Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
czyli rozwiązaniem problemu jest pełnoprawny port COM? rozumiem że wtedy jak ustawię na ADS to wszystko będzie śmigać poprawnie?

 

Według mnie tak

 

Napewno. OBD i ADS maja odwrotne wykrywanie ignition. W obd.ini mozna wpisać jako typ hardware=ADS (warto spróbować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem poczatkujacy w tym temacie i proszę o wyrozymiałośc i rade:ściągnąłem inpę wersję 5.04 i mam pytanko czy ona diagnozuje też starsze auta .Najbardziej chodzi mi o e39 z 97r.iczydo takiego auta mozna uzywac fejsu pod usb(bo tylko takowe mam w lapku) DZIĘKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
jestem poczatkujacy w tym temacie i proszę o wyrozymiałośc i rade:ściągnąłem inpę wersję 5.04 i mam pytanko czy ona diagnozuje też starsze auta .Najbardziej chodzi mi o e39 z 97r.iczydo takiego auta mozna uzywac fejsu pod usb(bo tylko takowe mam w lapku) DZIĘKI

 

Tak co do inpa 5.0.4. Co do e39 z 97 i USB rowniez tak (to auto powinno nie miec obsadzonego pin nr 15 w 20 pin zlaczu diagnostycznym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Dzisiaj kupiłem Interfejs BMW Ediabas. Według instrukcji zacząłem instalację INPY. Wersja 10.0.2.

Pobrałem ją z linków z tego posta ze strony 79 od Nerwusa.

Zainstalowałem oprogramowanie i przeszedłem do instalacji bibliotek ze skryptami i wyskakuje mi następujący błąd:

 

http://img683.imageshack.us/img683/3333/blad1e.jpg

 

Po kliknięciu OK, wskakuje następny.

 

http://img337.imageshack.us/img337/8704/blad2t.jpg

 

 

 

Robię wszystko według instrukcji, instaluję oprogramowanie, następnie w celu instalacji bibliotek, przechodzę do folderu Referenz\Install\Instprog.exe

wybieram język

wybiera mi dysk C:

wybieram BMW Group Rectification Program UK

wciskam "continue" i wyskakuje mi właśnie ten bład, zaraz po nim następny.

Proszę o pomoc :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Już rozwiązałem problem, folder z instalką miałem na pulpicie, wystarczyło przenieść go na dysk C :) Tutaj wszystko musi być jak w zegarku:p pozdrawiam

 

To się zgadza. Częsty błąd na starcie :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
nie wiem czy odpowiedz na to pytanie juz padla bo troche dlugi ten temat, ale jesli komus przy instalacji wywala blad od archiwum lzh to bledem jest to ze plik katalog z inapa nie znajduje sie na dysku systemowym czyli np C

 

Właśnie 3 ostatnie posty to kolejna dyskusja o tym problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Jestem tutaj na forum nowy i od razu z dużym problemem. Wczoraj podłączyłem się ze swoim samochodem (E60 535D z 2005roku) przy użyciu programu INPA.

Niestety efekt tego połączenia jest dla mnie fatalny. Przeglądałem po kolei wszystkie opcje i kasowałem błędy jak były. Dodatkowo włączyłem wgranie od nowa oprogramowania do komputera zarządzającego dużym wyświetlaczem i nawigacją (nie wiem jak się dokładnie to nazywa) i INPA podała że będzie trwało to 20 minut i na dużym wyświetlaczu pojawił się tylkznaczek BMW. Gdzieś po 20 mintach oprogramowanie sę wgrało. Silnik miałem uruchoiony.

Nie wiem co się stało bo po wyłączeniu silnika samochód się nie chce uruchomić. Wszystko się włancza, ale silnik nie chce się uruchomić, objaw podobny jakby zablokował się immobiliser. Gdzie mógłbym sprawdziś w INPIE co może być przyczyną niemożności uruchomienia silnika.

Dodatkowo gdzie mogę sprawdzić dlaczego nie działa mi podnoszenie i moduł skrętny wlewej lampie (po włączeniu świateł prawalampa się podnosi a lewa nie i za chwilę jest komunikat o błądzie światel adaptacyjnych).

Nie krzyczcie bardzo na mnie starałem się uważać ale cośjednak mi nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety jechałem po kolei wszystkie moduły w INPIE w każdym sprawdzałem błędy i jak były to kasowałem. Patrzyłem też pozostałe funkcje adaptacja itp. Starałem się nie włączać żadnych funkcji tylko patrzyłem co jest pod przyciskami w danych modułach. Resetowałem przebieg po ostatnim tankowaniu, spalanie. Widzę że INPA nie jest tak bezpieczna w obsłudze jak VAG do audi, który ostrzega przed nierozważnym działaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety jechałem po kolei wszystkie moduły w INPIE w każdym sprawdzałem błędy i jak były to kasowałem. Patrzyłem też pozostałe funkcje adaptacja itp. Starałem się nie włączać żadnych funkcji tylko patrzyłem co jest pod przyciskami w danych modułach. Resetowałem przebieg po ostatnim tankowaniu, spalanie. Widzę że INPA nie jest tak bezpieczna w obsłudze jak VAG do audi, który ostrzega przed nierozważnym działaniem.

 

 

Kolego ja też nie jedno za dużo nacisnąłem:) Problem rozkodowania kluczyka też przerabiałem.

Przyznam, że z lekka wydygałem jak autko odpalić nie chciało.. Oczywiście klikałem "z ciekawości" co i gdzie i soft do Navi tez wgrywać musiałem:)

Tak czy inaczej jeżeli to immo rozkodowałeś to w podmenu silnika jest coś takiego jak "EWS start value synchro.."

+F6 u mnie po zabawach naprawiło problem:)

Życzę powodzenia..

 

A teraz mój problem:

 

Błąd 5E19 E19 CAN Torque not adjustable

 

Problem pojawił się po zamontowaniu kompresora:) Ale ludzie jeżdżą z kompresorem i takiego problemu nie mają więc domniemam, że to coś w mojej buni nie tak.

 

Jak się samochodem "ślizga" z wyłączonym lub włączonym DSC nic się nie dzieje.

Problem pojawia się przy ok 2000obr/min jak jedzie się bardzo delikatnie muskając gaz. Nie ma na ten błąd wpływu czy DSC jest włączone, czy nie. Nawet jadąc na tempomacie się ten błąd włącza. Jest to okropnie wkurzające, bo nie dość, że ma się na desce rozdzielczej choinkę (lub jak to inni nazywają dyskotekę) to silnik przechodzi w tryb awaryjny i gorzej śmiga.

 

Objawy: Wyskakuje błąd EML i oczywiście kontrolki żółte ręczny i ASC.. ABS działa

Po wyłączeniu zapłonu błąd znika i wszystko śmiga normalnie

 

Jakieś rozsądne koncepcje chętnie przyjmę:)

Dla bardziej zainteresowanych mogę przesłać skan diagnozy:)

 

http://img256.imageshack.us/img256/8486/dscd.th.jpg[/img]

 

Zaczynam podejrzewać pedał gazu i jego potencjometry..

 

Wyłączony silnik bez naciskania gazu

http://img703.imageshack.us/img703/7610/silnikoff.th.jpg[/img]

 

Włączony silnik z lekkim nacisnieciem

http://img703.imageshack.us/img703/4984/silnikongazlekko.th.jpg[/img]

 

W pierwszym nie podoba mi się wartość PWG poti 2 (wg tego co wyczytałem dolna wartość powinna wynosić tak jak dla poti 1 0.5V)

W drugim nie podoba mi się, że trzymam gaz a DKP-angle jest 0

Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robiłem tego ale znalazłem taki poradnik http://moteo.pl/forum/Instalacja-programu-diagnostycznego-INPA-pod-Windows-7-interfejs-USB-317 sprubój może zadziała powodzenia

cóż mogę powiedzieć poza zajebiaszcza dziękówa :D

naprawdę dobrą poradę ktoś zrobił

jeszcze raz dzięki za link , instalacja przeszła pomyślnie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i radość z instalacji nie trwała długo

po podłączeniu do autka i uruchomieniu inpy pojawia się taki oto komunikat

http://img153.imageshack.us/img153/203/bladinpa.jpg

 

w czym może tkwić problem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
no i radość z instalacji nie trwała długo

po podłączeniu do autka i uruchomieniu inpy pojawia się taki oto komunikat

http://img153.imageshack.us/img153/203/bladinpa.jpg

 

w czym może tkwić problem :?:

 

Sprawdz timeout w ustawieniach portu com dodatkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Wszystkich.

Panowie mam problem z połączeniem się z webasto-dogrzewanie silnika. Bmw e39 m47 2001. W aucie od kupna webasto się nie załączało. Po podłączeniu przez inpa webasto ruszyło, z tym, że dawało duże ciśnienie w zbiornik wyrównawczy. Później wybrałem bliżej mi nieznaną opcję, chyba COUNTER. Webasto ponownie już nie chciało ruszyć, wyskakuje komunikat: HEATER DISABLED oraz ApiCheckJobStatus: Job-Status error: [ERROR_ECU_REJECTED] instead of [OKAY]! Continue script processing.

Czy spotkał się ktoś z takim problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.