Skocz do zawartości

E38 vs E39


januszmix

Rekomendowane odpowiedzi

728i jedzie bardzo przyjemnie, nawet lepiej niz 520i czy 523i. Wg mnie to dobra jednostka i dobre polaczenie e38 + 2.8. Byle dorwac dobra sztuke, co jest coraz trudniejsze...
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja jeżdżę 728i polift 2x vanos. Każdemu mogę polecić te połączenie.

Kolega od początku miał 740. Ja pojechał ze mną w trasę to przyznał że to na prawdę nie jest takie złe jak myślał. Ze zbiera się przyzwoicie i nie ma na co narzekać.

728 przedlift i stara skrzynia to nie jedzie.

Ale polift i steptronik to dobry wybór. Z silnikiem nie ma problemów.

Teraz założyłem dobra sekwencje i mam komfortowe auto i zarazem ekonomiczne.

Niestety za dobrą 728 trzeba już położyć dobra kasę.

Edytowane przez Hejner1993
E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Miałem E38 740 96r i potem E39 523i '00. Jednak siedem jest wygodniejsza, więcej miejsca i zawias zestrojony na miękko. E39 bardziej skacze, jest sztywniejsza, ma mniej miejsca i to chyba na tyle. Ale co do 728i to się nie zgodzę. Osiągi ma przeciętne. Dla porównania E39 523i jest do setki szybsze. Jednak waga E38 daje się we znaki, ale sam teraz zastanawiam się nad E38 728i, bo nic ciekawego z E39 znaleść nie mogę. Co do skrzyn to ten steptornik to jakis pic na wodę, niby manualna zmiana ale i tak zmienia jak typowy automat, czyli wooolno. Mialem go w 740i. Poliftowe skrzynie w cale nie są inne, to nadal ten sam hydrauliczny układ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich, jestem tu nowy :)

 

Rozważam przesiadkę z 540 (4,4) z manualem na 740. Potrzebuję wygodniejszego autka w trasy zwłaszcza (nie żeby coś mojej piątce było, ale zawieszenie m-technic za dużo drgań na kręgosłup przenosi, a mam z nim problemy). Upatrzona 740 (4,0) '95. ma automatycznąs skrzynię, bez steptronic'a, z boku suwak S- A.

I tu pojawia się pytanie czy taka skrzynia nadaje się do autostradowych przelotów typu 210-230 przez 200-300km? Nie usmaży się? Wiem, że V max 250, ale bezpieczna prędkośc przelotowa jest dla mnie istotna.

 

Drugie pytanie dotyczy obsługi tego automatu: do czego służy ten suwak S-A? Domyśłam się, że S to tryb sportowy(?) a A? Znalazłem na yt film reklamowy siódemki, gdzie, jeśłi dobrze zrozumiałem tym suwakiem można zablokować bieg na którym akurat się jedzie w celu poprawy dynamiki. Ewentualnie czy z D na 4 można przejść podczas jazdy np w razie potrzeby dynamiczniejszej jazdy? Wiem, że w tej skrzyni jest kickdown, ale to działa 0-1 właściwie, a chodzi mi o możliwości bliższe manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Miałem podobny problem. Ostatecznie wybrałem E38 2.8 w manualu. Żałuję, trzeba było brać automat. Ale jak na swoją budę samochód zbiera się dobrze. Na to narzekać nie mogę. Rajdówka to nie jest, bo 7ka nigdy nie miała być. Doskwiera mi właśnie przez to wybór manuala. Tym samochodem fajnie się pływa i wajchowanie psuje trochę komfort jazdy.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli mógłbym coś powiedzieć to kupiłem e38 chodź tak naprawdę szukałem passata b5 :)

Dla mnie 38 to klasyk ,E39 kojarzy mi się bardziej z przerobioną "emką" z sebixem w środku , ja rozumiem was nie wszyscy są tacy ja też taki nie jestem i nikogo nie oceniam :) dla jasności :)

Ale to wszystko zależy od tego jak jeździsz i co bardziej cenisz no e38 na pewno komfort :) e39 lepsze osiagi

Ale obydwa auta cholernie ciężko znaleźć w dobrym stanie i nie porównując tu cen passata b5 bo za swoja e38 dałem 3 razy tyle i kupe kasy do włożenia ale komfort jaki zapewnia zakłada mi "rózowe okulary" na portwel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam wszystkich, jestem tu nowy :)

 

Rozważam przesiadkę z 540 (4,4) z manualem na 740. Potrzebuję wygodniejszego autka w trasy zwłaszcza (nie żeby coś mojej piątce było, ale zawieszenie m-technic za dużo drgań na kręgosłup przenosi, a mam z nim problemy). Upatrzona 740 (4,0) '95. ma automatycznąs skrzynię, bez steptronic'a, z boku suwak S- A.

I tu pojawia się pytanie czy taka skrzynia nadaje się do autostradowych przelotów typu 210-230 przez 200-300km? Nie usmaży się? Wiem, że V max 250, ale bezpieczna prędkośc przelotowa jest dla mnie istotna.

 

Ja bym się zastanowił nad E65 730d komfort dużo większy, przy tym dużo większa stabilność powyżej 150 km/h skrzynia 6b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Już kupiłem 740iA, w grudniu, na stałe przesiadłem się w styczniu i zdążyłem już najechać 35kkm :) Prawie tyle, co piątką przez pięć lat :D 540 nic nie dolega, ale jest na sprzedaż. W oczekiwaniu na kupca raz na tydzień albo dwa radość sobie sprawiam i przepalam delikatnie.

 

W sylwetce e38 "zakochałem się oczami", e65 nie podoba mi się w ogóle. Z e65 będę próbował przeszczepić siedzenia - to co mam fabrycznie, to jakaś koszmarna pomyłka (płytkie siedziska).

 

Co do pytania: e38 vs e39 - to są dwa różne samochody. Postaram sie później więcej czasu znaleźć i podzielić się wrażeniami z użytkowania e39 4,4 bez vanosa manual na m-techniku z e38 4,0 automat z S-EDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

W sylwetce e38 "zakochałem się oczami", e65 nie podoba mi się w ogóle. Z e65 będę próbował przeszczepić siedzenia - to co mam fabrycznie, to jakaś koszmarna pomyłka (płytkie siedziska).

 

Zgodzę się z Tobą w tej kwestii i to bardzo... a mianowicie: E38 ma o wiele wygodniejsze fotele niż E65.

E65 prowadzi się dużo lepiej, jest większy komfort jazdy, auto jest większe, w środku jest dużo więcej miejsca itd...

 

ALE !!

 

samo siedzisko ma gorsze od E38, oczywiście w E65 są wersje individual gdzie są "łamane fotele" ale miękkość samego siedzenia jest na korzyść E38.

 

W E38 siedzisz jak w bardzo wygodnym fotelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W porównaniu e38 vs e65 wygoda foteli to szczegół. W najważniejszej dziedzinie, czyli trwalosci i bezusterkowosci e38 bije e65 na głowę. e65 to tylko dla ludzi z naprawdę baaardzo grubym portfelem, i do tego auto z udokumentowanym niskim przebiegiem. Wiekszosc e65 dostępnych na polskim rynku to szrot.

Do tego ceny zadbanych e38 już nie spadają, a nawet powoli rosną.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Napisze na swoim przykladzie. Kupilem E65 740d w 2005 roku w salonie PL. Bylo to auto ex AG z 2004 roku z przebiegiem 19tys km z pelnym alw to naprawde pelnym wyposażeniem. Katalogowo wychodzilo prawie 700tys. Bylo w moim posiadaniu do konca 2015 roku. Od tamtej pory ma ja szwagier do chwili obecnej. Co do awaryjnosci to nigdy mnie nie zawiodlo. Na gwarancji mialo wymienione: wahacze przednie (nie wiem po co. Moze byl potrzebny moj vin), regulatory cisnienia paliwa, skrzynia biegow i to wszystko. Oczywiscie gdy samochod byl serwisowany w aso to wszystko sie w nim psulo. Od czasu zaprzestania serwisowania w aso nic sie nie psulo. Tylko oleje, filtry, hamulce. Przez ten okres czasu wymienilem przednie amortyzatory, tylne tuleje plywajace i po 200tys km na naszych droga wystrzelil tylny (pneumatyczy) amortyzator. Tak naprawde poza w/w usterkami tylko rzeczy eksploatacyjne, a auto jezdzilo na felgach 21 i 22 cale. Wstyd mowic ale zdarzyło sie raz, ze wiozlo caly bagaznik plyt granitowych na trasie 200km i nic! Oczywiscie mialo swoje loty takie jak piszczacy glosnik lub po parkowaniu pod chmurka przestala dzialac kontrola trakcji, edc i reczny ale wystarczylo zgasic i zamknac auto na 5-10 minut i wszystko sie uspokajalo. Auto mialo delikatny program. Na tle wszystkich samochodow jakie mialem uwazam, ze najmniej awaryjnym, najbardziej wygodnym i komfortowym bylo wlasnie E65.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Miałem dwie 39 e38 i e53.

ZAWSZE jak mój dobry ziomek przyjeżdża moją byłą e38 728iA to pytam czy mogę chociaż chwilę posiedzieć.

Do tej pory moja NAJLEPSZA beemka.

sentyment do dziś.

Jak dzieciaki podrosną pewnie wrócę tylko może być problem ze znalezieniem ładnej sztuki.

E65 - jak trafisz dobry egzemplarz i będziesz dbał pośmigasz.

tak szczerze to jak z każdym autem - trupa weźmiesz tanio - będziesz później płacił i narzekał jaki to syfiasty model.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.