Skocz do zawartości

Turbo E39 530d sie rozpadlo..


maxym530d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panow,

 

Jazda po miescie jakies 60 kmh. Nagle strzal i dym jasno niebiesko szary w ilosciach wieeeelkich. Nie chce starej regenerowac. Mam stracha ze te regeneracje to mit. Gdzie mam kupic NOWE Turbo do mojej betki?

 

E39 530d 2001r.

 

Dzieki wielkie za wszelkie informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo to kolega widze ze bardzo chce pomocc w zakupie. Strasznie zes sie wysilil polecajac ASO. Watpie zeby interesowala go cena z ASO...

Moim zdaniem glupota jest kupowac turbo za 5000zl. Poszukaj na allegro. Firma jest z Białegostoku, zalatwia ci tanio taka turbinke... Jak dobrze potargujesz to 2200netto...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też uważam, że zakup nowej i to w ASO to tylko alternatywa. Miałem okazję zapoznać się z tym co, przy użyciu jakich części i na jakim sprzęcie regenerowane są turbosprężarki w firmie http://www.reampoland.pl/ w Lublinie... A życie turbo i tak zależy w głównej mierze nie od samej turbosprężarki, bo jak pokazuje życie i te montowane w fabryce też padają, a od tego jak się traktuje i serwisuje auto...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisalem o nowej turbinie! Dla mnie regeneracja odpada w 100%!!! Nie polecam regenerowac turbin do BMW i kazdy dobry regenerator Ci to powie ze turbinki do BMW to ciezki tematt w odroznieniu od np turbin do VW. Nie chodzi o sama trwałoscc turbinki, chodzi o jej wsytrojenie zeby chodzila odpowiednio do parametrow silnika a to juz wyzsza szkola jazdy to zrobic... Zreszta silnikki bmw sa trasznie czule na minimalnie zle ustawiana chociazby zmiennej gemometriii, nie mowiac juz o samych wirnikach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt ze rada byla bezcenna i jedyna trafna :lol: :lol:

 

a koledze jak wentylator od klimy padł to moze zamiast męczyć na forum pojecie do ASO a nie sztukuje od innych modeli

 

przeczytaj uwaznie posta-kolegi z padnieta turbina nie interesuja polsrodki ani cudotworcy z allegro....gosc wyrazil sie jasno a ty sie czepiasz

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam

Właśnie zakończyłem temat swojej turbinki. Regenerowałem we wrześniu....rozpadła się w lutym....zakupiona używka ...po 2 tyg niedawania sobie rady z mocą ...sprawdziłem....wirnik poszarpany...wymiana wirnika...wtopiłem tyle kasy że mógłbym kupić nową...ALE UWAGA.

Okazało się, ze gdybym kupił nową to też wtopiłbym pieniądze. Dzisiaj odebrałem auto....szukali dwa dni przyczyny słabości (już po wymianie wirnika w ostatnio zakupionej za 2500 turbinie)....i okazało się, że rozleciał się czujnik w kolektorze....był :mad2: klejony i generalnie wszędzie sam silikon....i prawdopodobnie ten czujnik i też dwie brakujące podkładki...robiły swoje z turbiną...mam nadzieję, że tłoki jako takie. Auto teraz śmiga, że aż miło...choć teraz właśnie dojechałem z Gdańska do Krakowa...i napiszę nowego posta. KONKLUZJA........nie zawsze zakup drogiej części w ASO jest najlepszym rozwiązaniem.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kazdy dobry regenerator Ci to powie ze turbinki do BMW to ciezki tematt ...

 

"Dobry regenerator" to pojęcie względne... Tak jak "dobry mechanik", "dobry lekarz", czy inny prawnik... To zrobił człowiek, a turbina to nie jest jakimś szczególnie skomplikowanym jego wytworem... Tylko wymaga precyzji i jak to w motoryzacji pomyślunku...

Tak czy owak powodzenia!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie wymaga precyzji, nie wystarczy tylko samo wywazenie wirnika i zalozenie go(czesto nieorginalnego). Nawet nie wiesz jakie regeneratorzy robia cuda z turbinkami, ja przerabialem temat 4ry razy(4ry renenerowane turbiny).Wkoncu kupilem nowa.... Kazda regenerowana miala inny wirnik niz ten orginalny w nowej, roznil sie minimalnie, wieksza strona ssaca, mniejsza strona wydechowa, w tym momencie turbina nie laduje jak trzeba a silnik sie gubii bo nie wie jak sterowac zmienna geometria. Ja z ostatnia turbina regenerowana mialem taki problem, ze nie ladowala tak jak trzeba do wymagan sterownika silnika. Przeładowywala przy ok. 2tys obrotow, a przy wyzszych znowu niedoladowała. Nie mowiac juz o dziwnych swistach jakie wydawala, pozostale zreszta tez, ale ten temat mniej istotny, odstawiam na bok. Naszukalem sie przyczyn, natracilem czasu... Wkoncu postawilem na turbine, kupilem nowa, i problem jak reka odjal.... Jak porownalem w obydwoch wirniki to sie zlapalem za glowe i zarazem ucieszylem bo juz wiedzialem ze wyeliminowalem temat braku mocy w swoim aucie. Łopatki w wirnika ciepłego(wydechowego) ze 2mm wezsze niz w nowej turbince Wiadomo oczywsice ze mniejsze lopatki to i mniejszy opor, dlatego byly braki w doladowaniu. Oczywiscie rozmawiajac z szanownymi regeneratororami, kazdy z nich po koleji gadal ze robi turbinki na orginalnych czesciach :duh: haha. Dlatego z czystym sumieniem pisze, ze turbiny do BMW to ciezki temat, a w Polsce malo kto ma, nie wiem, moze mozliwosci, moze nie potrafi, moze nie ma urzadzeń takich zeby je tak jak producent zregenerowac... Sama wywazarka nie wystarczy.

AAA i jeszcze jedno, kazda z nich puszczala olej, nie duze ilosci ale widoczne w zaworze EGR. Przy nowej jest suchutko, prawie zero sladu oleju.. a km juz troche zrobilem...

Wracajac do tematu, nie twierdze, ze auto nie jezdzilo na regenerowanej turbinie, oczywiscie jezdzilo, ale jezeli komus nie zalezy na pelnej mocy 3.0d to bedzie zadowolony i bedzie zachwalal ze udalo mu sie kupic, zregenerowac turbine za 1000zl. Lecz ciekaw jestem jak wypadnie takie auto na hamowni, jaki wykres i ostatecznie, jaka bedzie mialo mocc... Teraz na nowej turbince, auto nawet dymka nie pusci, zadnych skoków, zadnych spadkow, wykresik gładziutki, tym bardziej, ze jest na mocnym programie...

Przyznam sie, ze na samym poczatku tez myslalem ze zregeneruje turbo za 1500zl, bo szkoda mi kasy na nowa, ale z perspektywy czasu i problemow zwiazanych z regeneracja teraz strasznie zaluje ze odrazu nie kupilem nowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3400 to tez duzo...

 

Jak cos to podaje numer:

+48 601 596 950

Firma nazywa sie Techmot, miesci sie kolo Białegostoku. Zadzwon i potarguj sie o cene. Kupisz ponizej 3000zł bruttoo... Powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoje autko kupilem juz z lekko padnieta turbinka [luzyna walku] i zdecydowalem sie na regeneracje jeżdze juz rok czasu i jestem zadowolony, ponizej strona firmy w ktorej robilem [koszt ok 1500 pln]

 

http://www.reampoland.pl/

 

oczywiscie tez wolalbym kupic nowa aczkolwiek po rocznej jezdzie nie moge zlego slowa powiedziec o regenerowanej, ale tez trzeba miec na uwadze inna sprawe: czy czasem awarii turbiny nie powoduje jakis defekt w silniku, cos co przelatuje przez wirnik i go uszkadza i powoduje ze turbina ma krotki zywot, warto najpierw sprawdzic to zanim sie kupi nowa turbine za 3k i zmieni ja szybko w trupa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widac po tym jak uszkodzona jest turbina, jezeli wirnik jest poszarpany to jest bardzo prawdopodobne ze cos z silnika moglo wpascc do niej, jezeli caly to poprostu turbo juz swoje wyjezdzilo i rozpadlo sie samo z siebie po jakims tam przebieguu.

Dudd, Byles swoim autem na hamowni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luko

 

bylem na hamowni po zamontowaniu regenerowanej turbinki i wyszlo 180 PS wiec nie robilem szumu o te 4 brakujace kuce [byc moze jakis margines bledu albo cos jeszcze innego moze mulic] - teraz musze znowu podjechac i sprawdzic bo mam zmieniony program [+ ok 20%] czuć znaczna roznice ale nie jest to podparte wykresem z hamowni wiec trzeba to jeszcze sprawdzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dzisiaj uruchomilem moje 530d. Dostala NOWE turbo Garretta.

Wyczuwalne jest polepsznie dynamiki na nizszych obrotach.

Jezdzi naprawde pieknie.

Ale zeby bylo tak pieknie mechanik musial zdjac kolektor dolotowy i recznie przekrecic tloki i wypluc te ok 0,5 litra oleju, ktore wpadlo do 5 i 6 cylindra.

Z Intercoolera wylalo sie ok 2 litrow. Teraz wszystko oczyszczone, zalozone i moja betka znow mknie.

 

P.S. Udalo mi sie kupic to turbo poprzez znajomosci w BMW za 2850 PLN. Nowe w serwisie 5528 PLN brutto... bez montazu...

 

pozdrawiam i radze o swoje turbinki dbac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zeby bylo tak pieknie mechanik musial zdjac kolektor dolotowy i recznie przekrecic tloki i wypluc te ok 0,5 litra oleju, ktore wpadlo do 5 i 6 cylindra.

Z Intercoolera wylalo sie ok 2 litrow. Teraz wszystko oczyszczone, zalozone i moja betka znow mknie.

 

P.S. Udalo mi sie kupic to turbo poprzez znajomosci w BMW za 2850 PLN. Nowe w serwisie 5528 PLN brutto... bez montazu...

 

pozdrawiam i radze o swoje turbinki dbac

 

Gratuluje mechanika! Przynajmniej unikniesz samozaplonu oleju .

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=78262

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dzisiaj uruchomilem moje 530d. Dostala NOWE turbo Garretta.

Wyczuwalne jest polepsznie dynamiki na nizszych obrotach.

Jezdzi naprawde pieknie.

Ale zeby bylo tak pieknie mechanik musial zdjac kolektor dolotowy i recznie przekrecic tloki i wypluc te ok 0,5 litra oleju, ktore wpadlo do 5 i 6 cylindra.

Z Intercoolera wylalo sie ok 2 litrow. Teraz wszystko oczyszczone, zalozone i moja betka znow mknie.

 

P.S. Udalo mi sie kupic to turbo poprzez znajomosci w BMW za 2850 PLN. Nowe w serwisie 5528 PLN brutto... bez montazu...

 

pozdrawiam i radze o swoje turbinki dbac

 

Witam

Szok 0,5L,jakie ubytki oleju zanotowałeś i w jakim czasie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytek oleju zostal spowodowany urwaniem sie wirnika w turbinie. Olej zostal zassany poprzez intercooler do silnika jak i rowniez przedostal sie w wiekszych ilosciach do wydechu. Tuz jak zorientowalem sie ze z wydechu wydostaje sie jasno szary dym i auto nie ma mocy, natychmiast stanalem przejechawszy raptem kilka metrow. Sprawdzilem poziom oleju i pokazywal NIC. Przed awaria poziom oleju nie zmienial sie przez 10.000 km ani troche.

 

Po zamontowaniu newej turbiny zdjety zostal caly wydech i postwiony pionowo aby olej sie zlal z katalizatorow. Wczoraj auto jeszcze troche dymilo. Dzisiaj nie pusci nawet dymka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek_p sa firmy co to robia... ;) i regeneruja bez problemu :)

 

http://www.turbo-tec.eu/pl/

 

i ja bym regenerował bez mrugniecia okiem :) niestety do 530d to tylko nowa wchodzi :)

 

 

oo jeszcze zdążyłem edytowac zwracam honorbartek własnie rozmawialem z kumplem ktory tam pracuje i on radzi wsadzac nowa bo z regeneracjami roznie bywa :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.