Skocz do zawartości

Zmiana z półsyntetyka na syntetyk... Będzie problem???


Marcin89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zbliża mi się już czas wymiany oleju i zalany mam Shell 10W40 i zastanawiam się nad zmianą na shella 5W40 i tu mam pytanie czy nie będzie w związku z tym jakiś problemów np. rozszczelnienie silnika lub coś podobnego...??? Chciałbym dodać że moje BMW to 325i coupe z 1994r, przejechane ma 243 tys km. Więc mam pozostać przy 10W40 czy lepiej zmienić na 5W40??? Proszę o rade!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam mialem pare tyg temu taki dylemat, zdecydowalem się na połsyntetyk,

 

moje auto ma 166 tys, a kto wie ile naprawde,

 

tak faktycznie zadbane 325 z przebiegiem 250 tys km mogloby jezdzic na syntetyku, tylko pamietaj, bez wzgledu na to co ludzie piszą i co mówi mechanik, to Twoje auto, Twoja decyzja i Ty bedziesz ponosił konsekwencje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój compact jeździł na "niewiem" czym. Silnik był lekko spocony przy uszczelce pokrywy zaworów i dolnej części osłony rozrządu. Spocony ale nic nie kapało. Nawet nie myłem go tak, że nie wiem skąd się pociło. Zmieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wymieniłem olej na syntetyk 5W40. Po ok. 7000 km puścił oring podstawy filtra oleju no i się już rzeczywiście sączyło. Umyłem motor karcherem i wszędzie pięknie czysto tylko spod tej podstawy leciało, w końcówce aż pod auto. Kupiłem uszczelkę i nowy oring, zmieniłem i spokój - wszystko suchutkie :)

Po tym dobiłem do 10000 km no i zmieniłem olej, znów na ten sam syntetyk 5W40. Po kolejnym 1000 zaczęło się lać z uszczelki dolnej pokrywy rozrządu. Zły jestem bo roboty trochę będzie...

Nie wiem na ile to wina właściwości czyszczących oleju na ile przypadek ale sprawa zastanawiająca... Simmeringi z przodu i z tyłu na wale trzymają, inne uszczelki też...

 

Nadmienię, że kiedyś miałem Vectrę A 2.0 i przy 180000 zalałem ją syntetykiem (nie wiem na czym wcześniej jeździła) i to 298000 ZERO wycieków. Omegę 2,5 V6 mam zalaną syntetykiem (wcześniej był półsyntetyk) i chyba trochę za rzadki jest (oryginał GM 5W30) bo szklanki lekko mlaskają ale o żadnych wyciekach nie ma mowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem co ma wspólnego syntetyk z wyciekami.ogólnie chodzi o to ze jak nalejesz syntetyk to może zacząc "brac" olej.syntetyk jest rzadszy i ma dodatki myjące.jak wypłucze ci nagary to olej będzie brac na 100% a jeśli już bierze to będzie brac więcej.chocby dla tego ze rzadszy jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem co ma wspólnego syntetyk z wyciekami (...)syntetyk jest rzadszy i ma dodatki myjące

 

a jak sądzisz w silniku po 100~200 tys km jaki jest udział nagarów w uszczelnieniu silnika?

Lepszy olej (pod kątem własności myjących) rozpuszcza złogi i nagary a wtedy wystarczy sparciały oring czy inna uszczeleczka i olej ucieka...

 

Już po 1000 km widać jak syntetyk ściemniał - teraz po kilkunastu tysiącach na syntetyku to klawiatura się błyszczy a wcześniej była brązowa cała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z twojej pierwszej wypowiedzi (o compakcie i omedze) wynika żeby zmienic na syntetyk

jeśli już to wynika jedynie tyle, że po zaaplikowaniu syntetyka w M43 zaczął on cieknąć zaś po takiej samej operacji w oplowskich C20NE i X25XE wycieków żadnych jednak nie było...

Tylko nie daj boże nie odbierajcie tego jako pochwały oplowskich silników i ich przewagi nad BMW :twisted2: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal uważam ze nie zmieniac.kumpel w golfie gti zmienił na syntetyk i po paru tysiącach silnik brał tyle oleju ze pozostało mu wymienic silnik na inny a wycieków żadnych nie miał.wypłukało nagary.próbował jeszcze zmienic olej na mineralny ale już nic nie dało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kupiłem niedawno E46 330D 2000r.

Przebieg mam 141,000km ale raczej był kręcony bo ostatni przegląd był w niemczech przy 124,000km w 2004,09. Dalej nie był serwisowany.

Jak przyjechałem to odrazu wymieniłem olej na 0W-40 Mobil 1 ale nie wiem jaki był lany wcześniej.

Jak myślicie czy przy następnej wymianie zostać przy tym oleju czy wymieniać na jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kupiłem niedawno E46 330D 2000r.

Przebieg mam 141,000km ale raczej był kręcony bo ostatni przegląd był w niemczech przy 124,000km w 2004,09. Dalej nie był serwisowany.

Jak przyjechałem to odrazu wymieniłem olej na 0W-40 Mobil 1 ale nie wiem jaki był lany wcześniej.

Jak myślicie czy przy następnej wymianie zostać przy tym oleju czy wymieniać na jakiś inny?

 

JA leje dokladnie ten sam i nic sie nie dzieje. Polecam zostac jesli u Ciebie tez nie ma zadnych negatywnych skutków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bzdury piszecie, olej syntetyczny ma wlasciwosci myjące, a polsyntetyczne i mineralne niemają, nagle po nalaniu syntetyku uszczelki m puszcaja i nagar sie wymywa, aha i najlepsze polsyntetyk jest gesciejszy, tak tyle ze w temp. pokojwej a w silniku przy 90C?? jaki jest???
www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam troche inny problem i soie podczepie jesli mozna......wymienilem olej 10w40 mobil super s(omylkowo myslac ze to to samo co mobil1)i po tej wymianie silnik powoili tracil moc-mam spocony i bardzo brudny silnik przy chyba rozrzadzie..jak na bagnecie sprawdzalem to olej sie pieni tzn ma takie zolte "plamki"czytalem cos o tym kiedys i wiem ze to nic dobrego:(silnik mi glosniej pracuje i slychac zawory i wszystko to po tygodniu nba nowym oleju bez katowania silnika ani nic z tych rzeczy...co to sie dzieje???moja bmka to 316 compact m43...pomozcie bo nie wiem na jakie koszta sie nastawiac i czy sama wymiana oleju na inny pomoze..przypomne ze stracila moc i toi znacznie

mowia Nam ustąp głupszemu-dlatego ten świat wygląda jak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dcf661d0c724a2d.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój compact 1.6 miał 180 tys jak go kupiłem i zalałem mobilka 5w50. Zrobiłem 10tys i nic sie wielkiego nie stało a po garkach dostaje troszke.

Sumując uważam ze zmieniłem na lepsze i silnik bedzie zyl dłużej.

 

A tak z innej beczki: mieliśmy takiego klienta na podniesienie głowicy w fiacie jtd 1.9 bo się świeca żarowa urwała. auto miało ponad 200 tys nalatane. po zdjęciu głowicy brak oznak zuzycia: brak progów na cylindrach, wałki rozrządu jakby z półki sklepowej zdjął.

Na jakim oleju jezdził od nowości????

na LIQUI MOLLY

polecam takze Quaker State

 

sa to oleje które mają dużo dodatków,

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze nie wiem jaki jewst powod straty mocy,grania zaworow,podwyzszonych obrotow...co to moze byc..dodam ze to stalo sie po wymianie oleju i wszystko zaczelo sie psuc w czasie do 2 tygodni

mowia Nam ustąp głupszemu-dlatego ten świat wygląda jak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dcf661d0c724a2d.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.