Skocz do zawartości

BMW X5 2.5d 2022 r. (pre-LCI) vs Mercedes GLE 450d - wrażenia z pierwszej ręki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, robert0707 napisał(a):

22" na kutej feldze wygląda bardzo dobrze w GLE. Jest to naprawdę masywne koło. 23" miałoby już śmiesznie niska oponę, jak X5 przy 22".

Żeby 23" znośnie wyglądały na GLE ( nie wspomnę już o X5) to producent w fazie projektu musi założyć większą średnicę koła.

Widzę, że nie tylko ja wyłapałem ten brak gumy w 22” w x5. Średnio się to prezentuje. W GLE 22” koło wizualnie wygląda dużo lepiej. 

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano (edytowane)

Duze kolo zawsze wyglada lepiej,  niz male kolo.

Jednak przy SUVie wysokosc opony ponad felge w granicach 70mm, a szczegolnie wszystko ponizej, wyglada juz bardzo pokracznie.

Pomijam juz jazde (a w zasadzie meke) na takim zestawie. Chyba nikt nie kupuje SUVa zeby zwalniac na najmniejszym krawezniku.

Edytowane przez robert0707
  • Lubię to 1
Opublikowano

Mi tam sie podoba malo gumy na x5 i felga 22. Ja suva nie kupuje dla praktycznosci, tylko po prostu podoba mi sie ta buda. Dla mnie x5 to tylko na asfalt, nie zjezdzam nim na bezdroza. Na krawezniki tez uwazam. Jak mialem prelci na felgach 21 to tez zwalnialem i uwazalem przy kazdym krawezniku zeby nie uszkodzic felgi. Zreszta pierwsza rzecza jaka zalowalem kupujac prelci to bylo ze nie wzialem 22. Mam pod maska v8 wiec tym tokiem rozumowania to po co mi taki mocny silnik do suva. Zreszta bmw zawsze mialo sportowy charakter w przeciwienstwie do kanapowego merca wiec w x5 taka felga z mala iloscia gumy pasuje w moim odczuciu i estetycznie do mnie przemawia. Ale wszystko kwestia gustu

sorry za brak polskich znakow i liter, pisane z telefonu

Opublikowano (edytowane)

Kolejna dyskusja o gustach... Tak samo ktoś może łapać się za głowę jak można kupić X5, które jest około 4cm krótsze od GLE, a miejsca z drugim rzędzie ma porównywalnie lub nawet mniej niż w 5er G30.. Kolejnym przykładem jest wybór X6, które z praktycznością ma mniej wspólnego niż taczka budowlana.. I tak dalej, i tak dalej..

Edytowane przez buster12
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, buster12 napisał(a):

Kolejnym przykładem jest wybór X6, które z praktycznością ma mniej wspólnego niż taczka budowlana.. I tak dalej, i tak dalej..

Uwazasz ze taczka budowlana nie jest praktyczna?  Znajdz mi bardziej praktyczne i proste narzedzie do lekkiego transportu na budowie😂

Co do wysokosci opony, to sa kwestie indywidualne oczywiscie, ale BMW dalo po prostu ciala ze srednica kola w X5/X6, i troche na sile jest dostepny rozmiar 22" (zeby dalo sie jako tako jezdzic dostepne sa tylko opony non RFT).

Powinni pojsc droga GLE/GLS czy Audi Q8, gdzie srednica kola jest wieksza, co zalatwia problem z brakiem miejsca na opone 🙂 

 

Edytowane przez robert0707
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Roberto1 napisał(a):

Widzę, że nie tylko ja wyłapałem ten brak gumy w 22” w x5. Średnio się to prezentuje. W GLE 22” koło wizualnie wygląda dużo lepiej. 

Tez to kiedys zauwazylem. Akurat porownywalem ilosc gumy z Q8, zakladajac w obu 22”. W Q8 bylo jej wiecej.

Zarowno w Q8 jak i w GLE mozna miec tyle samo gumy co w X5 na 22” majac felge 23” w Q8/GLE.

To generalnie mniejsze kolo jako calosc jeszcze dobrze wyglada na X6, natomiast dla X5 jest po prostu za male.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
3 godziny temu, robert0707 napisał(a):

I tutaj odsylam do przestudiowania jak wylicza sie wysokosc opony, bo widze ze jest problem😀

Caly bok opony ma wysokosc 95mm, ale czesc opony widoczna ponad felge ma ok. 70 mm (czyli to jest to co nas interesuje)

Pierwszy raz widzę, żeby ktoś tak liczył wysokość opony, ale człowiek uczy się całe życie - ale jeżeli bawimy się w takie coś, to powinieneś w takim razie uwzględnić dodatkowo nacisk na oponę bo w zależnosci od tego wysokość opony bedzie się zmieniać.

2 godziny temu, robert0707 napisał(a):

Duze kolo zawsze wyglada lepiej,  niz male kolo.

Jednak przy SUVie wysokosc opony ponad felge w granicach 70mm, a szczegolnie wszystko ponizej, wyglada juz bardzo pokracznie.

Pomijam juz jazde (a w zasadzie meke) na takim zestawie. Chyba nikt nie kupuje SUVa zeby zwalniac na najmniejszym krawezniku.

Co to za pier...nie 😉 - idąc tym tokiem rozumowania 95% użytkowników SUV-ów 'przeżywa męki' i tamują ruch przed krawężnikami, dziurami... 🤣 . Sorry, ale jakim samochodem w życiu nie jeździłem, to zwalniam przed krawężnikiem. A na 22" jeżdzę od około 300tys km w X5 i nie mam z tym żadnego problemu. Co generacja rosną rozmiary kół, wiec pewnie nowe X5 wskoczy znowu rozmiar wyżej.

Opublikowano
14 minut temu, BigCactus napisał(a):

Pierwszy raz widzę, żeby ktoś tak liczył wysokość opony

Jak widac malo widziales 😀  Wyskosc opony zawsze liczy sie, i liczylo tak samo. Natomiast przy niskim profilu,  te 20-25mm z wysokosci, co jest "ukryte" w feldze, zabiera az 35-40% z calkowitej wysokosci opony.

Wiec realnie tej gumy jest duzo mniej , anizeli by sie moglo wydawac przy czystym wyliczeniu wysokosci, jako % z szerokosci.

X5 przy 22" nie mamy 95mm opony (ponad felge) ale ok. 70mm

18 minut temu, BigCactus napisał(a):

Co generacja rosną rozmiary kół, wiec pewnie nowe X5 wskoczy znowu rozmiar wyżej.

Zgoda, ale rosnie tez srednica kola. MB i Audi przemysleli to i zrobili odpowiednia srednice kola vs srednia felgi.  BMW niestety nie. 

To ze Tobie to nie przeszkadza to inna sprawa. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Bardzo interesujące jest, w jak różnych miejscach mamy ustawiony próg bólu. Nazywanie “męką” jazdy X5 na kołach 22” wydaje mi się zaskakujące i w moim doświadczeniu zupełnie nieuzasadnione. Zestaw w X5 jest tak dostrojony, że przy 22” i oponach bez RoF komfort jest dokładnie taki sam jak na 21” i oponach z RoF. Ale to można stwierdzić tylko empirycznie i nie na jednej krótkiej jeździe 
 

Anyway… jak dla mnie:

X5 M60i, zawieszenie M Adaptive Professional, koło 22” p/t, opony seryjne, ustawienie najtwardsze jak się da - jedziesz po kocich łbach i masz wrażenie, że płyniesz albo nawet lecisz statkiem kosmicznym. Jest Ci wszystko jedno, po czym jedziesz

Ta sama droga, moje M3, koło 19p/20t,  najbardziej “komfortowe” ustawienie zawieszenia - czujesz wszystko i modlisz się o jak najszybszy koniec tych łbów. Tłucze w środku, skrzypią plastiki, mam wrażenie kompletnego braku resorowania

Edytowane przez maciek_w
  • Dziękuję 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Z moich doświadczeń komfort duuużo wyższy na 22 nonRF (fabryczne opony) na zawiasie M Adaptive Pro niż na fabrycznych 21 RF (zawias zwykly M). Mam tu na myśli zarowno wybieranie nierownosci (tez mam odczucie jakby auto plynelo nad nimi) jak i prowadzenie na wyzszych predkosciach, redukowanie przechylow na zakretach, brak efektu nurkowania przy hamowaniu itp. Od razu powiem, ze nie jezdzilem na pneumatyce w x5

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na pneumatyce w X5 i z 21 rf czuc ze zawieszenie wybiera pluszowo, ale jak trafi sie wiekszy dół lub krotka poprzeczna nierownosc to niestety twardosc rf wszystko psuje. 

Dla mnie najlepszy zestaw to by bylo 21 bez rf i na taki zmienie.

Opublikowano (edytowane)

Dla mnie osobiście nie chodzi o komfort w przypadku 22” felg, ale o sam wygląd. Oczywiście każdy może mieć na ten temat swoje zdanie.

Przy czarnej feldze opona wizualnie zlewa się z obręczą, więc jeszcze jakoś to uchodzi w tłoku.

Ale na innych kolorach felg wygląda to już dość dziwnie, jak zobaczyłem to po raz pierwszy, pomyślałem, że opony zostały założone omyłkowo z innego auta.

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem na wyglad   w duzej mierze wpływa  również  marka i model opony.

Wlasnie zmienilem opony na Micheliny 4 SUV  z Continentali Sport Contact 7  i wyglada to duzo lepiej  ale o dziwo  sa glosniejsze  niz Continentale  😕 Jeszcze wczesniej mialem zalozone Pirelli  P zero  ktore maja rim protector i chyba wyglądały najlepiej , oczywiście mowa o 22 calowych kołach. 

20250711_073400.jpg

Edytowane przez Serek3005
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

BTW, fabryczne Conti Premium Contact 6 to jest badziew jakich malo. 

Nie tylko nie maja ochrony felgi, ale u szwagra w M60i rozpadly sie po 30 tys (pekniecia 360 stopni po obwodzie).

BMW uznalo gwarancje, i sami przyznali, ze te opony sie tak wlasnie rozpadaja przy agresywnej jezdzie.

IMHO na 22" P Zero to no.1

Edytowane przez robert0707
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, robert0707 napisał(a):

BTW, fabryczne Conti Premium Contact 6 to jest badziew jakich malo. 

Nie tylko nie maja ochrony felgi, ale u szwagra w M60i rozpadly sie po 30 tys (pekniecia 360 stopni po obwodzie).

BMW uznalo gwarancje, i sami przyznali, ze te opony sie tak wlasnie rozpadaja przy agresywnej jezdzie.

IMHO na 22" P Zero to no.1

Yyy… jak ja zamawiałem (październik 2023), to do M60i fabryka dawała tylko Pirelli PZero 4. Byłem z tych opon mega zadowolony

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.