Skocz do zawartości

biały osad na korku wlemu


dominik zborowski

Rekomendowane odpowiedzi

mam bmw 328 E46 niedawno zmieniłem na ten silnik jak kupywałem to nic takiego nie było pod korkiem poprzedni własciciel zmienił olej przed sprzedarza na 10w40!!!! i dzisiaj patrze i sie przeraziłem jest biały samar na korku i troche było na bagnecie!!!! akurat teraz jezdze krótkie trasy!!! coto może byc??????????????? dodam ze silnik ma 230 tyskm i był od pierwszego własciciela SPROWADZONY!!!! JAKIE KOSZTA NAPRAWY?????????????????????? ROBIł KTOS COS TAKIEGO PRZY E46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czym się martwić :8) U mnie to samo jest. Powodem tego są krótkie trasy lub niedogrzany silnik. Osad pojawia się zawsze w chłodne dni (zazwyczaj na zimę). Ten biały nalot lub kremowo-biały to skraplająca się wilgoć wchodząca w reakcję z olejem.

Użyj :search: duzo było tego na forum :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coolx to pewnie i umnie jest płyn w silniku bo też mam taki osad na korku i bagnecie :duh: chociaż mi ani kropli nie ubywa płynu chłodzącego. Napisz z jakiego powodu u mnie jest osad :?: :norty:

Kolega zakładający temat wyraźnie napisał iż robi krótkie trasy i tego powodem jest niedogrzany silnik oraz osad na korku na bagnecie. Moim zdaniem może być kiepski jakości olej no i niedogrzany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień olej na lepszej klasy, lepszego producenta.

Śmignij w dłuższą trasę, nagrzej porządnie silnik i nalot powinien zniknąć. Jak zniknie to ewidentnie jest to wina oleju, jeśli nie to wtedy problem leży w głowicy lub uszczelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadne naprawy...to jest normalny objaw jak sa krutkie trasy zima :P

tez tak mi sie wydaje ze to od krótkich tras i możę tez olejem mam zalany MOTUL 6100 10W-40. TEN OLEJ TO CHYBA NIE ZADOBRY JEST DO TEGO SILNIKA I NASZYCH WARUNKÓW KLIMATYCZNYCH!!!! NAPEWNO GO ZMIENIE NA CASTROLA JAK PRZYJDZIE CZAS ZMIANY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadne naprawy...to jest normalny objaw jak sa krutkie trasy zima :P

tez tak mi sie wydaje ze to od krótkich tras i możę tez olejem mam zalany MOTUL 6100 10W-40. TEN OLEJ TO CHYBA NIE ZADOBRY JEST DO TEGO SILNIKA I NASZYCH WARUNKÓW KLIMATYCZNYCH!!!! NAPEWNO GO ZMIENIE NA CASTROLA JAK PRZYJDZIE CZAS ZMIANY!!

 

motul jako olej jest bardzo dobry, tyle że krótkie trasy powodują maź na korku wlewowym.

czy na castrola to akurat sprawa dyskusyjna, są tu rózne opinie o nim, moze dlatego ze jest jednym z najczęściej podrabianych olejów.

Osobiście spróbowałbym zalac do niego syntetyk przy następnej wymianie.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sprawdzić jutro w moim ?? ostatnio mam trasy max 2km i postój jedynie w weekend wyjeżdżę bak :twisted2: jak to sprawdzić ? zrobie te 2km do banku i wtedy ? oj nie chciał bym jakiejś maślanej niespodzianki i mam nadzieję że nie będzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj mialem inspection II w serwisie BMW robione, zalali mi castrol LongTec pelen syntetyk no i dzisiaj tez mam bialy nalot na korku :duh: a olej chyba dobry? Też robie krótkie trasy, ale na poprzednim oleju tego nie było. Chyba warto sprawdzić czy korek jest szczelny, czy termostat działa poprawnie i sprawdzić odmę. To tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie ciekawi jedna sprawa: w moim 316i ktory ostatni rok byl eksploatowany dokładnie w taki sam sposób jak moje nowe auto - nigdy nie mialem z tym problemu. Teraz 316 stoi pod domem, wyjadę nim czasem raz na tydzień lub dwa, i nic, zero wody czy nalotu pod korkiem, mam tam olej 10w-40 castrol.

 

Tymczasem w 318is, w dzien po inspekcji w serwisie BMW mam codziennie coraz wiecej szlamu pod korkiem :duh: a olej mam syntetyczny... tak więc czy rodzaj oleju ma wpływ na to zjawisko? czy też coś innego jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WINA ODMY

 

WYCZYŚĆ ODME I PO PROBLEMIE. Nie mniej, nic silnikowi nie grozi, bo to jest tylko na górze silnika (pokrywa zaworów)

 

Jak wyczyścisz odmę, opary które to wytwarzaja, będą ponownie zassane do silnika.

 

Co do oleju to leprzy olej nic nie zmieni.

 

BMW to tylko mobil (najmniej szlami) minimum półsyntetyk.

 

Pozdro

 

(ma ktos z was może obc w e36 ? potrzebuje zdjęcie kostki)

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego na bagnecie nie moze sie zrobić biały osad czy kakao ? przeciez w misce tez jest powietrze i tez sie skrapla ? w baku chyba tez sie skrapla woda. Duza wilgotosc powietrza i roznice temp powodują nieciekawy efekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem 150km na trasie i jak narazie mazi białej na bagnecie nie ma, do pracy mam tylko 5km moze dla tego maź sie zrobiła a silnik nawet nie osiągal 90 stopni na tak krotkim odcinku, przewaznie mial max okolo 70 stopni, w czasie drogi do pracy przewaznie wlączam ogrzewanie zeby nie marznąć a silnik nie mogl sie rozgrzać nawet do 60 stopni, ledwo przekroczyl pole niebieskie. Jesli osad zrobi sie w cieplejsze dni to bedzie swiadczyć o jakimś problemie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mple, a może przybliżysz nam bardziej temat czyszczenia odmy skoro juz to robiłeś. Przymierzałem się do tego ostatnio we wtorek niestety nie zdązyłem tego zrobić bo wyszły mi jaja z końcówkami drążków i zabrało mi czas. Mam silnik R6. Wiem ze ten zawór -czy jak to nazwać znajduje sie pod kolektorem - odkrecałeś kolektor czy jakoś to wyjmowałeś bez wiekszej demolki, jak to rozbierałes, ja to czysciłes, i czym ???
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W R6 nie czyściłem, natomiast w M43 są to kanaliki w pokrywie zaworów. Trzeba ją zdemontować, odwrócić, i tam będzie na śrubki z łbem 8mm przykręcpna taka klapka z takimi haczykami, trzeba to zdemontować i dokładnie wyczyścić.

 

Natomiast od strony kolektora, demontujemy kolektor, i czyścimy dokładnie, zarazem delikatnie cały osad i syf w tym mieszalniku powietrza z odmą (wlot z baranka do tych 2 kanałów powietrza). To łatwo sie wszystko demontuje, tylko przypominam o odbijaniu srub podczas odkręcania w aluminium (demontaż baranka koletora ssącego).

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinujecie jak konie pod gorke...

 

czasami naparwde Was nie rozumiem...

 

uszczelka pod glowica daje szybko znac o sobie i dosc wyraznie...

 

jak nie znika wam plyn chlodniczy... nie jest brudny i robicie krotkie tray to efekt taki jest...

 

do tego silnik przy krotkich trsach potrafi brac nawet olej...

 

wymyslacie nad castroliami mobilami itd... ja jezdze na shellu i nie mam takich objawow...

 

olej klasowo bardzo dobry i wiem co kupuje na stacji shella...

 

nie jest to moj pierwszy olej... i uwazam go za najlepszy...

 

nie kombinujcie z rozbieraniem... przegonic trzeba troszke auto...

 

jezeli zniknie to macie odp...

 

zaczyna robic sie cieplej wiec tez problem powinien zniknac...

 

jak bedzie sie utrzymywal wtedy mozna zaczac szukac odp...

 

a jak ktos bedzie chcial sobie cos znalezc to zawsze znajdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie wymysla, zapchana odma nie odprowadza gazów z goracego oleju i jest to bardzo nie zdrowe dla silnika.

Nie wiem jaki masz przebieg, ale po 150 000 km na bank odma jest do czyszczenia.

Zgadza się, na krótkie odcinki jazdy nie ma rady. Natomiast biała maź jest dopuszczalna wyłącznie na samej górze silnika, jeżeli kolega ma to na bagnecie, to nie pracuje mu wogóle odma. Jak ją udrożni, będzie jedynie występowac na korku jak podręcznik podaje.

 

Co do oleju, nie oszukujmy się, jaki by nie był, jesli jest dobrej firmy to będzie dobrze, ale nie tłumacz kolego, i nie mówie tego złośliwie, że na shellu nie będzie mazi, bo chłopaki wymienią olej, wbiją sie w koszty a problem nie zniknie (bo to nie wina oleju)

 

pozdro

Edytowane przez mple
mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Egs... nikt nic nie kombinuje... myslałem że to forum jest po to żeby pytać o niepokojące Nas objawy i po to zeby wzajemnie sobie pomagać. Sam kiedyś zachodziłęm w głowę o co chodzi z tą maźią bo w poprzednich moich samochodach z niczym takim się nie zetknąłem.

 

A Kolega Mple ma rację z tą odmą. Niedrożna odma powoduje nasilenie się takich objawów.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.