Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To znaczy że nadkole trzeba ściągać sorki ze tak pytam ale pogoda nie pozwala mi sprawdzić bo muszę to pod blokiem robić a ha i jeszcze jeedno czy dam rade to sam wymienić i czy trzeba na kompa kasować jechać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odpiąć czujnik z tyłu wystarczy poluzować jedną nakrętke plastikową i odchylić kawałek nadkola, za nadkolem będzie puszka, w której jest wtyczka czujnika, po wymianie czujnika kontrolka zgaśnie (jedynie w pamięci sterownika będzie informacja, że była kiedyś awaria ale na nic to nie wpływa). Wymiany starych czujników bywają problematyczne bo czujniki się kruszą, a ja np. miałem tak zapieczoną śrubę od czujnika, że się zerwała i ostatecznie i tak oddałem do mechanika, żeby rozwiercił na podnośniku. Ale trzeba być pozytywnej myśli i mieć nadzieje że obejdzie się bez problemów :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci na 100% bo nie wiem tego, ale widziałem na tym forum że kilka osób miało podobny problem. Ale nie wiem czy mieli servotronic czy normalnie wspomaganie.

 

Przecież czujnik masz i tak uszkodzony prawda? To go zmień i sam się przekonasz.

 

Nie kupuj zamiennika. Kup VDO siemens.

 

Dzieki kolego,czujnik juz mam, ori siemens ,rano wymienie i dam znac co z tym wspomaganiem...Dzieki za szybka odpowiedz

 

A wiec czujnik wymieniony,oczywiscie trzeba bylo nawiercac i dlubac ale jakos poszlo,predkosciomierz dziala ,ekonomizer takze ,ale nie zgalsy kontrolki od abs i asc :mad2: na kompie wyszlo ze teraz prawy przedni czujnik nie dziala,sciagnelismy kolo okazalo sie ze jest strasznie brudny i cala puszka byla zablocona,wszystko wyczyszczone osuszone sprawdzone miernikiem[czujnik daje napiecie] i dalej nie dziala abs i asc,bledu nie da sie wykasowac :mad2:3 dni temu tego beldu nie bylo, oczywiscie wspomaganie nie dziala dalej...Pomocy!

ps:od 2 dni pada deszcz moze gdzies izloacja nie trzyma i robi zwarcie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodniej jest odkręcić nadkole by wszystko było widać. Auto postaw sobie na jakiś wspornikach bo na lewarku to różnie bywa.

Co do błędu to nie nie wykasuje po wymianie. Musisz odpalić silnik i przejechać kilka metrów z pędkością powyżej 20km/h coś koło tego. Wtedy błąd zniknie. Nie sugeruj się tym, że po wymianie dalej będzie błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodniej jest odkręcić nadkole by wszystko było widać. Auto postaw sobie na jakiś wspornikach bo na lewarku to różnie bywa.

Co do błędu to nie nie wykasuje po wymianie. Musisz odpalić silnik i przejechać kilka metrów z pędkością powyżej 20km/h coś koło tego. Wtedy błąd zniknie. Nie sugeruj się tym, że po wymianie dalej będzie błąd.

 

Oczywiscie to zrobilem,po wymianie odpalilem i zrobilem ok 2km z predkoscia powyzej 60km/h i nic,tylko ze teraz pokazuje blad przedniego czujnika abs, a uszkodzony i wymieniany byl tyl....3 dni temu bledu z przodu nie bylo tylko ten pekniety czujnik z tylu,teraz tyl jest ok a wyskakuje prawy przod...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie płacisz za kompa i dobrze wyjdą czujniki to z przodu zamień je miejscami i zobacz czy pojawi się na drugim kole błąd. Jeśli nie to można przypuszczać że padł sterownik ABS ten pod maską.

 

SPrawdź przy sterowniku masę czy jest dobrze przykręcona, ale to i tak nie będzie to znając zycie. Popraw poprzedni post bo ja myślałem, że edytujesz przypadkowo jakiś inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel dobrze podpowiedział - najpierw zamień czujniki miejscami i zobaczyć na kompie czy błąd zmieni się z prawego koła na lewe. Jeżeli tak to odpowiedź jest prosta - padł czujnik, jeżeli nie - nie ma przejścia na drodze czujnik - sterownik. Jeżeli będziesz miał drugi wariant, to następnym krokiem jest sprawdzenie tego przejścia, a więc musisz znaleźć rozpiskę pinów wtyczki dla swojego sterownika ABS (przy pompie), i wziąć miernik w łape i sprawdzić czy są drożne przewody od wtyczki czujnika do wtyczki sterownika. Jeżeli nie są drożne to szukać przerwania, albo dorobić nowe przewody :cool2: A co do tego, że jesteś zaskoczony, że ten błąd się pojawił - niestety tak bywa sam spotkałem się z taką sytuacją - pomagałem dla chłopaka zlokalizować też usterki z czujnikiem i komp pokazał czujnik z przodu, wymienił i kontrolka nie gasła co się okazało? Zanim wymienił przód, zdążył paść tył...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel dobrze podpowiedział - najpierw zamień czujniki miejscami i zobaczyć na kompie czy błąd zmieni się z prawego koła na lewe. Jeżeli tak to odpowiedź jest prosta - padł czujnik, jeżeli nie - nie ma przejścia na drodze czujnik - sterownik. Jeżeli będziesz miał drugi wariant, to następnym krokiem jest sprawdzenie tego przejścia, a więc musisz znaleźć rozpiskę pinów wtyczki dla swojego sterownika ABS (przy pompie), i wziąć miernik w łape i sprawdzić czy są drożne przewody od wtyczki czujnika do wtyczki sterownika. Jeżeli nie są drożne to szukać przerwania, albo dorobić nowe przewody :cool2: A co do tego, że jesteś zaskoczony, że ten błąd się pojawił - niestety tak bywa sam spotkałem się z taką sytuacją - pomagałem dla chłopaka zlokalizować też usterki z czujnikiem i komp pokazał czujnik z przodu, wymienił i kontrolka nie gasła co się okazało? Zanim wymienił przód, zdążył paść tył...

 

Dzięki CHUDY za jasne i konkretne opisanie sprawy.Tak jak Daniel pisał pierwszym krokiem będzie przełożenie czujników z prawego na lewy,tylko boje się ze one nie wyjdą, tak jak ten z tylu ,wtedy bym musiał rozwiercac stare i kupić dwa nowe czujniki a to się mija z celem :cry2: i co wtedy proponujesz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można próbować bawić się poprzez zostawienie czujników na swoich miejscach, kupić dwie żyłki dwumetrowe przewodu i próbować podłączyć na krzyż bez wyciągania, ale to może być problematyczne rozwiązanie ponieważ piny we wtyczkach czujników osadzone są głęboko i nie ma jak za nie zaczepić kabla. No w każdym razie musisz próbować wyciągnąć je. To, że czasem wychodzą ciężko zdaża się, ale nie znaczy że musi tak być więc spróbuj, a jak nie będą chciały wyjść to wtedy myśl :wink: A co do czujników polecam szukać używek na allegro od sprzedawców, którzy oferują gwarancję rozruchową bo można sprawny czujnik kupić za 50zł. A widziałem też jakiś kolega w dziale części sprzedaje oryginały za 149zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można próbować bawić się poprzez zostawienie czujników na swoich miejscach, kupić dwie żyłki dwumetrowe przewodu i próbować podłączyć na krzyż bez wyciągania, ale to może być problematyczne rozwiązanie ponieważ piny we wtyczkach czujników osadzone są głęboko i nie ma jak za nie zaczepić kabla. No w każdym razie musisz próbować wyciągnąć je. To, że czasem wychodzą ciężko zdaża się, ale nie znaczy że musi tak być więc spróbuj, a jak nie będą chciały wyjść to wtedy myśl :wink: A co do czujników polecam szukać używek na allegro od sprzedawców, którzy oferują gwarancję rozruchową bo można sprawny czujnik kupić za 50zł. A widziałem też jakiś kolega w dziale części sprzedaje oryginały za 149zł.

 

Jeżeli chodzi o czujniki to mam na miejscu całe e39 3.0d na częsci, także nie ma problemu,ori czujnik siemensa kupiłem za 70zł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jadąc rano do mechanika lekko zachamowałem i poczułem jak abs sie wlącza,kontrolka abs/asc zgasła sama :D od tego czasu działa abs i asc ,hamowałem mocno na piasku i abs działa prawidłowo,jedynym wytłumaczeniem na taka sytuacje jest to że gdzieś na czujniku, albo przewodach jest przebicie i jak jest mokro to robi się zwarcie,inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć żeby nagle po 2 dniach auto samo się naprawiło.Co do wspomagania to nie działa dalej....

Ps:pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu.mam do wymiany tarcze tył i mogę kupić ori z innej e39 praktycznie nówki za 150zl za 2szt. Kupować je czy tarcze tylko nówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jadąc rano do mechanika lekko zachamowałem i poczułem jak abs sie wlącza,kontrolka abs/asc zgasła sama :D od tego czasu działa abs i asc ,hamowałem mocno na piasku i abs działa prawidłowo,jedynym wytłumaczeniem na taka sytuacje jest to że gdzieś na czujniku, albo przewodach jest przebicie i jak jest mokro to robi się zwarcie,inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć żeby nagle po 2 dniach auto samo się naprawiło.Co do wspomagania to nie działa dalej....

Ps:pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu.mam do wymiany tarcze tył i mogę kupić ori z innej e39 praktycznie nówki za 150zl za 2szt. Kupować je czy tarcze tylko nówki?

 

Można było sie tego spodziewać że kontrolki sie właczą ponownie,i tak sie własnie przed chwilą stało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem drugie podejście do wymiany czujnika ABS w tylnym kole i jest już 2:0 dla starego czujnika. Oczywiście nigdzie w mieście nie mogę kupić klucza 34 dwunastokątnego :mad2:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co klucz 34 dwunastokątny do wymiany czujnika? :shock: Domyślam się, że chodzi o śrubę piasty ale po co ją odkręcać? :roll:

Dokładnie.

Stary czujnik połamał się podczas demontażu a wydłubywanie go idzie mi jak krew z nosa. Dlatego postanowiłem wykręcić piastę i mieć lepszy dostęp żeby go wyciągnąć, rozwiercić lub wbić do środka a potem wyciągnąć.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marudna robota, nie próbowałeś z kanału lub podnośnika? Chyba, że nie masz dostępu. Mi się urwała kiedyś śruba przy odkręcaniu tylnego czujnika i też chciałem wykręcać piaste i dać do rozwiercenia, ale dałem auto dla mechanika i na podnośniku mi ręczną wiertarką rozwiercił starą śrubę. Nie wiem jak jest z pokruszonym czujnikiem.

 

EDIT

 

Teraz tak mi przyszło do głowy - bo czujnik jest z plastiku, a czy próbował ktoś kiedyś potraktować go rozgrzanym prętem żeby troche zmniejszyć jego ilość w otworze? A może to zły pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dostęp do fajnego warsztatu, fajnie wyposażonego w kilka wózków narzędziowych Beta oraz Matador oraz podnośnik dwukolumnowy jak i kanały lecz niestety w becie nie ma tak dużych kluczy, największy to 32 12-kątny, natomiast Matador ma klucz płasko oczkowy 34 lecz niestety nie mogę nim podejść. Mój stary czujnik jest twardy jak chol.ra. W sobotę straciłem z 2 godzinki na dłubaniu go po uprzednim rozwierceniu i wyszedł mi efekt mizerny, więc postanowiłem się do niego dobrać inaczej.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jadąc rano do mechanika lekko zachamowałem i poczułem jak abs sie wlącza,kontrolka abs/asc zgasła sama :D od tego czasu działa abs i asc ,hamowałem mocno na piasku i abs działa prawidłowo,jedynym wytłumaczeniem na taka sytuacje jest to że gdzieś na czujniku, albo przewodach jest przebicie i jak jest mokro to robi się zwarcie,inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć żeby nagle po 2 dniach auto samo się naprawiło.Co do wspomagania to nie działa dalej....

Ps:pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu.mam do wymiany tarcze tył i mogę kupić ori z innej e39 praktycznie nówki za 150zl za 2szt. Kupować je czy tarcze tylko nówki?

 

Można było sie tego spodziewać że kontrolki sie właczą ponownie,i tak sie własnie przed chwilą stało...

 

A więc doprowadziłem auto do stanu,okazało się że trzeba wymienić też przedni czujnik abs.Po wymianie i skasowaniu błędów wszystko działa jak należy,wspomaganie też zaczeło działać po skasowaniu błedu serotronic który powstał poprzez błąd abs...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i ja jestem po wymianie stycznika przepustnicy ale niestety nie pomogło nadal się zapala samo asc cały czas ten sam błąd (wymieniłem na oryginał nowy + nową oryginalną nową linkę przepustnicy) ale znalazłem kolejny błąd zawór biegu jałowego pokazuje błąd. Mam pytanie czy to jest jakoś ze sobą powiązane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj kolego. Spróbuj podmienić od kogoś przepływkę. Bo kupować to szkoda jak okaże się, że to nie to. Ale ja miałem problem z trakcją z 2 lata temu. Pisałem nawet na forum. Na kompie nie miałem błędów, a trakcji nie miałem przed zimą. ABS działał prawidłowo więc tak jak u Ciebie. Nie było również reguły kiedy trakcja się wyłączy, czy to po przejechaniu 5 czy 20km. Nikt nie mógł zaradzić. W końcu spotkałem się ze znajomym, wymieniliśmy przepływkę i do dziś mam spokój. Przez takie dziadostwo tyle nerwów. Do dziś nie wiem dlaczego to powiązane :D Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.