Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

musisz w rejestrze Windowsa usunąć konflikt WARNING

 

Witam wszystkich,

Kupiłem kabel K+DCAN zainstalowałem BMW TOOLS 2.12 a następnie inpe 5.02, która niby jest kompatybilna z WIN 7 64 BIT (przynajmniej według tego co dał sprzedawca) ale jak wchodzę w OBDSetup.exe widnieje coś takiego

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/14c9b5aa60cb.jpg

i zastanawia mnie to WARNING w pozycjiVALUE START pomoże ktoś to ogarnąć o co chodzi? nie podłączałem jeszcze tego pod samochód ze względu na ten błąd... konfigurowałem wszystko według wytycznych jakie miałem zawarte w pliku i niestety ciągle ten sam błąd... jak wejdę w INPA to niby wszystko jest wybór modelu itp ale denerwuje mnie ten warning...z góry dzięki za wszelki informacje.

Aha jak wejdę w INPA w info w pozycji INI PATh, ECU PATH oraz INTERFACE mam same znaki zapytania "?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Już wszystko działa jedynym problemem jest kabel, który łączy się tylko z silnikiem i skrzynia biegów ale już wymiana dogadanaia ze sprzedawca na inny. Na kablu marki VIACEN łączy się ze wszystkimi modułami :)

jak to k-dcan to wszystko w porządku w przypadku diagnostyki od e38,e39,e46,e53,e83 na k-dcan jest ori, i tak powinien być tylko pin 7 z k-line , a w tych wymienionych modelach jest właśnie tylko silnik i skrzynie DSC, na pinie 7 a reszta jest na pinie 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam podobny problem kupiłem niedawno kabel i łączy się tylko z silnikiem , muszę go wymienić na inny?

nie trzeba wymieniać ale połączyć piny w obd2 wtyczce piny 7 i 8 zlutować razem , tylko jak mówiłem jak to k-dcan to przy diagnostyce aut powyżej 2008 nie będzie działał

można zrobić przejściówkę (ale opłaca się tylko przy dobrym k-dcan)

obd2 wtyczka żeńska kabel 6 przewodowy 0,35 i obd2 wtyczka męska

piny

obd żeńska------------------------ obd męska

pin 1 --------------------------------- pin 1

pin 4 ----------------------------------pin 4

pin 5 -----------------------------------pin 5

pin 7------------------------------------ pin 7 i tu łączymy z pinem 8 lutujemy razem

pin 15----------------------------------- pin 15

pin 16 ---------------------------------- pin 16

 

przy 4 i 5 masa sygnałowa i masa samochodu to może byc na jednym przewodzie ale aby były połączone w obydwu wtyczkach

 

oczywiście dorabiając przełącznik rozłączający piny 7 i 8 w obd męskim możemy zrobić sobie przedłużacz nawet 3m (oczywiście bez przełącznika też może byc przedłużacz 3m ale będzie działał tylko na lini K pin 7 i pin 8 ) a tak z przełącznikiem

to możemy mieć też do d-can po 2007 roku

musimy dodać dwa jeszcze przewody kabel 8 przewodowy 0.35 wystarczy i podłączyć do pinów

pin 6 ------------------------------------ z pinem 6

pin 14 ---------------------------------- z pinem 14

 

 

oczywiśce jak ktoś zwykłym interfejsie K-line lub inaczej z VAG KKL ma tylko silnik to połączenie w interfejsie pinu 7 i 8 spowoduje że będzie diagnostyka całego samochodu od e36 ,e38,e39,e46,e52,e53, e83

bez E60 ,e65 , e84,e87,e90 te mają diagnostykę tylko na pinie 7 w obd do 2007/03 (z wyjątkami niektóre sa do 2008 roku ) później D-can na pinach 6 i 14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wiam o co chodzi wyczytałem że:

 

".....Na początek napisz jaki masz fejs? Czy twoje auto ma dwa wejścia diagnostyczne w kabinie i pod maską?jeżeli tak to przez te w kabinie obsługuje tylko silnik,a okrągłe pod maską wszystko,jeżeli masz tylko w kabinie szukaj winy w kabelku..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
chyba wiam o co chodzi wyczytałem że:

 

".....Na początek napisz jaki masz fejs? Czy twoje auto ma dwa wejścia diagnostyczne w kabinie i pod maską?jeżeli tak to przez te w kabinie obsługuje tylko silnik,a okrągłe pod maską wszystko,jeżeli masz tylko w kabinie szukaj winy w kabelku..."

To też , jak masz w komorze silnika okrągłe obd 1 to ono jest do całego samochodu

ale też można kupić przejściówkę z obd 2 na obd 1 okrągłe 20pin tylko trzeba kupić taką co ma wszystkie piny (głownie chodzi o pin 1 do zapłonu a w obd 1 to pin 16 )

można też podciągnąć drugą linię k do pinu 8 w obd 2 ale to już robota nie dla każdego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najpierw zainwestuje w przejściówkę a potem jak kabel będzie działać to pociągnę wiązkę :))) to jest ten sam k-can co w przyciskach pamięci drzwi?

o jakim modelu bmw ? mówisz can to jest między sterownikami w e39 to tylko zegary i silnik DSC i skrzynie , w e39 podłączone jest do zegarów i dopiero moduł kombi (zegary) tłumaczy CAN na zwykłą linie diagnostyczną K jak masz obd 1 to podłącz sie pod gniazdo w obd 1 linia K to pin 17 i 20 jest też linia L na pinie 15 lub pod skrzynkę za schowkiem tam gdzie łączy sie sterowniki z linią diagnostyczną K ,

zobacz jakie masz piny w obd 1 pod maską widać metalowe piny wejścia obok numery i napisz na forum tutaj

ale nie wpinaj się w żadne drzwi może jak byś miał e60 to tam może iść lina CAN ale też nie wolno się tam wpinać , może w celach diagnostycznych oscyloskopem

tylko i wyłącznie za (e60) ZGM (JBE e90,e87) moduł główny, a w e e46 ,e39 ,e53 to jest moduł KOMBI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

podłącze się pod temat. Mam E87 120d z 2007r.

Czytam i czytam wątek o Inpie i inne, które maja swój początek prawie 10 lat temu. Dużo się pewnie przez ten czas zmieniło, dlatego moje pytanie... jaka

wersja INPY jest dla mnie odpowiednia, żeby móc korzystać z wszystkich jej funkcji? Przykładowo dzisiaj znalazlem filmik jak gosc wypala DPF -

z tym że on ma DIS. Rozumiem ze jest to inne oprogramowanie. w INPIE tez jest to wszystko możliwe?

P

rzeglądam oferty na allegro i ceny są diametralnie różne... Nie mam pojecia z czego to wynika. Niby wszystko dziala tak samo i ma identyczne opcje.

 

Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

inpa nie wypala dpf niestety tylko diagnostyka DIS to program serwisowy o wiele bardziej rozbudowany obecnie zastąpiony przez ISTA D

a INPA jest częścią pakietu STANDARD TOOLS (ori jest puste potrzeba uzupełnić biblioteki w tych programach)

INPA - diagnostyka

NCSEXPER - kodowanie

WINKFPT/NFS - programowanie

Tool 32 zadania specjalne

głównym łącznikiem z tymi programami jest EDIABAS to on wykrywa interfejsy i to przez niego można tych programów używać

dzięki EDIABAS też możemy sie połączyć z DIS który naturalnie chodzi tylko z ori głowicą GT1 a dzięki ediabas możemy sie połączyć za pomocą zwykłego interfejsu

K-line (potocznie KKL) lub nowszego K-dcan i najnowszego ENET (ethernet)

tak samo z ISTA ori interfejs to ICOM ale dzięki ediabas możemy sie połączyć z tym serwisowym programem za pomoca zwykłego interfejsu za 50 zł nawet ze starszymi

modelami do 2007 po 2007/03 jest D-can i potrzebujemi interfejs K-dcan a z serią f łączymy się bezpośrednio z ISTA za pomoca ENET

Dis v57 jest tylko do 2009/03 po tym roku już aut nie obsługuje potrzebna jest ista d (diagnostyka)

lub P programowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czy ktos tutaj na forum sprzedaje DISa lub Inpe?

 

Skad różnica prawie 200zł w cenie interfejsu? Jeden kosztuje 109, drugi 300...

 

chłopie poszukaj dis a znajdziesz za pare groszy na chomikuj dis v44 lub dis_v57 nie daj sie nabrać na allego też nie ma programów, tylko same interfejsy

a skąd różnica miejmy nadzieję że jest lepszy droższy, a gorszy tańszy , ale oni maja z tego samego źródła , ha, ha

więc bardziej prawdopodobne jest , że jeden jest bardziej chciwy od drugiego i dlatego jest różnica taka cenowa :mrgreen:

albo ten sam sprzedawca ma droższe i tańsze oferty, niestety sprzedaje to samo z dwie różne ceny ..... :idea:

 

Oczywiście że K-dcan chodzi z f serią , tylko po co , ja proponuje aby lepiej dla serii F kabel ENET, który nic nie zawiera oprócz rezystora 511 ohm , chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego dalej jest lepszy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktos tutaj na forum sprzedaje DISa lub Inpe?

 

Skad różnica prawie 200zł w cenie interfejsu? Jeden kosztuje 109, drugi 300...

 

chłopie poszukaj dis a znajdziesz za pare groszy na chomikuj dis v44 lub dis_v57 nie daj sie nabrać na allego też nie ma programów, tylko same interfejsy

a skąd różnica miejmy nadzieję że jest lepszy droższy, a gorszy tańszy , ale oni maja z tego samego źródła , ha, ha

więc bardziej prawdopodobne jest , że jeden jest bardziej chciwy od drugiego i dlatego jest różnica taka cenowa :mrgreen:

albo ten sam sprzedawca ma droższe i tańsze oferty, niestety sprzedaje to samo z dwie różne ceny ..... :idea:

 

Oczywiście że K-dcan chodzi z f serią , tylko po co , ja proponuje aby lepiej dla serii F kabel ENET, który nic nie zawiera oprócz rezystora 511 ohm , chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego dalej jest lepszy .

 

Spoko znalazłem wczoraj na chomiku DISa ponad 4GB. W weekend spróbuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Chłopy nie krzyczcie , ale jestem trochę zielony z tą Inpa. Mam interfejs Viakena i Windows 7 powiedzcie proszę skąd i jaką dokładnie tą Inpe ściągnąć.

Dziękuję !

Najprosciej chyba gotowca z chomikuj po vmware

Wpisz gotowiec inpa chomikuj

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Wie ktoś może jak zainstalować INPA na windows 10 ?

Miałem zainstalowaną na Windows 7 ale po upgrade do win10 nie łączy się autem.

Chciałbym zainstalować jeszcze raz pod windows 10 .

Jest może jakiś gotowiec pod win 10 ?

Może jakiś link do instalacji pod win 10 .

Dziękuję i pozdrawiam

jkchris

www.grzejniki-lazienkowe.net
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze potrzebuję pomocy.

Potrzebuję dogłębnie przeskanować moje F07 3.0d 180KW 2010r i nie za bardzo wiem jakim softem i jakim interface'm mogę to zrobić. Posiadam jeszcze moje kochane E38 2001r, dlatego mam interface K+Dcan od M-PAQ (do nowszych modeli) z przejściówką na stare okrągłe OBD. Mam zainstalowaną INPE na VMware dlatego, że mam Windows 8 ale niestety w INPA nie mam zakładki F07. Próbowałem to doinstalować z chomika MŁODZIKA1 ale bez sukcesu. Jak zwykle z INPA mam problemy. W zeszły weekend podłaczyłem F07 pod tą INPE, którą mam ale wychodzi na to, że nie ma połączenia. Czytałem o potrzebie zmiany pinów itd ale to już wyższa magia dla mnie. Możecie mnie pokierować jaki soft (i najlepiej od kogo) ściągnąć i jaki interfejs powinienem mieć żeby podpiąć moje F07? Najlepiej byłoby to wszystko już zainstalować na WIN 8 albo 10 bo moge upgrade'owac mój system do 10 jezeli trzeba.

Bede wdzieczny za pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

INPA do F07 i instalacja na win 10 , co prawda na wirtualnej maszynie ale nie ma różnicy przy instalacji na zwykłym win 10 nawet 64bit

bez problemów

nie ma różnicy czy to jest win 7 , 8 ,8.1 , 10 tak samo sie instaluje tylko na 64bit trzeba standard tools 2.12 tylko tak jak na filmie

do e 38 wystarczy zwykły k interfejs ale jak masz K-dcan to też przez okrągłe złącze obsłuży

do F07 K-dcan też ale jak masz połączone piny 7 i 8 to zablokuje diagnostykę oczywiście pod warunkiem że D-can w k-dcan sprawne

może być tylko linia K dobra a d-can uszkodzone ,

ja jednak polecam Ci do F07 kupić interfejs ENET każda inpa z nim działa i ISTA rheingold bezpośrednio do diagnostyki idealne

kabel enet nic prawie nie zawiera więc zepsuć się prawie nie da ,

Do win 10 dla interfejsu K-dcan trzeb dodać rejestr serial i sprawdzić za pomocą obdsetup viewtopic.php?f=97&t=108441&start=405#p2180940

na inne interfejsy przełączmy Ediabas konfigurator

na K-dcan STD=OBD

a na ENET dla f serii ENET

E38 nie pracuje z ENET

dla F07 i dla ENET jest w EDIABAS/Hradware/ENET/ ZGWsearch (uruchamiamy ze zgodnością z windows XP) wyszukuje IP samochodu Fserii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego Din76,

ale po zainstalowaniu mam błąd ifh-0003 :(

Co mogę zrobić ?

 

Nie mam już pomysłów , instalowałem kilka razy.

Odinstalowałem sterowniki od USB i instalowałem na nowo, zmieniałem ustawienia od portu COM.

I dalej to samo IFH-0003....transmision .....

 

Jakieś pomysły ?

www.grzejniki-lazienkowe.net
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.