Skocz do zawartości

Kontrolka oleju (dziwne zachowanie) Przestroga


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Problem kontrolek i olejów był juz przerabiany z tysiąc razy ale...

ten jest ciekawy. Mianowicie na analizie spalin wychodzi wszystko idealnie (mieści się w normie emisji spalin, co oznacza, że nie pali oleju). Potwierdza to jazda, jak na razie nie wzieła grama oleju.

Problem nie istnieje gdy silnik jest zimny. Wszystkie kontrolki gasną zaraz po zapaleniu silnika do momentu kiedy się nie nagrzeje. Gdy osiąga temperaturę optymalną zapala sie kontrolka oleju ale tylko na wolnych obrotach. Wystarczy dodać ociupinkę gazu i kontrolka gaśnie, coś jak kontrolka akumulatora podczas słabego ładowania. Nie spotkałem się z takim przypadkiem, tym bardziej jak ktoś już napisał pompa oleju działa od samego początku. Czy problem może tkwić właśnie w pompie oleju i ile cosik może kosztować oczywiście używane jakbym musiał wymienić. Ale jeśli tak to dlaczego zapala się gdy silnik nabierze odpowiedniej temperatury. W piątek autko idzie na przegląd i chciałbym mieć ewentualne sugestie co do wyeliminowania tego czegoś tym bardziej, że ze smarowaniem nie ma żartów.

Edytowane przez atonre
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

zimny olej jest bardziej gęsty wiec jesli masz słabe ciśnienie( mozliwe panewki) to logiczne że lampka zapala się na rozgzanym silniku

na początek spróbuj zalać dobry olej np. Castrol Magnatec 10W40

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano
Zawsze mi się wydawało, że odwrotnie i właśnie gdy olej jest rozgrzany to jest rzadszy, ale teraz sam już nie wiem. Co do panewek to sugerowało by remont silnika, ale nie bardzo chce mi się w to wierzyć, z drugiej strony wszystko jest możliwe, chociażby to, że ktoś zapomniał dolać oleju :( Ciekaw jestem co jest lepsze panewki czy pompa oleju, z punktu ekonomicznego
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
może to być też uszkodzony czujnik oleju, a ja odrazu wylatuje z kapitalką :roll: sorry sprawdż jeszcze czujnik

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano
Wydaje mi się, że silnik jest w dobrym stanie. Nie ma wycieków, nie dymi, wkręca się na obroty, nic nie stuka i nie telepie. W zasadzie pszczółeczka. Chciałbym i to bardzo żeby się okazało że to drobnostka. Moja druga piękności ma już prawie 300tkm a co tu mówić o max 200tkm w e30. Ale ja tylko tak żeby sie pocieszyć :) Będę sprawdzał czujnik ake jeśli to nie to to boję się, że nawet najlepszy olej tu nie pomoże
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
no sprawdz cisnienie oleju przyrzadem i bedziesz wiedzial czy czujnik jest ok - jakby co to nowy kosztuje 17 pln - ostatnio kupowalem.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Problem kontrolek i olejów był juz przerabiany z tysiąc razy ale...

ten jest ciekawy. Mianowicie na analizie spalin wychodzi wszystko idealnie (mieści się w normie emisji spalin, co oznacza, że nie pali oleju). Potwierdza to jazda, jak na razie nie wzieła grama oleju.

Problem nie istnieje gdy silnik jest zimny. Wszystkie kontrolki gasną zaraz po zapaleniu silnika do momentu kiedy się nie nagrzeje. Gdy osiąga temperaturę optymalną zapala sie kontrolka oleju ale tylko na wolnych obrotach. Wystarczy dodać ociupinkę gazu i kontrolka gaśnie, coś jak kontrolka akumulatora podczas słabego ładowania. Nie spotkałem się z takim przypadkiem, tym bardziej jak ktoś już napisał pompa oleju działa od samego początku. Czy problem może tkwić właśnie w pompie oleju i ile cosik może kosztować oczywiście używane jakbym musiał wymienić. Ale jeśli tak to dlaczego zapala się gdy silnik nabierze odpowiedniej temperatury. W piątek autko idzie na przegląd i chciałbym mieć ewentualne sugestie co do wyeliminowania tego czegoś tym bardziej, że ze smarowaniem nie ma żartów.

 

:silenced: 8)

Opublikowano

 

:silenced: 8)

 

Chyba nie rozumiem :?: Przecież kontrolka pali się na wolnych obrotach czyli sygnalizuje brak smarowania ??

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
... tym bardziej jak ktoś już napisał pompa oleju działa od samego początku.

I jak z tym ciśnieniem jest od początku pracy silnika czy go nie ma...

 

Cytuje kolegi wypowiedź z podobnego tematu: "Pompa zaczyna działać powyrzej ok. 1500obr./min, w Renault od 2000obr/min."

Opublikowano
No właśnie się zastanawiam czy kolega nie ma racji :) i to dużej, ale czy to oznacza, że pompa mi się kończy czy coś poważniejszego. No ale z drugiej strony przy wolnych obrotach ma za małe ciśnienie, czyż nie ??
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Witam.

Mam dokladnie to samo juz wczesniej pialem o tym problemie ale nie dostalem jasnej odpowiedzi.

Poradzilem sie mechanika i powiedzial zeby zalac go olejem mineralnym :shock: i tak zrobilem, na razie nie ma problemu problem kontrolki znikl. Wiem ze dla BMW olej mineralny to nie jest dobry pomysl. Sam nie wiem co zrobic ale troche pojezdze na mineralnym i zmienie na polsyntetyk zobaczymy co bedzie.

Wczesniej czytalem jeszcze na forum ze mozna sprawdzic jakosc pompy poprzez wlacenie 5-tki zaciagniecie recznego hamulca i probowac ruszyc az zgasnie i jezeli zgasnie i kontrolka sie nie zaswieci to podobno jest ok. A jezeli bedzie sie swiecic to cos pompa nie trzyma cisnienia.

Swoja droga znajomy ma taki sam problem w E30 i sprawdzal miernikami cisnienie i wyszlo ok a kontrolka sie zaswiecala, jak wymieni czujnik to dam znac czy to bylo przyczyna.

Pozdrawiam.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Opublikowano
dawno dawno temu..... miałem taki problem w innnym samochodzie. Okazało się ze filtr był zle wykonany i po zmianie fitra oleju wrociło do normy. Koledze takze lampka mrogała i okazało sie ze smok był pęknięty w misce i jak był olej ciepły to częściowo powietrze ciągnął. No i oczywiście czujnik sprawdzic. panewki zazwyczaj słychać, a jak to wszytsko pracuje wporządku to dokładnie sprawdzic pompe i to co wyzej pisałem

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

No więc ciśnienie na rozgrzanym silniku jest zerowe :( Co ciekawe reszta pracuje bardzo ładnie. Mój mechanik twierdzi, że jeszcze może to być przyczyną usczelka (guma) w kanale olejowym miski, nie wiem czy nie o tym czasami pisałeś Barto.

Pytanie jest następujące. Czy jeśli to nie ta uszczelka i faktycznie pozostaje mi remont dołu (panewki) czy jest to gra warta świeczki. Kompletnie nie wiem co takowy remont obejmuje i czy nie lepiej kupiś drugi silnik. Pomocy chopaki bo normalnie mnie coś zaraz... a nie chcę znowu podjąć złej decyzji

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

A kto ci powiedzial , ze to panewki na wale korbowym ??

A moze poleciala jakas na walku rozrzadu - tez nie bedzie mial cisnienia.

Ja bym nie panikowal tylko zwalil miche i obejrzal sobie pompe oleju, skoro mowisz , ze silnik jest cichy .Ja bym jednak stawial na pompe oleju - troche pracy i bedzie wiadomo , w pompie tez jest zaworek bezpieczenstwa i moze sie przyciac i czesc cisniena wywala bokiem do miski.

Nie pamietam , czy twoj motor ma hydropopychacze , ale jezeli ma , to olej mineralny to zabojstwo dla nich - zamiast syntetyka mozna wlac polsyntetyk - nic sie nie stanie.

 

Ps.

Po zdjeciu miski mozes sobie obejrzec panewki korbowodowe i glowne , bo beda na wierzchu - moze nie wszystkie , ale doswiadczony mechanik powie ci do czego one sie nadaja.

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano

Ktoś napisał (jeden z przedmówców), że olej Castrol Magnatec 10W40 najleie zalać :)

A ja wtrącę pytanie panowei ..

czy ten olej nadaje się do starszych silników ?

no powiedzmy takich z 90 roku ?

Pozdrawiam

(nie znam się naolejach ...)

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
Co do oleju Castrol GTX Magnatec 10W40 to jak najbardziej się nadaje. Ja go leje do każdego auta (kompromis pomiędzy ceną a jakością). A co do panewek to mój mechanik zawsze zaczyna ze mną rozmowę od najgorszego, i niestety w połowie przypadków ma rację. W piątek będzie zdjąta miska i będę wiedział więcej. Faktycznie na moje oko to pompa oleju ale co ja tam wiem. Jeździłem kiedyś Oltcitem (to był dopiero zarżnięty silnik) i wiem jak chodzi auto, które zaraz przestanie jeździć (panewki, wałki rozrządu itp). W moim przypadku lekko słychać zawory ale to akurat mnie nie przeraża. Naprawdę na moje amatorskie ucho silnik chodzi ładnie no i autko mi się podoba. Ale jak miałby to być remont dołu to za tą cenę mógłbym spokojnie kupić e36. No cóż do kupna samochodu trzeba chyba mieć szczęście, bo nawet najdokładniejsze sprawdzenie, analiza spalin i parę jeszcze innych pierdołek to czasem za moło :(
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Witam,

 

Niestety dopiero teraz dostrzegłem ten temat...

 

W każdym razie wszystko wskazuje na zbyt małe ciśnienie oleju! No i oczywiście to właśnie wyszło, zawsze w takich przypadkach należy dokonać pomiaru ciśnienia oleju.

 

Martwi mnie twój silnik, pytanie jak długo jeździłeś z zbyt małym ciśnieniem oleju.

 

Silnik trzeba rozebrać i wszystko pomierzyć! Wyciągnąc wał, pomierzyć czopy i panewki, wałki rozrządu, wykręcić pompę i pomierzyć luzy.

 

Miałem kiedyś taki przypadek, że jedna śruba mocująca pompę do karteru silnika wykręciła sie i wypierdzielilo oring... skutek zamiast 8barów przy 6 tyś. miał 0.5.

 

Ps. Zalanie gęstszego oleju to bzdura, gdyż klasyfikacja SAE powiedzmy 10w40 oznacza, że olej będzie gęstszy w niższych temp. niż 5w40, w normalnej temp pracy, będzie mial taką samą gęstość! A syntetyk będzie wręcz miał mniejszą temperaturę, oraz zachowuje większą stabilność temperaturową.

Opublikowano
Ja prawie wogóle, właściwie jazda próbna i troszkę później, do momentu kiedy to zaobserwowałem. Nie wiem co było przedtem. Ale skoro nie ma smarowania to ciekawi mnie jedno, otóż nawet jeśli ktoś przedemną jeździł na takim ciśnieniu to dlaczego auto jeszcze chodzi? Powinien już dawno się zatrzeć, a on nic. Auto stoi na razie u mechanika, a ja cały czas doszukuję się powodów dlaczego tak sie dzieje i próbuję wymyślić co zrobię jeżeli wyjdzie najgorsze
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Lepiej się niezastanawiaj, bo osiwiejesz! Trzeba wszystko rozebrać i obejrzeć, niema co bawić sie w dywagacje, trzeba działać.
Opublikowano

Odświerzam wątek ku przestrodze kupujących autka od handlarzy.

 

Otóż jak pisałem wyżej, kupiłem autko od takiego sobie handlarza w Gnieźnie. Autko super. Niebite, bez rdzy, jedyny mankament to źle zrobiona polerka wypłowiałego lakieru, efekt popalony i zdarty w kilku miejscach lakier. Ale nie o tym chciałem.

 

Samochód chodził jak marzenie, zapalał od razu, nie dymił, analiza spalin idealna, jak na ten rok. Przejażdźka przed kupnem i wszystko ok. Żadnych stuków zaworów, panewek nic. Pojawiła się po paru dniach (auto trzeba było zarejstrować, a czasu nie było) kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.

Co się okazało. Zdjęcie małej miski olejowej, a pod nią maź, jakby po dolaniu mleka, no i wyszło, że ktoś pewnie dolał do oleju tzw doktorka i był git. Dalej zdjęcie dużej miski. Ukazały się panewki. Jedna wygląda jak zaśniedziała i do gładzi jej dużo brakuje, natomiast drugą chyba chłopcy młotkiem wpijali bo jest pocharatana, jakby sama nie chciała wyjść.

 

Niestety wymieniam silnik, mógłbym co prawda remontować ten, ale wyszło by to znacznie drożej.

Już mi pszeszły nerwy i rozsądniej patrzę na sprawę. Na początku chciałem wyperswadować sprzedawcy jego błąd, ale i tak chcę ten samochodzik.

 

Pamiętajcie zawsze o micie wyczyszczonych do granic możliwości silników, takich jak mówj (jak z fabryki). Sprzedawca chciał coś ukryć i w moim przypadku mu się udało. I ostatnia rada przy zakupie auta. Sprężanie w cylindrach o kant stołu, analiza spalin pokaże tylko czy silnik bierze olej, czy nie. Na słuch to sobie można ale zgadywać ptaki w lesie, a nie chwaląc się wiem jak stukają zawory, kiedy się kończy wałek rozrządu. Najważniejszą sprawą to ciśnienie oleju. Taki remont boli po kieszeni o ile w ogóle jest możliwy, bo pęknięta głowica no cóż 500-800 głowica plus planowanie i polerka i koszt max 1500zł. A w moim przypadku coś koło 4000zł gdybym remontował

 

A najbardziej mnie boli, że takie wieśmaki zrobiły mnie w jajo

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
dlatego ja zawsze jak kupuje auto to katuje je na wszelkie sposoby - krecenie do odciecia, hamowanie na max, rozpedzanie itp....ostre ruszanie....jak wlascicielowi nie odpowieda to nara :D, auto w stanie dobrym wytrzyma takie zabawy - a bufemka wrecz zacznie ladniej chodzic :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
dlatego ja zawsze jak kupuje auto to katuje je na wszelkie sposoby - krecenie do odciecia, hamowanie na max, rozpedzanie itp....ostre ruszanie....jak wlascicielowi nie odpowieda to nara :D, auto w stanie dobrym wytrzyma takie zabawy - a bufemka wrecz zacznie ladniej chodzic :D

 

Ale ja właśnie katowałem to autko na torze w poznaniu i wytrzymało. Kontrolka ani drgnęła, dopiero później. Także ten test przy odpicowanym silniku NIC nie dał :mad2:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.