Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:?: :modlitwa:

WITAM SZANOWNYCH KOLEGÓW!!!!!!!!!

Mam prośbę :

zamierzam nabyć e-46 lecz zastanawiam się benzynę czy diesla?

Prosze o radę. Interesuje mnie w szczególności eksploatacja silników diesla bmw? słyszałem opinie ze diesle nie zabardzo się sprawdzają....

PROSZĘ O WASZE OPINIE i wskazówki!

Z góry wielkie DZIĘKI!!!!

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dokladnie tak jak pisze Varrol. Kup auto z takim silnikiem ktory Ci bedzie bardziej odpowiadal.

Ja mam benzyne i polecam Ci silnik benzynowy. Wiecej pali od diesla, ale za to lepiej sie zbiera.

Uzytkownik diesla zapewne poleci Ci diesla, aczkolwiek mam jednego kolege co ma 525 tds '97 i zaluje ze nie kupil benzyny, bo ma problemy z silnikiem i duzo kasy wydaje zeby go utrzymac w dobrej kondycji.

 

Pozdro.

Opublikowano
słyszałem opinie ze diesle nie za bardzo się sprawdzają....

 

zapewne te opinie dotyczyly "starszych" diesli w bmw

jezeli chcesz kupic E46 to montowane tam diesle sa w porzadku

Opublikowano
przelicz szacowane km przejechane w roku, oplaty za silnik, ubezpieczenie , eksploatacje i czesc.....................diesel sie oplaca dzis w skrajnych wypadkach.....roznice w cenach paliwa sa wiele mniejsze niz kiedys -aby sie to wszytsko mialo sens bys musial robic wieksze przebiegi.........
Opublikowano

grunt to kupic samochód zadbany i niezajeżdzony kupisz zajeżdżonego benzyniaka- też będą problemy - poczytaj na forum jakie ludzie problemy maja, tak samo z dieslami.

 

ja np kupiłem przekletego prawie tu na forum 318 tds z niemałym przebiegiem- zrobiłem nim w ciągu roku 30 tkm i oprócz wymiany częsci eksploatacyjnych nic nie robiłem, silnik chodzi równo jak zegarek, a są tacy co wymieniają pompe paliwa, turbo, wtryski itd...

 

moim skromnym zdaniem: ekonomia e46 320d

a jesli chodzi o benzyniaki, to optymalny wydaje sie 323i

Opublikowano

Jesli benzyna to 328i. 323i ma silnik 2.5l o mocy zdlawionej do 170KM.

 

Roznice w spalaniu w silnikach R6 BMW zaleza bardziej od stylu jazdy niz od pojemnosci.

Generalnie ich sprawnosc jest zblizona, wiec spalanie bedzie zalezalo od UZYWANEJ a nie potencjalnie dostepnej mocy.

 

Ja sie przesiadlem z 318 na 328. Radosc z jazdy dwukrotnie wieksza, spalanie w miescie(!) wzroslo z 11-12l do 13-14l/100.

 

318 musialem katowac, zeby jezdzilo tak jak tego oczekiwalem. 328 robi to samo bez wysilku. A jesli zachce, to... latam ;)

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano

jak chcesz jezdzic dynamicznie to lepiej benzyna, jak oszczednie bez szalenstw to dieselek, jak diesel to tylko 6 garów czyli 330d, spala tyle co 2,0 a zapierd.... niesamowicie, na baku mozesz zrobic w trasie do 900km,

jeszcze jedna roznica miedzy 2.0 a 3,0 to brak denerwujacego klekotu spod maski... kultura pracy 3,0 jest zupelnie inna, no i te zdziwione spojrzenia kierowcow innych benzynowych "kozaków" zostawianych w tyle sa bezcenne:)

oceń moją ///M http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0

///M jak miłość

Sprzedam BMW 120d "083d, 120d E82 2011r, 520d '07 lift, 123d '08, Z4///M '08, info na http://www.fast-cars.pl

Opublikowano
jak chcesz jezdzic dynamicznie to lepiej benzyna, jak oszczednie bez szalenstw to dieselek, jak diesel to tylko 6 garów czyli 330d, spala tyle co 2,0 a zapierd.... niesamowicie, na baku mozesz zrobic w trasie do 900km,

jeszcze jedna roznica miedzy 2.0 a 3,0 to brak denerwujacego klekotu spod maski... kultura pracy 3,0 jest zupelnie inna, no i te zdziwione spojrzenia kierowcow innych benzynowych "kozaków" zostawianych w tyle sa bezcenne:)

 

myślę, że żaden kozak jednak nie bedzie mocno zdziwiony jak odsadzi go cos co ma znaczek z tyłu 330d- prawie 200 koni (w zależności od wersji silnika) i spory moment robia wrażenie na wielu kierowcach

Opublikowano
Nosze sie z podobnym zamiarem - zakup E46 - i po wielu konsultacjach wybor padl na 330D. 320D odpadl ze wzgledu na nie najlepsza opinie (136KM). No i ja robie troche kilometrow - okolo 2000-2500.
Opublikowano

myślę, że żaden kozak jednak nie bedzie mocno zdziwiony jak odsadzi go cos co ma znaczek z tyłu 330d- prawie 200 koni (w zależności od wersji silnika) i spory moment robia wrażenie na wielu kierowcach

 

Znaczek z tylu jest po to, zeby go usunac :wink:

Szczegolnie w mocniejszych modelach.

 

A juz zupelnie rozwalaja mnie goscie montujacy na blotnikach w swoich 316 kratki od M3 :duh:

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano
:) siema ja jestem zwolennikiem benzyny i obojetnie co by to nie było:) kup chłopiebenzyne 325i lub od dwa zero w górę wciska w fotel niesamowicie i robi wrażenie na dziewczynach bo diesele kupuja ludzie których nie stac na jazdę z duzą moca a tak to powiesz że masz benzyne to wszyscy sobie pomyslą o jaki kasiasty! :jawdrop: Moim zdaniem benzyna chyba że warzniejsze są dla ciebie względy ekonomiczne niz 100% radość z jazdy a poza tym coraz więcej ludzi kupuje diesla że w koncu benzyna edzie tańsza zobaczycie bo mniejszy popyt na nia bedzie
Opublikowano
:) siema ja jestem zwolennikiem benzyny i obojetnie co by to nie było:) kup chłopiebenzyne 325i lub od dwa zero w górę wciska w fotel niesamowicie i robi wrażenie na dziewczynach bo diesele kupuja ludzie których nie stac na jazdę z duzą moca a tak to powiesz że masz benzyne to wszyscy sobie pomyslą o jaki kasiasty! :jawdrop: Moim zdaniem benzyna chyba że warzniejsze są dla ciebie względy ekonomiczne niz 100% radość z jazdy a poza tym coraz więcej ludzi kupuje diesla że w koncu benzyna edzie tańsza zobaczycie bo mniejszy popyt na nia bedzie

 

:duh: :duh: :duh:

Taa najlepszy tekst jaki czytałem-kupujesz samochód żeby robić wrażenie na dziewczynach(czyt.raczej blacharach jak lecą na Twój samochód)a po za tym w 330d daje 150% radość z jazdy,a jeszcze podkręcić się ją da,więc nie wypisuj tutaj takich głupot że diesel nie daje satysfakcji z jazdy :nienie: :nienie: :lol: :lol: :lol:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

Tomasz M, nie wiem czy to byl zart czy odzwierciedlenie twojego nieco buraczanego podejscia do tematu oraz do marki BMW ? Kenbo : jak cie stac na 330d to sie nawet nie zastanawiaj. Mam 2.0 d 150 konikow, ktore naprawde daja radosci z jazdy. 3.0 d to juz poezja. jedyna wada ze troszke mruczy ale mowie ci ze pokochasz ten dzwiek od piewszego uslyszenia. Mnie na benzyne bylo stac ale nie podniecaja mnie dziewczyny, ktore maja kisiel w gaciach :duh: . Krotko mowiac diesel wygrywa elastycznoscia i ekonomia. Kupuj go jezeli naprawde duzo jezdzisz.

Pozdrawiam

Opublikowano

Inna sprawa, ze latwiej zajechac turbo diesla ostra (podkreslam!) jazda niz benzynowe R6.

Wiecie na przyklad, ze po ostrym cisnieciu nie powinno sie wylaczac goracego TD tylko powinien pare minut stygnac?

Poczytajcie sobie o padajacych turbinach.

Oczywiscie, jesli 80% jazdy ma byc normalnej z marginesem na przycisniecie od swieta to 330d jest optymalne.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano

Wiecie na przyklad, ze po ostrym cisnieciu nie powinno sie wylaczac goracego TD tylko powinien pare minut stygnac?

 

Tak wiemy. Z przyjemnoscia zawsze daje jej odpoczac :8)

 

Poczytajcie sobie o padajacych turbinach.

Oczywiscie, jesli 80% jazdy ma byc normalnej z marginesem na przycisniecie od swieta to 330d jest optymalne.

 

Duzo o nich czytalem. Dla mnie nie ma problemu, jak padnie to sie ja zregeneruje albo kupi nowa :)

Rozbawiles mnie tym marginesem, pewnie w ten sposob podeszles do kupna benzyny

Opublikowano
no wiadomo że nowy diesel w lekkiej budzie to będzie leciał jak głupi. jednak benzyna to benzyna jest lżejsza i może lepiej troche się prowadzić od diesla. trzeba by porównać benzyne 3.0 i diesla 3.0 w tej samej budzie i wyciągnąć wszystkie wnioski.
Opublikowano

Rozbawiles mnie tym marginesem, pewnie w ten sposob podeszles do kupna benzyny

 

Nie ma co sie smiac. Jak jezdzisz czesto w gornym zakresie obrotow, benzyna zniesie to lepiej.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano

Jak jezdzisz czesto w gornym zakresie obrotow, benzyna zniesie to lepiej.

no i bzdura kolejna, dieslem nie jezdzi sie w gornym zakresie obrotow, tylko raczej kolo 2tys, dlatego jak przesiadziesz sie z diesla na benzyne to czesto potem moze ci silnik gasnac z powodu niskich obrotow na jakich jezdzisz, np przy ruszaniu dieslem praktycznie nie musisz dodawac gazu i silnik ci nie zgasnie, a benzyna owszem

trzeba by porównać benzyne 3.0 i diesla 3.0 w tej samej budzie i wyciągnąć wszystkie wnioski.

benzyna juz na jedynce gubi diesla, i ta przewage jak potrafisz umiejetnie utrzymac to zaden diesel 3,0 cie juz nie dojdzie

oceń moją ///M http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0

///M jak miłość

Sprzedam BMW 120d "083d, 120d E82 2011r, 520d '07 lift, 123d '08, Z4///M '08, info na http://www.fast-cars.pl

Opublikowano

Jak jezdzisz czesto w gornym zakresie obrotow, benzyna zniesie to lepiej.

no i bzdura kolejna, dieslem nie jezdzi sie w gornym zakresie obrotow, tylko raczej kolo 2tys, dlatego jak przesiadziesz sie z diesla na benzyne to czesto potem moze ci silnik gasnac z powodu niskich obrotow na jakich jezdzisz, np przy ruszaniu dieslem praktycznie nie musisz dodawac gazu i silnik ci nie zgasnie, a benzyna owszem

 

Nie rozumiesz. Niezaleznie przebiegu momentu obrotowego i mocy w zakresie obrotow, w przypadku wyscigu na przyspieszanie kreci sie go do odcinki lub prawie - mimo, ze pod koniec wartosc momentu moze spadac.

Wynika to z prostego faktu, ze na nizszych biegach jest korzystniejsze przelozenie momentu obrotowego na przyspieszenie (podstawy fizyki: ramie sily). Ten efekt jest znacznie wazniejszy od przebiegu mocy - zmiana biegu jest skokowo niekorzystna i wieksza od spadku momentu pod koniec obrotow.

 

A z tego wynika: jesli czesto sie scigasz -> czesto bedziesz krecil silnik na wysokich obrotach -> benzyna lepiej to zniesie.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano

Sorry chłopaki, ale jak to czytam to już nie daję rady. Wczoraj właśnie dostałem maila ze zdjęciami z Gliwic. Gość też chyba sprawdzał ile da radę. Urwał słup, przednie koło poszło gdzieś w prawo, Tylna kanapa z tylnymi kołami gdzieś na lewo, rejestracja została na słupie, a to co zostało z silnikiem gdzieś się na środku drogi. Gość przy tym wszystkim wysiadł z auta (przykre ale nie o własnych siłach) i leżał za tą kupą złomu.

 

Ciekawe tylko czy sprawdzał górne obroty w dieslu czy benzynie.

 

Jeśli w tej marce chodzi tylko o zapierdzielanie to po co tam jest coś opróch silnika siedzenia i kół??

Opublikowano

DZięki za wszystkie rady i uwagi! :clap:

NIestety 3.0 diesel jest poza moim zasięgiem (mozliwości finansowych)- myślałem raczej o 2.0 dieslu. Może ktoś z was użytkuje e46 z takim silnikiem i mógłby podzielić sie wiedzą o użytkowaniu, usterkach, przypadłościach, problemach itp. wystepujących w tego typu jednostce napędowej. :?:

Z góry dziekuje!

P.S. osiągi nie sa priorytetowe, lecz żołwiem tez sie nie chce jeździć!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.