Skocz do zawartości

[E34] pytanie - slabe przyspieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanko do naprawde niezlych znawcow ;; mam e 34 2.0 l.24v jezdzi ale tak jakby mialo zamalego buta czy moze byc to przyczyna ze jest naprzyklad rozrzad zle zlozony bo moze ktos grzebal w silniku przedemna i zle ustawil ,naogol to dobrze dziala ale niema tej mocy poczatkowej jak sie rosza z miejsca a jak juz wejdzie na obroty to mozna powiedziec ze juz tak jak trzeba ,a tarcza i docisk sa ok .moze ktos z was mial podobny objaw czekam na wiadomosci odwas.

dziadzia.

Opublikowano
mam pytanko do naprawde niezlych znawcow ;; mam e 34 2.0 l.24v jezdzi ale tak jakby mialo zamalego buta czy moze byc to przyczyna ze jest naprzyklad rozrzad zle zlozony bo moze ktos grzebal w silniku przedemna i zle ustawil ,naogol to dobrze dziala ale niema tej mocy poczatkowej jak sie rosza z miejsca a jak juz wejdzie na obroty to mozna powiedziec ze juz tak jak trzeba ,a tarcza i docisk sa ok .moze ktos z was mial podobny objaw czekam na wiadomosci odwas.

dziadzia.

Problem zniknie jak przesiądziesz się do 535i :twisted:

A tak na serio to silnik 2.0 w piątce można porównać do 1.8 w trójce a kto wie czy nie 1.6, bo 518 w budzie E34 to już było całkowite nieporozumienie ze strony BMW (tak jak silniki M40 :) )

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Ale farmazony piszecie 520 24V nie jest wcale taka mułowata nie rozumiem dlaczego jest takie przekonanie chyba poprostu wszyscy spodziewaja się czegos więcej po BMW.

Moja Beemka jest o niebo szybsza ze startu a już nie wspomne co się dzieje powyżej 140km/h od Lanosa Sport 106 KM który uchodzi za dynamiczne auto więc nie rozumiem dlaczego lanos jest szybkim samochodem a beemka to muł szybszy od laniego :wink:

 

Z Twoją beemką musi byc coś nie tak, no chyba że przesiadłeś się z Subaru Impreza, ja poprzednio miałem b szybkie auto i 520 dla mnie wystarcza

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Jest to kwestia "wysoko ustawionego" momentu obrotowego - jego maksymalna wartość jest przy 4200 obr/min :!: :!: i poniżej będziesz miał wrażenie, że auto jest ociężałe. Aczkolwiek powinno ciągnąć płynnie bez przytkań i szarpnięć. W mojej 530i pomimo 218KM i momencie prawie 300Nm też jest taki objaw, ale zaczyna mocno przyśpieszać trochę przy niższych obrotach - w okolicach 3400-3500 obr/min. Normalka :shock:
Opublikowano
Auto może być zamulone przez Mixer od gazu. Może mieć zepsuty przepływomierz, silnik może być na wykończeniu. Pytanko masz gaz ? Jak tak to obstawiam, któryś z pierwszych punktów.
Opublikowano
bo to tylko 150KM w aucie warzacym 1.5 tony - czego sie spodziewales ;)

 

od jaki wyrywny z tym określeniem, ja mam 150 kM w E-39 i czasami 525 i ma problem , nie określaj że 150 Km na 1,5 tony to za mało . Napewno ma coś z silnikiem że samochód zachowuje sie jak krowa i nie chce jechać .Poczytaj sobie na stronie głównej "ZLOT JESIENNY" :wink:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja też słyszałem opinie ze 520 sa slabe, ale chyba wiecej w tym fantazji piszacych :wink: Zawsze jak widze 520 jak rusza ze skrzyzowania to widac ze wcale nie jest taka slaba. Podjedz do jakiegos warsztatu z dobrym sprzetem moze nawet z hamownia :shock: :wink: niech sprawdza parametry mocy i momentu silnika. U ciebie musi byc cos nie tak ze jedzie jak maluch.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

520-tką trzeba umieć jeździc jest to silnik wysokoobrotowy z wysoko położonym momentem obr dlatego jak ktos jedzie na 5 tym biegu 60 km/h i prubuje przyspieszać to rzeczywiście dziw że wogóle przyspiesza ten 1,5 tonowy klocek. Moja ma 9,5 -9,7 do setki mieżone akcelerometrem to takie ustrojstwo przyczepiane na szybę co wylicza przyspieszenie z przeciążeń więc to lepiej niz podaje katalog ale jak silnik jest zdrowy o dobrze dotarty to zawsze tak jest. Więc poniżej 10s to już nie przesadzajcie że to padaka. Jak na 2.0 to jestem pełen podziwu dla tego silnika :cool2:

 

P.S. Jak przymieżałem się do kupna BMW (docelowo miało być e36 325)to wszyscy mi odradzali 520 bo mówili że to mnie polonez z silnikiem rovera obiedzie, ale taka sie trafiła i zaryzykowałem - jestem zadowolony.

 

P.S.2

Zwróćcie uwagę że TDS jest słabszy od 520 M50 o ok 1s do setki to jest tylko takie wrażenie bo diesel cięgnie od samego dołu. Jak ruszając spod świateł będziesz utrzymywał obr na 5000 i umiejętnie posłużysz sie sprzęgłem to zobaczysz że nie jest tak źle

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
chola chola mam takie same osiągi jak 520 do 100ki ale powiem że jeszcze sie nigdy nie ścigałęm z 520 E-39 nie wiem co by było.start może byłby lepszy ale potem by Bóg wie ..... :wink:

 

Bardzo podobne ale jednak słabsze według instrukcji obsługi piszemy tu oczywiście o modelu e34

 

520 0-100 -10,6s; 0-120 -14,2s

525tds 0-100 -11s; 0-120 -15s

 

Jedyne co lepiej wypada w tds'ie to elastyka

80-120 na 4biegu 10,1 tds

- - - - - -- - - - - 11,6 benzyna

 

liczby mówią same za siebie a w przypadku 520 z vanosem jest jeszcze ciut lepiej

 

Więc skoro tds jest szybki to i benzyna bo idą łeb w łeb

czas obalić ten mit!!

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

A co powiesz na TDSA w automacie , ma to jakiś wpływ jeżeli chodzi o twoje cyferki. Liczyłem stoperkiem przyspieszenie do setki wychodziło mi około 9,8 /9,7/ gdzieś w tych granicach . :wink:

 

Kiedyś powiem ci że scinke miałem z 528 i to pierwsze 300 m było łeb w łeb a potem pamelo żegnaj , zostałem w tyle ................ :twisted:

Opublikowano

W automacie masz rację bo tu wygrywa moment obr. Czyli tak jak sam piszesz 9,7 do setki to jest muł?? chyba się zgodzisz ze mną że nie a co do 528 to wiesz przecież że bardzo dużo zależy od łącznika pomiędzy pedałami a kierownicą :lol: -czyli kierowcy naprawdę nie każdy umie jeździć "wydajnie" ale podejżewam że jak by z tą 528 było wszystko oki to byś odpadł niestety :cry: take są prawa prawie 200 KM może była zgazowana ??.

2,5 tds to kultowy silnik i dziś nie jedna firma by się nie powstydziła miec takiego dieselka u siebie - prawdziwy sportowiec chyba od BMW to się zaczeło z tymi dieslami bo przecież śmieszne jest to jak czytam test Kia Carnival 2.9D (jakieś tam wymyślne oznaczenie) co ma 145KM i 300Nm Common rail 2 generacji hehehehe boki zrywać

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

A tak na serio to silnik 2.0 w piątce można porównać do 1.8 w trójce a kto wie czy nie 1.6

 

Panowie, farmazony tu jakies wypisujecie.

Niedawno przesiadlem sie z 316i do 520i na Vanosie i jestem zszokowany osiagami tego auta. Nie przypuszczalem, ze bedzie tak dobrze. 316 i 520 dzieli przepasc (chodzi o osiagi).

A kolega ktory pisze, ze auto jest mulowate, to albo przesiadl sie z Subaru Imprezy albo ma cos nie tak z samochodzikiem.

Najlepiej znalezc drugi taki sam samocho i zmierzyc sie na przyspieszenie. wtedy bedzie wszystko jasne. To tyle z mojej strony.

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

A tak na serio to silnik 2.0 w piątce można porównać do 1.8 w trójce a kto wie czy nie 1.6

 

Panowie, farmazony tu jakies wypisujecie.

Niedawno przesiadlem sie z 316i do 520i na Vanosie i jestem zszokowany osiagami tego auta.

 

A może miałeś po prostu zajechane 316i bo ostatnio przewiozłem mojego fumfla z Niemiec (posiadacz 520i vanos rocznik 1994) i szczeka mu spadła na dywanik, dwa razy się upewniał że to jest 1,6 M40 :D No ale u mnie w zasadzie silniczek jest nowy :twisted:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

BMW 520i 24V. Ten samochód trzeba poznać. Nierzadko przegrasz nim spront spod świateł z popularnymi autami wyposażonymi w silniki 4cylindorwe o pjemności nie przekraczajacej 1,8. (Opel Astra, Vectra, Frod Mondeo, Focus...). Dynamika 520i w dolnym zakresie obrotów pozostawia wiele do życzenia, jednak, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy jakieś 3,5 - 4 tys/m możesz już rwać asfalt. :D

Jeśli chcesz jeździć tym modelem dynamicznie - musisz kręcić silnik do wysokich obrotów.

 

Niektózy koledzy błędnie wnioskują, że moc bezpośrednio przekłada się na przyspieszenie.

W prostej zalezności można to pokazać tak:

moc - prędkość maxymalna

moment obrotowy - przyspieszenie

 

I tak rzeczywiście 190 Nm przy masie 1,5 tony to nie jest zbyt dużo.

 

520i 24V nie jest mułowate, trzeba tylko umieć nim jeździć. Co z tego, że przegrasz z jakimś oplem czy innym sprint powiedzmy sobie do 80 km/h... Przy 150 km/h ten opel wysiada, ty przyspieszasz dalej aż do 210 km/h.

 

Wyprzedzanie dynamiczne w zakresie 90-130 km/h - tylko 3 bieg, na 4 będzie to trwało wieki, ale cóż taki jest urok tego silnka skąd innąd jednego z najlepszych konstrukcji 6-cylindrowych wszechczasów.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Ja mam 520 24V Vanos i nie narzekam , tyle ze jak chcesz jechac to dopiero powyzej 4000 obr/min , bo nizej to nic ciekawego.

Ostatnio sprawdzalismy sie z Peugotem 406 2,0 turbo i nie dal rady, tyle ze trzeba ja bylo trzymac w granicach 4500-5500 obr/min. - wcale nie byla mulowata - na 1 dociagnac wysoko i dalej wysoko trzymac i musi byc dobry kozak , zeby cie objechal.

A inna sprawa , ze w niej nie czuc tej predkosci ( stwierdzila to moja zona , mowiac ze to nie chce jechac i zmienila zdanie jak spojrzala na szafe :-))

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano

A może miałeś po prostu zajechane 316i bo ostatnio przewiozłem mojego fumfla z Niemiec (posiadacz 520i vanos rocznik 1994) i szczeka mu spadła na dywanik, dwa razy się upewniał że to jest 1,6 M40 No ale u mnie w zasadzie silniczek jest nowy

 

Moje M40 bylo w bardzo dobrym stanie. Po tygodniowym postoju na mrozie odpalala na dotkniecie i nie bylo mowy o zadnym poczatkowym stukaniu popychaczy. Sprzedawalem ja z bolem serca.

Tak wiec wiem, co mowie. Po drugie wystarczy spojrzec na katalogowe wartosci przyspieszen i elastycznosci w obu modelach i bedzie wszystko jasne: 520i jest samochodem szybszym i bardziej elastycznym.

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Przed E-34 (właśnie 520 M50) miałem Audi 100 2.3 i muszę przyznać, że Audi przyspieszało lepiej... ale fakt: w BMW nie czuć tak prędkości, może dlatego było takie wrażenie, że Audi było szybsze...

 

Ja jestem zdania, że optymalnym silnikiem w E-34 jest 2.5...

  • 1 rok później...
Opublikowano
no wlasnie ja mam ten sam problem w BMW 2.0 24V nieraz z miejsca jak sie rusza wbija w fotel a nieraz jest mułowata i brakuje jej mocy - co to moze byc ? moze ktos mial podobny problem ?
Opublikowano

:worried: hmm...ja mialem kiedys okazje dosc sporo jezdzic520/24v/93r mojego niedoszlego tescia...auto bylo w stanie idealnym i bez gazu...moim zdaniem 150KM w tym silniku i budzie to jest "bomba"mocne silniki i przyspieszenie rozsadne...

spruboj"jak juz jeden zkolegow zauwazyl"stanac z takim samym autem jak twoje...

lubprzejechac sie taka sama 520...i dopiero myslec o sprawach mechanicznych...(a tak po za tym to te silniki2,0 trzeba troche pokrecic zeby sie zbieraly) :worried:

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Opublikowano
no tak zgadza sie tylko ze umnie nieraz ruszajac z miejsca raz wgniata cie w fotel a raz jest muł tak jakby cos go dławiło (ruszajac normalnie bez szaleństw i palenia gumy) wyczuwam to ze raz jest żywsza a raz zamulona i nie wiem co jest przyczyną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.