Witam wszystkich, miałem ten nie fart, że bolec który trzyma klapkę został wciągnięty włącznie z klapką do silnika robiąc trochę szkód(Disa została rozerwana w górnej jej części)... Na szczęście gładzie cylindrów nie zostały zarysowane, jedynie 1 tłok kwalifikuje się do wymiany oraz głowica do porządnej obróbki. Zdecydowałem, że zrobię kapitalkę jako że samochód mnie satysfakcjonuje a zwłaszcza Żonę. Na wstępie mam kilka pytań: 1. Czy ktoś robił kapitalke w M54B30 i ile go to kosztowało(Części+robocizna) 2 .Czy można w jakiś sposób zabezpieczyć Disę aby to się więcej nie powtórzyło? Np stosując jakąś siatkę dookoła Disy w kolektorze ssącym? Nie chce zmieniać silnika ponieważ koszt to ok.3-4.5K co nie daję pewność że silnik będzie zdrowy a jak wymienie wszystko na nowe to będzie nowe :D Mechanik na dzień dzisiejszy krzyknął za części następujące ceny: -Uszczelka miski olejowej 147zł -Kompletny zest. uszczelek silnika(Góra) 974zł -Rozrząd komplet 1134zł -Zestaw pierscieni tłoka 531zł Do tego dochodzi jeszcze koszt: -pompa wody -disa -rolki -tłok(używany 90zł) -Głowica( ok. 1000zł) Robocizna ok. 2000zł Co o tym sądzicie? Mechanik nie chce za dużo za robotę? Części nie wychodzą drogo??? Łącznie wyjdzie ok. 6500zł :dobani: Dzięki za komentarze i opinie. Zdjęcie z rozbiórki: