Skocz do zawartości

boletus

Zarejestrowani
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O boletus

  • Urodziny 02.10.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 328i coupe '96
    e39 528iA '98
  • Lokalizacja
    Rzeszów
  • Zawód
    wyuczony :)

Osiągnięcia boletus

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Czołem. Trochę po czasie, ale może się przydać. To, że tak mało danych widzisz wynika ze: 1. przejściówka usb-rs232 nie pozwala na pełną komunikację. To szajs. Musisz mieć prawdziwy port rs232 albo porządny (argosy) adapter pcmcia/expresscard 2.Interfejs winien być ustawiony na ADS, a nie na ODB 3. Przełącznik powinien być na normal, a nie na ds2only Wtedy wszystko zadziała. Pozdro
  2. Po pierwsze to m50 występował w wersji bez vanosa (starsze) jak i z vanosem (nowsze). Ale kombinujesz... :/ Twoja wola.
  3. Drogi Krystianie, tak jak pisałem : 1 czujnik wału obowiązkowo. Potem trzeba się podłączyć do komputera. Jedno i drugie warte każdej złotówki. Bierz się do dzieła!
  4. Awe. To, że przy odpalaniu na zimno (np. po nocy) wchodzi na 1800 to tak ma być. Na 1000 wchodzi jedynie jak jest lekko ciepły. Dużo zależy też od mocy aku - sprawdzone. Świeżo naładowany kręci jak szalony i wyrzuca silnik wyżej niż naładowany średnio. Pozostałe twoje problemy rozwiąże w kolejności: 1. świece 2. fajki. 3. cewki. Chcesz mieć pewność i nie sknerzysz to 1+3 (nowe cewki mają już fajki). Przerabiałem ten temat u siebie, więc korzystaj z doświadczenia. Pozdro Bor
  5. Witam drogich kolegów. Ja stawiam na czujnik wału korbowego, właśnie jestem po wymianie (260 zł + robocizna) i nie poznaję maszyny - uśmiech na twarzy cały czas. Mam e36 328 od 2,5 roku. Objawy - lekkie szarpanie przy małym obciążeniu, czasami większe, ostatnio gasł na jałowych parę razy - generalnie objawy się powiększały. Teraz jak ręką odjął - pali 2,5 mniej (ok.16), znacznie szybszy. W najgorszym momencie usterki jechał szybciej na pół gazu niż na całym (a spod maski dochodził dźwięk jakby napierał prędkości ale auto nie jechało jak powinno). Teraz mam świeżą diagnostykę od nerwusa (mocno polecam!), która pokazała mi tą usterkę, po skasowaniu błędu chwila była spokój a potem jeszcze gorzej. Po zmianie czujnika auto odżyło, prawie było super na 98%, ale robotę zrobiło skasowanie błędu. Nie ruszaj żadnych wtrysków!!!, no chyba że są zatarte od zbyt częstej jazdy na lpg. Druga usterka wyeliminowana to zaraz po zakupie to liche odpalanie na zimnym i jałowe nieco nierówne. Wymiana świec poprawiła sprawę ale pojawiło się szarpanie bez obciążenia. Nowe fajki jeszcze trochę poprawiły sytuację ale to dalej nie było to. Nowe cewki bremi - i żadne inne!(150 zł sztuka x 6, nowe świece ngk 4 platynowe polecane przez bmw - 40 zł x6) i auto odpala błyskawicznie, chodzi kulturalnie, mniej spala, gdybym jeszcze wiedział wtedy o tym czujniku... Reasumując: nowe, pożądne cewki, świece, czujnik wału (to obowiązkowo) i nie poznasz auta. Lekcja zdobyta: takie auto musi mieć diagnostykę, żadne odpinanie aku i zwieranie klem itp. bzdety. 2,5 roku za późno. Wpływ na finanse - (auć...) znaczny. to nie jest tanie auto i nie da się na nim oszczędzać. No cóż... Ale warto :D Pozdrawiam Bor
  6. boletus

    Awaryjne otwieranie maski

    urwała mi się linka łącząca oba zamki, tak więc odskakiwała mi jedynie strona kierowcy. Rozwiązanie - wyjąć nerkę od strony pasażera, tak żeby nie połamać zaczepów (mi się to nie udało i muszę pospawać plastyki), w lewym górnym rogu wystaje kawałek pancerza linki wraz z linką w środku (jak w rowerze). W mojej sytuacji musiałem się pomocować i spocić ciągnąc z całej siły palcami za pancerz, wtedy wyszedł z dwóch mocowań plastykowych prowadzących - pancerz wystaje tylko fragmentem poza obudowę plastykową chłodnicy, puszczony jest górą wzdłuż, ukryty poza zasięgiem i przymocowany na tych dwóch haczykach/mocowaniach . Wtedy z wydartego pancerza wystawała urwana linka, za którą musimy pociągnąć i gotowe - lewa strona otwarta. *Podejrzewam, niestety tylko podejrzewam, bo wkrótce będę rozbierać cały przód i się dowiem*, że w przypadku gdy zerwie się linka od rączki, a linką łącząca dwa zamki (która właśnie leży obok mnie 46 zł brutto + 30 zł wysyłka :jawdrop: ) jest nienaruszona, to gdy ktoś wykrzesa z siebie podwójną siłę na pociągnięcie pancerza wraz z linką do siebie, to otworzy obydwa zamki. Palcami raczej wtedy nie da rady, jakiś hak, kleszcze czy coś..... W razie potrzeby służę zdjęciami operacji ze środy. :cool2: Życzę powodzenia i siły herkulesa.
  7. boletus

    Jakie swiece do 328i

    Tak więc wymieniłem wszystkie fajki na cewkach na nowe boscha (ok 25 zł sztuka) i ..... wolne obroty stały się znacznie lepsze, spokojniejsze (nie telepie tak lewarkiem), powyżej 3000 obrotów jest znacznie lepiej, auto przyśpiesza jak oszalałe, jednak - i tu rozczarowanie- na niskich obrotach potrafi teraz szarpnąć jeszcze mocniej niż przed wymianą. Opadają ręce. :duh: Chyba jednak zmienię znowu świece (po 3000 km)na ... no właśnie: NGK BKR6EQUP czteroelektrodowe (ok.25 zł) albo beru uxf 79 P albo bosch'e FGR7DQP Jak to nie pomoże to.... ma ktoś stare świece oryginały? :modlitwa: A przynajmniej dobre pomysły? P.s. ciekawe info: http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=55056
  8. Do wymiany świece i fajki cewek, jak nie pomoże to któraś cewka padła i trzeba ją wymienić (najlepiej wszystkie ale droga sprawa-niestety- 150 zł sztuka). U mnie podobna sprawa się pojawiła po wymianie świec na nowe, zaczął szarpać lekko na niskich obrotach na zimnym silniku - na ciepłym i przy wyższych obrotach praktycznie nie występuje, a przynajmniej niewyczuwalne. O dziwo na starych świecach nie było tego problemu (ale silnik chodził mniej płynnie na wolnych - teraz chodzi płynniej i ciszej ale szarpie- po prostu nowe świece wymagają nowych fajek/cewek. Jeżeli to dzieje się na starych świecach, to tym bardziej już czas. Pozdrawiam serdecznie :cool2:
  9. Do wymiany świece i fajki cewek, jak nie pomoże to któraś cewka padła i trzeba ją wymienić (najlepiej wszystkie ale droga sprawa-niestety- 150 zł sztuka). U mnie podobna sprawa się pojawiła po wymianie świec na nowe, zaczął szarpać lekko na niskich obrotach na zimnym silniku - na ciepłym i przy wyższych obrotach praktycznie nie występuje, a przynajmniej niewyczuwalne. O dziwo na starych świecach nie było tego problemu (ale silnik chodził mniej płynnie na wolnych - teraz chodzi płynniej i ciszej ale szarpie- po prostu nowe świece wymagają nowych fajek/cewek. Jeżeli to dzieje się na starych świecach, to tym bardziej już czas. Pozdrawiam serdecznie :cool2:
  10. Do wymiany świece i fajki cewek, jak nie pomoże to któraś cewka padła i trzeba ją wymienić (najlepiej wszystkie ale droga sprawa-niestety- 150 zł sztuka). U mnie podobna sprawa się pojawiła po wymianie świec na nowe, zaczął szarpać lekko na niskich obrotach na zimnym silniku - na ciepłym i przy wyższych obrotach praktycznie nie występuje, a przynajmniej niewyczuwalne. O dziwo na starych świecach nie było tego problemu (ale silnik chodził mniej płynnie na wolnych - teraz chodzi płynniej i ciszej ale szarpie- po prostu nowe świece wymagają nowych fajek/cewek. Jeżeli to dzieje się na starych świecach, to tym bardziej już czas. Pozdrawiam serdecznie :cool2:
  11. Do wymiany świece i fajki cewek, jak nie pomoże to któraś cewka padła i trzeba ją wymienić (najlepiej wszystkie ale droga sprawa-niestety- 150 zł sztuka). U mnie podobna sprawa się pojawiła po wymianie świec na nowe, zaczął szarpać lekko na niskich obrotach na zimnym silniku - na ciepłym i przy wyższych obrotach praktycznie nie występuje, a przynajmniej niewyczuwalne. O dziwo na starych świecach nie było tego problemu (ale silnik chodził mniej płynnie na wolnych - teraz chodzi płynniej i ciszej ale szarpie- po prostu nowe świece wymagają nowych fajek/cewek. Jeżeli to dzieje się na starych świecach, to tym bardziej już czas. Pozdrawiam serdecznie
  12. Do wymiany świece i fajki cewek, jak nie pomoże to któraś cewka padła i trzeba ją wymienić (najlepiej wszystkie ale droga sprawa-niestety- 150 zł sztuka). U mnie podobna sprawa się pojawiła po wymianie świec na nowe, zaczął szarpać lekko na niskich obrotach na zimnym silniku - na ciepłym i przy wyższych obrotach praktycznie nie występuje, a przynajmniej niewyczuwalne. O dziwo na starych świecach nie było tego problemu (ale silnik chodził mniej płynnie na wolnych - teraz chodzi płynniej i ciszej ale szarpie- po prostu nowe świece wymagają nowych fajek/cewek. Jeżeli to dzieje się na starych świecach, to tym bardziej już czas. Pozdrawiam serdecznie
  13. Do wymiany świece i fajki cewek, jak nie pomoże to któraś cewka padła i trzeba ją wymienić (najlepiej wszystkie ale droga sprawa-niestety- 150 zł sztuka). U mnie podobna sprawa się pojawiła po wymianie świec na nowe, zaczął szarpać lekko na niskich obrotach na zimnym silniku - na ciepłym i przy wyższych obrotach praktycznie nie występuje, a przynajmniej niewyczuwalne. O dziwo na starych świecach nie było tego problemu (ale silnik chodził mniej płynnie na wolnych - teraz chodzi płynniej i ciszej ale szarpie- po prostu nowe świece wymagają nowych fajek/cewek. Jeżeli to dzieje się na starych świecach, to tym bardziej już czas. Pozdrawiam serdecznie
  14. Could not insert new word DEBUG MODE SQL Error : 145 Table './autobmwklub/phpbb_search_wordlist' is marked as crashed and should be repaired INSERT IGNORE INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_common) VALUES ('150', 0), ('bardziej', 0), ('było', 0), ('cewek', 0), ('cewka', 0), ('ciepłym', 0), ('cool2', 0), ('czas', 0), ('droga', 0), ('dzieje', 0), ('dziwo', 0), ('fajek', 0), ('fajki', 0), ('jak', 0), ('już', 0), ('któraś', 0), ('lekko', 0), ('mnie', 0), ('najlepiej', 0), ('niewyczuwalne', 0), ('niskich', 0), ('nowe', 0), ('nowych', 0), ('obrotach', 0), ('padła', 0), ('podobna', 0), ('pojawiła', 0), ('pomoże', 0), ('pozdrawiam', 0), ('praktycznie', 0), ('problemu', 0), ('prostu', 0), ('przynajmniej', 0), ('serdecznie', 0), ('silniku', 0), ('sprawa', 0), ('sprawaniestety', 0), ('starych', 0), ('szarpać', 0), ('sztuka', 0), ('trzeba', 0), ('wszystkie', 0), ('wymagają', 0), ('wymianie', 0), ('wymiany', 0), ('wymienić', 0), ('występuje', 0), ('wyższych', 0), ('zaczął', 0), ('zimnym', 0), ('świec', 0), ('świecach', 0), ('świece', 0) Line : 234 File : functions_search.php
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.