Skocz do zawartości

Wskaźnik temperatury 2 mm w prawą stronę


MaatOhewetBi

Rekomendowane odpowiedzi

Odkąd mam swoją betkę zauważyłem,że wskaźnik temperatury silnika jest lekko wychylony w prawą stronę, to jest około 2 mm od tej środkowej kreski(maksymalnie). Czytam wszędzie,że kreska powinna stać pionowo, ale pionowo, czyli powinna pokrywać się z kreską?Dodam, iż wymieniałem termostat, płyn chłodniczy. Poza tym przed wymianą tych części było tak jak teraz, czyli nic się nie zmieniło. Czy nie jeżdżę na przegrzanym silniku?Nic się nie dzieje, silnik normalnie się grzeje po około 5 km (minus 8 stopni) i jest ok, ale nie wiem czy to nie dzieje się coś złego.Mój wujek też ma taki model jak ja i ma tak samo.Czy tak powinno być?Jaka jest optymalna temperatura i jakie są temperatury na tym wskaźniku?
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Nie powinna się wychylać w prawą stronę. Musi stac pionowo.

 

:duh: Jasne, kolejny który coś tam usłyszał i powtarza po kimś. Przedzwoń do ASO i zapytaj o termostat, nie zdziw się jak będą pytać jaką temp. otwarcia ma mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam od 3 lat (w tym czasie przejechałem ponad 150 000 km.) i poprzedni właściciel (przejeździł ok. 30000) też tak miał. Pierwszy właściciel w De - nie wiem. ;)

 

Wskazówka jest może milimetr od pionowej kreski na zegarze. Nie mam zapowietrzonego układu, mam dobry termostat (wg realoem.con i bmwfans.info), visko wydaje się także być dobre (wskazówka ani razu nie była dalej niż jest w normalnej pozycji), czujniki zmienione obydwa (od temperatury na desce i od temp. dla silnika).

Myślę, że tak może być, bo np.: tarcza na zegarze się przesunęła lub tak także wychodziło.

 

Jeśli dochodzi do jednego miejsca i cały czas tego samego, i nie przekracza grubości wskazówki poza tym "pionem", to myślę że jest dobrze.

Dopóki nie grzeje się się silnik, nie dzieje się z nim nic złego, to daj sobie spokój. Szkoda zachodu.

 

Tak czy inaczej baczenie obserwuj temperaturę!! Ja gdy zauważyłem ten objaw u siebie w aucie, najpierw obserwowałem wskazówkę i i ogólnie temp., a później uzanałem, że tak ma być i od wspomnianych 3 lat jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, kolejny który coś tam usłyszał i powtarza po kimś. Przedzwoń do ASO i zapytaj o termostat, nie zdziw się jak będą pytać jaką temp. otwarcia ma mieć.

 

 

Wiesz - u ciebie może stać nawet na czerwonym polu :duh: - prawidłowo wskazówka temperatury powinna stać w pionie.

 

Temperatura otwarcia termostatu to około 88 - 92 stopnie i to jest mniej więcej środek skali - czyli PION.

Wychylanie powyżej pionu - w prawo - przegrzewanie się silnika

Wychylanie poniżej pionu - w lewo - niedogrzanie silnika

 

Optymalna temperatura pracy - WSKAZKA PIONOWO.

 

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, kolejny który coś tam usłyszał i powtarza po kimś. Przedzwoń do ASO i zapytaj o termostat, nie zdziw się jak będą pytać jaką temp. otwarcia ma mieć.

 

 

Wiesz - u ciebie może stać nawet na czerwonym polu :duh: - prawidłowo wskazówka temperatury powinna stać w pionie.

 

Temperatura otwarcia termostatu to około 88 - 92 stopnie i to jest mniej więcej środek skali - czyli PION.

Wychylanie powyżej pionu - w prawo - przegrzewanie się silnika

Wychylanie poniżej pionu - w lewo - niedogrzanie silnika

 

Optymalna temperatura pracy - WSKAZKA PIONOWO.

 

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Mniej - znaczy 88 st. czyli załóżmy, przyjmijmy 1-2mm w lewo

więcej - znaczy 92 st. czyli 1-2 mm w ..prawo.

PION = 90 st.

:twisted2: :twisted2: :twisted2:

Możecie to uważać jako żart, ale i troszkę prawdy..jeśli aż tak ufacie temu co wam pokaże wskaźnik

 

sprawa rozwiazana :mrgreen:

 

Tak nawiasem...Czy wy nie słyszeliśćie o przekłamaniach, o stopniu dokładnośći przyrządów pomiarowych??

jak Kargul i Pawlak...tyle że wam o 1-2 mm chodzi.. :mrgreen: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest też prosta sprawa, a mianowicie zamulona chłodnica, która powoduje gorsze oddawanie ciepełka... ale to tylko "luźne" przemyślenia.

U mnie w E36 jest pion na baczność,a w E30 jest 2mm w lewo dla odmiany:D

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jest 1-2 mm od środka w prawo i to niezależnie od tego czy jadę zimą w trasie czy stoję w upalny dzień w korku. zawsze jest tak samo. A też wymieniłem pompę, termostat i płyn chł, umyłem też chłodnicę z zewnątrz Edytowane przez Arton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jasne, kolejny który coś tam usłyszał i powtarza po kimś. Przedzwoń do ASO i zapytaj o termostat, nie zdziw się jak będą pytać jaką temp. otwarcia ma mieć.

 

 

Wiesz - u ciebie może stać nawet na czerwonym polu :duh: - prawidłowo wskazówka temperatury powinna stać w pionie.

Optymalna temperatura pracy - WSKAZKA PIONOWO.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Widać BMW sprzedaje nowe przegrzewające się samochody skoro w nówce -salonówce też jest po za pionem o grubość wskazówki. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy przyjmujemy, że powinna stać w pionie. Minimalne wychylenia zwykle się zdarzają, np. ostatnio zjeżdżałem z górki, mróz na zewnątrz i wskazówka trochę się cofnęła - nie przejmuję się takimi przypadkami. Zresztą: strona 19 instrukcji obsługi BMW E36 - normalna temperatura pracy silnika to zakres między niebieskim a czerwonym polem! Ciekawe ilu byłoby spokojnych, gdyby faktycznie wskazówka tak się u Was zachowywała!

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wam pomoze

T E R M O S T A T Y

Rok Typ samochodu Nr fabryczny Temp. otwarcia 0C Numer „MERA”

BMW

Serie 3

88> 316i (E30; E36); 316i Touring (E30) 11537511580 87 Tv-52

09/87> 318i (E30); 318i (E30) (E30) 11537511580 87 Tv-52

88> 318i Touring (E30); 318iS 16V (E36) 11537511580 87 Tv-52

90>09/93 318i (E36); 318i (E36) (E36) 11537511580 87 Tv-52

94> 318ti 16V Auto (E36) 16V (E36) 11537511580 87 Tv-52

09/94>08/99 318tds (E36) M41D 11532246825 80 Tv-54

95> 318tds Touring (E36) M41D 11532246199 80 Tv-54

82>09/85 320i (E30) 11531265085 80 Tv-50

88>91 320i Touring (E30) 11531713040 80 Tv-50

95> 320i Touring (E36) 11537511580 87 Tv-52

09/94> 320i 24V (E36) 11537511580 87 Tv-52

90>08/92 320i 24V (E36) 11531713040 80 Tv-50

09/92>95 320i 24V (E36) 11537511580 87 Tv-52

78>79 323i (E21) 11531265085 80 Tv-50

82>86 323i (E30) 11531265085 80 Tv-50

95> 323i (E36) 11537511580 87 Tv-52

87> 324td (E30); 324td Touring (E30) 11531265085 80 Tv-50

85> 325 R (E30); 325e (E30); 325i (E30);325iX (E30); 325i Touring (E30);325iX Touring (E30) 11531713040 80 Tv-50

90>95 325i Cabriolet (E36); 325i 24V (E36) 11537511580 87 Tv-52

91> 325td (E36); 325tds (E36);325tds Touring (E36) 11532246199 80 Tv-54

95> 328i (E36); 328i Touring (E36) 11537511580 87 Tv-52

01/99>04/01 323 ti (E36) M52 B25-E43 11537511083 92 Tv-164

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać BMW sprzedaje nowe przegrzewające się samochody skoro w nówce -salonówce też jest po za pionem o grubość wskazówki. :duh:

 

Ktoś u góry juz napisał o Kargulach i Pawlakach więc przemilczę twoją wypowiedź.

 

Tak samo jak ktoś Ci napisał o tzw tolerancji wskaźnika (niedokładności pomiaru) o ile wiesz o co chodzi :mad2: :mad2: :mad2:

 

U mnie wskazówka stoi na baczność - skoro u Ciebie się przechyla - może pijana??? (żart) :norty: :norty: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd mam swoją betkę zauważyłem,że wskaźnik temperatury silnika jest lekko wychylony w prawą stronę, to jest około 2 mm od tej środkowej kreski(maksymalnie). Czytam wszędzie,że kreska powinna stać pionowo, ale pionowo, czyli powinna pokrywać się z kreską?Dodam, iż wymieniałem termostat, płyn chłodniczy. Poza tym przed wymianą tych części było tak jak teraz, czyli nic się nie zmieniło. Czy nie jeżdżę na przegrzanym silniku?Nic się nie dzieje, silnik normalnie się grzeje po około 5 km (minus 8 stopni) i jest ok, ale nie wiem czy to nie dzieje się coś złego.Mój wujek też ma taki model jak ja i ma tak samo.Czy tak powinno być?Jaka jest optymalna temperatura i jakie są temperatury na tym wskaźniku?

 

Wszystko w normie. Problem będzie gdy zacznie dochodzić do czerwonego pola. Jeśli stoi nieruchomo w okolicach pionu jest dobrze. Zawsze możesz przegiąć wskazówkę, albo domalować kreskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś już wcześniej wspominal że wymienił zegary a przy tym ściągał wskazowki i założył ją nieprawidłowo, stąd może być pewne wychylenie. Z uwagi na to że ok 90% aut maja cofane budziki może ktoś chciał sie dobrac do wnętrza zegarów przez co je zruszył. Więc jeśli wskazowka jest wychylona w jedną lub drugą stronę i ta temperatura jest ciągle stała tak więc z układem chłodzenia jest wszystko ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak ktoś już wcześniej wspominal że wymienił zegary a przy tym ściągał wskazowki i założył ją nieprawidłowo, stąd może być pewne wychylenie. Z uwagi na to że ok 90% aut maja cofane budziki może ktoś chciał sie dobrac do wnętrza zegarów przez co je zruszył. Więc jeśli wskazowka jest wychylona w jedną lub drugą stronę i ta temperatura jest ciągle stała tak więc z układem chłodzenia jest wszystko ok.

 

No toś teraz dowalił do pieca, zapewne wkrótce jakiś geniusz odkryje i zacznie powtarzać, że jak ktoś nie ma wskazówki w pionie to na bank kręcony licznik bo ktoś rozbierał zegary i źle założył wskazówke. :lol: :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też wskazówka od temperatury wychyla isę lekko w prawą strone, i już myślałem że to jakiś problem jak piszecie...

Ale Panowie, zauważcie, że rozwiązanie jest bardzo proste (bynajmniej u mnie).

Tak więc: gdy siedzicie za kierownicą to na wskaźnik temp. patrzycie pod pewnym kątem, i wtedy wydaje sie że wychyla sie on w prawą stronę.

Jeśli jednak popatrzycie na niego na wprost, to będzie "idealnie pośrodku".

U mnie tak jest więc sprawdźcie i piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc: gdy siedzicie za kierownicą to na wskaźnik temp. patrzycie pod pewnym kątem, i wtedy wydaje sie że wychyla sie on w prawą stronę.

Jeśli jednak popatrzycie na niego na wprost, to będzie "idealnie pośrodku".

U mnie tak jest więc sprawdźcie i piszcie.

czyli tzw. zjawisko paralaksy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też wskazówka od temperatury wychyla isę lekko w prawą strone, i już myślałem że to jakiś problem jak piszecie...

Ale Panowie, zauważcie, że rozwiązanie jest bardzo proste (bynajmniej u mnie).

Tak więc: gdy siedzicie za kierownicą to na wskaźnik temp. patrzycie pod pewnym kątem, i wtedy wydaje sie że wychyla sie on w prawą stronę.

Jeśli jednak popatrzycie na niego na wprost, to będzie "idealnie pośrodku".

U mnie tak jest więc sprawdźcie i piszcie.

 

Ja bym poszedŁ jeszcze dalej z tą teorią. Czym niższy kierowca tym bardziej odchylona w prawo. Kto się przyzna do 150 cm wzrostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.