Skocz do zawartości

Zaświeciła się kontrolka AIRBAG i nie chce zgasnąć!


falcone

Rekomendowane odpowiedzi

Hi

Niestety jest to dość częsta przypadłość . Przyczyną tego błędu m.in. są brak dobrego styku na złączu we wtyczce pod przednimi siedzeniami lub uszkodzenie maty, która znajduje się na obydwu siedziskach (pod tapicerką). Błąd ten można tylko wykasować komputerem (odłączanie aku i/lub inne „domowe” sposoby nie dają żadnych rezultatów.

Można też w obwód maty wlutować diodę i błąd nie będzie się pojawiał (sposób podłączenia jest na forum, :search: ), ale takie rozwiązanie jest niebezpieczne ponieważ układ interpretuje, że na siedzeniu nie ma nikogo i w "razie czego" to poduszka nie wyskoczy.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz na komputer tam wsyztko powiedzą....

ja miałem tak samo tylko ze wpadłem w dziure (polskie drogi) i zaczeło świecić... to był tylko "bad error" koszt to 90 zł w moim przypadku...

pozdrawiam :cool2:

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi

Niestety jest to dość częsta przypadłość . Przyczyną tego błędu m.in. są brak dobrego styku na złączu we wtyczce pod przednimi siedzeniami lub uszkodzenie maty, która znajduje się na obydwu siedziskach (pod tapicerką). Błąd ten można tylko wykasować komputerem (odłączanie aku i/lub inne „domowe” sposoby nie dają żadnych rezultatów.

Można też w obwód maty wlutować diodę i błąd nie będzie się pojawiał (sposób podłączenia jest na forum, :search: ), ale takie rozwiązanie jest niebezpieczne ponieważ układ interpretuje, że na siedzeniu nie ma nikogo i w "razie czego" to poduszka nie wyskoczy.

 

pozdrawiam

 

Witam kolego mylisz się co do maty poduszka wrazie dzwona wystrzeli mata jest poto że jak niema pasażera to poduszka nie wystrzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi

Niestety jest to dość częsta przypadłość . Przyczyną tego błędu m.in. są brak dobrego styku na złączu we wtyczce pod przednimi siedzeniami lub uszkodzenie maty, która znajduje się na obydwu siedziskach (pod tapicerką). Błąd ten można tylko wykasować komputerem (odłączanie aku i/lub inne „domowe” sposoby nie dają żadnych rezultatów.

Można też w obwód maty wlutować diodę i błąd nie będzie się pojawiał (sposób podłączenia jest na forum, :search: ), ale takie rozwiązanie jest niebezpieczne ponieważ układ interpretuje, że na siedzeniu nie ma nikogo i w "razie czego" to poduszka nie wyskoczy.

 

pozdrawiam

 

Z tego co wiem, mata jest jedynie w siedzisku pasażera, a kable z "małej" wtyczki pod siedzeniem kierowcy służą aktywacji pirotechnicznego napinacza pasów.

Tak jak ktoś zasugerował, sprawdź najpierw połączenia pod fotelami - przerwa w obwodzie i witaj błędzie na desce.

Potem wykasuj błąd kompem...i módl się żeby nie powrócił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i u mnie byl ten problem - od czestego przesuwania fotela przod/tyl kiedy zona jezdzila autkiem lub ja zostala naruszona wtyczka kabla od napinacza ktory wychodzi z podlogi i idzie pod fotelem do napinacza ...

 

u mnie wystarczylo tylko docisnąć wtyczkę i zakleic taśmą żeby nie latała a nast. wykasowac blad carsoftem i po sprawie

 

polecam kupno carsoftu z interfejsem diagnostycznym bo koszt to ok 200 pln na allegro ale zwraca sie po 2-3 takich operacjach kasowania bledu ...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie rację koledzy (pojechałem trochę po bandzie) zwracam honor przy okazji załączam link, o którym pisałem

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48167&highlight=mata

- tak czy inaczej, postawienie jednoznacznej diagnozy miejsca uszkodzenia układu Airbag’u jest dość skomplikowane (nawet przy pomocy komputera) Jak na ironię dzisiaj gdy wracałem z pracy podrzuciłem kumpelę na przystanek i jak wysiadła - to po 15 sekundach zaświeciła się poducha. :shock: Myślę, że najrozsądniej będzie zrobić tak jak pisze kolega duud – zakup carsoftu z interfejsem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie. Wiem, że było na ten temat, ale pytanie jest dlaczego i co mam sprawdzić / wymienić. Nic nie było kombinowane, rozkręcane, a tu dzisiaj rano niespodzianka :!:
Jednoznacznie wyjdzie na testerze co jest przyczyną zapalenia sie kontrolki poduchy. Na ślepo nie ma sensu szukać, bo narobisz tylko szkód i popadniesz na koszty.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zrob tak jak koledzy pisza, najpierw komp potem dzialanie i dobrze radza z kupnem CarSofta bo bmw bez interfejsu diagnostycznego to wieksze koszty.

Ja obstawiam kabelek od napinacza pasa (kierowcy lub pasazera), zajzyj tylko od gory i lekko odsun obudowe plastkiowa napinacza pasa czy ta zolta wtyczka siedzi dobrze w gniezdzie.

 

Poza tematem:

 

Moze kotos mi pomoze bo ja z tym systemem airbagu walcze od poczatku zakupu auta. Najpierw byla mata, a potem napinacz.

 

Wymienilem kabelek laczacy napinacz z ta kostka pod siedzeniem kierowcy i problem znikl na pare miesiecy jednak niedawno znowu od byle czego kontrolka sie zapalila. Wymienilem napinacz (130euro) i bylo dobrze 2 tygodnie i teraz znowu sie pali.

Gdzie moze byc blad? czy da rade wymienic ta duza kostke pod siedzeniem razem z przewodami, ktore wchodza w podloge?

Carsoft wykazuje mi 2 bledy:

5Firing circuit for belt tensioner on driver side

16 Belt switch, driver side

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie jest to taka prosta sprawa. Odnośnie carsoftu: jaki kupić i co z wtyczką do samochodu, jak się tym posługiwać ( chodzi mi o podłącznie do komputera w samochodzie, bo jakoś na allegro nie widziałem wtyczki okrągłej z pinami, tylko kabel do podłączenia PC, albo laptopa )?

A odnośnie kabli pod siedzeniem, czy można jakoś wyjąć te wtyczki i spsikać czymś do poprawienia styku, czy raczej odłącznie nie jest możliwe z różnych przyczyn?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje na allegro faktycznie jest bieda z tymi interfejsami.

Ja kupywalem ok rok temu i bylo tego mnostwo, moze sie wzieli za piractwo w segmencie diagnostyki samochodowej.

Wazne jest zebys mial starego laptopa z wejsciem COM, bo wiekszosc interfejsow wlasnie tego wymaga.

 

Co do wtyczki to sam chcialbym wiedziec czy da rade to wyciagnac. Z tego co sie orientuje to wychodzi z podlogi wiazka przewodow z ta wielka kostka, z ktorej wychodza przewody do pneumatyki siedzen, napinacza itp. Jak masz cos co spodowuje polepszenie stykow to bedziesz mial dojscie wystarczy podnies i przesunac fotel i ja odczepis z tej siatki pod siedzeniem.(nie wiem jak to wyglada przy elektrycznie sterowanych siedzeniach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie jest to taka prosta sprawa. Odnośnie carsoftu: jaki kupić i co z wtyczką do samochodu, jak się tym posługiwać ( chodzi mi o podłącznie do komputera w samochodzie, bo jakoś na allegro nie widziałem wtyczki okrągłej z pinami, tylko kabel do podłączenia PC, albo laptopa )?

A odnośnie kabli pod siedzeniem, czy można jakoś wyjąć te wtyczki i spsikać czymś do poprawienia styku, czy raczej odłącznie nie jest możliwe z różnych przyczyn?

 

witam ponownie

 

ja kupowalem u tego sprzedawcy:

 

http://www.allegro.pl/item254778860_interfejs_diagnostyczny_bmw_carsoft_1987_2006.html

 

wtyczki okrągłej nie kupuj bo nie trzeba - tam w zestawie jest wszystko co, w mojej e39 wiekszosc modulow dziala tylko niektore z nich dzialaja dopiero po zamianie 2 kabli miejscami [jest to gdzies na forum opisane co i jak]

 

w kazdym razie do wykasowania bledow typu airbag, resetowania inspekcji i np sprawdzaniu ilosci doladowania, przeplywomierza i itd na chodzacym silniku [tzw live data ] carsoft jest wystarczajacym zakupem - ja kupilem z kolesiem na spółę i na samych bledach z airbagiem to zaoszczedzilismy juz pare stówek :)

 

jedyny minus to fakt ze interfejs dziala na starym polaczeniu [PORT COM] wiec najpierw upewnic sie nalezy czy mamy takowe w kompie . . .

 

pozr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laptopa starego nie mam, ale Asus do swoich płyt głównych daje wszystko, więc com mam. Najwyżej będę do garażu targał swojego PC, ale zawsze jest to jakieś rozwiązanie. Zastanowię się co i jak.

 

Natomiast martwi mnie fakt, że nic nie znalazłem do czego możnaby było się przyczepić, kostki pod siedzeniem wydają się solidne, z jedną coś było kombinowane, prawdopodobnie była wymieniana na inną ( od samochodu z kurtynami, tak przypuszczam, bo jest kilka kabli odciątych - dwa kable są odciąte ), a być może się mylę, bezpieczniki są dobre. Gdzie są te napinacze, żeby można było to obejrzeć i jakoś zobaczyć co i jak, albo mata?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że przy włączonej stacyjce pobawisz się trochę siedzeniem i wtyczka napinacza przerwie na moment kontakt (nawet jeden z przewodów) i już masz błąd sytemu. Ekstremalnym rozwiązaniem jest polutowanie przewodów, niektórym tak robiono nawet w ASO, to świadczy o jakości tych połączeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mata z tego co sie orientuje jest tylko w fotelu pasazera - zeby sie do niej dobrac trzeba zdejmowac tapicerke...

 

w przypadku awarii maty na forum jest opisany sposób na obejscie tego bledu - tylko wtedy poduszka pasazera jest zawsze aktywna ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim układzie jeśli mata jest tylko w fotelu pasażera, to mało prawdopodobe jest to, że coś się w niej uszkodziło, ponieważ nie wożę tam nikogo ciężkiego i nic nie było tam kombinowane. Natomiast wiem co mogło być przyczyną, na tylnym siedzeniu za fotelem kierowcy wiozłem koła na wymianę i koła te dotykały do siedzenia, być może jak usiadłem wtedy coś się stao, ponieważ poczułem, że fotel na czymś się oparł ( na kołach ). Poza tym jak odpalam samochód, to kontrolka airbagu wyłącza się i po chwili się zapala.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

w przypadku awarii maty na forum jest opisany sposób na obejscie tego bledu - tylko wtedy poduszka pasazera jest zawsze aktywna ....

 

OK, a ktoś to SPRAWDZIŁ, że zawsze jest aktywna ? A może jest zawsze NIEAKTYWNA i nie wybuchnie, bo komputer sądzi, że nie ma pasażera ?

 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.