Skocz do zawartości

brzozer1988

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E93 330d E38 728i e30c m54b30 Ex. e65 745i, E39 530d, E34 m50b25,
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia brzozer1988

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. brzozer1988

    E38 vs F10

    Zawsze pozostaje opcja F10 520d (pełno na rynku) i e38 do garażu ;) Jest do obaczenia kilka fajnych egzemplarzy: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-740i-e38-serwis-aso-drugi-komplet-felg-4-4-v8-ID6A4T6f.html#bcd386feae https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-ID6ABYUF.html#bcd386feae https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-il-4-4-286km-long-ID6AycHn.html#a860d643fb https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-4-4-oryginalna-dobrze-zachowana-ID6AHAs0.html#a860d643fb Przy czym jeżeli nie preszkadza tobie model przedliftowy, to bym sie nie zastanawiał: https://allegro.pl/ogloszenie/bmw-740i-e38-67-000km-7365635303 To chyba najlepsza opcja z wszystkich dostępnych ogłoszeń.
  2. brzozer1988

    E38 vs F10

    Jeżeli chodzi o E91 to jest słyszalny większy szum (poziom głośności) natomiast w E38 bardziej czuć opór powietrza. Układ kierowmiczy E38 i E90 przy szybszej jeździe bez porównania dla E90. Jak jadę w szybka trasę to dużo lepiej prowadzi mi się e93 330d optymalna prędkość 160-180, jednak do codziennej jazdy na gorszych drogach czy nawet trasach do 140 wole E38. Trudno wszystko dokładnie opisać, wiele rzeczy zależy od stanu technicznego, zbieżności, opon itp. Myślę że w pierwszej kolejności Powinieneś się po prostu przejechać E38. Nawet jeżeli Kupisz E38 w dobrym stanie i po roku się Tobie znudzi to nie Będziesz miał problemów z odsprzedażą. No i jeżdżąc E38 mimo że mam tylko 728i poprostu się cieszysz tym samochodem.
  3. brzozer1988

    E38 vs F10

    Faktycznie ciężko porównać F10 do E38, ale napiszę kilka moich spostrzeżeń, może pomoże w wyborze :P Jeżeli chodzi o osiągi to niestety 740i w automacie jeździ nie dużo lepiej niż E91 z n47 w manualu (184 km), za to trzeba podkreślić, automat mimo że jest trochę powolny chodzi bardzo płynnie. W porównaniu do E65 745i w prowadzeniu powyżej 140 km/h czuć bardzo duże różnice, E65 jest dużo bardziej stabilniejsze i nie czuć tak oporu powietrza (nawiązałem do e65 bo przebieg linii bocznej jest mocno zbliżony do F10, E38 linia boczna nawiązuje do starszych modeli jak e34). Znajomy ostatnio montował w 735i Bilsteina B8 ale nie mam na ten temat Jeszce opinii. Gdybym miał wybierać to wybrałbym własnie bilsteina B6/B8 z sprężynami eibacha, B12 może być trochę za sztywny. Dosyć dawno temu jechałem F10 530i i przy prędkościach powyżej 200 km/h była bardzo stabilna (samochód miał może z 2 lata). Jakość materiałów, tutaj nie ma tematu :), środek w e38 jest świetny. Z dostępnych E38 na ogłoszeniach ta wygląda na wartą uwagi: http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-740i-e38-2001-44900-pln-radlin/ Największym problemem e38 jest korozja, w powyższym egzemplarzu jak spojrzy się na rant maski doły drzwi - widać też lekkie naloty. Sam jak kupowałem E38 zastanawiałem sie nad 730d od znanego sprzedawcy klasyków które było wystawione za ok 36 tyś. jednak na tej kwocie też by się nie skończyło. Wysoka cena nie gwarantuje, że wszystko będzie super, stan wielu elementów nie wynika przebiegu a raczej z wieku, najmłodsze E38 mają 17 lat, i niestety 90-95% ogłoszeń to samochody w bardzo słabym stanie. Dla przykładu dla znajomego kupiliśmy 740i z pełnym serwisem w BMW do 2017 roku i przebiegiem 300 tyś. (w serwisie zrobiony rozrząd, skrzynia) w raporcie z bimmer chech kilka stron A4, słabą stroną była blacharka. Samochód po zrobieniu całości wyniósł ok. 40 tyś. Sam też jestem w trakcie robienia 728i manual, wyjdzie mnie na gotowo 24 tyś. nowe przednie błotniki to koszt. 2300, drzwi ok. 5000, próg 6500, nie ma reperaturek błotników tylnych, elementy blacharskie w BMW są na tyle drogie, że pozostaje wycinka albo zakup używanych. Jeżeli chodzi o same silniki M60/M62 jest sporo elementów kosztownych w naprawach E38 to bardzo ładny youngtimer, F10 powoli przestaje wyglądać jak nowe auto i jest bardzo pospolite Gdybym miał stawiać, na bezawaryjność i ogólny klimat to postawiłbym na E38 z dobrym serwisem jednak trzeba pamiętać, że prowadzi się jak starszy samochód co przy 50k ma już duże znaczenie.
  4. Cześć, wrzucał ktoś może do e38 2.8 manual FL dyfer 2.79 lub skrzynie 6b ? Z przełożeniem dyfra mniej roboty Skrzynia 6b podchodzi bodajże od e90 2.0 6b trzeba dodatkowo skrócić dyfer zależy mi żeby zmniejszyć obroty przy prędkościach ok. 140-150 km
  5. brałem raz raport do e38 728ia 99 r. z auto-records i tez wyskoczyło w bazie że w 2017 miał 780, później z checka wyszło że w 2014 144, w E65 tez występowały przekłamania w modułach.
  6. same drzwi się tez różnią, mocowaniem poduszki jak masz i cięgnem od klamki linka lub drut
  7. brzozer1988

    E38 wnęka

    Orientuje się ktoś może co to za element zaznaczony na czerwono przy wnęce od prawej podłużnicy ? nie mogę znaleźć na realoem i bmwfas a jest pordzewiały i czas wymienić :D
  8. E38 728i manual 10/1998, przebieg potwierdzony, felgi 16' org. bmw + opony jak fabryka nakazała R16 215/65 UNIROYAL DOT 3016 (w brifie 1730 kg), 70% obwodnica 30% miasto spalanie z 4000 km (czyste PB, nie zakładałem jeszcze gazu) Dla porownania ta sama trasa E65 745i LPG - 15 wieksze prędkości 140-160, bez LPG 13-13,5 E39 530d manual kombi - 7,5 ON E34 525i m50 manual - 9 PB E30 m54b30 cabrio manual - 14 LPG (jazda wolniejsza - krótkie przełożenia) E30 m40b16 sedan manual - ok. 7 PB peugot 1.6 HDI manual - ok. 5.5-6 ON Mercedes W210 300d automat - 10 ON
  9. a przed wymiana lepiej się zbierał ? zakładając, że olej jest ok w pierwszej kolejności sprawdziłbym odme i filtr powietrza
  10. Najlepiej zdejmij amelinowa oslone I przednia obudowe. Rurka cieknie z przedniej czesci silnika - trzeba zdjec obudowe ale z rurki raczej cieknie niz leci wiec bym szukal peknietego weza albo nieszczelnej chlodnicy.
  11. Sprawdź ten element 17 12 7 508 010 jak, nie to musisz sprawdzić pozostałe węze i chłodnice, zbiornik wyrównawczy rozszczelnia się przy ok. 260 k przebiegu ale raczej cieknie niż leci
  12. Z Dostępnych ogłoszeń ta wygląda obiecująco, samemu chciałem jechać ją zobaczyć ale udało mi się znaleźć poliftowego manuala https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-bmw-e38-728i-potwierdzony-przebieg-ID6yVOfd.html#7ae4ebfc7d na początku była wystawiona za ok 19, jeżeli stan faktyczny zgodny z treścią to jest okazja.
  13. brzozer1988

    E38 vs E39

    Ja bym się zastanowił nad E65 730d komfort dużo większy, przy tym dużo większa stabilność powyżej 150 km/h skrzynia 6b.
  14. zależy ile km, i czy wsadzisz instalacje z jadem kapuścianym :P, dobra instalacja to ok. 3600, zależy jak jeździsz i w jakim terenie serwis ok. 400 zł załóżmy, że robisz ok. 1200 km miesięcznie benzyna 4.45 (spalanie 13l) = 695 zł > łącznie jest 1095 zł gaz 2.07 (spalanie 14 l) = 350 zł + ok. 50 benzyna = 400 zł > łącznie jest 800 zł to wszystko w bardzo dużym uproszczeniu, może być tak, że w pierszym roku wydasz więcej na samchód a w latach kolejnych mniej. Spotkałem się z opinią, żeby koszt samochodu i paliwa nie powinien przekraczać 10% zarobków, ale wiadomo, że w przypadku pasjonatów jest trochę inaczej ;)
  15. Średnie ceny cześci możesz sprawdzić na allegro, wybieraj lepsze cześci takie jak Lemforder, Sachs lub bilstein itp. bo nie opłaca się oszczędzać, wszystko zalezy od tego w jakim stanie kupisz samochód ale na start zawsze lepiej przygotować 2-3 tyś. zł za olej i filtry wychodzi ok. 400 zł. Jezeli się zdecydujesz najdroższym elementem będzie skrzynia biegów (w przypdku automata) ja planuje przeznczyć na utrzymanie E38 średnio ok. 400 zł miesięcznie (czyli 5 k zł rocznie przy przebiegu ok 18-20k na rok) w przypadku E65 z V8 wychodziło 1000 zł :P.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.