Skocz do zawartości

Coś dziwnego z silnikiem!!


Apan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Do wczoraj wszystko było super :silnik był żwawy pracował świetnie.

Rano pojechałem do pracy i wszystko ok.Za parę godzin powrót i silnik jakby zupełnie inny.Odpalił normalnie ale gdy dodałem gazu obroty zaczęły spadać tak zę wcale nie mogłem jechać. Po 2 minutkach już jechał, ale był sporo słabszy i silnik przenosił dziwne wibracje i brzmiał troche inaczej.Wymiana świec nic nie dała.Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem podłączyć samochód pod komputer i wykazało tylko lambdę.Po wymianie wykres lambdy przypominał sinusoide(tak jak ma być), bo wcześniej była tylko linia ciągła.Po ok.30 sekundach znowu była linia prosta.Czy to może być walnięta pompa paliwa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wibruje i trzęsie cała budą na luzie, a takze przy przyspieszaniu tak do ok.3000 obr, a później już normalnie, jest dużo słabszy niż normalnie, po dodaniu gazu dłużej trzyma obroty(np.przygazuje do 4000 obr. to schodzi z nich powoli) i ma taki dziwny podzwięk jakby echo silnika), nie wiem czy to nie coś z wałem.?

Dodam jeszcze, ze do tej pory przy uruchamianiu silnika szedł taki dziwny dzwięk jakby coś się ustawiało na miejsce(taki mechaniczno-metaliczny dzwięk), i wtedy gdy zaczął dziwnie pracować ten dzwięk rozszedł się po raz ostatni, więc może to właśnie ta rzecz uległa zniszczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze.. zero pomysłów.. :( myślę że powinieneś jechać do jakiegoś porządnego warsztatu... bo samemu może być ciężko...
Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam vanosu.Jeszcze jedna rzecz:silnik bardzo długo pozostaje na obrotach, np. dobije mu do 4000 obr. podczas jazdy, noga z gazu a obroty bardzo powoli schodzą niżej.

Aha, czy koło dwumasowe jak powoduje drgania, to czy też pogarsza osiągi auta, bo u mnie spadek mocy jest znaczny.

Auto zawsze na 1 biegu wgniatało w fotel a teraz wkręca się niechętnie.Na 1 biegu to czuje jakby mnie ktoś z tyłu trzymał.

Czy uszkodzoną cewkę wykazałoby przy podpięciu do kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to takze moze byc silniczek krokowy który sei zawiesil lub skonczył swój żywot. Ja wiem z własnego doświadczenia a mam M50 B20 że ten silnik z niesprawną sondą bardzo traci na dynamice, ja mam vanosa i sonde 5V. sprawdź wszytskie węże bo może poprotu zaczął ci brać lewe powietrze, bo efekt o ktorym piszesz pasuje do dziury w którymś wężu.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A może trzeba pomierzyć ciśnienia na cylindrach? Może nie pali na jeden?

Miałem tak kiedyś w e36. szlag trafił popychacz hydrauliczny i jak padał to spadła dźwigienka. Silnik pracował ale mocno nim trzęsło i był bardzo słaby.

Wiem , że w twoim silniku nie ma dźwigienek zaworowych ale to nie znaczy , że coś się stać nie mogło z zaworami?

Ale jak się mylę to się nie śmiać :naughty:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nim zaczniesz robierać połowe samochodu zacznij od rzeczy najprostrzych . Po wymianie sondy resetowałeś komputer ? Druga sprawa to żeczy związane ze szczelnościa dolotu , tak jak wspominali koledzy , moze jakaś obejma sie poluzowała , węże przy silniczku krokowym, odma. Kolejna sprawa odnośnie schodzenia z obrotów to zabrudzenie przepustnicy i płynnos jej ruchów. O takich rzeczach ja świece , kable to chyba nie trzeba wspomonać. Przepływonierz , nowa sonda , i inna elektronika pewnie działa , jesli nie ,wyszła by podczas podpinania do kompa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdze na nowej sondzie ale na komputerze od razu wykrywa błąd sondy lambda(0.50 i ani drgnie, wykres prosty) i wykazało jeszcze błąd uzwojenia/masy - coś takiego i gośc mówił, ze to jakaś "wiązka" przetarta.

Mówił też ze sonda może nie działac właśnie z powodu przetartej wiązki.Od czego jeszcze może nie działac sonda?

Te drgania najbardziej czuje w zakresie 1800-2700 obr.

Wynik mierzony stoperem do setki dał 11.9sek a wcześniej przy 5 pomiarach

uśredniony ok.9,8sek.

Aha przy tym komunikacie o uzwojeniu/masie pisało tez cos o biegu jałowym

więc może to ten krokowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem dławił się do 3000obr/min na luzie po odpaleniu pracował jak ciągnik. Zdjąłem pokrywe palstikową od głowicy powykręcałem cewki i okazało się że fajke mam jedną przepaloną a ze nie mogłem znaleźć samej fajki kupiłem całą cewkę na allegro wymieniłem przy okazji świece na NGK i wszystko jest ok. Dodam że samochód nie porównywalnie lepej chodzi a co ważne pali sporo mniej. Więc radziłbym ci przejżeć cewki przy okazji wykręcić świece i zobaczyć co sie z nimi dzieje zanim wydasz kupę kasy na badania które i tak ci w niczym nie pomogą chyba że zrobisz to w dobrym serwisie za dobrą opłatą.Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem dławił się do 3000obr/min na luzie po odpaleniu pracował jak ciągnik. Zdjąłem pokrywe palstikową od głowicy powykręcałem cewki i okazało się że fajke mam jedną przepaloną a ze nie mogłem znaleźć samej fajki kupiłem całą cewkę na allegro wymieniłem przy okazji świece na NGK i wszystko jest ok. Dodam że samochód nie porównywalnie lepej chodzi a co ważne pali sporo mniej. Więc radziłbym ci przejżeć cewki przy okazji wykręcić świece i zobaczyć co sie z nimi dzieje zanim wydasz kupę kasy na badania które i tak ci w niczym nie pomogą chyba że zrobisz to w dobrym serwisie za dobrą opłatą.Pozdro

 

Powykręcam dzisiaj świece.O jakiej fajce mówisz i jakie były oznaki przepalenia(ta sprężynka była czarnawa czy coś w tym stylu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Możesz napisać jak poradziłeś sobie z tym problemem. Ja mam podobne objawy ostatnio. Raz wibruje a raz nie. Komp pokazał, że lambdy padnięte niby są. Przeglądałęm reszte, jakieś nieszczelnosci dolotu etc. Wszystko wygląda OK. Jest sporo tematów na forum o wibracjach, ale malo konkretnych rozwiazań problemu :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo tematów na forum o wibracjach, ale malo konkretnych rozwiazań problemu :(

bo na to jest tyle odpowiedzi że nie da się konkretnie danej osobie pomóc

moje 523i jak drgało kiedyś na wolnych obrotach to pierw był luźny kolektor (po wymianie uszczelki pod głowicą go nie dokręcili)

po kilku tygodniach ten sam objaw ale pęknięta była guma węża tego do przepustnicy

znowu po kilku tygodniach objaw ten sam a pękła membrana odmy

z tym że zawsze fałszywe powietrze dało się poznać po sondacj lambda bo komputer pokazywał tak jak to opisuje kolega - wskazania nieruchome a powinny się zmieniać

oprucz tego silnik może drgać jak padnie czujnik położenia wału lub wałka rozrządu

może przyczyną być też vanos , może za niskie ciśnienie oleju lub za mocno wyciągnięty łańcuch rozrządu

może być tak jak u mnie dwa tygodnie temu :

-leciutkie drgania na wolnych obrotach , słabe przyspieszanie , pęlna moc dopiero przy pełnym gazie a silnik palił normalnie a okazało się że przepaliła się uszczelka pod głowicą ...

 

no a może być walnięta tylko świeca lub cewka

 

dało by się doktorat napisać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.