Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam bmw e 36 i przy prędkości około 120 zaczyna strasznie drgać kierownica aż cała karoseria się trzęsie.koła wyważone,amory nowe,końcówki drążków nowe,zbieżność ustawiona,zero luzów-co jest?
Opublikowano
Tylko ile razy można koła wyważać.Zrobiłem to już kilka razy w różnych stacjach.Zamieniałem felgi opony i nic.Drgania jak były tak są.
Opublikowano
jak tyle robiles to moze byc cos z tylnia poloska moze krzywa :?: tak przypuszczam / wez podnies jedna strone i wlacz bieg tylko przod zabespiecz / powinno byc 2 osoby pozniej druga strona moze bedzie cos widac jakies bicie...
Opublikowano
jeśli wyważałeś i wszystko masz ok to stawiam na opony. Ja tak miałem, do 110 ok powyżej kiera zaczynała drgać. Wymieniłem opony na zimówki (leciałem na weekend w góry a poza tym letnie miałem już slicki) i problem zniknął. Spróbuj z innymi oponami ale idę o zakład że to ich wina
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli wyważałeś i wszystko masz ok to stawiam na opony. Ja tak miałem, do 110 ok powyżej kiera zaczynała drgać. Wymieniłem opony na zimówki (leciałem na weekend w góry a poza tym letnie miałem już slicki) i problem zniknął. Spróbuj z innymi oponami ale idę o zakład że to ich wina

 

Tak jak kolega mowi, naloz obojetnie jakie kola na przod i zobacz czy cos sie zminilo, jesli nie to przynajmniej bedziesz wiedziec ze kola nie maja z tym nic wspolnego.

Opublikowano
Chodzi o to że próbowałem już z różnymi oponami i felgami,a jeśli chodzi o tarcze to wymieniłem na nowe wraz z klockami.Ten objaw jest bardzo dziwny,przeważnie dzieje się to w okolicach 120 ale czasami jadę 140-150 i nic się nie dzieje.Jak już zacznie drgać to potem drga już przy 90-100.Wcisne lekko hamulec i drgania nikną.Nie wiem oco tu kaman.
Opublikowano
witam mam ten sam problem prubowalem juz chyba wszystkiego i nie dalej drga tylko jak zalorze stalówki to przestaje no ale niebede jezdzil w sezonie na stalówkach :) wydaje mi sie ze morze mam laczki za szerokie no niewiem
od zawsze na zawsze BMW:)
Opublikowano
witam mam ten sam problem prubowalem juz chyba wszystkiego i nie dalej drga tylko jak zalorze stalówki to przestaje no ale niebede jezdzil w sezonie na stalówkach :) wydaje mi sie ze morze mam laczki za szerokie no niewiem

 

abo masz aluski krzywe?

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano

A odnośnie postu od cool wici

to szklane drzwi są po to żeby paski od spodni na dresach było widać a nie cały dres :duh: matole

Opublikowano

no umnie jest na odwrut na stalowkach spokuj a na alusach trzesie aluski 215

i sa proste a oco w tym chodzi pojma niemam

od zawsze na zawsze BMW:)
Opublikowano

U mnie przy hamowaniu mam lekkie bicie - tarcze do wymiany (pewnie przegrzane i powykrzywiane)

Biło też lekko przy określonych prędkościach (60- 80 km/h) - mi pomogło wyważenie kół w warsztacie, który wyważa koła zamontowane na aucie - super sprawa, tylko nieco czasochłonne i kosztowne, ale warto.

 

Polecam sprawdzenie, czy felgi aluminiowe mają taką samą średnicę otworu środkowego jak piasta - jeżeli jest różnica to koła będą biły (bo np. pochodzą z innego modelu bmw, który tą średnicę miał większą - użyć suwmiarki). Jeżeli tak jest, to należy kupić odpowiednie redukcje (plastikowe lub aluminiowe), które wyeliminują luz i nie będzie bicia - SPRAWDZIŁEM W LICZNYCH AUTACH, swoich i cudzych :)

 

Na koniec jeszcze jedno - jankesi na swoich stronach twierdzą, że przekładnia kierownicza w e36 po 100k mil nadaje się do globalnej regeneracji lub wymiany na nową. UGH... Wydaje się, iż to też dodaje swoje trzy grosze do bicia kół.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Poul35, czy udalo Ci sie rozwiazac Twoj problem dotyczacy drgania kierownicy?

 

Mam podobny problem, najbardziej wyczowalne drgania sa pomiedzy 100 a 120 km/h.

Probowalem juz na roznych kolach, no i na niektorych drga mniej a na innych wiecej. Zazwyczaj jak zaloze waskie kola, to drgania prawie nie wyczowalne, natiomast jak szersze kola zaloze to trzesie bardziej.

Bylem przekonany, ze cos z moimi kolami musi byc nie tak, bo w zawieszeniu nikt nic nie znalazl, ale wczoraj zalozylem moje kola do innej beemki i bylo idealnie, zadnych drgan, tak wiec to w zasadzie wyklucza problem z kolami, ale nie bardzo teraz wiem czego szukac dalej.

 

Czy wal napedowy moze miec wplyw na drgania kierownicy?

Nie mam jeszcze pewnosci, ale mam wrazenie ze to lozysko co jest na srodku walu, zaczyna mi buczec. Czy uszkodzenie tego lozyska moze wplywac w jakis sposob na drgania kierownicy?

Na moj chlopski rozum, to chyba nie bardzo, ale moze sie myle?

 

Pozdrawiam forumowiczow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.