Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


LaRocco

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, koledzy mam pytanie - zalałem ostatnio Valvoline SynPower 5w40 i osobiście jestem bardzo zadowolony więc mam zamiar zalać go poraz kolejny - pytanie moje tylko, dlaczego na jednej aukcji ten sam olej ma opis LL-04 a na innej LL-01? Są jakieś różne wersje tego SynPower czy jak?

 

Dojrzałem teraz, że jeden ma dopisek MST a drugi nie - może ktoś wyjaśnić o co w tym chodzi?

 

Dla twojego silnika lepszy będzie LL-01. LL-04 jest bardziej ekologiczny co wcale nie przekłada się na lepszą ochronę silnika i jest bardziej dla silników z filtrem cząstek stałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

Zbliża się termin wymiany w mojej buni, przeszukałem sporo for i tematów dot. polecanego oleju, natomiast chciałbym prosić o drobną podpowiedź:

 

Zostały mi do wyboru 2:

VALVOLINE

http://allegro.pl/valvoline-synpower-xtreme-mst-c3-5w30-7l-bmw-ll-04-i5843259231.html

 

LIQUI MOLY

http://allegro.pl/liqui-moly-2693-top-tec-4200-5w-30-5l-1l-6l-lm2640-i5373942730.html

http://allegro.pl/liqui-moly-3756-top-tec-4600-5w30-5l-5w30-i5374457641.html

(czym się różni ten 4200 od 4600 - nie mam pojęcia co to za oznaczenie ;( )

 

Poprzedni właściciel lał olej w klasie 5W30 LL-04 (nie wiem niestety jakiej firmy). E46 to moja pierwsza BMKa, do tego pierwszy DIESEL w rodzinie - wcześniej tylko Ople, do których zawsze lałem Valvoline MaxLife i byłem bardzo zadowolony.

 

Rocznie robie do 12 tys. km, głównie w mieście, (silnik ma obecnie 227 tys.), jeżdżę spokojnie (b.rzadko daję do dechy, aczkolwiek kickdown to fajna sprawa :D ).

PLZ HLP :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Olej jak olej... Nikt tym 320d chyba wyczynowo nie jeździ i nie pałuje go po torze do odcięcia przez 3h... Wystarczy wlać pełny syntetyk i wymieniać go systematycznie wraz z filtrami. Śmieszą mnie często wypowiedzi kogoś kto spuszcza się nad cyferkami na opisie butelki z olejem, a filtr kabinowy wymienia co 5 lat bo nie wygląda na brudny...

 

Ja wyznaje takie zasady:

1. Olej z oryginalnych opakowań, nie z beczki. Jak pisałem wyżej pełny syntetyk. Zalewam Shell Helix Diesel Ultra 5W40 i przy +30 silnik pracuje i przy -20 także. Nie spuszczam się nad kupnem oleju po 100 zł za litr.

2. Systematyczna wymiana zgodna ze wskazaniami BC. Nie słucham teorii wymieniaczy oleju, że co 15 tys km się wymienia. Oni na tym po prostu zarabiają :) No chyba, że ktoś rocznie robi z 10 tys km to co roku myślę warto ten olej zmienić bez względu na przebieg.

3. Systematyczna wymiana wszystkich filtrów (oleju, paliwa, kabinowy, powietrza) przy każdym serwisie olejowym. Kupuję filtry Bosch ze względu na atrakcyjną cenę.

 

Trzymając się tych zasad w kwestii serwisu olejowego mamy gwarancję, że z tego powodu usterki na pewno nie doświadczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Pomóżcie!!!

 

Jaki OLEJ lać do BMW 318i E90 2006r ? nie mam nic w ksiazce serwisowej a nawet jak bym miał to wszystko mam napisane po niemiecku wiec nie kumam ocb

POMÓŻCIE !

 

Do tego silnika najlepiej 0w30, ewentualnie 5w30 z specyfikacja bmw LL-01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

jak widać jestem nowym użytkownikiem forum i potrzebuje waszej porady.

Posiadam BMW E46 320d, 136km, 2000r, 255 000 km przebiegu.

Obecnie mam wlany olej Castrol Magnatec 10w40 i przyszedl czas na jego zmiane. Patrząc na bagnet nie zauważam ubytku oleju od poprzedniej zmiany dlatego też postanowiłem was zapytać o rade. Jakie polecacie oleje i na co w szczególności zwrocić uwagę przy zakupie.

z góry dziękuje za porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Jestem nowy jak i zlielony póki co ponieważ dopiero zacząłem przygodę z BMW.

 

Posiadam E46 2.0d 150km 2004r 240 tys. km

 

Jestem w jej posiadaniu od niecałego miesiąca, przyszła pora na wymianę oleju, trochę o tym czytałem wypytywałem u kilku znajomych, mechanikach i wybór padł na Castrol 5w30. Nie sprawdzałem ile oleju było wlane dokładnie wcześniej ale tego nowego wlałem 5,5l tak jak powinno wchodzić wg specyfikacji i miarka pokazywa nieco ponad min. Myślałem że olej ten musi się trochę rozejść po silniu i że od razu nie pokaże od razu. Po jakichś 70 km sprawdiłem było nieco poniżej min. dolałem na 6l bo tyle kupiłem i teraz po przejechaniu jakichś 120 km jest min. Czy to normalne że tyle oleju wchodzi?

 

Dzisiaj bardziej przyjrzałem się sprawie i zauważyłem że kopci ta biało, ciężko mi określić czy bardzo cy nie no ale na pewno nie jest to normalne. Wycieków żadnych nigdzie sie nie doszukałem.

 

Zamierzam teraz wymienić ten olej jeszcze raz, tym razem chyba na pół syntetyk bo tamten jest chyba za rzadki i sie przepala. Zdjąłem węża dolotu do EGR, środek powinien być chyba suchy a były tak ślady nie za duże ale mokrego oleju.

 

Dodam jeszcze że podczas wymiany filtra oleju(wkładu), znalazłem taka plastikową podkładkę która leżała na tym właśnie wkładzie, była ona pęknięta przez co wyglądała jak literka C, obejrzałem to chyba z każedej strony i nijak mi ona tam nie pasowała, miałą jeszcze tak jakby taki rant z zewnętrznej strony. Byłą pęknięta dlatego jej już tam spowrotem razem z nowym filtrem nie umieściłem. Czy ktoś wie co to jest i czy to jest potrzebne?

 

Proszę o jakieś porady wasze opienie oceny tej sytuacji, co teraz powinienem zrobić? Czy silniek się przez to nie uszkodził? Na jaki olej zmienić. Ktoś mi mówił żebym zalał minerala.

 

Z góry dziękuję i liczę na cenne porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Minerała to do frytek. Full syntetyk 5w30 jak fabryka zaleciła i wymieniać co 20 tysi.

Lepiej częściej tańszy olej wymieniać niż odwrotnie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
witam panowie. pomocy zbliża sie okres wymiany oleju . zawsze jeździłem na motulu 5w30 xclean plus. teraz mam mozliwosc uzyskac olej 5w30 eurol. ma wszystkie specyfikacje bmw ll04 . czy warto zaryzykowac. co wiecie o tym oleju . jest sens czy zostac przy motulu. chodzi o to ze olej ten eurol ma kolega i chce go oddac. czy jest sens go lac skoro spelnia wszystkie normy bme ...???? pomocy... dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

temat jest tak dlugi z tymi olejami pelno wymienionych marek olei ale nie widzialem tam oleju QUANTUM czy ktos slyszal czy ktos wie co to za olej i czy tez jest dedykowany do naszych bawarek bo z tej strony wynika ze tak.

znalazlem gdzies w sieci informacje ze jest to olej zalany w kazdym vw i audi opuszczajcym fabryke ile prawdy w tym moze ktos wie cos wiecej i podobno robi to castrol dla koncerny vw

 

prosze o wasze zdanie kto co wie moze to QUANTUM i dobe jest i calkiem nie drogie pozdrawiam link z olejem ponizej .

 

http://quantum.thetradepartsspecialists.co.uk/products/lubricants/?page=2&category_id=4&template=/parts/listing.phtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Olej castrol 5w30 będzie dobry do silnika 2.0d w BMW x3 :)

 

Castrola nie polecam, lepiej zalej coś lepszego z specyfikacją LL04 np. Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30. Wchodzi ok 5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej castrol 5w30 będzie dobry do silnika 2.0d w BMW x3 :)

 

Castrola nie polecam, lepiej zalej coś lepszego z specyfikacją LL04 np. Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30. Wchodzi ok 5L

 

Co byś polecil do e90 320d 163km + wirus bez dpf?

 

5w30 z specyfikacją LL01 np. valvoline synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Jestem tu nowy.

bmw e46 320d kupiłem od wlasciciela który od 4 lat zalewał olej Castrol 10w40.

silnik nie bierze grama oleju, brak wycieków. Zbliża się wymiana oleju. jaki inny olej polecacie ? lubie zmieniać samochody, lubie też zmieniać oleje.

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Polecam olej GM Opel. wspaniały olej, sprawdzony na wielu autach, zalewałem go np do : Porsche Boxter, Nissan Skyline GT, Alfa Romeo 166, Audi TT, i wielu innych autach starszych, wolniejszych, cena tego oleju jest bardzo dobra, jakość nr 1. nie przepłacajcie za Castrola, Mobila, Motula czy inne wynalazki bo płacicie za naklejke, za firme za prestiżową markę i reklame a olej jakość taka sama jak GM. Pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Polecam olej GM Opel. wspaniały olej, sprawdzony na wielu autach, zalewałem go np do : Porsche Boxter, Nissan Skyline GT, Alfa Romeo 166, Audi TT, i wielu innych autach starszych, wolniejszych, cena tego oleju jest bardzo dobra, jakość nr 1. nie przepłacajcie za Castrola, Mobila, Motula czy inne wynalazki bo płacicie za naklejke, za firme za prestiżową markę i reklame a olej jakość taka sama jak GM. Pozdrawiam :)

 

Hmm... Na jakiej podstawie twierdzisz że olej GM jest porównywalny jakościowo z Liqui Moly albo Motulem? GM to owszem dobry olej, lałem zawsze do Opli zgodnie z zaleceniem ale nie wydaje mi się żeby był porównywalny z Motulem LM lub Valvo. Co do LM i Motula to nie płaci się tylko za znaczek naklejke marke lub jak kto woli to nazwać, płaci się za to co się dostaje, Valvo rzadko lałem więc się nie wypowiadam. Co do przepłacania, są sklepy np w Poznaniu gdzie te oleje mają kosmiczne ceny albo sprzedawca wgl nie prowadzi tej marki ale mój znajomy mający sklep motoryzacyjny ściąga te oleje w dobrych cenach. Fakt faktem że na oleju to on prawie marży nie ma ale żeby było tanio dla klienta musi wcześniej być tanio dla sklepu. W BMW też nie płacisz tylko za znaczek, przejedź się dobrze utrzymanym 10-letnim Fiatem a potem dobrze utrzymanym 10-letnim BMW :) Szczególnie polecam tą drugą opcje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam Ponownie, podepnę się pod temat i odpowiadam, znajomy, który prowadzi slep z artykułami do aut zaproponował mi oryginalny olej oplowski (nasze Beemki przecież takowe mają) o nazwie GM 5W30 DEXOS 2 o specyfikacji BMW -LL 04. Po płukaniu silnika i zalaniu tego oleju jestem zadowolony, silnik zdecydowanie ciszej pracuje i szczerze spalanie po Gdańsku było ok. 10,5 teraz 8,9. .... 9,2. Dodam że na blacie 402 tyś.km. Cana za 5l to 81zł, ja wziąłem dwie piąteczki, zostało na dolewki. Także naprawdę polecam. Zobaczymy zimą w czasie mrozów, ale raczej się nie martwię gdyż dužo opinii jest o nim na Ceneo. Przy wymianie oleju i filtra wymieniłem kompletny filtr odmy z filterkiem- autko dosłownie odżyło. To już moja czwarta Bawarka i zawsze stawiałem na Castrola, ale GM mnie zaskoczył, oczywiście na plus. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dużo osób na tym forum poleca stosunkowo nowe holenderskie PMO. Patrząc po analizach tych olejów, mają dosyć duże dodatki PAO i dobre parametry nie niszcząc przy budżetu domowego :nana:


Więc jeśli szukałbyś czegoś z ich stajni to chyba PMO 5w40 Extreme będzie odpowiedni. Akurat ten z tego co wiem jest wyłącznie oparty o PAO, więc to taki biały kruk wśród olejów, bo generalnie tylko garstka producentów na świecie robi takie oleje (100% PAO) :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zanim się poleci konkretny olej to trzeba by doprecyzować konkretnie z jakim dokładnie silnikiem mamy do czynienia i czy jest on wyposażony w filtr cząstek stałych. Warto tez podpytać o warunki eksploatacji i sposób eksploatacji. Generalnie jeśli mamy dpf-a to dla spokoju rekomenduje oleje mid-saps z normą C3 (ewentualnie C2). Norma LL-04 jest tu mniej istotna i np. dobrego oleju z VW 504/507.

Jak nie ma dpf-a to można sięgnąć po full sapsa. PMO Extreme tylko do aut bez dpf-u. To olej oparty na starych recepturach z bogatym pakietem ZDDP. PMO to nie holenderski producent tylko Polska marka tak dla ścisłości (wiedze ofensywa PMO idzie pełną parą). Osobiście uważam, że w silniku 2.0D nie wyposażonego w dpf-a można zastosować PAO-syntetyczny olej o lepkości 0W40. W tej lepkości jest wiele dobrych olejów na rynku m.in : Penrite, Eurol, Amsoil, Millers, Ravenol.

Jak na pokładzie mamy DPF-a to szukamy mid-sapsa w lepkosci 5W30, 5W40 lub 0W30 (ew, 0W40 ale wyboru za bardzo nie ma). Bardzo dobrym ale również bardzo drogim olejem jest Penrite Enviro+5W30. Świetny i przy tym dużo tańszy jest Eurol Synthence FS 0W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.