Skocz do zawartości

Znalezione na elektrodzie - co wybrac CALIBRA vs E36


pawelkrak

Rekomendowane odpowiedzi

wychodziły również calibry z napędem 4x4 oraz silnkami V6, tak więc nie tylko przedni napęd i silniki R4

 

Tak, tylko ten naped 4x4 to dosc awaryjny patent Isuzu z dolaczana tylna osia - juz chyba lepsza jest wersja FWD.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wychodziły również calibry z napędem 4x4 oraz silnkami V6, tak więc nie tylko przedni napęd i silniki R4

 

Tak, tylko ten naped 4x4 to dosc awaryjny patent Isuzu z dolaczana tylna osia - juz chyba lepsza jest wersja FWD.

 

zarówno napęd 4x4 jak i kilka innych "drobiazgów" w oplach nie jest mistrzostwem swiata, ale to że wychodziły z napędem AWD nie ulega wątpliwości

...tylko BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mialem swego czasu calibre i calkiem przyjemnie sie tym jezdzilo niestety jak dla mnie to auto ciut za mocno rzucalo sie w oczy tym bardziej ze barwa mojego lakieru to turkus metalic :wink: i faktycznie pod wzgledem utrzymania calibry nie ma co porownywac z bmw bo jest o wiele lepiej jednak cala resztą lepsze jest bmw wiadomo calibra to kultowe juz auto (lekko sportowe) i ma podobna opinie o kierowcach tak samo jak bmki ale nie ma co porownywac tych dwoch aut bo to naprawde niebo a ziemia pod wzgledem technicznym i wizualnym....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem kiedyś za calibrą gościo zobaczył BMW i od razu fabryka dużo nie myśląc poszłem za nim chociaż że mam 1.8 ale gościo dopiero powoli zaczął mnie odstawiać przy 170 i więc niema takiego aż fest odejścia a po drugie byłem świadkiem jak gościo zaczął zrywać calibrą jak się napił i urwał wachacz to dopiero było śmiechu a poza tym fajny wygląd nawet ma jak na tamte lata a cena tez dostępna a dodam że też jeździłem calibrą i rewelka to nie jest dla mnie zwykły opel :twisted:
BMW- BENDZIESZ MUSIAŁ WYPRZEDZIĆ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak moje auto waży 1400 kg to ja musiałbym ważyc z 280 :lol: to wtedy mozliwe :lol:

Caliba pali 6-7l /100 :clap: chyba na 50 :lol:

 

Mam takie pytanie? Nie startowałem z kalibra nigdy i jak sadzicie jaki byłby wynik z calibra 2.0 8V 115KM? Mam 1.8 i jesli chodzi o wady silnika to nie ma - ciagnie idealnie :8)

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak moje auto waży 1400 kg to ja musiałbym ważyc z 280 :lol: to wtedy mozliwe :lol:

Caliba pali 6-7l /100 :clap: chyba na 50 :lol:

 

Mam takie pytanie? Nie startowałem z kalibra nigdy i jak sadzicie jaki byłby wynik z calibra 2.0 8V 115KM? Mam 1.8 i jesli chodzi o wady silnika to nie ma - ciagnie idealnie :8)

 

Dostałbyś baty....

Jak miałem calibrę, mój sąsiad miał taką samą betkę jak twoja 1.8 i tak kiedyś przy niedzieli staneliśmy sobie dla sprawdzenia na światłach, i niestety ale już na drugim biegu widzialem światła w lusterku.

 

Duzo zależy od kierowcy, oba te auta mają bardzo podobne osiągi i myslę że bardziej doświadczenie tu króluje...

 

Co do spalania..

 

Moja była zagazowana, ale jeżdząc po mieście dosyć agresywnie paliła mi około 13 litrów gazu, natomiast w trasie... tutaj podam przykład trasa Katowice-Olsztyn jechałem 5h20min jedno tankowanie po drodze koło Warszawy, Trasą nr8 i nr1 średnio 150km/h trasa nr7 średnio 130km/h - koleiny...spalanie około 9 litrów LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałbyś baty....

Jak miałem calibrę, mój sąsiad miał taką samą betkę jak twoja 1.8 i tak kiedyś przy niedzieli staneliśmy sobie dla sprawdzenia na światłach, i niestety ale już na drugim biegu widzialem światła w lusterku.

 

 

 

Hehe a czemu nie porównacie 2.0 do 2.0 i wtedy kto by dostał a w przypadku 1.8 to tak ja kolega pisze dużo ma tu do gadania kierowca który zasiada za kierownicą a i bodajże moment obrotowy maja podobny albo jak dobrze pamiętam BMW ma większy minimalnie :cool2: :mrgreen:

BMW- BENDZIESZ MUSIAŁ WYPRZEDZIĆ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Frontere z silnikiem 2,0 8V 115km.czyli tym samym co Calibrze.

Nie chcę tu opisywać osiągów bo wiadomo w tym samochodzie ich nie było w cale :D Ale chodzi mi o to że w moim mniemaniu silnik ten jest lepszy od M40 ze stajni BMW. Mówiąc lepszy chodzi mi głównie o niezawodność tego motoru. W moim samochodzie który miał na liczniku 160tys.km a naprawdę ze 100tys.więcej , nie sprawiał żadnych kłopotów. Popychacze hydrauliczne sie nie odzywały, nie miał zmożonego apetytu na olej ,a pasek rozrządu jest bezkolizyjny tak więc nawet w przypadku zerwania silnik zostaje nie uszkodzony....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Co do Calibry to ostatnio widziałem jedną z urwanym przednim kołem od strony pasażera. Było to jakoś 2 tygodnie temu, na moście Śląsko-Dąbrowskim.

 

Ehh ile BMW widziałem w gorszym stanie...

 

Miałem wszystkie trzy ale z największym sentymentem wspominam jednak VW Corrado G60 :)

 

Ja miałem VR6 z ruchomym spoilerkiem. Fajna zabawka. Może E36 M3 by jej dało radę...

 

Niestety zdecydowana większość samochodów typu Calibra turbo czy Corrado VR6 to totalne złomy. Te, które są zadbane z roku na rok są coraz droższe.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja miałem VR6 z ruchomym spoilerkiem. Fajna zabawka. Może E36 M3 by jej dało radę...

 

Niestety zdecydowana większość samochodów typu Calibra turbo czy Corrado VR6 to totalne złomy. Te, które są zadbane z roku na rok są coraz droższe.

 

Nie no nie przesadzaj , vr6 nie jest az takim potworem 7.0 do 100

Nie tylko m3 by dalo jej rade.

zreszta oprocz fajnego dzwieku to silnik bez rewelacji. 6 cylindrow prawie 3 litry pojemnosci i tylko 170 do 190 koni w wersji 2.9 i duze spalanie. Do tego problem z tulejami cylindrowymi ,ktore robia sie jajowate z racji za bliskiego sasiedztwa cylindrow.

Duzo bylo o tym silniku na streetracing.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,8 vr6 to nie jest żadne cudo techniki jeżdżę kiedy chce mój ojciec ma taki silnik ww VW sharanie no morze rama cięższa ale daje sobie rade ale ten silnik na pewno by nie dokopał 2,5 :cool2: :cool2:

 

Żartujesz chyba. Corrado VR6 2,9 robi 325/328 jak i kiedy chce, mimo że ze względu na FWD prowadzi się wg mnie gorzej.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,8 vr6 to nie jest żadne cudo techniki jeżdżę kiedy chce mój ojciec ma taki silnik ww VW sharanie no morze rama cięższa ale daje sobie rade ale ten silnik na pewno by nie dokopał 2,5 :cool2: :cool2:

 

Żartujesz chyba. Corrado VR6 2,9 robi 325/328 jak i kiedy chce, mimo że ze względu na FWD prowadzi się wg mnie gorzej.

mala masa + duza moc musi swoje robic , bez obrazy ale dla mnie to tylko auto jezdzace do przodu. Zadna filozofia wsadzic w male cos duzy silnik.

Z alfa 156 gta i oplem vectra opc jest tak samo, co z tego ze ma duzo mocy jak nie skreca , podsterownosc zabija te samochody. Nie wiem jaka frajda jest tym jezdzic. Ja tam wole rozklad mas 50 -50 i rwd i mam gdzies ze o jakas przyslowiowa sek. jakis fwd mnie zrobi na prostej ,wole miec frajde z widoku przez boczna szybe podczas zapodawania kontry przy milym ,dlugim poslizgu jesli ktos wie co mam na mysli ofocos :)

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Z drugiej strony M3 przy EVO też wygląda cieniutko jak się zrobi mokro i jest kilka zakrętów. Właśnie z tego powodu szukam teraz prawdziwego 4X4. Pewnie mi będzie brakować limuzyny ale ostatnio jeździłem nową Imprezą i adrenalina taka jak na motocyklu a na głowę nie pada :P .
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Z drugiej strony M3 przy EVO też wygląda cieniutko jak się zrobi mokro i jest kilka zakrętów. Właśnie z tego powodu szukam teraz prawdziwego 4X4. Pewnie mi będzie brakować limuzyny ale ostatnio jeździłem nową Imprezą i adrenalina taka jak na motocyklu a na głowę nie pada :P .

 

:cool2:

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,8 vr6 to nie jest żadne cudo techniki jeżdżę kiedy chce mój ojciec ma taki silnik ww VW sharanie no morze rama cięższa ale daje sobie rade ale ten silnik na pewno by nie dokopał 2,5 :cool2: :cool2:

 

Żartujesz chyba. Corrado VR6 2,9 robi 325/328 jak i kiedy chce, mimo że ze względu na FWD prowadzi się wg mnie gorzej.

 

Oj za mocno napisane, takie Corrado to moze robic jak chce np. 320 ale 328 ma bardzo podobne osiagi do w/w Corrado, tak wiec tu bardziej bym stawial na sprawnego kierowce, a nie ktory szybciej osiaga sietke bo tam roznica jest ok 0.2 s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmiałem sie niezle :mrgreen:

Tak sie składa ,ze ja mam BMW i krece sie w klimatach BMW ale wczesniej miałem tez (wstyd sie teraz przyznac na forum) Calibre i miałem okazje zbadac oba silniki 2,0. ten 8 zaworowy 115KM i ten 16 zaworowy 150KM. Dodam ze2,0 16V sie roleciał nie z mojej winy. Ten typ ma wady konstrukcyjne w rozrzadzie i głowicy(C20XE od 90 do 92roku).Pozostałe 2,0 uwazam za dobre bo osiągami smiem powiedziec 2,0 16 V 136KM przerobi ze swiateł 320 150KM w E36 na wanosie.Nigdy jednak nie postawił bym zadnego znich ponad silnikami z BMW bo ułamki sekund do 100km/h stawiam nizej jak rodowód i kulture pracy.

Spalanie te Oplowskie 2,0 mają miasto 12 - trasa 9 jak sie normalnie jezdzi a nie utrudnia ruch wiec do 320 porównywalne. ( 6-7 litrów co tam ktos napisał :duh: hahaha). Poza tym w E36 i Calibrze nie widze nic porównywalnego bo Calibra stojąca obok E36 nie jest juz samochodem.

Ta deska trzeszczaca badziewnie zrobiona, dziurawe podłogi i nadkola, wogóle całe wykonanie widac po taniosci. Poprostu zobaczyli w latach 90tych ,ze mozna dobrze sprzedac takie Coupe i zrobili po kosztach nawet ładną bude na podowziu i napedzie z Vectra A.

Cana to jedyne na co mozna sie powołac , ale awaryjnosc Calibry jest spora. Wogóle ciekawe ile osób majac 320 i Calibre 2,0 w tym samym roku , stanie i cenie wybrało by ten szajs zamiast mysliwca ze smigłem na masce ???? :mrgreen:

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mniałm calibre tą z napendem 4x4 z najśilniejszym silnikiem zamnieniłem ja na 320 4 dzwiowe i powiem wam ze nie wiem ale calibra sie szybciej zbierała moze dlatego ze mniałem BMW 4 dzwiowe ale polecam BMW

 

Nie dziwne że ta Calibra szybciej się zbierała od 320 (zwłaszcza ze startu - wkoncu 4x4). Przecież taka Calibra ma 204KM a E36 320 150KM. Przyspieszenie do 100 km/h takiej Calibry to tylko 6.8sek. Osobiście Calibra mi sie nie podoba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.