wodorową w procesach katalitycznych (hydrorafinacja). Oleje napędowe to również produkty otrzymywane z frakcji pozostałościowych po destylacji, ale w tym wypadku konieczne są katalityczne procesy rozkładowe (kraking katalityczny, hydrokraking). Tak, więc skład i wzajemne proporcje węglowodorów zawartych w olejach napędowych są różne w zależności od charakteru przerabianej ropy oraz od procesów technologicznych zastosowanych przy ich produkcji.

 

Ze względu na sposób zapłonu mieszanki olejowo-powietrznej w silnikach, który ma charakter nie iskrowy lecz temperaturowy, w przypadku silników na to paliwo nie występuje problem niekontrolowanego spalania paliwa (tzw. stukania). Stąd ustalanie liczby oktanowej dla olejów nie ma sensu. Kluczowym parametrem dla tych paliw jest natomiast zdolność do szybkiego samozapłonu pod wpływem wysokiej temperatury, której miarą jest liczba cetanowa.

* nafta, lekki olej napędowy (LON),

* średni olej napędowy (SON),

* ciężki olej napędowy (CON),

* hydrorafinowany olej napędowy (HON),

* olej napędowy z hydrokrakingu (HCON),

* olej napędowy z krakingu katalitycznego (LCO),

* dodatki poprawiające własności zimowe, dodatki uszlachetniające.

 

Olej rzepakowy to olej roślinny spożywczy wytwarzany z rzepaku.

Olej rzepakowy służy też jako biopaliwo zastępując olej napędowy w silnikach Diesla. Jest konkurencyjny cenowo wobec innych paliw z uwagi na to że w wielu krajach jest sprzedawany jako produkt spożywczy bez akcyzy na paliwo, po opłaceniu akcyzy staje się nieopłacalny. Aktualna stawka podatku akcyzowego na olej rzepakowy wynosi ok. 1,9 zł / litr.

Olej rzepakowy stosowany jest jako domieszka do oleju napędowego albo jako samodzielne paliwo, w postaci nieprzerobionej (instalacje do zasilania silników olejem rzepakowym podgrzewają go przed podaniem do silnika) lub po przerobieniu go na biodiesel.

 

Mazut, olej ciężki, olej opałowy - oleista ciecz będąca pozostałością po destylacji niskogatunkowej ropy naftowej w warunkach atmosferycznych (ciśnienie normalne), do 350 °C. Składa się z węglowodorów wysokocząsteczkowych.

 

* gęstość: 890 - 960 kg/m3

* wartość opałowa 9900 - 10700 kcal/kg

* barwa: ciemnobrunatna do czarnej

 

Zastosowanie:

 

* jako olej opałowy (olej kotłowy), szczególnie w siłowniach okrętowych

* surowiec do destylacji próżniowej w celu odzyskania smarów ciekłych (olejów smarnych)

* surowiec do krakingu w celu uzyskania olejów pędnych i benzyn

* surowiec do produkcji asfaltu

Uwaga: Nie wystepuje w wersji zimowej!!!

 

Liczba cetanowa jest podstawową własnością olejów napędowych, tak jak dla benzyn liczba oktanowa. Liczba cetanowa jest wskaźnikiem zdolności oleju napędowego do samozapłonu i zależy od jego składu chemicznego.

 

Liczbę cetanową wyznacza się porównując czas zapłonu dla paliwa wzorcowego i analizowanego oleju napędowego, stosując do tego celu specjalne silniki wzorcowe. Paliwo wzorcowe to mieszanka cetanu (5-(1,2-dihydroksyetylo)-3,4-dihydroksy-5H-furan-2-on) - posiadającego bardzo krótki czas zapłonu i α-metylo-naftalenu. Gdy analizowany olej napędowy posiada własności takie jak czysty cetan ma on liczbę cetanową 100. Gdy posiada własności takie jak mieszanka 50:50 cetanu i α-metylo-naftalenu ma on liczbę cetanową równą 50.

 

Najbardziej korzystne w silnikach z zapłonem samoczynnym są liniowe węglowodory parafinowe, które spalają się równomiernie, a ich liczba cetanowa rośnie w granicach 70-110 wraz ze wzrostem wielkości cząsteczek węglowodoru. Rozgałęzione węglowodory parafinowe i nafteny są już mniej korzystne, a ich liczba cetanowa zawiera się w granicach 20-70. Najgorsze własności mają proste węglowodory aromatyczne, których liczba cetanowa waha się w granicach 0-60, natomiast dla wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (poza naftenami) wartość ta wynosi tylko ok. 20.

 

Na liczbę cetanowa ma również wpływ skład frakcyjny oleju. Ogólnie można powiedzieć, że im lżejsze (mające niższą temperaturę wrzenia) paliwo, tym mniejsza liczba cetanowa. Lekkich frakcji ropy naftowej nie można jednak całkowicie usuwać ze składu olejów napędowych, bo są one ważne przy uruchamianiu silnika.

 

W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 49, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie znacznie obniżają ekonomikę jazdy. Natomiast wzrost liczby cetanowej powyżej 50 wydatnie poprawia własności eksploatacyjne paliwa, ułatwia rozruch silnika, spowalnia zanieczyszczenie dysz wtryskiwaczy, ogranicza czarne dymy w spalinach i obniża hałaśliwość silnika.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Heh

Tle zrobiło się w temacie że musze sie przyznać

Klika dni temu zatankowałem mojego merca 123 300D w sklepie sożywczym olejem żepakowym...........

Musze przyznać,,,, kilka faktów

Silnik na wolnych obrotach pracuje zdecydowanie ciszej i to o wiele ciszej

Silnik gorzej zapala i napewno zimą były by z tym problemy jednak latem to bez większego znaczenia

Silnik napewno mniej pali tego oleju(liter lub nawe 2l mniej na 100km)

Zapach spalin jest paskudny i na dłuższą metę wydaje się nie do zniesienia

 

Przyspieszenie i jazda na trasie wydają się bez zmian,,,, no może nie czuć tak pracy każdego tłoka pod tyłkiem

 

 

Pozdo Bl

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.