Cześć, nie używam bimmer tool wiec tu nie pomogę. Może kilka uwag Ci się przyda:
1. Polecam INPA - jedyne narzędzie na którym coś widac
2. wypadające zapłony - najlepiej widać na aplikacji na telefon korzystającej z OBD - widać liczbę i historie wypadających zapłonów na każdym cylindrze
3.oznaczenie trybów w INPA ( podejrzewam że podobnie jest w bimmer tool) : 1- homogeniczny, 2 - pośredni, 3- uwarstwiony
4. Błąd 30C1 - masz spadki ciśnienia oleju poniżej zadaną wartość przez sterownik - INPA pokazałaby w jakich warunkach błędy są rejestrowane - również prędkość obrotowa silnika. Mechanik przykrył problem a go nie rozwiązał. Sprawdź regulator ciśnienia i czujnik ciśnienia oleju. Filtr oleju…
5. 2AF8 wyłącza tryb uwarstwiony. Nie wiem co mechanik zrobił, w szczególności jaki soft ci wgrał, ale podejrzewam że nie masz trybu uwarstwionego. Możesz to sprawdzić w INPA.
6. Na screenach zauważyłem że masz niską temperaturę silnika - ok 70 stC. Temperatura nagrzanego silnika, nawet na postoju nie powinna spaść poniżej 85 stC. To może być ślad większego problemu.
7. W trybie homogenicznym na postoju, masz mocno zamkniętą przepustnicę, wtrysk następuje w cyklu ssania ( jak w zwykłym wtrysku pośrednim) wytwarza się wysokie podciśnienie w kolektorze ssącym. W tym trybie wychodzą wszelkie nieszczelności kolektora - stąd może być nierówna praca silnika. Sprawdź membranę odmy.