Skocz do zawartości

Wycieraczki


Pawel.Z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj podczas ulewy zaóważyłem ciekawą rzecz.

Włączyłem wycieraczki na ciągłą pracę. Podczas jazdy wycieraczki pracują a gdy zatrzymam auto wycieraczki samoczynnie przełączają sie w tryb czasowy, czyli pracują co jakiś czas :)

Ciekawi mnie czy to jest we wszytkich modelach BMW.

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

To samo zauważyłem już :cool2: podczas jesiennych opadów 2004. Sądzę, że jest to świetny jak dla mnie wynalazek. Mankamentem w mojej bumci są wypracowane tuleje osiek ramion wycieraczek i powoduje to nieprecyzyjne zgarnianie wody z szyby zwłaszcza po stronie pasażera. Jestem już na etapie radzenia sobie z tą usterką. Zakupiłem inny używany mechanizm (też wypracowany bo używki w dobrym stanie nie dostaniesz) i będę go reanimował przez tulejowanie fosforobrązem (ponoć najlepsza metoda).

POZDRAWIAM,


WIESŁAW


LPGaz to też paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy spotkaliście się u siebie z ocieraniem ramienia wycieraczki pasażera przy skrajnym dolnym położeniu o maskę. U mnie niestety tak jest i przyglądałem się jeszcze kilku E34 które miały tak samo.

 

Mam to samo i związane jest to z luzem na tulejkach mechanizmu :(

 

Lesiu czy mógłbyś powiedzieć więcej o tym tulejowaniu fosforobrązem - koszty kto i gdzie to robi ??

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano lubi sie zacierac, przerabialem to w zeszlym roku, po prostu choodzily coraz wolniej az stanely. Na szczescie silnik sie na spalil. A co do tego wspomnianego bajeru to jest to wygodne i super sprawa, ale nie wiem czy sprawdziliscie juz, ze macie (choc nie wiem czy wszyscy, bo w

e32 740 jest w standardzie) ustawiana regulacje odstepu czasu pomiedzy machnieciami wycieraczek? Robi sie to tak:

 

1) na momencik włączyć wycieraczki w tryb przerywany i powrocic do pozycji wyjsciowej

2) jak pada deszcz i juz jest go na szybie tyle, ze trzeba by uzyc wyciearczek

3)włączyć tryb przerywany

 

Dla kontroli policzcie ile sekund planujecie i ile wyszlo, to bedzie wiadomo czy dziala. Zakres jest chyba od 5 sekund do okolo minuty, ale moge juz nie pamietac takich szczegolow. Wyczytalem to w instrukcji. Jest tam sporo roznych bajerkow, na ktore by sie nie wpadlo.

 

Czasy beda tez zalezne od predkosci, jak staniecie to bedzie dlugo czekac.

 

Dowolne przelaczenie wycieraczek lub wylaczenie stacyjko powoduje kasowanie pamieci.

 

Ogolnie uwielbiam BMW za to, ze np. wlasnie wycieraczki moga byc uzyte w kazdej sytuacji, czyli przetarcie bez plynu - wajcha w dol, plyn be przetarcia - lekkie pykniecie w wajche. No i oczywiscie troska o szybe - jak maja sie wlaczac wycieraczki to odpowiednio wczesniej na szybe leci plyn. Dobry jest tez intensywny tryb zmywania.

A w wielu samochodach wycieraczki staruja od razu, i wciera sie bloto i piach w szklo.

(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odkrylem ze mam dociskanie wycieraczki kierowcy, jak przyspieszam wyskauje taki trzpien i dociska ramie ktora dociska sprezyna wycieraczke. Mozna to poznac po tym ze wycieraczka kierowcy przykrecana jest na imbusa.

pozdrawiam

mavic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Problem tulejek na sworzniach wycieraczek jest chyba dość popularny wśród użytkowników e34. Jest to jedna z nielicznych wad naszych BMW (no może jeszcze zawias klapki paliwa :]). Na Narbutta cena na dziś 714 zł dostępne nawet w ciągu jednego dnia. Wychodzi na to że trzeba to zapłacić, na szrotach tego już nie można dostać.

Dlatego odświeżam temat czy może jest jednak jakaś tańsza metoda regeneracji urządzenia, zamiast kupowania nowego mechanizmu?

 

pozdrawiam

marciano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to magicy jakis zrobili taniej, na tulejkach dotaczanych u jakiegos "pana Zenka", bo zaplacilem za wszytko ("nowe" prety i tulejki) cos kolo 200 PLN. Oczywiscie na szrotach zwykle jak cos z tych rzeczy jest, to akurat wlasnie to co trzeba ma juz wyrobione.

 

BTW - kolejny w sumie slaby punkt BMW to oryginalne pióra - po 2-3 tygodniach nowe z Narbutta juz skacza. Mowie o tym niezastepowalnym lewym, czyli kierowcy.

(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to magicy jakis zrobili taniej, na tulejkach dotaczanych u jakiegos "pana Zenka", bo zaplacilem za wszytko ("nowe" prety i tulejki) cos kolo 200 PLN. Oczywiscie na szrotach zwykle jak cos z tych rzeczy jest, to akurat wlasnie to co trzeba ma juz wyrobione.

 

A możesz się "rozświetlić" gdzie Ci to zrobili (może jakis kontakt)? Jakość wykonania jest O.K.?

$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1) na momencik włączyć wycieraczki w tryb przerywany i powrocic do pozycji wyjsciowej

2) jak pada deszcz i juz jest go na szybie tyle, ze trzeba by uzyc wyciearczek

3)włączyć tryb przerywany

 

Mógłbyś ze szczegółami? co oznacza powrót do pozycji wyjściowej? (wyłączone?)...

 

Z tego co zrozumiałem to można sobie ustawić czas reakcji wycieraczek, w E36 92 też to będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś ze szczegółami? co oznacza powrót do pozycji wyjściowej? (wyłączone?)...

 

Z tego co zrozumiałem to można sobie ustawić czas reakcji wycieraczek, w E36 92 też to będzie?

 

1) Włączyć tryb przerywany (na "sekundę" - żeby tylko ruszyły) - dźwignia na chwilę do góry.

2) Wyłączyć

3) Jak już trzeba - włączyć (do góry - w pierwsze położenie ).

Jaka kolwiek zmiana przełącznika wycieraczek, lub wyłączenie silnika kasuje ustawienie.

Nie wiem, czy w E36 jest tak samo.

$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano lubi sie zacierac, przerabialem to w zeszlym roku, po prostu choodzily coraz wolniej az stanely. Na szczescie silnik sie na spalil.

 

U mnie było to samo :oops: ale zatarła się tylko prawa (oczywiście stanęły obie...)

 

Trzeba było całość rozebrać i rozruszać, oczywiście przy udziale wd40 :wink:

Od tej chwili używam wycieraczek rano i wieczorem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj "przerabiałem" temat luzów w mechaniźmie wycieraczek.

Po rozebraniu okazało się że naprawa jest banalnie prosta bo producent zastosował tulejki brązowe -2 szt. Założyłem nowe i znowu się cieszę cichą pracą wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.