Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem szukałem na ten temat ale nic konkretnego nie znalazłem na forum .

jak dzisiaj po południu chciałem pojechać autem to zauważyłem że jak zapaliłem samochód to nie zgasła mi kontrolka od ABS i świeci sie cały czas,sprawdziłem czy działa i NIE DZIAŁA ABS.Jak wieczorem jeździłem dzień wcześniej i stawiałem samochód wszystko było ok

Czy może ktoś mi pomóc, :modlitwa: co to może być,bezpieczniki sprawdziłem

Opublikowano
Jeżeli się pali na stałe i po wyłączeniu i włączeniu zapłonu nie gaśnie to musisz pojechać na podpięcie się pod tester i sprawdzenie przyczyny usterki. Może być setka różnych przyczyn zapalenia się ABS
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Opublikowano
Mam ten sam problem odkąd zamontowałem w liczniku brakującą żarówke własnie od ABS to ta świeci sie cały czas ,były dni kiedy włączała się czasami ale od kilku już dni świeci sie cały czas.Myślałem że pomoże odpięcie akumulatora na ok godzine ale lipa nic nie pomogło.Chyba pozostaje wizyta z podpięciem do kompa w roli głównej.A tak na marginesie ile może kosztować taka przyjemność żeby zdiagnozować usterke na kompie???

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Opublikowano

słuchaj świeci sie jak przekręcam zapłon i jak samochód chodzi to świeci sie cały czas

przed chwilą patrzyłem że jak włączam zapłon i chwile odczekuje to kontrolka od ABS deliokatnie mrygnie i słychać jakby coś pyknęło,jakiś przekaźnik może.

jakby ktoś coś wiedział to bardzo prosze o pomoc :cry2: :modlitwa:

Opublikowano
Panowie zainwestujcie ok 50-60 zł w diagnostykę ABS-u i będziecie mieli 100% pewność co jest zepsute w hamulcach.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Opublikowano
Podpięcie pod kompa kosztuje około 50 zł sprawdzą Ci dokładnie co jest nie tak. Ja podejrzewam, że będzie to uszkodzony czujnik w którymś kole albo jego styki.
Opublikowano

Zanim pojedziesz podpinac go do kompa i wydawac kase, najpierw zrob maly prosty garazowy test na sprawnosc przekazników.

Równie czesto padają czujniki ABS jak i przekaźniki.

Robisz tak:

- bierzesz sobie mierniczek, otwierasz pokrywke z bezpiecznikami, masz tam dwa przekaźniki do ABS'u. Włączasz pomiar oporu na mierniku (omomierz) i z boku na kazdym przekazniku masz schemacik co sie z czym łączy (ktory pin z ktorym).

Masz 2 piny łączace sie w cewke - tam powinno ci cos pokazac po pomiarze, i masz 2 piny połączone za pomocą diody jednokierunkowej, czyli po podpieciu pinów do omomierza pokaze ci jakas wartosc, a przy odwrotnym podlaczeniu nie pokaze ci nic. Jesli tak bedzie jak pisze to znaczy ze przekaznik jest w porzadku. Niestety nie pamietam ktore piny z ktorymi sie laczylo, ale na schemacie wszystko jest ladnie pokazane.

Dla ulatwienia połączane piny na schemacie = cewka.

Trójkącik na schemacie łączący piny = dioda.

Jesli nie wiesz dalej jak to zrobic to proponuje wyjscie awaryjne. Łączysz kazdy z kazdym w obydwu kierunkach, czyli jesli masz dwa piny to robisz dwa pomiary. Pierwszy z plusem przy pierwszym pinie i minusem przy drugim pinie, drugi pomiar z plusem przy drugim pinie i minusem przy pierwszym pinie. Jesli wszystkie mozliwosci podpiecia sprawdzisz, to miernik powinien pokazac ci dokladnie 3 razy jakas wartość oporu. Jesli mniej lub wiecej to znaczy ze przekaznik jest uszkodzony.

Opublikowano

dzięki za instrukcje z tymi przekaźnikami ale nie mam miernika.

rano jade żeby podpieli mi do kompa bo chciałem dzisiaj ale jak mi powiedział ile kosztuje 150zł zdjagnozowanie co jest nie tak w ABSie to poszukałem innego serwisu z kompem.

jak jutro będe wiedział coś to sie odezwe

Opublikowano

na dobry poczatek chcialem sie przywitac wiec Witam

sluchajcie z tym ABS-em to juz tez nie mam pojecia ja na kompie bylem i tyle sie dowiedzialem ze nie moga wejsc w moj ABS i juz w ogole po wielu probach stracilem nadzieje ze kiedykolwiek naprawie ta usterke!

ale nie rozumie czemu na kompie nie moze wejsc mi w ABS???

Opublikowano

witam

słuchajcie byłem wczoraj na kompie i tak jak u kolegi wyżej u mnie też nie mogą u mnie wejść w ABS.

Co to może być czy ktoś wie

czy ma ktoś schemat ABSu bo jest mi potrzebny BMW e36 1.8 silnik

pomórzcie :modlitwa: :cry2:

Opublikowano

witam

i co nikt nie może mi pomóc

czy ma ktoś schemat abs

co może być że po podłączeniu do kompa nie może sie połączyć z ABS-em :(

Opublikowano
Tak jak tu panowie co niektórzy piszą przyczyn może być wiele ale nikt nie wspomniał aby wjechać na kanał i pierwsza rzecz którą należałoby sprawdzić to przewody :wink: czy nie są gdzieś przetarte. Miałem taki objaw jak wy raz było dobrze raz się świeciło itd też czujnik zachodze w głowę albo komp, nagle oświeciło mnie zdjąłem jedno koło tylne i gdzieś jakioś kabelek o wahacz się ocierał :roll2: i przerwa w obwodzie. Szybka sprawna akcja lutowania i gitarra :dance: jak nowe i po kłopocie więc radzę i to sprawdzić. POZDRO :hand:
Opublikowano

witam

zrobiłem tak jak kolega wyżej pisał ale przewody przy kołach są niby ok

nie ma żadnych przetarć widocznych

a tak jak już wcześniej pisałem po podłączeniu do kompa nie może się połączyć z ABS-em

czemu :?: :cry:

co to może być za przyczyna :cry2: już nie wiem co zrobić , to wszystko stało sie nagle dobija mnie to

Opublikowano

WITAM

Moje bmw jeszcze nie naprawione i nikt nie wie co jest z tym abs-em.

wszystkim życze wesołych świąt i mokrego poniedziałku :norty:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

I co nikt nie wie jak mi pomóc z moim problemem z ABS-em.

na kompie mechanik nie mógł sie połączyć wogóle z abs-em jak podłączył kompa

No i co mam zrobić może ktoś wie co to może być :modlitwa: :pray:

Opublikowano
Niestety czeka Cię żmudna robota polegająca na prześledzeniu wiązki od abs-u, zacznij od pompy, mogło przepaść zasilanie sterownika ABS-u lub zgniła wtyka i komp nigdy się nie połączy. Podpowiem tylko niech mechanik najpierw sprawdzi czy dochodzi 12V, a potem podłączy się bezpośrednio przy sterowniku od abs-u. Jak nie będzie wiedział o co chodzi to zmień mechanika
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

sterownik od abs powinien być pod skrzynką z przekaznikami tam gdzie cala pompa abs (w otworze pomiedzy kolumna amortyzatora a szybą z przeciwnej stronie od akumulatora - nie wiem jak to wytlumaczyc:(). a co do tego podlączenia to czy wiesz moze jakim sprzetem dysponowal warsztat??? probowali zdjagnozować jakieś inne elementy??

Opublikowano
lepiej pojedź do elektryka a nie do mechanika , bo to robi wielką różnicę

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

słuchajcie no byłem u elektryka i z silnikiem sie połączył a z tym ABS-em wogóle nie może

a ten sterownik jest oddzielny czy razem z pompą, bo znalazłem jakąś wtyczke która jest pod pompą ale to wszystko jest tak jakby połączone ze sobą razem

Opublikowano

Witam.

Tydzień temu też byłem na kompie i też nie chciało mi wykryć ABS-u. Po kilkunastu próbach załapało. Najpierw wykryło że wszystkie czujniki zwalone ale po resecie wyszło że tylko jeden.

Pozdro

Opublikowano
mnie sie lampka absu zapaliła, wpierw odłączyłem aku na godzinkę by sprawdzić czy to prawda ale niestety sie swieciła nadal, podłączyłem pod kompa i 2 czujniki absu z przodu do wymiany... (niełatwo znaleźć zakład z kompem, który ma schemat absu do e36)
Opublikowano

znam dobrego mechanika w Gdyni( p. Rysiek z Cisowej)robi tylko bmw zna sie naprawde jak mało kto!!A więc bo tez mam taki problem w E36 komp nie jest tak zaawansowany niz w kolejnych modelach...dlatego nie da sie nic wykryc w sprawie abs itd.Tylko diagnostyke samego silnika mozna przeprowadzic!!!!

Wiec nei przejmujcie sie to normalne!! i znajdzcie sobie lepszych mechankow skoro tego nie wiedzą są po prostu jakimiś leszczami i g...sie znają!!:)

Opublikowano

A moze ktos mi pomoże :?

:mad2: :modlitwa:

Tez mam problem z abs ale taki troche dziwny zauwazyłem że jak auto postoi troche np.po nocy to jak go odpale rano to kontrolka nigdy nie gasnie i abs tez nie działa.Lecz jak troche pojeżdze i auto sie zagrzeje to przy nastepnym odpalaniu jak jeszcze silnik jest ciepły to lampka juz gasnie i znow jak zrobie pare km to przy odpalaniu gasnie tak jak by to zalezało od czestości odpalania i temperatury silnika :duh: Jak auto postawie znow na kilka godzin np na 8 bo tyle pracuje to kontrolka nie zgasnie przy odpalaniu a jak pojezdze troche i gasze i opdalam i gasze i odpalam auto to jest ok czy cos mozecie doradzic.Czujniki sprawdzałem na przodzie nawet je wykreciłem z piast i ogladałem nie ma zadnych widocznych przetarc czy uszkodzen,wg mnie są w porządku!.Zanim pojade na kompa to czekam na wasza pomoc.Może to jakaś pierdoła.

BMW e36 1.6i 92"

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.