Skocz do zawartości

Idaho

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Pomorskie

Osiągnięcia Idaho

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Jeśli ktoś rzuca cene zaporową to zazwyczaj nie jest to bez sensu. Poprostu nie chce aby auto trafiło w niepowołane ręce, a zazwyczaj jest tak że jak za coś się płaci więcej to się o bardziej szanuje. :modlitwa:
  2. Moja pali max 9l przy szybkiej i w miarę dynamicznej jeździe, średnio około 8. Silniki 2.4 mają dosyć nienajlepszą sławę, gdyż zdarza się że pękają w nich głowice. Moja naszczęście jest w dobrym stanie, żadnego przydymiania ani problemów z odpalaniem. Jak na Diesla to chodzi bardzo ładnie-wibracje są nieznaczne a kultura pracy 6R całkiem fanja. Przy tym silniku należy dbać o poprawne jego rozgrzewanie i delikatne traktowanie przed wyłączeniem. 325 to zupełnie inna konstrukcja- głowica wzmocniona(chociaż też pęka), turbina z elektronicznym sterowaniem, intercooler, oraz nowa super awaryjna pompa wtryskowa BOSH-a :mrgreen: . Dużo zależy od tego w jakim stanie kupisz pojazd, czasem warto trochę dopłacić...
  3. Witam po trudach i znojach :), No więc chciałbym obwieścić, iż udało mi się naprawić obrotomierz i ekonomizer... Wbrew powszechnemu mniemaniu, iż bmw ma kapryśną instalacje elektryczną okazało się, że powodem niesprawności w/w urządzeń okazał się nieumijętny użytkownik. Najwidoczniej w trakcie montowania zegarów, ktoś wkręcił za długie wkręty w środkowe otwory mocujące ramkę i wpakował je w płytkę drukowaną od inspekcji-poprzerywał 3 ścieżki. Znalazłem te uszkodzenia, zamiast ścieżek wlutowałem kabelki, dla świętego spokoju wymieniłem jeszcze bateryjki (stare były z 89r ale jeszcze działały!!!), no i teraz wszystko gra i buczy. Co prawda mógłbym kupić używane zegary ale nie miał bym pewności czy działają, ponadto jaka jest satysfakcja z usunięcia usterki jeśli zamiast ją zlokalizować wymieniamy cały element :). No teraz nareszcie mogę patrzeń jak kręci się obrotomierz i jak "bojowo" pływa ekonomizer ;)
  4. Tak sprawdzałem, zresztą o ile się nie mylę ten sam bezpiecznik jest od całości zegarów a nie ma osobnych tylko dla obrotomierza i ekonomizera?
  5. Witam, Na początku zaznaczę że przeczytałem wszystkie archiwalne posty i nie znalazlem opoweidzi na nurtujące mnie pytanie. Otóż zakupiłem 2 dni temu BM-kę taką jak w temacie. Samochód chodzi bardzo równo, zadynch problemów z dymieniem itd. Ale do rzeczy... Nie działa obrotomierz i ekonomizer. Sprawdzałem napięcie na akumulatorkach w liczniku i jest na poziomie 3.2V więc można wykluczyć ich uszkodzenie. Napewno ktoś już grzebał przy tych zegarach bo to widać, ponadto poprzedni właściciel mówił, że ktoś tam kiedyś cofał licznik... ale nie on :) no i twierdzi że jak je kupował już z cofniętym licznikiem to obrotomierz jeszcze działał... a jakiś rok temu przestał Poszukuję kogoś w okolicach trójmiasta komu mógłbym zlecić naprawienie tego, no chyba że macie jakieś pomysły jak można by usunąć tą usterkę? Pozdrawiam.
  6. Idaho

    Luz na stopkach wałka ?

    Jeśli nowy wałek oraz pokrywy będą spasowane z odpowiednim luzem, to poza ustawieniem rozrządu i dokręceniem pokryw z odpowiednim momentem nie masz sie czym martwic. Hydrauliczne popychacze załatwią reszte.
  7. High-Tech dzieki bardzo! Czy ktoś jeszcze może wyrazić swoją opinię na temat spalania w moim sprzęcie?
  8. W zasadzie to samochód wziąłem w rozliczeniu od mojego kuzyna, który siedzi w Szwabach i był winien mi trochę pieniędzy. Więc silnika sobie nie wybierałem. Niebawem protestuje ciśnienie pompy paliwowej, oraz wymienię filtr paliwa, zobaczymy co z tego wyniknie. Spalanie jest dość dziwne, ostatnio wyszło mi że spaliła ok 9l przy czym nie przekraczałem 110. Sądzę że ona spala tyle przez to, że jeżdżę krótkie trasy, ok 15-20km i gaszę, potem się znowu nagrzewa. Gdy raz pewnego dnia walnąłem 200 z tym polowe po Gdańsku to spaliła średnio 8.5. Co sądzicie? Może wstawić gaz? Ile może kosztować taka zabawa? Ps. Mulić zaczyna na 2 biegu (na 1 także ale nie mierzyłem na nim) przy 80. Po zmianie biegu na wyższy muli jeszcze przez jakieś 2-3 s a potem dalej zaczyna przyśpieszać. Nie mam obrotomierza, wiec nie wiem jakie to obroty. W sumie to wysoko jak na 2 bieg... chyba zaraz to policzę...
  9. Ale czy popychacze chydrauliczne w razie niesprawności nie powodowały by chałaśliwej pracy zaworów, z powodu zbyt dużych luzów zaworowcych? Tymczasem tak jak już pisałem silnik pracyje ładnie... Samochód jest ściągnięty z niemiec, na początku tego roku. Jeździł nim tam kolega mojego kuzyna. Mam książke serwisową, sprzęt jest czysty, komora silnikowa też. Co prawda dziwna sprawa bo nie ma numerów silnika... jakby się rozmyły, ale wątpię aby ten silnik był wymieniany, gdyż nie ma żadnych śladów naruszenia śrub. W zasadzie, to zmulenie wygląda tak jakby mu zabraklo paliwa, lub jakbydostawał go zadużo... jednak świece zapłowe maja poprawny kolor. No ale nie ma się co dziwić, skoro takie szopki występują tylko na wysokich obrotach, to zanim zdąże je wykręcić to już zmienią barwę. No chyba, że przejade się na jakąś prostą i pomęcze go przez pare sekund na wysokich obrotach i odrazu wyłącze silnik, bez schodzenia z obrotów. Zatrzymam się i sprawdze kolor świec.
  10. Dzięki za odpowiedz... a reszta panów nie ma żadnej koncepcji? Ps. Jakie powiniennem mieć spalanie w tym samochodzie?
  11. Idaho

    Luz na stopkach wałka ?

    Te stopki nazywają się pokrywami czopów wałka rozrządu o ile dobrze wnioskuje z posta. Wykonane jest to jednolicie, odlane w calości z głowicą i w zasadzie nie podlega wymianie, aczkolwiek sa firmy które robią takie rzeczy. Np. w Wrocławiu jest forma zamująca sie tylko głowicami, która zregenerowała by cos takiego. W sumie najlepiej kupić nową, lub regenerować, bo dośc trudno dostać głowice w przyzwoitym stanie-używaną.
  12. Witam, Mowa o BMW 316i 92r M40 Touring, Sprzęt jest w dobrym stanie, na liczniku 208tyś km, silniczek pracuje sobie na pełnym syntetyku shell-a 0w40 i nie notuje żadnych ubytków oleju! Podczas kręcenia silnika do końca na 1-2 biegu przy wysokich obrotach nagle występuje zmuła (przy czym zaznaczam, że nie jest ona spowodowana odcięciem zapłonu) po odpuszczeniu gazu i zapięciu wyższego biegu, zmuła występuje jeszcze przez 1-2s i następnie silnik zaczyna dalej zwiększać prędkość obrotową. Czytałem wasze tamaty o wytartych krzywkach wałków rozrządu, ale coś mi się wydaje że to nie tu jest pies pogrzebany. Silnik chodzi bardzo cicho, niema żadnego postukiwania hudraulicznymi popychaczami, no chyba, że po bardzo mroźnych nocach! Ostatnio wymieniłem termostat (silnik miał za niską temp gdzieś 1/3 skali), świece zapłonowe, wyciełem katalizator. Nadal muli... Ponadto zastanawia mnie troche spalanie, mianowicie podczas spokojniej jazdy do 100km/h w trasie wciąga mi ok 9l. To chyba za troche za dużo? Spalanie po wycieciu katalizatora nie zmieniło się, natomiast przesunął się moment obrotowy, oraz silnicz sie żwawiej wkręca... Co radzicie w związku z zmulaniem oraz spalaniem? Czy możliwe że, to wina sondy lambda?
  13. Idaho

    235/60/16 - wejda ?

    Jak kupisz sobie taką hamownie to w akcie desperacji zezłomujesz samochód, bo pomiar zapewnie będzie tak śmieszny, że pokaże ci, iż masz 200km... i co wtedy? Takie hamownie można sobie między bajki włożyć. Działają one jak się domyślam na zasadzie badania oporu powietrza podczas zwiększania prędkości... ale ten pomiar jest taksamo zmienny jak prędkość wiatru :P...
  14. quote] Bo oleju trzeba strzyknąć parę ml, jak za dużo się naleje to się korbowód może urwać jak wiadomo ciecz jest nie sciśliwa Korbowodu raczej nie urwie, szybciej się on zegnie, gdy powstanie poduszka:). Widziałem już tak zgięte korbowody, w motocyklach z niespawnym zaworkiem iglicowym w komorze pływakowej... i niezły bigos gotowy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.