Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, Marchall napisał(a):

To q7 na zdjeciach z tylu i boku wyglada jak x5 przedlift😂

No nie obrażaj mojego przedlifta - mi to się bardziej kojarzy z jakimś chińskim klonem X5

Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.08.2025 o 19:54, Big_daddy napisał(a):

GLE zostanie poddane delikatnemu liftingowi https://www.autoevolution.com/news/2027-mercedes-benz-gle-and-gls-continue-testing-at-the-nurburgring-nordschleife-252902.html#agal_30 i raczej srodek też się nie zmieni. Dostanie tylko nowy system oparty na google. 

https://www.motorauthority.com/news/1142783_2027-mercedes-benz-gle-class-spy-shots

I wbrew pozorm to może być najlepsze opcja jak ją dopracują. Ewolucja nie rewolucja jak w przypadku x5 

Nowa A6 w kombi jest przepiękna, wygląda sto razy lepiej od nowej 5 czy E klasy ale w środku to jakiś nieśmieczny żart, a cena wyższa od BMW 5 ciut niższa od E.  Strasznie plastikowe, tandetne auto w środku 😞 . Szkoda że tak audi recykling wprowadziło .. chyba nawet gorszy niż nowa 5. 

W środku będzie to copy and past a5, a6 nowego 😞 niestety. 

A co z wersją GLE 63s - widziałeś może jakieś wzmianki jaki silnik wprowadzą/zostawią? Z tego co widzę GLE pojawi się dopiero w 2 połowie 2026, więc pewnie będzie już znany ostateczny wygląd G65.

Co do Audi to z tego co widziałem niestety wersja RS6 planowana na 2027 rok dopiero. W moim przypadku ma to o tyle znaczenie, że z racji końca leasingu chciałbym zamówić auto na początku roku i odebrać w wakacje (plus minus kilka miesięcy).

Edytowane przez BigCactus
Opublikowano
19 minut temu, Jarsonik napisał(a):

widziałem dzis film z nowym x5....jak dla mnie tragedia.....naprawde. A szkoda

Zobaczysz że i tak będzie sprzedawał się jak ciepłe bułeczki .. już to kiedyś napisałem, my świadomi użytkownicy to jakieś 5-10% sprzedaży. Reszta chce bajerów, świecidełek i festynu .. po to , że jak jeden leming obok drugieg stoi .. to ten bardziej sie świecący będzie coool. 

Zobacz na Nowa X3, czy nowa 5 .. tandeta w środku, wykastrowane z połowy funkcji , i tak się sprzedaje.  X3 chociaż ma silnik czysty 3.0 PB. 

Coraz więcej nowych 5 widzę na ulicach, a x3 nowych  od groma ... 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 25.08.2025 o 13:04, BigCactus napisał(a):

A co z wersją GLE 63s - widziałeś może jakieś wzmianki jaki silnik wprowadzą/zostawią? Z tego co widzę GLE pojawi się dopiero w 2 połowie 2026, więc pewnie będzie już znany ostateczny wygląd G65.

Co do Audi to z tego co widziałem niestety wersja RS6 planowana na 2027 rok dopiero. W moim przypadku ma to o tyle znaczenie, że z racji końca leasingu chciałbym zamówić auto na początku roku i odebrać w wakacje (plus minus kilka miesięcy).

Mercedes w GLE robi drugi FL na rok 2026. Zobaczy jak przyjmą się nowe q7 i x5 i w 2028 jak wyjdzie nowa wersja to może być SUV pierwszego wyboru. Zobaczymy.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Roberto1 napisał(a):

nowe q7

Wyglad juz jest kontrowersyjny, a do tego zapakuja do nich cos takiego jak quattro ultra…czyli ciut lepszy haldex, ale z torsenem nie bedzie mialo to wiele wspolnego..

nowe a6 kombi podoba mi sie w chusteczk i jak zwykle audi zrobilo sztos avanta…ale quattro ultra czy twardych plastikow nie przeboleje w aucie za ponad 400k. Juz nie wspomne jak zepsuli cyftowe zegary, mieli jedne z lepszych zegarow cyfrowych na rynku, a maja najgorsze.

Edytowane przez Big_daddy
Opublikowano
17 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Wyglad juz jest kontrowersyjny, a do tego zapakuja do nich cos takiego jak quattro ultra…czyli ciut lepszy haldex, ale z torsenem nie bedzie mialo to wiele wspolnego..

nowe a6 kombi podoba mi sie w chusteczk i jak zwykle audi zrobilo sztos avanta…ale quattro ultra czy twardych plastikow nie przeboleje w aucie za ponad 400k. Juz nie wspomne jak zepsuli cyftowe zegary, mieli jedne z lepszych zegarow cyfrowych na rynku, a maja najgorsze.

Mam te same odczucia - dlatego po filmikach z X5 G65 zacząłem myśleć o zmianie na RSQ8 Perf zanim wprowadzą zmiany z nowego A6. Pasuje mi  boomerskie wnętrze i zegary w starym stylu (przestarzałe MMI nie przeszkadza mi bo i tak jeżdzę ciagle na carplay), silnik bez zbędnych w moim przypadku baterii i ponoć w wersji Performance w końcu reaguje na gaz jak BMW. W sumie jest to moje drugie podejście pod ten samochód i jeśli jazda nim wyjdzie pozytywnie to pewnie mocno rozważę zmianę - ale w decyzji pomaga wysoki rabat i X5 LCI, które nie do końca mi pasuje. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
34 minuty temu, BigCactus napisał(a):

i  boomerskie wnętrze

piekne określenie :). Sam takie wnetrzna proferuje najbardziej. Ale niestety dzisiaj producenci tna koszty jak moga, ludzie to lykaja i przez to mamy - tabletoze, eko plastiki , bateryjki czy inne wynalazki. 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, BigCactus napisał(a):

Mam te same odczucia - dlatego po filmikach z X5 G65 zacząłem myśleć o zmianie na RSQ8 Perf zanim wprowadzą zmiany z nowego A6. Pasuje mi  boomerskie wnętrze i zegary w starym stylu (przestarzałe MMI nie przeszkadza mi bo i tak jeżdzę ciagle na carplay), silnik bez zbędnych w moim przypadku baterii i ponoć w wersji Performance w końcu reaguje na gaz jak BMW. W sumie jest to moje drugie podejście pod ten samochód i jeśli jazda nim wyjdzie pozytywnie to pewnie mocno rozważę zmianę - ale w decyzji pomaga wysoki rabat i X5 LCI, które nie do końca mi pasuje. 

Nie wiem o jakich rabatach mowa ale w tej cenie chyba wybrałbym jednak cayenne GTS. Wnętrze bardzo klasyczne i eleganckie zarazem. Silnik v8 chyba ten sam co w Audi (ale niższa moc).

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano

Cayenne GTS byłby pewnie pierwszym wyborem (wyceniony bardzo rozsądnie w porównaniu z Audi/BMW, środek po zmianach wygląda fajnie, fajny silnik w GTS) ale zdecydowanie za bardzo rzuca się w oczy jako daily car. Jednak 98% osób nie odróżnia X5 od X5M czy Q8 od RSQ8. Ot kolejny SUV.

Opublikowano
2 godziny temu, Roberto1 napisał(a):

cayenne GTS.

Nie wiem ale mi Prosiaki Cayenne nie lezy bardzo, do tego serwis postrzelonie drogi nawet z rabatami ... 

Interesowalem się kiedyś Macanem GTS  ale np silnik 2.9 V6 nie miał dobrych opini w netecie i właśnie ceny choćby wymianly oleju między interwałami wystrzeliła mnie z kapci ... coś koło 2k... 

 

Godzinę temu, BigCactus napisał(a):

ednak 98% osób nie odróżnia X5 od X5M czy Q8 od RSQ8. Ot kolejny SUV.

Dokładnie tak, dla mnie Prosiaki są już mocno ostentacyjnie. I tak jak napisalem dla mnie prosiak to tylko 911 😄 od biedy macan spalinowy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, BigCactus napisał(a):

Cayenne GTS byłby pewnie pierwszym wyborem (wyceniony bardzo rozsądnie w porównaniu z Audi/BMW, środek po zmianach wygląda fajnie

Dla mnie akurat nowy środek w Cayenne po lifcie jest mega plastikowy(i tak nawet "pachnie"). Byłem mocno zainteresowany kilka miesięcy temu zakupem, ale właśnie wnętrze mnie odepchnęło.

W jakości materiałów jest ogromny downgrade vs przedlift. 

Wybrałem GLE 53, głownie ze względu na środek, gdzie wciąż skora to skora, metal to metal, itd

 

Opublikowano (edytowane)

Poza tym piano black na dole konsoli, co tam jeszcze jest plastikowe w cayenne?

Jak weźmiesz pakiet środkowy skórzany, to praktycznie wszystko jest w skórze, nawet dół drzwi ze schowkiem.

Jak oglądałem GLE, to trzeba brać najdroższą nappa, żeby to jakoś wyglądało. Ta zwykła skóra w GLE to serio jakby z jaj bawołu była zrobiona 😉.

Edytowane przez Roberto1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to tak pierwsze z brzegu:

- plastikowe przyciski od lusterek

- plastikowe przyciski od szyb

- tandetne plastikowe klamki (dawno takiego dziadostwa nie widziałem, nawet w tanich autach)

- paskudne plastikowe nawiewy w desce (pomijam już sama deskę gdzie widoczne 80% to plastik ekranu/-ów)

A propos boczkow drzwiowych - to nie ma takiej opcji żeby dół boczków był w skórze.

Wszędzie widać oszczędności.

Przepaść w stosunku do wnętrza przed liftem. 

Tak jak przed jazdą byłem na 90% przekonany, że zamowie Cayanne, tak po jeździe próbnej pojechałem do salonu Mercedesa😛

Opublikowano

Chyba na siłę szukasz tych plastików. To co wymieniłeś jest 99% samochodów plastikowe ale lakierowane na kolor imitujący metal.

 

odnośnie drzwi i pokrycia skorą cyt za konfiguratorem:

– górne i środkowe sekcje oraz zabudowa schowka w panelach drzwi z przodu i z tyłu;

Też mnie to zdziwiło ale rzeczywiście jak włożysz rękę do schowka w drzwiach to czuć zakładkę ze skóry i szycie 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, Roberto1 napisał(a):

 

Chyba na siłę szukasz tych plastików. To co wymieniłeś jest 99% samochodów plastikowe ale lakierowane na kolor imitujący metal.

 

Nie szukam na siłę, bo byłem pozytywnie nastawiony do zakupu Porsche. 

Niestety,  ale zwracam uwagę na takie detale i Cayenne dla mnie odpada. 

W GLE wszystkie te elementy są metalowe (nie jakieś malowane plastiki) i "czuć" że siedzisz w aucie za + 600k.

W Cayenne niestety tego mi brakowało.

 

Opublikowano

Nie neguje złego wyboru. Sam przymierzałem się do GLE kilka miesięcy temu i właściwie nie mogę przekonać się tylko do układu tych centralnych otworów wentylacyjnych. Niby taki drobiazg ale jakoś mnie razi. W X5 lci też zresztą nie jest idealnie i mamy po środku sterczące dwa cycki 😉

W każdym razie GLE jak dla mnie to tylko wykończenie manufaktur lub ta nappa exclusive. Ale wtedy naprawdę jest super jakość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 minut temu, Roberto1 napisał(a):

W każdym razie GLE jak dla mnie to tylko wykończenie manufaktur lub ta nappa exclusive.

Tu zgoda. Zamówiłem Nappe Exclusive bo oprócz fajnej skóry są też rombowe szycia foteli. Manufaktur jest już jak dla mnie zbyt kolorowe 

Opublikowano
W dniu 14.08.2025 o 23:44, ryb55 napisał(a):

Panowie ale seria 5 się świetnie sprzedaje w calej Europie, zwlaszcza w poroznaniu z Audi i Mercedesem. I to nie zasluga 40i bo go tam nie ma. Jak chodzi o x3 to te spadki sprzedazy są konsekwencja slabej dostepnosci auta

Nie mam danych dla Europy, ale dane z USA (z Bimmersa) pokazują wyraźny spadek sprzedaży X3 i 5ki nowej - dla porównania X5 bez zmian.

 

IMG_7066.jpeg

Opublikowano

X1 i 5er to najlepiej sprzedające się modele w de w pierwszym półroczu, źródło 

https://www.bimmertoday.de/2025/07/18/1-halbjahr-2025-bmw-x1-5er-schlagen-3er-in-deutschland/
 

widać to na ulicach w PL tez

 

odnosnie x3 to myślę ze słaby wynik to efekt tego ze jest wąskie gardło w produkcji nowego modelu. Jasne ze to auto jest bardziej plastikowe ale nie ma konkurencji na rynku, a precyzyjniej konkurencja nie ma nic lepszego

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.