Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Proszę o pomoc. E91 2012  silnik n43 , przebieg 106tys km potwierdzony sprawdzeniem w Aso.. Miałem sprawdzany stan rozrządu przez mechanika i okazuje się że był niedawno wymieniany, bo łańcuch wygląda na nowy.Przechodząc do rzeczy to miałem niedawno problem z check engine oddałem auto do naprawy (do faceta który specjalizuje się 8 lat w BMW, robi swapy itp itd) Zdiagnozował problem -
miałem wymieniany czujnik położenia wałka rozrządu ( błędy od tego czujnika były ) Błąd od niskie ciśnienie paliwa świeciło bo czujnik był odpięty ( nie wiem dlaczego) check zniknął auto jeździ już normalnie ma moc ALE podczas jazdy np 30/40/50 km/h jak np dojeżdżam do świateł wbijam luz to silnik gaśnie..( nie zawsze ale zazwyczaj) muszę go odpalać ponownie z guzika.. Im mniejsza to jest prędkość tym mniejsza szansa że zgaśnie czasem tylko rzuci obrotami spadną do 400-450 ale nie zgaśnie. Gdy dojeżdżam na biegu i się zatrzymam i dopiero dam luz auto nigdy nie gaśnie. Na jałowym chodzi normalnie nie trzęsie budą itp. Przy oddaniu auta do naprawy mowilem że taki objaw z gaśnieciem po wbiciu luzu podczas jazdy też występuje ale jak widać czujnik walka rozrzadu go nie naprawił. Mechanik u którego to robiłem po telefonie stwierdził żebym przyjechał po majówce ponownie i "zaktualizuje sterownik silnika" Błędy które zostały to :

IMG_20250501_002203.jpg

Edytowane przez Fuun
Dodałem zdanie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Powodzenia 🥲 dalej zostawiaj pieniądze u kogoś, kto robi ci ten samochod na oślep. Ja proponowałem pomoc  🙃

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
4 godziny temu, lukaszewski napisał(a):

Powodzenia 🥲 dalej zostawiaj pieniądze u kogoś, kto robi ci ten samochod na oślep. Ja proponowałem pomoc  🙃

Nie mam ani komputera ani programów żeby się w to bawić i słuchać twojej pomocy, do tego nie jestem mechanikiem żeby coś wymieniać w tym aucie 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I liczysz, ze z tym podejściem ktoś ci tu pomoże?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

A po zaktualizowaniu sterownika silnika co zrobi jak błędy sondy lambda nie znikną?

Nie żebym się znał, ale jako laik - sprawdziłbym wiązkę sondy, jeśli żyje- wymienił samą sondę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo nie znikną💩🤡

  • Lubię to 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
26 minut temu, lukaszewski napisał(a):

Bo nie znikną💩🤡

No jest możliwość,  że znikną 😂 Nie wiadomo jak ten mechanizator widzi " aktualizację " sterownika. Miałem styczność z tak "zaktualizowanymi", że kompletnie nie pokazywały awarii. Co niestety nie oznacza, że auto jeździło. Szkoda tylko, że po takich interwencjach, samochodom przypisuje się etykietki wadliwych, nienaprawialnych albo koszmarnie drogich w utrzymaniu. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, yeti19 napisał(a):

No jest możliwość,  że znikną 😂 Nie wiadomo jak ten mechanizator widzi " aktualizację " sterownika. Miałem styczność z tak "zaktualizowanymi", że kompletnie nie pokazywały awarii. Co niestety nie oznacza, że auto jeździło. Szkoda tylko, że po takich interwencjach, samochodom przypisuje się etykietki wadliwych, nienaprawialnych albo koszmarnie drogich w utrzymaniu. 

O noxie coś mówił że można wymienić albo wykodować, tańsza opcja wykodowanie - 600 zł ale mówi że póki nie będzie jeszcze kolejnego błędu od noxa to można jeździć, ale mój problem dotyczy gaśniecia na luzie podczas jazdy chyba NOx nie jest temu winny? 

Edytowane przez Fuun
  • Haha 1
Opublikowano

Jak wspominałem, nie tylko nie jestem mechanikiem - ale wręcz laikiem 😉 z tego też zapewne powodu całkowicie nie rozumiem gwałtownej potrzeby niektórych mechanizatorów ku wyjodowywaniu istornych dla auta elementów. Nieprawidlowo pracująca sonda lambda to nie tylko słabsza wydajność silnika, przy często większym spalaniu- to wręcz ryzyko zniszczenia katalizatora, w najgorszym z możliwych przypadku -  jego pożar w czasie jazdy. Nie bez jakichś podstaw ( z innych samochodów) uważam też, że i owszem, może powodować gaśnięcie auta na jałowych obrotach, gdy wymuszony ciąg spalin jest niski. 

No, ale ja przecież laikiem jestem.

🙂

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wykodowanie nox, trzymajcie mnie 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 

Wykodowanie czyli permanentne usunięcie błędów z DTC😉

Edytowane przez lukaszewski
  • Lubię to 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

OCZYWIŚCIE, ZE NOX JEST TEMU WINIEN. Kupno noxem130, Po drodze rejestracja i kodowanie sondy nox, zakodowanie rejestracji wymiany kata nox, wykonanie adaptacji kola zamachowego i adaptacji dlugo i krotkoterminowych dla mieszanki powietrzno paliwowej.

 

 

Zmien mechanika lub sprzedaj samochod. A najbezpieczniej to jedno i drugie, chyba, ze lubisz być robiony w balona, co usilnie potwierdzasz kolejnymi swoimi postami

Edytowane przez lukaszewski
  • Lubię to 2

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
42 minuty temu, lukaszewski napisał(a):

OCZYWIŚCIE, ZE NOX JEST TEMU WINIEN. Kupno noxem130, Po drodze rejestracja i kodowanie sondy nox, zakodowanie rejestracji wymiany kata nox, wykonanie adaptacji kola zamachowego i adaptacji dlugo i krotkoterminowych dla mieszanki powietrzno paliwowej.

 

 

Zmien mechanika lub sprzedaj samochod. A najbezpieczniej to jedno i drugie, chyba, ze lubisz być robiony w balona, co usilnie potwierdzasz kolejnymi swoimi postami

Konkretnie pokazany kierunek 👍

Emulator to duuuża oszczędność wydatków. Z tego co tu w czeluściach forum czytałem, można też sporo zaoszczędzić kupując samą sondę (zwykle to ona jest walnięta) i wlutować do starego czujnika.

  • Lubię to 1
Opublikowano
23 godziny temu, Fuun napisał(a):

Nie mam ani komputera ani programów żeby się w to bawić i słuchać twojej pomocy, do tego nie jestem mechanikiem żeby coś wymieniać w tym aucie 

Skoro zatem wolisz swojego mechanika, który, patrząc po Twoich postach, nie ma zielonego pojęcia na temat silnika N43, to droga wolna, ale pomocy na forum nie szukaj, bo widac, że wiesz lepiej. A lukaszewski naprawdę zna te silniki od podszewki. 

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.