Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam:) Posiadam BMW 530i 2002 r.

U mnie problem jest następujący : podczas jazdy wyskakuję na pomaranczowo : ABS, DSC oraz hamulce. Po chwili gaśnie a czasami świeci się aż nie wyłącze silnika. Po odpaleniu błędy znikają. Nadmienię ze akumulator nie jest już najsilniejszy... czy miał ktoś podobny problem z trzema kontrolkami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:) Posiadam BMW 530i 2002 r.

U mnie problem jest następujący : podczas jazdy wyskakuję na pomaranczowo : ABS, DSC oraz hamulce. Po chwili gaśnie a czasami świeci się aż nie wyłącze silnika. Po odpaleniu błędy znikają. Nadmienię ze akumulator nie jest już najsilniejszy... czy miał ktoś podobny problem z trzema kontrolkami ?

znaczy czerwony wykrzyknik od klocków hamulcowych też mi się to świeci a klocków połowa przymierzam się zerknąć pod lewe tylne nadkole bo wali mi błędami z tego koła możliwe ,że coś tam sobie krzaczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jak widać jest to mój pierwszy post na wstępie dodam że

Auto zakupiłem w niemczech z tym błędem.

 

Bmw e39 3.0i 2001 (lift)auto fajnie śmiga ale od poczatku pala mi sie 2 kontrolki trakcji i ręcznego (czerwony wykrzyknik).

Posiadam jakąś tam wiedzę trochę sprawdziłem ale pomału kończą się pomysły dlatego proszę o jakiekolwiek sugestie.

Dysponuję inpa na której mam te dwa błędy tj 88 precharge pump. Oraz 104error sterring angle control unit. Czy te błędy mogą być ze soba w jakikolwiek sposób powiązane?

 

Czujniki przy kołach sprawdzone. Płyn hamulcowy na full. Próba adaptacji kąta skrętu kierownicy robiona na zasadzie odpalone auto powolny obrót na max w lewo na max w prawo powrót błąd nie gaśnie.Skasowanie błędów nie pomaga wracają cały czas te 2. Pompa dsc podłączona na krótko słychać że kręci.

 

Na dniach chcę zakupić sterownik dsc/abs ale pierw pisze ten post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym błędem ,,unit control'' nie drży ci pedał podczas hamowania z niższych prędkości ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jestem tu nowy a od niedawna też posiadacz BMW.

Mam kilka problemów i na razie znalazłem dla nich jeden wspólny mianownik-ZIMA. Pisze ponieważ ktoś może znajdzie inną przyczynę łączącą te fakty. Zacznę od początku, była wiosna,lato,jesień była sielanka martwiłem się tylko kosztami benzyny. Pierwsze ochłodzenie i zaczyna objawiać powoli mi się choinka światełek ostrzegawczych. Pierwsze: EML i kontrola trakcji, po chwili dołączyła do tego kontrola silnika. Dwie pierwsze kontrolki zgasły po ponownym odpaleniu ostatnia nie. Po pewnym czasie do kolekcji pojawia mi się inna kombinacja ABS, kontrolka hamulców i kontrola trakcji.

Błędy jakie mi powychodziły to 211 błąd mechaniczny ( dotyczy silnika krokowego), 65 błąd czujnika wałka rozrządu, 118 DME błąd wewnętrzny,115 błąd czujnika ciśnienia (jakiego ciśnienia? w układzie hamulcowym?). Samochód prowadzi się nadal znakomicie i wszystko wydaje się być OK.

Tłumaczę to sobie tak: czujnik miał prawo paść. Błąd silnika krokowego: może jest on zabrudzony i w momencie obniżenia temperatury coś się zaczyna blokować.Na ABS i kontrolę trakcji nie mam koncepcji . Może DME jest uszkodzone i samo w sobie generuje błędy sygnalizujące uszkodzenia innych podzespołów?

Podsumowując czy padła na mnie zwykła plaga nieszczęść i to zwykły zbieg okoliczności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z kontrolkami ABS DSC i hamulce. Podczas jazdy zaświecają się i gasną a czasami zaświecą się i nie gasną aż do momentu zgaszenia silnika. Po odpaleniu znów błędy znikają ale po chwili znów sie zaświecają i gasną i tak w kółko. Podpiąłem komputer do samochodu i wykazało błędy: 115, 90 oraz 105. Nie pamiętam co oznacza błąd nr 115 ale 90: Nieregularne wyłączanie sie układu. 105: Sygnał przełącznika świateł stop. Jak rozwiązac ten problem ktoś wie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poniedziałek auto idzie na warsztat , inpa nie pokazuje różnicy prędkości w pracy czujników gdy błędu nie ma , jak na złość nie chce teraz głupieć trasa 500 km i zero problemów , pierwsze co sprawdzam to połączenia czujnika , łożysko zostało wykluczone bo błąd by nie znikał gdyby było walnięte .

edit wróciłem z warsztatu jeden dzień za mną dwa przede mną najprawdopodobniej problem rozwiązany auto jest nadal na podnośniku czeka na graty , tylny czujnik najprawdopodobniej nie stykał na kostce po rozpięciu i potraktowaniu kontaktem przestało go wywalać w inpi-e , jak złożę auto do kupy będzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. e39 2003r 2,2l 170km . Świeci cały czas kontrolka DSC a ABS nie świeci. Brak kontroli trakcji. Prędzej zapalała sie po ok 10km jazdy teraz świeci cały czas. Na kompie błąd 88 ,skalibrowany skręt kierownicy i ustawiona geometria. Macie jakies pomysły??? Sterownik ABS?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Mam podobny problem jak wielokrotnie na tym forum opisywano, ale kazdy przypadek rozni sie jakims szczegolem. Moze ktos bedzie w stanie doradzic.

 

e39 530d, 2000r. Sterownik 265 900 001

 

Na samym poczatku zaczal odbijac hamulec przy malych predkosciach, zaswiecaly sie i gasly kontrolki ABS i ASC az w koncu zaswiecily sie na dobre. Licznik i wskaznik spalania nie dzialal. Czujniki wymienilem (siemens) tak jak komupter pokazywal. Bledy nadal sie pojawialy, bodajze w tylnim lewym kole.

Powiedziano mi ze to na bank sterownik, nawet go otworzylem i faktycznie na dole byly przepalone druciki. Oddalem do regeneracji, po naprawie powiedziano mi ze sterownik byl sprawdzony "na stole".Teraz licznik i wskaznik spalania dzialaja, ale nadal swieci sie ABS i ASC. Blad (55 zawor dolotowy ASC) kasowany ale wraca po chwili.

 

Moze ktos doradzic czy warto szukac dalej, czy ten blad swiadczy o tym ze sterownik sie nadaje do kosza. Moze potrzebna jest adaptacja (tylko, ze to jest moj stary sterownik). W jakich przypadkach jest potrzebna adaptacja i na czym to polega/kto to moze zrobic ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czas przyszedł i na moje auto,

 

Palą się kontrolki abs i asc (czujnik na szarej wtyczce), predkosciomierz, ekonomizer, i wszystko inne dziala, oprocz wspomnianego absu i asc.

INPA mówi o lewym przednim czujniku, jutro wstawiam nowy Siemens (290zł) i podzielę się dalszą diagnozą

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Kolega Biały połatał mi 2 sterowniki pierwszy po 2,5 miesiąca testów działa miał błąd lewego tylnego czujnika abs wariowały zegary brak abs asc ,od dwóch tygodni testuje drugi jakieś 3 tyś km i jest ok tu z kolei krzyczało prawy tylny czujnik i wywalało od czasu do czasu abs asc , w błoto poszła kasa za nowy czujnik siemensa który poleciał jako pierwszy do wymiany a ,że przymierzam się do zakupu turinga w 3.d przyda się na zapas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja też standardowo miałem problem u siebie w aucie z ABS.

Oddałem do naprawy do gościa co znalazłem go na OLX, teraz szukałem i widzę że ma konto na youtube.

Z tego co pamiętam to naprawa również możliwa na miejscu lecz mnei się nie chciało jechać 200km

https://www.youtube.com/user/dexter23pl

i do dziś jest OK. Gwarancja. Czekałem dosłownie 3-4dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

Czy spotkał się ktoś z powracającym problemem ABS/ASC?

Sprawa wygląda tak że zapaliły się kontrolki i oczywiście brak działania ABS/ASC. Na kompie błąd czujnika prawy tył.

Czujnik wymieniony na używkę, i wszystko wróciło do normy, kontrolki pogasły.

Przez ok miesiąc wszystko było ok, po tym czasie kontrolki znowu się zapaliły i dalej błąd prawego tylnego koła.

Chyba mało prawdopodobne że kolejny czujnik w tym samym kole padł bez jakiejś przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Siema pany w mojej E39 zapaliła się kontrolka asc i ABS i nie działa licznik wymieniłem czujnik ABS w kole i licznik już działa ale dalej zapalone kontroli. Wysłałem sterownik ABS do naprawy i odesłali go stwierdzając że jest sprawny co to może byc. Dodam że pokazuje błąd czujnika lewego przedniego po wymianie na nowy dalej to samo był też brany z koła gdzie nie było błędu a na lewym przednim pokazuje błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po co w dwóch tematach?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

U mnie problem jest nietypowy bo abs/asc zapala się tylko jak jeżdżę na mokrym. I to nie od razu. Moge jechać kilkanaście km na mokrym i sie nie zapala nic. Blad wyskoczy dopiero jak zgasze samochód i przekrece kluczyk jeszcze raz. Po odstaniu przez noc znow jest ok. Często też zapali się jak np 2 dni po deszczu juz jest ok,ale zostawie auto pochylone np jak prawymi kołami stoi na krawężniku albo lekko pochylony do przodu... Komputer pokazuje czujnik prawy tyl. Czujnik zmienieony bo myślałem że gdzieś jest przebicie na kablu ale nadal to samo. Pompa raczej nie bo przeciez świeciłoby sie caly czas. Mechanik mowi ze na podlaczeniach jest sucho i czysto. Gdzie te kable dalej idą? Macie jakieś pomysły?

E39 530d 2001 czyli niebieskie koncowki

Może to ta bieznia w piascie? Gdzieś się woda leje i źle pokazuje...?


Edit:

Wczoraj znów kontrolki się zapaliły mimo że było sucho od tygodnia więc duszona suchym tez się potrafi zapalic jak stał na lekkim pochyle... duzo osób mówi że w przypadku uszkodzonego sterownika czasem błąd wyskakuje a czasem znika więc..?

Edytowane przez mlyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli wykluczyliście czujnik i jego gniazdo to zostaje piasta. Jakiej firmy masz teraz czujnik?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.