Skocz do zawartości

Tarcze hamulcowe Racing :)


SN3

Rekomendowane odpowiedzi

CD...

 

Po 5000 km. przejechanych na opisywanym na początku postu komplecie tarcz i klocków hamulcowych, nic niepokojącego nie stwierdziłem, nie ma bicia podczas hamowania (czego wszyscy łącznie ze mną się obawiali), zmienił się jedynie kolor powierzchni tarczy na brązowy / fioletowy w stanie spoczynku (na zimno) - kilka razy "zagotowałem" płyn hamulcowy.

Tarcze były użytkowane podczas zimy, deszczu itp, i nie wystąpiły żadne niepożądane skutki przejechania z rozgrzanymi tarczami przez kałuże (nagłe, intensywne schodzenie materiału) - są OK mimo że to polski produkt :cool2:

 

Kilka dni temu otrzymałem następną partię tarcz hamulcowych o nieco zmienionym rozkładzie otworów wentylujących dla lepszego, bardziej wydajniejszego chłodzenia okładziny klocka. Oto przednie tarcze z całego kompletu o średnicy 300 mm

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img78.imageshack.us/img78/5853/20070329he5.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img78.imageshack.us/img78/5219/20070329001ou7.jpg

 

...oczywiście zmiany poprawiły też ich wygląd, co do ich eksploatacji - zobaczymy (dopiero zostały zamontowane)

:norty:

 

P.S. Co o nich myślicie...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to po pierwszym 1000 km. można śmiało powiedzieć że hamulce :norty: IGŁA :norty:

 

- ostre hamowanie + ABS z prędkości ok.240/230 do 0 bez uwag, furka staje w miejscu a oczy wypadają na deskę rozdzielczą :mrgreen:

 

 

Jesli dales przy 240km/h pelne hamowanie tak, ze przy tej predkosci ABS ci sie wlaczyl to dla mnie jestes Kozak przez duze "K". :shock:

 

Co do samych tarcz glosu nie zabieram. Kazdy wsadza to co lubi, ja kupilem na przod tarcze BREMBO za 300zl/komplet. Duzo czy nie to nie wiem, ale zadowolony z nich jestem.

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po pierwszym 1000 km. można śmiało powiedzieć że hamulce :norty: IGŁA :norty:

 

- ostre hamowanie + ABS z prędkości ok.240/230 do 0 bez uwag, furka staje w miejscu a oczy wypadają na deskę rozdzielczą :mrgreen:

 

 

Jesli dales przy 240km/h pelne hamowanie tak, ze przy tej predkosci ABS ci sie wlaczyl to dla mnie jestes Kozak przez duze "K". :shock:

 

Co do samych tarcz glosu nie zabieram. Kazdy wsadza to co lubi, ja kupilem na przod tarcze BREMBO za 300zl/komplet. Duzo czy nie to nie wiem, ale zadowolony z nich jestem.

 

Bez przesady, adrenalinka się podnosi ale w bezpiecznych warunkach nie jest to takie straszne, trochę trzeba się nakręcić kierką - chodzi o korekcję toru jazdy, podczas tak ostrego hamowania ze względu na jeszcze seryjne tuleje wachaczy przednich (ich elastyczność) nawet niewielka nierówność zmienia geometrie przedniej osi co (w pewnych waruknach) powoduje zmianę toru jazdy

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, adrenalinka się podnosi ale w bezpiecznych warunkach nie jest to takie straszne, trochę trzeba się nakręcić kierką - chodzi o korekcję toru jazdy, podczas tak ostrego hamowania ze względu na jeszcze seryjne tuleje wachaczy przednich (ich elastyczność) nawet niewielka nierówność zmienia geometrie przedniej osi co (w pewnych waruknach) powoduje zmianę toru jazdy

 

No wlasnie, chodzi mi o korekty w torze jazdy. Minimalnie szybciej lapiaca strona od razu jest wyczuwalna jako sciaganie, czy roznica w przyczepnosci. Wole juz takich testow nie robic, bo pompa mi wtedy za szybko bije :lol:

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, adrenalinka się podnosi ale w bezpiecznych warunkach nie jest to takie straszne, trochę trzeba się nakręcić kierką - chodzi o korekcję toru jazdy, podczas tak ostrego hamowania ze względu na jeszcze seryjne tuleje wachaczy przednich (ich elastyczność) nawet niewielka nierówność zmienia geometrie przedniej osi co (w pewnych waruknach) powoduje zmianę toru jazdy

 

No wlasnie, chodzi mi o korekty w torze jazdy. Minimalnie szybciej lapiaca strona od razu jest wyczuwalna jako sciaganie, czy roznica w przyczepnosci. Wole juz takich testow nie robic, bo pompa mi wtedy za szybko bije :lol:

 

 

 

hehe trzeba być twardym a nie mientkim.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i stało się :cry2:

 

po przejechaniu ok 6-7 tyś km skończyły się klocki hamulcowe z przodu, a na tarczach do okoła otworów pojawiły się pierwsze pęknięcia :doh: dodatkowo pojawiło się bicie na rozgrzanej tarczy (po ok 2 hamowaniach ze 160) lecz na zimno wszystko wraca do normy, podczas spokojnej jazdy i nie nadużywania hamulcy w sposób ekstremalny zachowują się OK. Teraz zamontowałem nowy kpl. klocków Ferrodo Racing DS2000, ponieważ na DS2500 trzeba czekać ok 3 tygodni a moje klocki miały poniżej 2 mm okładziny. Tarcze na razie zostają (pęknięcia dopiero na 2-3 otworach). Owalność tarcz na rolkach w granicy 0.07 kN z L i P strony niewielka różnica.

 

Następny zestaw będzie już markowy Black Diamond, Tarox, itp chociaż u innych użytkowników moich tarcz nic się takiego nie dzieje - jak widać nie wytrzymują w moiej furce. Dlatego nie polecam wyboru tarcz wierconych na wylot jeśli ktoś dużo wymaga od pojazdu, one poprostu nie wytrzymują, chyba że zwiększymy ich średnicę ale to już gruba kapusta...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pęknięcia to poważna sprawa. Swiadczy to że w tarczach pojawiają sie po rozgrzaniu duże napręzenia podobnie jak o naprężeniach świadczy to że tarcze zaczynają bić na gorąco (źle dobrany materiał). W sumie pęknięcia te (zjawisko karbu) nie powinny zaczynać się od otworów które są dokładnie wykonane chyba że właśnie te otwory miały jakieś głębokie zadziory na brzegach albo były wywiercone zbyt blisko żeber wewnątrz tarczy lub nawet na nie nieco zachodziły. Można zastosować lepszej jakości tarcze jako bazę do tych przeróbek tylko pytanie czy to nadal będzie się opłacało?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fałszywy alarm!

 

...po dotarciu nowego kompletu klocków bicie nie pojawia się :cool2: Ferrodo w porównaniu do EBC są bardziej wydajne, od nowa muszę się uczyć hamulca, niewielki nacisk powoduje dużą siłę hamowania. Niestety strasznie pylą, chociaż nie wiem jak się zachowują podczas spokojnego użytkowania. Więc dla mnie EBC już nie są takie fajne :norty:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Fałszywy alarm!

 

...po dotarciu nowego kompletu klocków bicie nie pojawia się :cool2: Ferrodo w porównaniu do EBC są bardziej wydajne, od nowa muszę się uczyć hamulca, niewielki nacisk powoduje dużą siłę hamowania. Niestety strasznie pylą, chociaż nie wiem jak się zachowują podczas spokojnego użytkowania. Więc dla mnie EBC już nie są takie fajne :norty:

 

Szoda, że nie kupiłes DS3000, to dopiero jest hamulec!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szoda, że nie kupiłes DS3000, to dopiero jest hamulec!!!

 

...ale DS3000 wymagają rozgrzewania, więc dla mnie są nieodpowiednie - używam mojego auta na codzień

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie, że DS3000 na zimno hamują jak standardowe klocki a do rozgrzania wystarczy normalnie zahamowac 3-4 x. Potem trzymają temp.

 

...na razie 2000 są wystarczające, teraz gromadzę części i informacje na temat przeszczepu układu hamulcowego z E46 330Ci - następnie staniemy przed wyborem klocków hamulcowych tarcze tym razem seryjne do w/w modelu wiercone orginały BMW - taki jest plan :cool2:

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wrzystkie tarcze i klocki mozna wrzucic do jednej zgniatarki . Aby miec chebel musisz zwiekrzyc ramie a nie stosowac leprzych materialow ciernych to daje maly skotek .opcje w e36 1 . zastosowac zestaw kit za mase forsy . 2. zastosowac zestaw od e46 caly na 300 i dotego felgi 16 . 3,zastosowac z e46 30 d 325 na fele 17 .lub z Mki . reszta to pseudo pomysly ktore nic poza zwiekrzeniem glosnosci i przesunieciem temperatury spalenia klocka nic nie daja .wyprobwalem wrzystkie opcje a najlepiej wyrzla komplet na 300 niski koszt a skuteczna poprawa od zimnych po gorace. bez pogorszenia kafortu jazdy. waronek tylko orginaly !!!!!!!! zadnych "bo takie samo tylko tansze" nie ma takie samo Przyklad TExtar o tym samym numerze mieszanki dla BMW nie pyli a z takim sam numer mieszanki ale bez sygowania PYLI > CIEKAWE nie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...reszta to pseudo pomysly ktore nic poza zwiekrzeniem glosnosci i przesunieciem temperatury spalenia klocka nic nie daja...

 

...nie zgodzę się ponieważ jest dosyć wyraźna różnica między serią P 286 mm / T 280 mm a tymi "dłubanymi" mimo tej samej średnicy (nie mam na myśli że pojazd staje na 1m ze 100 km/h), aczkolwiek przestało mi to wystarczać - różnicę zauważyli również inni u których został zamontowany taki zestaw. Hamulce nigdy nie osiągną takiej wydajności jak zestawy Big Brake i niepoważnym jest nawet takie porównanie, dlatego zdecydowałem się na Swap układu z tarczami P 325 mm / T 320 mm który na pewno będzie znacznie bardziej pomocny niż seria E36, dodatkowo tarcze zasłonią dziurę jaka jest między seryjnyą tarczą a moimi felgami (to również jeden z powodów). Myślę że przód od E46 będzie pasował bez problemu, mam dylemat z tyłem - :?: czy zestaw hamulca ręcznego będzie pasował do zwrotnicy E36 :?:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić wiercone tarcze w ASO, zaciski nowe mam po 510 zł/szt w detalu, osłony termiczne przód i tył orginał, szczęki - jakiś dobry zamiennik np.: ATE, mechanizm i mocowanie szczęk też orginał a jeśli chodzi o klocki - jaszcze nie myślałem ale DS2500 będzie OK. EBC RedStuff są co prawda tańsze ale...

...tarcze nowe orginaly bo sa duze niewielka odchylka to drgania...

...niebardzo wiem co masz na myśli?

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wszystkie posty i zachwalacie FDS'y, tylko gdzie je kupić? W inter carsie można zamówić ale trzeba czekać ponad 3 tygodnie, czy to jedyne źródło??

 

Ja zamawiam w IC ale tylko z powodu rabatów, fakt że trzeba czekać - niestety...aczkolwiek FDS są zwykle dostępne od ręki, sam je kupiłem z marszu, 3 tygodnie trzeba czekać na FCP.....H (2500), FCP.....R (3000) oraz FCP.....C (4003) :cry2:

 

...można je dostać również na www.sklep.tuning.pl - tylko ceny wyższe

FDS725 (przód E36) 350 zł/za pobraniem

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem i nie wiem, jak dotrzeć dobrze nowe klocki i tarcze??

Czy postępować tak jak to jest w instrukcji zamieszczonej z klockami, żeby lajtowo hamować przez 300 km??

 

...właśnie po to załączona jest instrukcja :cool2:

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wszystkie posty i zachwalacie FDS'y, tylko gdzie je kupić? W inter carsie można zamówić ale trzeba czekać ponad 3 tygodnie, czy to jedyne źródło??

 

Masz tutaj link do gościa, który jest profesjonalistą w kwestii układów hamulcowych, zagadaj z nim o ferodo ds

http://www.hamulce.net/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

WITAM

Kupiłem na jesień tarcze na przód Ate Power disc.

Niestety zawiodłem się na nich i własnie jestem w trakcie załatwiania reklamacji więc nie polecam tych tarcz bo jest to szajs który się pogioł po niespełna 1000km , i pieczołowitym dotarciu.

Widze ze kolega SN3 jeżdził na Mikodach tuningowych.

Temat widzę załozyłeś już dośc dawno temu , więc mam pytanie , czy te tarcze się sprawdziły??

Ja jeżdżę dośc agresywnie i mam małego chipa , oraz szperę ze skruconymi przełożeniami , tak że beta chodzi dość przyzwoicie , więc trzeba to też wychamować.

Czytałem temat od początku i widzę że pojawiły ci sie tam lekkie pęknięcia koło otworów ,ale były na wylot tak??

Cy polecasz te tarcze czy jednak nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.