Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem o co chodzi. Podłączyłeś kompa, pokazał błąd. Skasowanie błędu nie oznacza rozwiązania problemu. Z tego co jest napisane wynika ze zawór tylni lewy ABS pokazuje błąd. Pytanie tylko do speców czy to jest równoznaczne z tym, że czujnik jest uszkodzony czy pompa ABS szfankuje a dokładniej zawór odpowiedzialny za tył. Tak chyba brzmi pytanie. Skoro piszesz że prędkości są na każdym kole poprawne i takie same wynikać może usterkę pompy ABS. A ten kto podłączył kompa nie wie co to znaczy?

 

Kompa podłączałem sam. Chciałem zapytać czy ktoś miał podobną usterkę i co było przyczyną pompa czy sterownik?

Jedno i drugie trochę kosztuje i chciałbym mieć pewność, żeby nie okazało się że wymienię pompę lub sterownik i dalej będzie to samo.

Czujnik wykluczam bo prędkości pokazuje dobrze.

 

Edit:

Dzięki za zainteresowanie, przyczyna usterki ustalona: uszkodzony sterownik ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam ja mam podobny problem . z tym ze na początku nie pokazywało mi predkości i nie chciał sie łączyć z kompem i cały czas swiecił mi abs i asc i predkosciomierz nie chodził. sterownik pojechał do naprawy( ale zanim pojechał to niby szpec uciał kabelek z czujnika lewego tylnego i wycignał czujnik i zapomniał mi włożyć wiec jezdziłem chwilke bez sterownika i czujnika.

sterownik wrócił założyłem wszystko pogasło (na chwile),przejechałem kilka kilometrów i sie znowu zapaliła i swieci,czasem jak długo stoi to gasnie ale po przekroczeniu 60 k/h zapala sie i pokazuje bład tylnego lewego czujnika który pokazuje predkość do 20 k/h bo powyzej rozłacza kompa dodam ze predkościomierz chodzi cały czas.

podejrzewam to co kolega w jednym poście napisał zbierzność,no bo czujnik pracuje i pokazuje predkość tylko musi być jakaś rozbiezność bo powyżej 60 km wywala bład,chyba ze na piascie jest jakiś syf,ale na oscyloskopie nie znalazłem zadnego uwalonego ząbka lub jakiejś przerwy.

proszę o jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

podepnę się z moim problemem abs/asc.

Było już o tym że na zimnym silniku abs działa a po chwili, na ciepłym zaświecają się kontrolki.

U mnie natomiast jest sytuacja odwrotna:

na zimnym silniku kontrolki abs i asc nie gasną a gdy trochę pojeżdże, tak mniej więcej gdy silnik się rozgrzeje, to gdy wyłączę silnik i ponownie włączę zapłon, czasem musze przekrecić 2 razy to kontrolki gasną (same nie gasną w trakcie jazdy). potem wszystko działa bez problemu. nawet gdy chwilę postoi ale jeszcze całkiem nie ostygnie silnik to wszystko działa.

Podpinałem pod kompa i pokazało błąd czujnik lewy tył i faktycznie gdy świecą sie kontrolki to prędkościomierz i ekonomizer nie działają, ale...

przekładałem czujniki z lewego na prawe koło i dalej pokazuje lewy tył i te same objawy.

Następnie dopatrzyłem się, że jeden kabelek przy wtyczce jest jakby naderwany. wymieniłem wsuwke z innego czujnika i przylutowałem kabelek ale nadal to samo więc to nie to. Po drugie jeśli byłaby przerwa w przewodach to wogóle by nie działał abs/asc a on nie działa tylko na zimnym silniku.

Czy to wina sterownika? Jak to możliwe, że z początku nie działa a po chwili już jest ok :?:

 

 

sprawdziłem własnie jaki mam akumulator i siedzi orginalny bmw więc pewnie siedzi tam od nowości...

ale czy to możliwe, że to wina akumulatora mimo, że odpala bez problemu nawet, gdy postoi kilka dni :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

podepnę się z moim problemem abs/asc.

Było już o tym że na zimnym silniku abs działa a po chwili, na ciepłym zaświecają się kontrolki.

U mnie natomiast jest sytuacja odwrotna:

na zimnym silniku kontrolki abs i asc nie gasną a gdy trochę pojeżdże, tak mniej więcej gdy silnik się rozgrzeje, to gdy wyłączę silnik i ponownie włączę zapłon, czasem musze przekrecić 2 razy to kontrolki gasną (same nie gasną w trakcie jazdy). potem wszystko działa bez problemu. nawet gdy chwilę postoi ale jeszcze całkiem nie ostygnie silnik to wszystko działa.

Podpinałem pod kompa i pokazało błąd czujnik lewy tył i faktycznie gdy świecą sie kontrolki to prędkościomierz i ekonomizer nie działają, ale...

przekładałem czujniki z lewego na prawe koło i dalej pokazuje lewy tył i te same objawy.

Następnie dopatrzyłem się, że jeden kabelek przy wtyczce jest jakby naderwany. wymieniłem wsuwke z innego czujnika i przylutowałem kabelek ale nadal to samo więc to nie to. Po drugie jeśli byłaby przerwa w przewodach to wogóle by nie działał abs/asc a on nie działa tylko na zimnym silniku.

Czy to wina sterownika? Jak to możliwe, że z początku nie działa a po chwili już jest ok :?:

 

 

sprawdziłem własnie jaki mam akumulator i siedzi orginalny bmw więc pewnie siedzi tam od nowości...

ale czy to możliwe, że to wina akumulatora mimo, że odpala bez problemu nawet, gdy postoi kilka dni :?:

 

czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia, że to sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wykopię kartofla.

 

Panowie, sytuacja ma się następująco.

 

Świeciły się kontrolki abs/asc i ręczny. Padł prędkościomierz i ekonomizer. Na forum wyczytałem, że prawdopodobnie padł lewy czujnik z tyłu.

 

Kupiłem dziś nowy czujnik i chciałem wymienić, ale trafiłem na problem.

 

Otóż stary był tak zapieczony, że ustąpił dopiero pod naporem wiertarki.

 

Gdy go wyjąłem, okazał się *szary*, natomiast nowy mam niebieski. Są inne złącza, a do tego ten niebieski jest dłuższy i nie wejdzie na miejsce tamtego.

 

O co tu chodzi? Przecież stare, szare wtyki były tylko do 98 roku, natomiast moja fura jest z 2000.

 

Tu zdjęcia:

 

http://img214.imageshack.us/i/zdjcie033v.jpg/

 

http://img59.imageshack.us/i/zdjcie034d.jpg/

 

http://img704.imageshack.us/i/zdjcie035ca.jpg/

 

edit: Przepraszam, dopiero teraz zauważyłem, że temat jest w dziale serii 5. Da się to jakoś odczarować? Mam bmw e46 320d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podepnę się do tematu. Mam problem z czujnikiem abs lewy przód. Kupiłem już 2 i nadal nie działa :(((. Zmierzyłem oporność i pokazuje 25Mohm. jakim cudem?

Czujnik wysłałem na reklamację i wrócił nowy który też nie działa :(. Więc jaka powinna być oporność. Auto to E39 525 1998/07 Wtyczka szara.

Robiłem też test diody na mierniku, bo to w końcu dioda i tez wyszły cuda. Ma może ktoś prawidłowe wartości pomiarów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przypuszczalnie jak świeci się ABS i ASC, to jest sterownik ABS, przerabiałem to już w 3 moich E39. Jak ktoś chce to mogę polecić firmę, która naprawia sterowniki w ciągu jednego dnia, firma jest z pomorza i daje roczną gwarancję. Koszt naprawy 240zł + koszty wysyłki w jedna i drugą stronę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypuszczalnie jak świeci się ABS i ASC, to jest sterownik ABS

A co dzieje się w przypadku awarii czujnika ABS? Czy świeci się tylko kontrolka ABS? Wydaje mi się, ze te układy są tak ze sobą powiązane/współzależne, że zawsze w przypadku awarii czujnik/sterownik obie kontrolki zabłysną. ASC nie ma prawa zadziałać z zepsutym w jakikolwiek sposób układem ABS, bo jest jego rozwinięciem.

Ja chyba z miesiąc jeździłem z zepsutym czujnikiem ABS, przynajmniej komp na to wskazywał. Nie kupiłem ani jednego zamiennika (dzięki forum), ale od razu Siemens od chłopaków z czescidobmw.pl. Przy demontażu starego czujnika ukręciłem śrubę :duh: Pomoc ojca okazała się niezbędna i jakoś daliśmy radę rozwiercić śrubę, wyjąć jej resztki za pomocą wykrętaka i nagwintować nowy otwór. A wszystko to bez demontażu elementu. Po takiej akcji sama wymiana czujnika to bułka z masłem.

Po wymianie zero efektu a czujnik na pewno ori, taki sam, jaki siedział tam wcześniej, ale z zeszlifowanym logo BMW. I tu ciekawostka - czujniki Siemens praktycznie nie do dostania, ale w pudełku ATE niespodzianka - Siemens! Ten sam koncern Continental...

Wcześniejsze objawy były takie, że po pierwszym odpaleniu auta ABS i ASC działały normalnie, dopiero po ok 25 - 30 minutach zaświecały się kontrolki ABS i ASC. Komp usilnie pokazuje czujnik lewy tył, co powinno się zgadzać z racji tego, iż nie działa prędkościomierz i ekonomizer. Niestety, błąd wraca i komp nadal krzyczy, że to lewy tył. Nie wiem, co jest. Czujnika nie da się zamontować źle a już na pewno nie jestem takim amatorem, aby tego dokonać.

Póki co, byłem służbowo na Litwie i autem poruszała się żona. Dziś jeździłem z godzinę i nic się nie świeci, więc może...to auto nauczyło mnie jednak, że radość potrafi trwać krótko.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero co uporałem się z vanosem ( wczoraj),to mam kolejny cyrk.....abs+asc...,autko odpala,kontrolki gasną ( asc i abs też!),potem przejade się troche,rozgrzeje samochód,zatrzymam sie i wyłącze,po czym po kolejnym odpaleniu juz abs i asc nie gasną.....,przeczytałem całe 13 stron tego tematu.Czujnik?Sterownik?Czy diagnoza na komputerze wykaże walnięty sterownik abs?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e39 często winowajcą jest sam sterownik ABS!!! już kilka razy miałem na diagnostyce e39 i pomimo że klienci wymieniali czujnik ABSu to i tak dalej pozostawał błąd ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 101% to sterownik ABS a nie czujnik. Po podłączeniu do kompa zawsze wykaże Ci błąd czujnika ale choćbyś wymieniał go 10 razy to będziesz miał to samo. Trzeba zregenerować sterownik ABS, wyjmij, wyślij i będziesz miał po kłopocie. Jeśli na zimnym aucie kontrolki gasną a na rozgrzanym nie chcą gasnąć to wyłącznie sterownik. Piszę z doświadczenia. Sterowniki padają jeżeli odpalacie auto za pomocą kabli. I jeszcze jedno, nie kupujcie nie oryginalnych czujników, strata kasy roboty i czasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

101%.....hmmmm....,no mam wszelkie objawy,że to właśnie sterownik ( nawet numer sterownika na to wskazuje),wobec czego jaką firme polecacie regenerującą sterowniki?A co kiedy się okaże,że sterownik jest łokey?No już sam nie wiem co z tym fantem zrobić....naprawa,to tyle ile kosztuje oryginalny czujnik....zaryzykować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam, przypuszczalnie jak świeci się ABS i ASC, to jest sterownik ABS, przerabiałem to już w 3 moich E39. Jak ktoś chce to mogę polecić firmę, która naprawia sterowniki w ciągu jednego dnia, firma jest z pomorza i daje roczną gwarancję. Koszt naprawy 240zł + koszty wysyłki w jedna i drugą stronę.

Witam

jak byś mógł to podaj adres tej firmy z regeneracją

u mnie zapalaja sie dwa czujniki asc i abs po kilkunastu minutach jazdy, czy to będzie sprawa tego sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Z mojego doświadczenia wynika, że czujniki firmy Delphi i ATE są dobrymi zamiennikami. Sam mam takowe od dwóch lat więc wiem co pisze - to raz.

Diagnoza tylko i wyłącznie przy pomocy fejsu lub oscyloskopu. Oscyloskop daje 100% pewności czy czujnik jest walnięty czy sterownik ale to jest troszkę wyższa szkoła jazdy :) Fejs daje tylko 90% pewności co jest uszkodzone. Diagnoza dotyczy aut po 98r. czyli z niebieskimi wtyczkami. "Szare" czujniki działają zupełnie inaczej i nie psują się tak często jak niebieskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jeszcze może być ? czujnik w tylnym lewym kole wymieniony i abs i asc świecą jak świeciły,podmieniłem sterownik pompy abs i po kilku metrach jazdy do przodu zapaliły się ponownie i świecą się cały czas no i oczywiście prędkościomierz i ekonomizer nie działają,a ilicznik kilometrów też nie chodzi.nie mam pojęcia o co chodzi ....pomocy !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od prędkości nie jest czujnik w dyferencjale ...pewnie w jakiś sposób powiązany z absem ... jakie błędy na kompie ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeśli jesteś pewien że nic innego nie zostaje to chyba w ostateczności zostaje wyciągnięcie piasty z łożyskiem i sprawdzenie zębów... jeszcze jakbyś dokładnie opisał błąd co INPA pokazuje co jest z tym czujnikiem ... przy jakiej prędkości itp

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.