Skocz do zawartości

Przegrzane BMW 525 12v jak to bedzie dalej jezdzic??????


Młynar

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj kupiłem bmke na czesci bo mam klopoty z silnikiem w swojej. po odpowietrzeniu układu chłodzenia (uklad ogrzewania odłączyłem) wyjechałem w kierunku domu. po 25 kilometrach straciła moc zaczeły grac zawory a jak puscilem gaz zgasła i z rozrusznika nie odpaliła bo spuchła. (temperatura była w normie wdlog licznika!!!!!!) Bedzie to jeszcze zyc?? wieczorem odpaliłem i niby normalnie ale jeszcze nie wiem jak to bedzie jak dostanie temperatury i czy zaraz sie nie rozleci po miesiacu ten silnik. Ponoc bmki sa odporne na takie akcje. oczywiscie nie zalalem jej plynem czy woda tylko spokojnie sobie stygla a pozostale 5 km ja ciagnalem.

Musze przełozyc silnik i nie wiem czy wogole teraz warto, ajak juz po bloku to czy glowica bedzie ok??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kolega ma takie 525i.i powiem Ci szczerze ze przegrzana była już kilkanaście razy.Razy było tak ze już na czerwonym było a on jeszcze z 5min gume palił i wyedy głowica pękła.Połatał i dalej nią szaleje chodzi bardzo dobrze.Siła ma i zawstydza nie jedną 525 24V

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kolega ma takie 525i.i powiem Ci szczerze ze przegrzana była już kilkanaście razy.Razy było tak ze już na czerwonym było a on jeszcze z 5min gume palił i wyedy głowica pękła.Połatał i dalej nią szaleje chodzi bardzo dobrze.Siła ma i zawstydza nie jedną 525 24V

 

Taaaa... Pogratulowac koledze fantazji ! :duh: 525 24V zawstydza ? Ale że niby czym ? :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mowie ze wymiata 24V ale ze nie daje sie np na 400m.wiem że to nie jest popierane na tym forum ale tak jest.nie musisz mi wierzyć.kolega TSA55 może potwierdzić moje słowa.bedzie wiedział o kim mowa...teraz ma juz 525 24V.nawet nie wiesz jak moze dobra M20B25 chodzić....jak masz e28 to co możesz wiedzieć o osiągach dobrej e34-miałeś taka?.zapraszam do sandomierza a zobaczysz co ten slinik jeszcze potrafi :duh: teraz jeździ e30 i gość jest bardzo zadowolony.więc jak nie jesteś w temacie to prosze Cie nie podbijaj do mnie...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mowie ze wymiata 24V ale ze nie daje sie np na 400m.wiem że to nie jest popierane na tym forum ale tak jest.nie musisz mi wierzyć.kolega TSA55 może potwierdzić moje słowa.bedzie wiedział o kim mowa...teraz ma juz 525 24V.nawet nie wiesz jak moze dobra M20B25 chodzić....jak masz e28 to co możesz wiedzieć o osiągach dobrej e34-miałeś taka?.zapraszam do sandomierza a zobaczysz co ten slinik jeszcze potrafi :duh: teraz jeździ e30 i gość jest bardzo zadowolony.więc jak nie jesteś w temacie to prosze Cie nie podbijaj do mnie...

 

Jak się ścigał z jakimiś padłami z instalką podtlenku LPG 2 generacji to nie dziwne że się z nimi równo trzymał... Zdrowe 24V nie pozastawiają cienia szans M20, okrutne ale prawdziwe. O E34 niewiem kompletnie nic ! Normalnie laikiem jest ale z tego co kojarzę to tylko roadstery były nie ? :roll:

 

Spoko ej nie podbijam do Ciebie nie bij "mistrzu" dobrze ? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani tu ani tu gazu nie było-dalej nie ma.Dostaje po "portkch" 12 od 24 ale ździwił byś sie bardzo jak chodziła ta M20. i na tyle co ona "dostała" to jest nawet nie do pomyślenia.Non stop na czerwonego RPM i przegrzanie nie było dla niej straszne do pewnego czasu.Ale wierzyć mi nie musisz...Wojtek wie o kim mówie i wie co ten smochód przeżył a mimo to w jakiej jest kondycji

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie musi byc zle.

Ja mialem taka sytuacje, ze zaraz po zakupie, wracalem z niedalekiej trasy (ok 100km) i w miescie w korkach zaczela sie grzac. Nie wiem ile bylo w chlodnicy wczesniej, czy wogole bylo, bo bylem swiezo po zakupie. W kazdym badz razie stanalem na poboczu, odkrecilem korek, wylal sie wrzatek, zalalem zimna zwykla woda, bo nic innego nie bylo dostepnego, odczekalem troche i pojechalem, juz bylo ok. Wskazowka byla w polowie czerwonego pola, do dzis nie ma zadnych problemow, poza tym dziwnym poziomem w chlodnicy, ktory zawsze jest bliski zera, ale staly i nie ubywa.

Moze jak woda sie zagotowala i cos sie rozszczelnilo w chlodnicy, bo jak doleje, to na drugi dzien znow jest poziom u samego dolu... musze to sprawdzic. W kazdym badz razie silnikowi nic nie bylo, i Tobie tego zycze.

A fakt faktem, tez slyszalem ze przegrzanie to jedna ze slabych stron bmw...

 

Co do Waszych 'wyscigow' to powiem tylko tyle, ze nieraz okazalo sie ze mniejszy i zadbany silnik, jest lepszy od wiekszego w wiadomo jakim stanie...

 

Musielibyscie porownac owe silniki w takich samych autach, czy to e34 czy co innego nie wazne, liczy sie to zeby byla taka sama masa, no albo pozostaje hamownia...

 

400m tez nie popieram, wole cos posrodku miedzy vmax a przyspieszeniem. co z tego ze ktos mnie zrobi na 1/4, jak potem zostanie w tyle (mowie o codziennym uzytkowaniu, nie wyscigach)

 

Taaaa... Pogratulowac koledze fantazji ! Surprised 525 24V zawstydza ? Ale że niby czym ?

 

Ludzie nawet sie obejrza za 1.6 w e36, jak jest ladny, a ile fwd golf 1.4 potrafi narobic pisku!! tez zawstydza :twisted2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, "byc pierwszym na mecie"w przewazajacej ilosci przypadkach nie jest wazna moc ,wielkosc silnika,moment obrotowy,stan auta...... !Sztuka jest umiejetnosc jego prowadzenia,wyczucia,znajomosc pokonywania zakretow z jak najmniejszym przeciozeniem i wiele innych bardzo waznych zasad!!

Z autopsji wiem,ze V8 na serpentynach, r6-tka mozna zrobic jak sie chce!! :cool2:

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie wytrzymałość na przegrzanie zależy m.in. od tego czy auto w swojej kilkunastoletniej historii było już kiedyś przegrzane itp.

Znam E34 która się zagotowała,Chech Control mrugał-Kuhlwasser temp i potem jeszcze jakieś pare min.jazdy.Nic się nie stało.

Młynar-sprawdź uszczelke pod głowicą w swojej,ponoć są jakieś przyrządy do tego że nie trzeba rozbierać silnika. :roll:

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał E30 M20B25 które non stop jeździło na odcięciu przesuniętym w dodatku na 7200 ale nigdy nie katowana na zimno. Dobre Visco, pompa wody, dobry płyn chłodniczy i w tym silniku temperatura nigdy się nie ruszała non stop pion ! A silnik zajeździł już trzy E30stki i nie długo pewnie pójdzie do kolejnej...

 

Moje 520i objeżdża zagazowane 528i no ale co to za porównanie ? Porównywac można dwa samochody jak się wie w jakim stanie są technicznym a nie potem powstają historie że zdrowe 316 objeżdża 320ste :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja równiez kiedyś miałem wyższa temp w swojje E-39. Podczas jazdy w korku latem, pekł mi korek od odpowietrzania w poprzek, co za pech :( zorientowałem się jednak i jak wskazówka wchodziła na czerwone pole, bo ubywało płynu ciągle, zatrzymywałem auto chłodziłem ja dolewalem płynu i jechałem parenascie metrow tak do ASO aby dokupic korek - notabene za 4zł :mad2: taka pierdółka a mogła doprowadzic do powaznej awarii. Wkrecilem korek uzupełniłem płynu i nic sie nie stało. Nie wiem jak silniki m20 bo ja mam m52 inaczej zaawansowana technologia, ale jesli zatrzymałeś auto zaraz po tym jak wskazowka zaczynała wchodzic na czerowne pole i ostudziles naturalnie i pozniej naprawiles usterke to powinno byc ok.

A tak na marginesie, to nie temat które auto objeżdza które :) po pierwsze stan autka się liczy, ale sprawne BMw z silnikiem 24v jest nieporównywalne do silnika 12v to zupełnie inne bajki inne technologie inny moment itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja wiem że dobra 24 objedzie 12.Powiedziałem ze ten silnik kolegi jest w takim stanie ze zawstydza 24 po względem że dotrzymuje jej tempa.Nie że ja objedzie :nienie: Mniejsza o to...

 

Ja też przegrzałem swoja 528iA gdy stałem na switłach i opaska z górnego węża spadła :duh: weszło na czerwone zapaliła sie kontrolka na tym polu.dokręciłem węża i było ok,nie stało sie nic.Samochód sprzedałem koledze i siadła pompa wody i jego żona ją zagotowała dwa razy jednego dnia.Niestety nie wytrzymała uszczelka(jeszcze w sumie nie wiadomo czy nie głowica)

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mowie ze wymiata 24V ale ze nie daje sie np na 400m.wiem że to nie jest popierane na tym forum ale tak jest.nie musisz mi wierzyć.kolega TSA55 może potwierdzić moje słowa.bedzie wiedział o kim mowa...teraz ma juz 525 24V.nawet nie wiesz jak moze dobra M20B25 chodzić....jak masz e28 to co możesz wiedzieć o osiągach dobrej e34-miałeś taka?.zapraszam do sandomierza a zobaczysz co ten slinik jeszcze potrafi :duh: teraz jeździ e30 i gość jest bardzo zadowolony.więc jak nie jesteś w temacie to prosze Cie nie podbijaj do mnie...
Lukasz jesli sie nie myle to silniki w E28 i E34 12 zaworowe sa takie same.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525 12v ma dużą wade!! Prędzej czy później pęknie głowica,one są po prostu kiepskie.Miałem takie bmw.Trzasła głowica,udało sie kupić.A szukania było dużo,zapotrzebowanie na rynku niesamowite.Nie bez powodu ceny są od 1000zł wzwyż.Nadmieniam również że auto nie było katowane,nie paliło też gumy :nienie: .

Dla nie wierzących podaję link do czytania!

Pozdrawiam!

http://www.bmwm.beep.pl/serwis/glowice%20m20.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę zeby miały słabe głowice...no ale mogę sie mylić.W e30 miałem ten silnik i na tyle co dostała to szok a nic sie nie stało:) raz tylko pompa wody bo kapała :? a tak chodizła super.ja uważam ze to jest bardzo dobry silnik i DUŻO może wytrzymac

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

rozkrecilem oba silniki i zakladam dobra glowice do nie przegrzanego. tak mi czarownik jeden poradzil. zagrzać to nic ona juz troche spuchla w srodku a zwory zaczely dzwnic wrecz masakrycznie. zobacze co to bedzie. od razu w pekiecie remont zawieszenia, stoi skorupa na podnosnikach bez zawiasu i polowy silnika. za dwa dni bedzie jezdzic i wtedy sie okaze co i jak.

 

Ale mam jeszce jedno pytanie; znowu mam polamane popychacze czy jak to kto zwal od zaworow, co sie dzieje, szlag mnie trafi 3 zniszczone!!

znaki sie zgadzaly na rozrządzie luz na zaworach tez choc to nie mozliwe zeby od zlego luzu je szlag trafil. co jest grane??!!

 

 

a temat potegi silnikow, najwazniejszy jest jego stan, nie pojemnosc czy liczba zaworow. kiedys mialem ascone ktora mi chyba z tira browarow wygrala. 1.8 pelen wtrysk i kilka drobnych przerobek ( w standardzie bylo 115 koników). celica 2.0, audi 2.8 bmw 320 i 525, camry 3.0 oto przyklady sponsorow na browar dla mnie;)

A to byl durny opel z 82 roku!!! najpierw sie ludzie smiali a pozniej plakali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkrecilem oba silniki i zakladam dobra glowice do nie przegrzanego. tak mi czarownik jeden poradzil. zagrzać to nic ona juz troche spuchla w srodku a zwory zaczely dzwnic wrecz masakrycznie. zobacze co to bedzie. od razu w pekiecie remont zawieszenia, stoi skorupa na podnosnikach bez zawiasu i polowy silnika. za dwa dni bedzie jezdzic i wtedy sie okaze co i jak.

 

Ale mam jeszce jedno pytanie; znowu mam polamane popychacze czy jak to kto zwal od zaworow, co sie dzieje, szlag mnie trafi 3 zniszczone!!

znaki sie zgadzaly na rozrządzie luz na zaworach tez choc to nie mozliwe zeby od zlego luzu je szlag trafil. co jest grane??!!

 

 

a temat potegi silnikow, najwazniejszy jest jego stan, nie pojemnosc czy liczba zaworow. kiedys mialem ascone ktora mi chyba z tira browarow wygrala. 1.8 pelen wtrysk i kilka drobnych przerobek ( w standardzie bylo 115 koników). celica 2.0, audi 2.8 bmw 320 i 525, camry 3.0 oto przyklady sponsorow na browar dla mnie;)

A to byl durny opel z 82 roku!!! najpierw sie ludzie smiali a pozniej plakali.

 

Koniki pękają od zbyt du dużego luzu zaworowego. Napewno masz dobry nie wytarty wałek i koniki ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załozylem droga glowice i cisza, nie klekocze. tamta oddam na gwarancje i kupie wszystkie nowe dzwigienki. a moze glowica jest zbyt mocno splanowana?? zawory z tlokami sie spotkaly. przynajmniej pierwszym razem.

a z dzwigienkami to juz wiem o co chodzi, mechanik mi pokazal.

 

glowica ktora zalozylem byla konkretnie przygrzana i wszystko wskazuje na to ze nic jej nie jest. woda ok, nie grzeje sie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
siema odnosnie tej BETY 525 co to straciła pare i staneła!Masz po uszczelce pod głowicą to są takie objawy.Co musisz robic albo co już zrobiłes kupic komplet uszczelek głowice dac do planowania ale!Zawsze jest 'ale 'długosc głowicy 6-sciu garów> lubią pekac !!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.