Skocz do zawartości

VagaBim

Zarejestrowani
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318i N43

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia VagaBim

  1. Sprawny system nox jest warunkiem koniecznym poprawnych adaptacji w tym silniku. Zacznij od diagnozy NOX. Jakie konkretnie masz błędy?
  2. Unikałbym takich okazji. N43 jest silnikiem problematycznym. Regenerowany - zrobiona głowica- czyli co? A pokrywa zaworów z membraną odmy która w starym silniku się rozpadła ? - 1500 PLN . A wtryskiwacze ? 2000 PLN za sztukę. Cały silnik jak nowy za 6500 PLN? Coś tu nie pasuje.
  3. Z tego co piszesz to nie masz jeszcze doświadczenia w diagnozowaniu tego silnika. Check engine oznacza że jest problem który trzeba znaleźć. Na tym forum jest kolega Łukaszewski który zajmuje się diagnostyką.
  4. Spróbuj zrobić adaptacje po wymianie czujnika. Popatrz też na grzanie sondy lambda za katalizatorem. 80% to dużo. To może być sygnał że jest problem z tą sondą. Skąd wiesz że Noxem padł? Na bimmerprofs znajdziesz procedurę sprawdzenia Noxem.
  5. W tym silniku jest kilka możliwych problemów które objawia się poprzez błędy związane ze składem mieszanki czy ogólnie działaniem sond lambda. Najpierw diagnostyka. Omijaj „ wymieniaczy”.
  6. Tak, zrób diagnostykę. Napiecie ładowania 13,8 V, silnik skacze po włączeniu klimy - sprawdziłbym ten ślad. Nie znam historii twojego auta - alternator-IBS - akumulator - coś z tym ostatnio robiłeś?
  7. Kupiłeś zamordowany samochód z trudnym silnikiem. Piszesz o sondzie lambda, natomiast z opisu ogólnego stanu samochodu wynika że możesz się spodziewać jeszcze bardzo wielu, bardzo drogich problemów w tym silniku, gdzie sonda będzie najmniejszym. Zapomnij.
  8. Skąd wiadomo, że wtryski w pozycji zamkniętej leją? Skąd wiadomo że wszystkie cztery leją równocześnie? Proponujesz wymianę czterech wtrysków? Korekty wtrysków bez Nox są niewłaściwe bo istotna część adaptacji jest wykonywana w trybie uwarstwionym. Czy testowałem - oczywiście. Mam N43 w „stajni” od 16 lat. Na koniec mam dla Ciebie dobrą informację - nie będę już komentował Twoich wpisów. Zostawiam te „ przyjemność” dla kolegów którzy mają wyższy poziom tolerancji na chamstwo.
  9. Kolego kkx5. Silnik nie ma Noxa a Ty radzisz wymianę wtrysków, wszystkich, i to jako oczywiste rozwiązanie. Dlaczego? Byliśmy chwilę w dyskusji w innym wątku. Tym wpisem potwierdzasz, ze powinieneś uzupełnić wiedzę o tym silniku albo powstrzymać się od udzielania rad.
  10. Pomiary powinieneś robić na nagrzanym silniku. Z trzeciego ekranu wynika że sonda za katalizatorem jest nieaktywna bo jeszcze w fazie ogrzewania wstępnego. Widać to na linii drugiej - 10% ogrzewania sondy i ostatniej - napięcie 0,43 V charakterystyczne dla nieaktywnej sondy.
  11. Tak na szybko, wrzuć ekran z błędami, jeśli dobrze pamiętam to F4/ F1. Popatrz też na historię błędów - tam powinna być cała historia jeśli jej nie skasowałeś ( nie kasuj historii nigdy). To najprostsza metoda znalezienia problemów. Masz tam jeszcze freeze frames - zamrożone ramki, czyli warunki przy których błąd był zarejestrowany. W tym silniku nie ma nieważnych błędów. Praca z INPA wymaga analizy wielu ekranów łącznie - to nie jest proste.
  12. Cześć, nie używam bimmer tool wiec tu nie pomogę. Może kilka uwag Ci się przyda: 1. Polecam INPA - jedyne narzędzie na którym coś widac 2. wypadające zapłony - najlepiej widać na aplikacji na telefon korzystającej z OBD - widać liczbę i historie wypadających zapłonów na każdym cylindrze 3.oznaczenie trybów w INPA ( podejrzewam że podobnie jest w bimmer tool) : 1- homogeniczny, 2 - pośredni, 3- uwarstwiony 4. Błąd 30C1 - masz spadki ciśnienia oleju poniżej zadaną wartość przez sterownik - INPA pokazałaby w jakich warunkach błędy są rejestrowane - również prędkość obrotowa silnika. Mechanik przykrył problem a go nie rozwiązał. Sprawdź regulator ciśnienia i czujnik ciśnienia oleju. Filtr oleju… 5. 2AF8 wyłącza tryb uwarstwiony. Nie wiem co mechanik zrobił, w szczególności jaki soft ci wgrał, ale podejrzewam że nie masz trybu uwarstwionego. Możesz to sprawdzić w INPA. 6. Na screenach zauważyłem że masz niską temperaturę silnika - ok 70 stC. Temperatura nagrzanego silnika, nawet na postoju nie powinna spaść poniżej 85 stC. To może być ślad większego problemu. 7. W trybie homogenicznym na postoju, masz mocno zamkniętą przepustnicę, wtrysk następuje w cyklu ssania ( jak w zwykłym wtrysku pośrednim) wytwarza się wysokie podciśnienie w kolektorze ssącym. W tym trybie wychodzą wszelkie nieszczelności kolektora - stąd może być nierówna praca silnika. Sprawdź membranę odmy.
  13. Szanuję bardzo mechaników którzy potrafią rozebrać i złożyć silnik - tu potrzebna jest wiedza i doświadczenie. Szanuję bardzo specjalistów którzy potrafią zdiagnozować silnik z wykorzystaniem INPA - tu też jest potrzebna ogromna wiedza i doświadczenie. To są dwie odrębne kompetencje. Która jest ważniejsza? Obydwie są równie ważne. Ale w sekwencji - najpierw diagnostyka a potem naprawy mechaniczne i wymiana części. Ta dyskusja została wywołana przy okazji N43, który jest bezlitosny jeśli chodzi o zachowanie tej sekwencji. Niestety w praktyce tak nie jest. Stad rodzą się legendy miejskie „lece i wymieniam po kolei i nadal nic”. Stąd te sterty wymienionych niepotrzebnie wtryskiwaczy. Stąd wyczerpanie do zera zapasów magazynowych wtryskiwaczy w 2020 roku. No bo jak silnik chodzi nierówno to cewki, świece, wtryskiwacze …. i rozłożone ręce mechanika. Żeby naprawiać efektywnie współczesne silniki nie wystarczy być dobrym mechanikiem, trzeba jeszcze mieć wiedzę o sposobie sterowania silnika. Ja niestety nie spotkałem jeszcze takiego specjalisty - pewnie mam pecha?
  14. Po prawidłowym zainstalowaniu Noxem sterownik liczy zanieczyszczenie katalizatora Nox od „0”, ale liczy.. Będziesz musiał albo wypalać albo obsłużyć to programowo - poczytaj instrukcje na bimmerprofs. Po długim czasie pracy bez trybu uwarstwionego masz bardzo mocno rozjechane adaptacje. Powrót może potrwać. Zapach paliwa może oznaczać niestety że masz bogatą mieszankę bo np. cieknie wtryskiwacz, albo masz jakiś defekt sond lambda. Samochód który „ wraca do życia” po instalacji Noxem ma prawdopodobnie jeszcze wiele problemów do ogarnięcia. Potrzebujesz kogoś kto ci zrobi diagnostykę INPA. ISTA nic nie zdziałasz. N46 to nie moja bajka, ale tam nie masz Nox bo nie masz ryzyka emisji tlenków azotu, bo nie masz wtrysku bezpośredniego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.