Skocz do zawartości

E38 vs E39


januszmix

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Mam takie nietypowe pytanko, kierowane szczególnie do kolegów, którzy użytkowali e38 i e39.

Czy wg Was jest sens zmieniać 5tkę na 7mkę?

Chodzi mi o Wasze subiektywne odczucia i opinie a nie o suche dane techniczne bo to oczywiście mogę sprawdzić sobie sam.

Patrząc np. na wnętrze różnica jest stosunkowo niewielka... Pytanie więc czy poza tym że jest to po prostu wieksze auto są jakieś argumenty, które przemawiałyby za takim posunięciem (tzn. zmianą)?

 

Ot taki luźny temacik z prośbą o Wasze przemyślenia...

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

całkiem inny styl jazdy, te auta sie inaczej prowadza , komfort jazdy o niebo lepszy ,a zarazem auto wieksze

wiem bo uzytkowalem E-39 523i a teraz E-38 740

Z tym ze wlasnie do E-38 polecam spory silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem paroma E39 (520i, 528i i 540i manual) i paroma E38 (740i automat i 730i manual). Pomimo zewnetrznych podobienstw wrazenia z jazdy sa bardzo rozne. E38 jak na limuzyne tej klasy prowadzi sie zadziwiajaco 'sportowo', ale zdecydowanie bardziej komfortowo, niz E39.

Z kolei do szybkiego przejezdzania ciasnych zakretow - E39 540i manual to po prostu marzenie.

Ale tak naprawde E38 wybralem dlatego, ze od dawna bylem zakochany w ksztalcie tego nadwozia :D .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komus nie robi roznicy wiekowej to Polecam E38 jazda na Trasach poezja , Miasto nawet sie nie czuje ze jedziesz w miescie . Ani E38 i E39 nie pojedzie sportowo po ciasnych Uliczkach to sa Krowy a nie sportowe Auta no moze seria M.

jak dlamnie E38 bije na kolana E39 pod Każdym względem.

Jedyny mankament E38 to przestrzeń ładunkowa ale nie musi być to Wyrocznia.

E38 jest duzo solidniejsza od E39 a co za tym idzie uzyte do produkcji materiały są jakościowo lepsze, co nie zmieni faktu ze robia sie one powoli juz wiekowe Auta co niestety nadrabia kosztami eksploatacyjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BarteqMW jeśli będziesz sprzedawał swoją e39 proszę o kontakt. Pozdrawiam

 

Heh, ok, tyle tylko ze nie bedzie to na pewno w nablizszym czasie (może za miesiac, dwa).

Jesli do tego czasu nie kupisz i bedziesz zaineresowany to jestesmy w kontakcie :8)

 

Dzieki za opinie. Wynika z nich ze e38 jezdzi sie zupelnie inaczej niz e39 co nie ukrywam brzmi bardzo interesujaco :twisted:

Niestety (lub stety) jesli juz to szukalbym diesla bo potrzebuje sensownego spalania na codzienne dojazdy do pracy spod Wwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

740d , jeździlem swietny silniczek , zdecydowanie polecam

:twisted:

 

Tez o tym wlasnie myslalem, poczytalem troche na bmw7.pl

 

Boje sie tylko ze jesli 740d spaliloby mi 16 po miescie to przy coraz bardziej zblizonych cenach on i pb bedzie to [BAD] nie oszczędność :doh:

 

Chodzi oczywiscie tylko o oszczednosc na paliwie... uprzedzam jakby zaraz znalazl sie jakis geniusz z tekstem "nie stac cie to nie kupuj 7mki" :lol:

 

Tak naprawde to po prostu bede sie wyprowadzal pod Warszawe i bede chcial zmienic na diesla. Ze wzgledu na markowy patriotyzm chcialbym zeby bylo to BMW a jako ze e39 juz mam a lubie duze auta to pomyslalem o e38. Na e65 jeszcze jestem troche za krotki finansowo :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak, ojciec kupil e39 i sie strasznie napalilem, a ze chcialem z wiekszym silnikiem to napweno bym kupil 528 - 540 pozniej doszlem do wniosku ze silniki identyczne, spalanie prawie identyczne, czesci podobnie wiec dlaczego jak mam ciagac swoje 4 litery to nie 7?? i niezaluje, jak wsiade w ojca e39 to...... moze glupio zabrzmi ale szajs :oops:
www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wedlug mnie e38 i e39, to troche inna bajka, w e39 czuc jednak troche sportowe zaciecie, choc oczywiscie to samochod sportowy nie bedzie (z drugiej strony, 8s. do setki w dieslu kombi robi na wielu wrazenie :) )

 

e38 jest oczywiscie bardziej ociezale przy tych samych silnikach

 

sam bym wybral e38, gdyby nie: 1) zbyt maly garaz, 2) brak wersji kombi :D a tego potrzebuje na weekendowe wypady, ktore de facto sa jedyna okolicznoscia, kiedy uzywam samochodu

 

sam bym wybral wersje 740i + gaz (bez wzgledu na to, kto co sadzi o gazie w BMW), 740d to niestety juz nie jest bardzo oszczedny samochod, a poza tym ma 2 turbosprezarki, czyli zwiekszone wiadome ryzyko

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam bym wybral e38, gdyby nie: 1) zbyt maly garaz,

 

No tak, gdybym zmienił na e38 musiałbym wpasowywać się w swoje miejsce garażowe na 55 razy a pewnie i tak sąsiedzi z dwóch stron byliby mi umiarkowanie wdzięczni :mrgreen:

 

Jestem oczywiście realistą i zdaję sobie sprawę że jeśli wybrałbym 730d to nie mam co liczyć na sportowe osiągi...

Niestety coś za coś, dla mnie priorytetem w dłuższej perspektywie będzie zmniejszenie kwot przeznaczanych na paliwo i to - niestety - będzie cel nadrzędny wymuszający pewne kompromisy :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadne e38 przy rozsadnej mocy ( w styosunku do masy ) nie ma rozsadnego sapalania

 

Tylko to oczywiscie zalezy od tego co rozumiemy pod pojeciem rozsadnej mocy i rozsadnego spalania...

 

730d wg danych pali 12,1 w mieście i 6,8 w cyklu pozamiejskim

(źródło: http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=762&model=1049&typ=28001)

 

Jeśli rzeczywiście tyle by spalił to moim zdaniem są to rozsądne wartości. Moc 3litrowego diesla jest moim zdaniem również rozsądna.

 

Zresztą najwięcej do powiedzenia mieliby tutaj pewnie posiadacze e38 730d...

 

Aha: dla mnie "rozsądny" znaczy "akceptowalny"... Nie za dużo nie za mało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem e38 to pieknej lini auto, dużo ładniejsze od e39 bez M-pakietu. Jednak dla mnie do za duży statek, trochę nieporęczny. A jakość elementów wnętrza jest na takim samym poziomie co e39, materiały te same w e38 i e39. Jak trafisz na dobrze doposażoną wersję to nawet w e39 możesz mieć opcje "All leader" czyli wszystko w skórze (boczki, tunel środkowy, rączki) Ja właśnie to mam.:)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem e38 to pieknej lini auto, dużo ładniejsze od e39 bez M-pakietu. Jednak dla mnie do za duży statek, trochę nieporęczny. A jakość elementów wnętrza jest na takim samym poziomie co e39, materiały te same w e38 i e39. Jak trafisz na dobrze doposażoną wersję to nawet w e39 możesz mieć opcje "All leader" czyli wszystko w skórze (boczki, tunel środkowy, rączki) Ja właśnie to mam.:)

 

Pozdrawiam.

 

skoro tak twierdzisz to moze jakis Bug sie w BMW fabryce zrobil bo cena 7-er musiala by byc nieznacznie wyzsza od 5-er roznice tylko w sposobie przetloczenia karoseri i wadze !!.

Golas 730dA = 50.771,28 euro brutto stan 2001 rok

Golas 530d = 37.000 euro brutto stan 2002

tylko przypomne ze 730d jest jedna z najtanszych 7-er jaka byla oferowana 740d 67.470 euro.

520i = 32.600 euro brutto golas

750iLA =94.333 euro brutto Golas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Elvishh, myslisz, ze koszt wyprodukowania samochodu jest jedynym elementem, ktory wplywa na jego cene? powiedzialbym, ze jest jednym z wielu i nie jest, az tak wazny jak sie niektorym wydaje

 

nie wiem co niby mialoby byc lepszej jakosci w e38 w stosunku do e39? jesli juz, czy jest tych rzeczy tak duzo? watpie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosty przyklad wykladzina podlogowa E38 - miekka i wmiare delikatna w dotyku . e39 twarda i na syntetyk wyglada. ponadto przekladnie kierownicze , elemety zawieszenia , moze i tak jest ze dla Laika duzej roznicy nie ma ale jednak E38 powala na kolana e39 takie sa moje spostrzeżenia , no i solidniejsza jest , co nie zmiena faktu ze wszystkie bmw maja podobne usterki (wyswietlacze) itp. E38 nie sa az tak okrojone jakosciowo jak e39 rachunek jest prosty inne grono zainteresowanych kupnem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz mam 3 sztukę e39 i wyświetlacze miałem całe :D a jeśli chodzi o E38 vs E39 to bez dwóch zdań E38!!7 sie płynie...nawet nie ma porównania jak sie jedzie tym a tym...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz mam 3 sztukę e39 i wyświetlacze miałem całe :D a jeśli chodzi o E38 vs E39 to bez dwóch zdań E38!!7 sie płynie...nawet nie ma porównania jak sie jedzie tym a tym...

:cool2: nic dodac nic ujac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny które przytoczyłeś to opłata za prestiż posiadania serii 7, poza tym seria 7 zawsze była lepiej seryjnie wyposażona od serii 5 już na starcie, no przecież za to trzeba zapłacić!

 

Dalej podtrzymuje swoje zdanie że materiały w środku są identyczne.

 

Co do zawieszenia to e38 jest innej wielkości samochodem, bardziej komfortowym a co za tym idzie potrzebuje innych części, dlaczego sądzisz że są lepsze, poczym to poznajesz?

 

Wykładzinę do e38 napewno szyły piękne dziewczymy w Indiach ręcznie podczas kompieli w wodospadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trafisz na dobrze doposażoną wersję to nawet w e39 możesz mieć opcje "All leader" czyli wszystko w skórze (boczki, tunel środkowy, rączki) Ja właśnie to mam.:)

 

Za wyjątkiem tunelu środkowego też mam :)

 

Zgadzam się że cena wynika z wielu różnych elementów, poczynając od aspektu prestiżowo-wizerunkowego :)

 

I tak naprawde tego dotyczylo moje pytanie:

Czy e38 to po prostu większe e39 czy to rzeczywiście zupełnie inna jakość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc po co wyszła ta seria 7 skoro niczym sie nie różni od 5?czyli wychodzicie z założenia iż seria 5 dorównuje 7? :duh: pfff...

przestańcie mnie rozśmieszać...

 

a gdzie szyja materiał na tunel jest to dla mnie nie istotne bo i tak jest lepszy niz w e39

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli seria 7 to takie królewskie auto to dlaczego koncern wpakował w nie te same zegary, fotele, panele navi, kierownice te same gałki zmiany biegów, właściwie pół auta jest takie samo.

 

Nie jedna e39 jest dużo lepiej wyposażona i droższa niż co poniektóre e38.

 

Seria e38 jest dużo bardziej prestiżowa, większa, reprezentacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co bedziesz porównywał e38 np z 94r a e39 z 03r??

porównaj sobie obie z np 01r.

 

i równie dobrze nie jedna 3 moze byc lepiej wyposażona od nie jednej 5...

 

jak byś miał np 740iA to mówił byś ze seria 5 nie ma polotu,ja też mam e39 ale po prostu jestem obiektywny...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.