Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pytanko, czytalem wiele postow na ten temat ale wg mnie odpowiedzi nie byly sensowne. Chodzi mi o konkretne opinie i ew porownania. Autko jest mi potrzebne do jazdy(rodzina dziecko:)), czeste trasy i stanie w korkach, czyli do wszystkiego. Chce tez "bezpiecznie wyprzedzac" co w tej sytuacji wybrac, wiem ze 328 jest ach i och, ale to ma byc normalny samochod a nie palacz gum. Czy 323 jest modelem udanym? bardzo malo widac tego u nas, moze sprawa jest taka ze to juz nowsze roczniki? Jak wyglada spalanie autentyczne a nie jakies bzdury ktore znajduje wg ktorych te silniczki sa " oszczedne". Prosil bym o konkretne odpowiedzi osob ktore maja, lub mialy do czynienia z tymi autami.dziekuje za pomoc

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
Bierz w lepszym stanie technicznym. Motor m52b25 jest bardzo udany i niewiele ustępuje pod względem osiągów 2.8. Zarówno w 3ce jak i 5tce radzi sobie bardzo dobrze. Jeśli kupisz 2.5 będziesz bardzo zadowolony, jeśli 2.8 jeszcze bardziej. Pamiętej pomiędzy tymi silnikami są tak subtelne różnice w czasie jazdy że lepiej nie upierać się przy 2.8 podczas poszukiwania.
Opublikowano
no ja własnie skłaniam się ku 323;) ile to pali tak ralnie? Jakis czas temu jezdzilem 320 i palila zbyt duzo jak na swoje osiagi(wg mnie)

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano

stara zasada, że beemki w przypadku tych samych silników palą tyle samo niezależnie od pojemności ... a czasem nawet auto z większą pojemnością i w efekcie mocą spali mniej, bo żeby je podobnie rozbujać, trzeba mniej cisnąć

 

tak, czy siak w 320 (o ile to nie M50), 323 i 328 palą podobnie, więc jeśli miałeś m52b20, to spalanie będzie podobne, a jak miałeś m50b20, to będzzie mniejsze, ale nie wierz w to, że w mieście zejdziesz poniżej 10l/100 w 6-o cylindrówce

 

co do wyboru między 323/328, to dopisuję się do tego, co napisał Marcin Kierkus - najważniejszy jest stan auta - jak Ci sie trafi zdrowe 323, to je bierz, a jak zdrowe 328, to olej 323 :cool2:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Moze jako właściciel 323i się wypowiem.Aut jest mało bo jak sam zauważyłes sa to nowe silniki i tylko w ostatnich rocznikach od 95r były montowane.Wiadomo ,że 328 ma ciut więcej mocy ale widzę,że Tobie auto słuzy jak i mi do wszystkiego więc kup takie które technicznie będzie lepsze.Co do spalania pali mi tyle co w katalogu pisze.Miasto przy cięzkiej nodze(klima i wzmacniacz z tuba) - 12,5 do 12,8l /100km. Trasa przy jeździe żony lajtowo 7,4l /100km przy mojej tak w przedziale 140-170 9l/100km.

Jak coś swoją będę na wiosnę sprzedawał. :wink:

Opublikowano
Przyznaję rację mojemu przedmówcy. Jestem posiadaczem bmki z takim samym silniczkiem. Auto pali w mieście do 13l ,a w trasie potrafi zejśc poniżej 7l. Osiągi wystarczające by wyprzedzć większość samochodów na naszych drogach. Porównując spalanie w 328 to jest ok.1-2 litrów większe niż w 323 . Trasa Lublin-Toruń ( cztery osoby w samochodzie) wyszło 10,5litra. Pozdrawiam kolege i życzę udanego zakupu!!:}.
Opublikowano
Ja tez mam 323i i powiem szczerze, ze bardzo trudno jest znaleźć taki samochód w dobrym stanie i z fajnym wyposażeniem, jeździ sie tym super, przyspieszenie dobre, jesli chodzi o spalanie, to mi osobiscie nigdy nie spalił w trasie mniej niz 8.85l/100km, a w miescie to trzeba liczyc tak 13l/100km, ale miałem uszkodzony termostat jak sie teraz okazało. Wymieniłęm termostat i pali jakby mniej, ale jeszcze dokładnie nie sprawdziłem ile mniej
Opublikowano
Moze jako właściciel 323i się wypowiem.Aut jest mało bo jak sam zauważyłes sa to nowe silniki i tylko w ostatnich rocznikach od 95r były montowane.

:duh:

zarwono 323i jak i 328i są to M52 czyli od 1995 r , takze nie piszcie ze jest ich mniej dlatego ze są nowsze

tak jak jeden z kolegów napisał M52 pali podobnie nie zaleznie od pojemnosci

ja bym szukal 328i moc wieksza ( i niech nikt nie mowi ze nie duzo , bo roznica jest naprawde duza , jak by nie było 23konie nie poszlo w las)

co mozna wiecej powiedziec... oba te modele są tak samo zaawansowane technologicznie dlatego tez nie da się napisac ze w tym się psuje to a w tym to

(jesli nie jest najwazniejsza dla ciebie moc to szukaj tego ktory bedzie bardziej zadbany ...)

pozdrawiam

Opublikowano
Moze jako właściciel 323i się wypowiem.Aut jest mało bo jak sam zauważyłes sa to nowe silniki i tylko w ostatnich rocznikach od 95r były montowane.

:duh:

zarwono 323i jak i 328i są to M52 czyli od 1995 r , takze nie piszcie ze jest ich mniej dlatego ze są nowsze

tak jak jeden z kolegów napisał M52 pali podobnie nie zaleznie od pojemnosci

ja bym szukal 328i moc wieksza ( i niech nikt nie mowi ze nie duzo , bo roznica jest naprawde duza , jak by nie było 23konie nie poszlo w las)

co mozna wiecej powiedziec... oba te modele są tak samo zaawansowane technologicznie dlatego tez nie da się napisac ze w tym się psuje to a w tym to

(jesli nie jest najwazniejsza dla ciebie moc to szukaj tego ktory bedzie bardziej zadbany ...)

pozdrawiam

 

 

Co twój post wnosi.Piszesz masło maślane :jawdrop: .Rozumiem,że z własnej głupoty walisz się po głowie. :naughty:

Sam piszesz ze produkowane od 1995 tzn sa nowsze i w nowszych e-36 montowane a tych jest mniej niż wcześniejszych 4 lata produkowanych już.Są nowsze wiekowo i technologicznie.A nikt nie pisał ze 323 nowsze od 328,bo chyba normalne ze te silniki jako M52 weszły razem.Nowsze znaczy mniej na rynku ze wględu na montaż od 95r'.Nie będę się rozpisywał,bo widzę jesteś fachowiec i wiesz czym się różnią:twisted2:

 

Nawet w ostatnim zdaniu napisałeś że wybierz taki który technicznie lepszy,więc po co cwaniakujesz :nienie: :nienie:

Napisz coś mądrego,bo narazie to nabijasz licznik napisanych postów.

Opublikowano
Jak przeczytalem wasze posty ze pala wam 7-8 litrów na setke to malo co z fotela niespadlem chyba ze jezdzicie cały czas z górki i na luzie ja swoja co prawda starszy silnik 2.5 nie zeszłem ponizej 14 litrów nawet 320 w trasie niemoglem zejsc ponizej 9,5l :-))) Jak sie kupuje beme to trzeba jej deptac a nie tylko na wskaznik paliwo patrzec. Co do tematu to kup 2,8 lepiej chodzi :mrgreen:
Opublikowano
Nawiazujac do tematu, ogladalem dzisiaj ladna 323i sedan.. i lepiej jezdzi niz 320 ale chyba to jeszcze nie to:) myslalem ze to juz bedzie asfalt zrywac a to taki sobie samochodzik;) mialem szybsza alfe romeo. no wiec chyba bede szukac 328. Dzieki za odp.

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
Nawiazujac do tematu, ogladalem dzisiaj ladna 323i sedan.. i lepiej jezdzi niz 320 ale chyba to jeszcze nie to:) myslalem ze to juz bedzie asfalt zrywac a to taki sobie samochodzik;) mialem szybsza alfe romeo. no wiec chyba bede szukac 328. Dzieki za odp.

To przejedz się jeszcze inną 323 bo z niektórymi autami może być coś nie tak.Ja też szukając E34 jechałem 2,5 później inną(ten sam silnik skrzynia itp.)a jechała lepiej mimo iż starsza.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Jak przeczytalem wasze posty ze pala wam 7-8 litrów na setke to malo co z fotela niespadlem chyba ze jezdzicie cały czas z górki i na luzie ja swoja co prawda starszy silnik 2.5 nie zeszłem ponizej 14 litrów nawet 320 w trasie niemoglem zejsc ponizej 9,5l :-))) Jak sie kupuje beme to trzeba jej deptac a nie tylko na wskaznik paliwo patrzec. Co do tematu to kup 2,8 lepiej chodzi :mrgreen:
Te silniki naprawde malo pala na trasie. Spokojnie mozna sie zmiescic w 8-9 L jezeli sie jedzie spokojnie 100-120km. Natomiast mi na miescie pali od 13-14L natomiast gazu na sekwencji 15L.
Opublikowano
myslalem ze to juz bedzie asfalt zrywac a to taki sobie samochodzik;) mialem szybsza alfe romeo.

 

Asfaltu nie zerwie bo ma ASC+T zapewne :twisted2:

Na szczęście nie miałem szybszej alfy romeo, to nie mam traumy na organizmie z tego powodu ;)

Jak dla mnie zdrowe 323i katapultuje się z miejsca - nawet w automacie.

 

I tak jak wszyscy piszą - szukaj ZADBANEGO!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
wrzystko zalerzy od tylniego mostu w 323 byl montowany 2,95 jest to auto bardzo miekkie i nie rwace ( rodzinne ) i ma tylko 170 kM na simensie . 325 ma przelozenie 3,15 i jest bardziej agresywne . a 328 mialo 2,95 ale zato najwiekrzy moment 280Nm . Najleprzy kompromis byl w Z4 328 i most 3,15 . takie przelozenie jest bardzo ok . Ale to sa szczeguly . O Japoni nie bede pisal bo tam sa inne rozwiazania zastosowane w BMW bo pred max jest ograniczona do 180KM/h . . przeciesz szukasz starego auta wiec musisz brac poprawke pod niedzialajace jakies elementy a BMW tego nie lubi . Wrzystko musi bys ideal i wtedy to zamiata . Na tyle ile moze . Wez pod uwage ze nabywasz auto 10letnie . 10lat temu to byla maszyna a teraz nowe sa tak zaawansowane ze jak sie pojezdzi aktualnym modelem to dopiero widac przepasc .Spalanie 12,5 litra do 15 lit srednia . CZy 323czy 328 czy 325 . najleprza koltura pracy 328 ideal . Nawet 330 nie jest takie . Ale ciagnie z dolu bo ma 2 vanosy a poprzednie tylko jeden . SZukaj w jak najleprzym stanie technicznym poczynajac od silnika konczac na spinkach . Powodzenia
Opublikowano

I znowu to samo. :jawdrop: Każdy kto w necie poczyta a nawet na tym forum dowie się ,że silniki M52 są oszczędniejsze i bardziej trwałe ze względu na aluminiowy blok (przegrzanie nie grozi).Nawet w instrukcjach obsługi jest napisane że M52 mniej palą niż M50.Proszę nie klikajcie głupot na temat spalania bo wiem co pisałem i powtórzę.ZDROWA 323i (czyli M52),pali mniej niż zdrowa 320i i 325i (piszę to z pełną odpowiedzialnością popartą wiadomościami i doświadczeniami kolegów z klubu BMW).M52 pali o ok.2 l Pb mniej niż M50.

Co do zrywności auta to 323i przyspiesza tak samo jak 325i ponieważ ma lepszy moment obrotowy .Ilośc KM została ograniczona ze względu na normy spaliń itp.325i ma tylko prędkość max ciut większą (i nie jest to jak ktoś pisał 180km :duh: )

Jeśli masz niedaleko mogę udostępnić ci do jazdy próbnej swoje auto i zobaczysz jakie ma przyspieszenie i komfort a i spalanie jakie komputer pokazuje co potem na CPN możemy sprawdzić uzupełniają paliwo do pełna.Powiem tyle że od 0-100km/h przyspiesza lepiej niż podaje producent i jest to fabryczne auto.Nie jeden się zdziwił już bo jak pisałem momentem nadrabia.

Jak ma asfalt zrywać to tak szczerze tylko M-ka :8)

Szukaj auta dobrego ,pewnego z pewnym przebiegiem.Moje ma 194tys a grama oleju nie bierze i silniczek zdrowizna.Ale straciłem 2000zł jeżdzac i szukając aż trafiłem laleczkę.

Acha i odrazu Ci pisze ,że dobrego 323i lub 328i nie kupisz poniżej 15 tysi.Ja np. będę sprzedawał auto nie dlatego ,że się sypie tylko będę zmieniał na e-39 ze względu na rodzinę i 100% sprawne auto technicznie co można sprawdzić z kompletem alum ze zdjęcia letnich i nowymi 4 oponami i kompletem kół zimowych alu też z nowymi oponami 8mm będę chciał 17.000zł. Nikt prezentów dzisiaj nie robi pamiętaj.Chyba ,że koła letnie zostają odrazu 2000zł opuszczam ,bo mam kilku chętnych na 17tki z nowymi oponami.

Opublikowano
jak bedziesz pisal 180 to najpierw przeczytaj dokladnie posta chodzilo o Japonie . to jest kraj przekwitlej wisni . dlatego oni bawia sie wdrifting bo nie moga sie rozpedzic szybciej . ograniczenie na liczniku 180 km/h , nawet Bmw respektuje . tylni dyfer tak dopasowany aby obroty konczyly sie na 180KM/h A jezeli chodzi o spalenie to jezdzilem kazda opisana i pala tak samo i nie jeste wstanie dokladnie powiedziec ile, tyle ile wleje .od 10 do 20 l w zalerznosci od mojej fantazji . Blok rzeliwny czy aluminiowy matyle do spalania jak piesc do oka . bardziej elektronika . nowrzego typu bo reszta sie nie zmienia 323 ma mniej koni ale moment obrototy takisam jak 325 . 328 ma konityle co 325 ale moment wiekrzy byloto setki razy . TY znasz to od kolegow aja z autopsi .
Opublikowano (edytowane)
323 ma mniej koni ale moment obrototy takisam jak 325 .

teraz to się popisałes.To według Ciebie słabsze 323i(bo moment taki sam,a moc mniejsza) tak samo przyspiesza jak 325i ???Coś tu nie tak.Moment taki sam ale przy o wiele mniejszych obrotach,czyli ma dół lepszy.

Zaraz poszukam i wkleję całą stronkę żebyscie poczytali o danych,a nie kazdy swoją teorie pisał.

Podam link bo jak wklejam tabelę to jest nieczytelna.Proszę porównać wszystkie modele.:

 

Historia_bmw_dane1.html

 

Proszę teoretyków zwrócić uwagę na moment i przy jakich obrotach uzyskiwany i zużycie paliwa.Bez kłócenia się powtarzam ,że M52 palą mniej.

Edytowane przez RafiRud
Opublikowano
TY znasz to od kolegow aja z autopsi .

 

Teraz widzisz ,że moja wiedza jest podparta wiedzą,a nie tylko kolegami.Takich stron w necie jest wiele.A twoja autopsja wychodzi tylko z postów z tego forum.

Wiem,że zaraz powiecie dane danymi,ale debile chyba tego nie robią i naprawdę dużo osób się dziwi że mi tak mało bawarka pali.To co pisałem wcześniej takie spalanie jest naprawdę.

Ci co spadali z krzeseł niech teraz szybko się podnoszą bo to tylko świadczy o ich nie wiedzy.Sam jeszcze nie dawno mało o bawarkach wiedziałem,ale teraz jak poznałem te auta (co dwa tygodnie robimy spoty na lubelszczyźnie i wymieniamy się doświadczeniami) jak coś wiem pragne przekazać to innym podpierając się faktami ,a nie drwinami jak inni.Może teraz własciciele M52 coś się wypowiedzą analizując podaną tabelę i podtrzymają swoje dla niektórych "niewiarygodne "teorie.A niech dalej spadają z krzeseł i a na twarzy niech gości taka mina :jawdrop:

 

Zachęcam autora dalej do zakupu M52 w dobrym stanie technicznym.

Powodzenia.

 

P.S. Witas jakbyś miał pełny OBC to byś dokładnie wiedział ile Ci pali a nie piszesz że ile wlejesz.

Po co się napinać.Nie można porównywać aut 15 letnich do siebie,bo wszystko zależy od wcześniejszej eksploatacji i obecnego stanu silnika.

Opublikowano

instrukcja obslugi do e36, 200 stron

http://jabr0001.free.fr/E36_Betriebsanleitung.pdf

silnik 2.5 benz czy to 323i/325i e36, czy e46/e39/e90/e60, przy roznych wariantach mocy, moment ma w podobnych granicach 245-250 Nm, uzyskiwany przy roznych obrotach ( ostatnio zmieniono na 270 Nm, ale to te najnowsze roczniki)

takze panowie nie ma sie o co klocic, tylko wybrac auto w najlepszym stanie tech :wink:

Opublikowano
Dziekuje za jazde testową, 500km to duzo zeby poogladac BMW ktorego nie mgoe kupic;) Wracajac do tematu wyboru sprawa jest skomplikowana, nie ograniczam sie do 15k a i tak nie jest to takie proste, auta ktore ogladam sa mocno "uzywane", czesto przez mlodych kierowcow. Sam stary nie jestem, ale auto traktuje jako srodek transportu ktory tez ma sprawnie i szybko jezdzic. a nie stac i puszczac bialy dym z opon, to nawet malpka potrafi;) niestety wiele aut takich widzi sie u nas.no nic szukam dalej kierujac sie stanem technicznym;) i koncowymi latami produkcji.

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
Rafi to nie tak ja 15 lat smigam i robie BMW dochodza roznice w kompresji 325 ma wiekrza od 328 , JA mam teraz takiego skladaczka 325 na simensie ze zmieniona mapa 220 kM i 300 nm i to dopiero fajnie zamiata cos pomiedzy 2,8 a 3,0 ale ja mam bzika i umnie musi byc super wykonane zmiana mapw sterowniku wycisniete max .Lepiej to wyszlo niz 328 tez ze zmiana map . odziwo ? a porownujac do325 na boschu to na boschu stalo w miejscu porazka . a palenie Przy kosztach utrzymania BMW to jakis nieznaczny detal .
Opublikowano
Rafi to nie tak ja 15 lat smigam i robie BMW dochodza roznice w kompresji 325 ma wiekrza od 328 , JA mam teraz takiego skladaczka 325 na simensie ze zmieniona mapa 220 kM i 300 nm i to dopiero fajnie zamiata cos pomiedzy 2,8 a 3,0 ale ja mam bzika i umnie musi byc super wykonane zmiana mapw sterowniku wycisniete max .Lepiej to wyszlo niz 328 tez ze zmiana map . odziwo ? a porownujac do325 na boschu to na boschu stalo w miejscu porazka . a palenie Przy kosztach utrzymania BMW to jakis nieznaczny detal .

 

W końcu normalnie gadasz.U mnie też jest kilku zapaleńców swapów i mi sie to podoba. :cool2: Ale ja pisałem o fabrycznych autach.

 

BuBell69 napisał:

Dziekuje za jazde testową, 500km to duzo zeby poogladac BMW ktorego nie mgoe kupic;)

 

Możesz kupić ale na wiosnę.Będę miał w Maju przypływ gotówki i będzie zmiana auta :D A wygląda teraz tak:

 

http://img228.imageshack.us/img228/9207/dscn0293ua0.jpg

 

http://img209.imageshack.us/img209/9103/dscn0294tq5.jpg

 

http://img99.imageshack.us/img99/4626/dscn0299dn5.jpg

 

http://img144.imageshack.us/img144/5358/dscn0300zd7.jpg

 

http://img144.imageshack.us/img144/7909/dscn0303um8.jpg

 

http://img64.imageshack.us/img64/8656/dscn0306mf8.jpg

Opublikowano
Najlepszy jest fotelik z tylu;) wizualnie moja ma ladniejszy kolor hehe, a do maja czekac nie chce, ale dzieki;) generalnie bardzo ladnie wyglada

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.