Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mój jeszcze chodzi ale już lata ma więc za w czasu zapytam:

1) Czy wymieniając na ten sam pojemność+moc rozruchowa trzeba coś kodować, podpinać pod komputer samochód?

2) Jak wymienić nie tracąc danych? A jakby się jednak tak nie zrobiło to cos stracę albo czy potem trzeba będzie jakieś kody żeby odblokować?

3) Jak podładować akumulator prostownikiem? Przepraszam za pytanie ale normalne auta wiem jak ładować, ale tutaj w sumie podpina się prostownik bezpośrednio do aku w bagażniku? Ale jak dostać się do klem. Czy pod maską jest dojście jakieś dodatkowe? 

4) Polecicie jakąś ładowarkę? Np. https://swiatbaterii.pl/akumulatory-agm/35154-ladowarka-prostownik-do-akumulatorow-6v-12v-4a-agm-lifepo4-gel-sla-z-funkcja-inteligentnej-diagnostyki.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIxbS9iZHdiwMVAxWiAx0wyjpVEAQYBSABEgK5LvD_BwE będzie ok?

Edytowane przez asaledr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Każda wymiana musi być zakodowana. Auto musi wiedzieć, że ma nowy aku

2. W serwisie akumulatorów z tzw.  podtrzymaniem dokonasz wymiany 

3. pod maską masz punkty podłączenia prostownika dedykowanego do agm. Zwykły prostownik się nie nadaje

Opublikowano
18 minut temu, bbmw napisał(a):

3. pod maską masz punkty podłączenia prostownika dedykowanego do agm. Zwykły prostownik się nie nadaje

Czy ten który podałem link by się nadawał?

Czy te punkty podłączenia są też żeby odpalić siebie na kabel lub komuś pomóc? Czy w tym aucie tak się nie zaleca robić?

Opublikowano

https://allegro.pl/oferta/bosch-c70-ladowarka-akumulatorowa-prostownik-12-24v-15145608557

Mogę polecić ten, nie da się nim zepsuć niczego, bo nie zadziała źle podłączony, a ostatnio, po 10 minutach ładowania odpaliłem tym prostownikiem dźwig. 

Zwróć uwagę że im niższy amperaż prostownika tym aku musi być ładowane dłużej, 4A a 10A to dwa razy szybsze ładowanie 

Opublikowano

To auto jedno z kilku w kolekcji, więc może i 20 godzin się ładować, nie zależy mi aż tak bardzo.

Pytanko czy w tym aucie wyskakuje komunikat czasem żeby naładować bo coś nie tak jest? Słaba bateria itp.? 

Opublikowano

A i jeszcze jedno pytanie, jaka jazda najlepiej ładuje akumulator?

Spokojna niskie obroty czy raczej sportowa wysokie obroty?

Opublikowano

Też mam kilka aut, dlatego kupiłem prostownik a jak wjadę coś porobić na garaż to jak nie zapomnę i podłącze, to zanim posprzątam, zrobię co miałem i wypije kawkę, to akumulator już jest wyprostowany  

 

Jest taki komunikat "Niskie napiecie akumulatora"

 

Akumulator ładuje odpuszczenie gazu całkiem, możesz zobaczyć jak to działa włączając tryb eko, ale to będzie tak że naładujesz Akumulator do 80% max, bo system zostawia sobie rezerwę na wypadek przeładowania. 

No i raczej nie styl jazdy tylko multimedia, światła, grzanie itd wszystko co bierze prąd 

 

 

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Też mam kilka aut, dlatego kupiłem prostownik a jak wjadę coś porobić na garaż to jak nie zapomnę i podłącze, to zanim posprzątam, zrobię co miałem i wypije kawkę, to akumulator już jest wyprostowany  

A kiedy wiesz że akumulator "warto podładować"? Skąd wiesz że jest niedoładowany? Masz coś do sprawdzania stanu naładowania aku? Albo jak już masz ten prostownik to skąd wiesz ile trzeba ładować ten aku skąd wiesz czy jest naładowany w 50 60 czy 80%?

Obecnie mam czas tym autem wyjechać raz w tygodniu i zrobić sobie 100km jednym rzutem. Chociaż trochę dłużej w zimie myśli po tygodniu przy odpaleniu. Ale to minimalna różnica, nie jest takie pyk, tylko takie pyk przerwa milisekunde pyk 🙂 

Edytowane przez asaledr
Opublikowano

Prostownik który Ci wysłałem informuje o stanie naładowania akumulatora. 

Ja tak tego nie kontroluje, po prostu ze trzy razy w roku uda się ze każde auto sobie poleży pod prostownikiem. Napewno nie zaszkodzi🙂

napewno odpalanie podgrzewanych siedzen przed odpaleniem auta bardzo drenuje aku. Ale nie tylko, same lampy ściągają napięcie dość sporo. Patrzę sobie na to czasem pod OBD komputerem, co się dzieje z aku, i jaki jest prąd rozruchowy. Ale o tym jest tutaj bardzo wiele od ludzi bardziej doświadczonych odemnie 🙂

Opublikowano

Możesz przez cały dzień lecieć na pełnej k**wie a i tak Ci się akumulator do pełna nie wyprostuje. To po prostu tak nie działa. U mnie po 7 latach aku przestało trzymać 12.5v. Nawet doladowane aku szybko zjezdzalo do 11.5V. Auto odpalało normalnie, ale skok napięcia podczas odpalenia dochodził pod 6V. 8V przyjmuje się jako minimum w trakcie zapłonu, bo poniżej tych 8V zaczyna się robić niezdrowo dla całej elektroniki. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak czytam czytam i sie zastanawiam co to jest "prostowanie akumulatora". 😀
 

21 godzin temu, asaledr napisał(a):

A kiedy wiesz że akumulator "warto podładować"? Skąd wiesz że jest niedoładowany? Masz coś do sprawdzania stanu naładowania aku? Albo jak już masz ten prostownik to skąd wiesz ile trzeba ładować ten aku skąd wiesz czy jest naładowany w 50 60 czy 80%?

Obecnie mam czas tym autem wyjechać raz w tygodniu i zrobić sobie 100km jednym rzutem. Chociaż trochę dłużej w zimie myśli po tygodniu przy odpaleniu. Ale to minimalna różnica, nie jest takie pyk, tylko takie pyk przerwa milisekunde pyk 🙂 

Kwestia na ile zdrowy jest Twoj akumulator. Jezeli odpala ciezko, czyli czujesz ze kreci slabiej, nawet na drugi dzien po normalnej jedzie, to znaczy, ze juz sie konczy. Nawet jak go bedziesz ladowal cala noc, albo walniesz dluzsza trase, to nic to nie zmieni. Po prostu juz nadaje sie do wymiany. Jezeli jednak Twoj akumulator jest zdrowy, auto slabiej odpala dopiero po dluzszym nieuzywaniu, to bedziesz to czul wlasnie odpalajac auto. Generalnie przy bardzo zdrowym akumulatorze, samochod moze stac (moze nie przy wielkich mrozach) i kilka tygodni i nie powinno sie odczuc ze jest rozladowany. Niestery zuzycie i wiek robia swoje. Wiadomo, ze V8 albo diesela, bedzie ciezej odpalic i wymaga wiekszego i zdrowszego akumulatora.

Jezeli samochod odpala Ci z przestojem czyli Twoje "pyk" a potem dopiero nastepne "pyk" to juz zle, bo to dosc niezdrowe dla modulow samochodu. Napiecie spada juz zbyt mocno. Niestety jak ktos jezdzi male odcinki, nawet codziennie, to aku bedzie niedoladowany. Po prostu rozruch silnika zabiera tak duzo energii, ze potem nie zdazy ladowanie nadrobic tego podczas jazdy.

Zawsze warto miec jakas inteligentna, nowoczesna ladowarke. Nawet niech ona daje tylko te 7A-10A, to do doladowania akumulatora, w zupelnosci wystarczy.

Ja mam dwie ladowarki CTEK, jedna profesjonalna do 80A, a druga mala do 7A i w 90% przypadkow uzywam tej drugiej, bo jest niewielka, lekka i wygodniejsza. Te duza podlaczam, jak cos musze programowac albo dluzej cos grzebac w aucie na zaplonie. Do zwyklego doladowania baterii, taka mala wystarcza.

 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Prościej zmierzyć napiecie na akumulatorze raz na jakiś czas. Tylko najlepiej zrobić to po min 12 godzinach. Ja przed mierzeniem zostawiam maskę otwarta (auto zamkniete) i po godzince mozna mierzyc. Jak ma już poniżej 12,3 to podładować. Jak przy odpalaniu spada napiecie poniżej 10/9v to już słabo.

Ja polecam Noco Genius 10

Edytowane przez Lendio
Opublikowano

To może tu zapytam - jaka ładowarkę do podtrzymanie napięcia polecacie w normalnych pieniądzach do programowania/robienia aktualizacji sterowników ?

Mam CTEK 5.0 ale to ma 5A więc tylko do podładowania się nadaje?

Opublikowano

Albo inaczej czym te wersje i większym A różnią, typu 3.8 A, 5A, 10A. Tylko tym że na słabszym dłużej zejdzie ładować czy może słabszy nie doładuje tak dużo jak ten 10A np

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mniejszy prad ladowania, wolniej sie naladuje. To tak jak z woda. Przez mniejsza dziurke ciagle nalejesz tyle samo ale wolniej. 😉

Po prostu wybierajcie ladowarki "inteligentne", z dobrymi opiniami i tyle. Nie potrzebujecie profesjonalnego sprzetu. Kazda taka, ktora ma te 5-7A doladuje akumulator w kilka godzin.

 

Opublikowano
21 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Ten Bosch C30 jak najbardziej git, różnica to tylko czas ładowania

Ten co kolega podał miał 3.8A (trochę malo). (NOCO 10A  ładuje do pełna mój ok 12/14 godzin). Moze algorytm konserwacji tak dziala, ale taki 3.8 będzie potrzebował dużo więcej czasu.

Może chociaż 5A  https://allegro.pl/oferta/bosch-c40-li-ladowarka-akumulatorowa-prostownik-6-12v-15272524309?context=293325c5cabb35e4dc0f5a97e55cb361db967876c7e05c302fa7bab8ea08aa45010122e6af04f5113593ddbea07a39c5b6ef3504eaa1bd9fd185cea149c41e45ece69b079f4c8f5f52c36f99e2cf982429cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c53e96a8b2819f48de09e1355ef7491d4b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57be3715a565a3c2ff8e7240db1d17a01ad&sellerHasChanged=false&fromVariant=15145608557

Opublikowano (edytowane)

Tak to wygląda mniej więcej, przy włączonych światłach i 2min od otwarcia auta. Odrazu po podpieciu OBD miał ponad 12V. Szau ni ma a akku dwu latek, czasami doładowywany. 

W bimber tool 100% wszystko cacy 

 

 

20231209_102321.jpg

Edytowane przez Użytkownik525xd
Opublikowano

A jakby kiedyś trzeba było pewnie nie tak odległa sprawa wymienić aku, to marki typu Bosch, Varta są ok czy iść w ASO i nowy? Czy nie ma sensu w ASO brać oryginalnego? 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

BMW nie produkuje swoich akumulatorów, robi to dla nich np. Bosch czy Exide.

Opublikowano

To powiedzcie mi coś takiego bo mi się to nie spina albo czegoś nie rozumiem to mi wytłumaczcie:

Skoro w BMW istnieje komunikat o tym żeby naładować aku, a jednocześnie po tygodniu nie odpala mi auto tak jak pisałem wcześniej pyk pyk tylko pyk przerwa pyk to czemu nie ma komunikatu? Bo może jest tak że tu nie niski poziom aku jest problemem tylko aku już stare i nie tak chodzi? I ładowarka nic nie zmieni? 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Chyba z 10 razy przeczytałem to co napisałeś i nadal nie rozumiem 😄 😄

Akumulator traci pojemność i zdolności rozruchowe. Może odpalać ale IBS mierzy spadek napięcia przy usypianiu samochodu i na podstawie tego wie jaka jest jego żywotność. 

Wszystko zależy od tego jak używasz samochodu, czy ma się kiedy doładować czy nie. Na początek naładuj akumulator, jak komunikat będzie się co raz częściej powtarzać, to wymień. 

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, asaledr napisał(a):

To powiedzcie mi coś takiego bo mi się to nie spina albo czegoś nie rozumiem to mi wytłumaczcie:

Skoro w BMW istnieje komunikat o tym żeby naładować aku, a jednocześnie po tygodniu nie odpala mi auto tak jak pisałem wcześniej pyk pyk tylko pyk przerwa pyk to czemu nie ma komunikatu? Bo może jest tak że tu nie niski poziom aku jest problemem tylko aku już stare i nie tak chodzi? I ładowarka nic nie zmieni? 

Tak. Dobrze rozumujesz. Akumulator moze miec 12V i IBS nie poda zadnego komunikatu, ale zdolnosci rozruchowe akumulatora sa juz slabe i nagly, duzy pobor pradu, spowoduje duzy spadek napiecia. To tak jakbys mial maly akumulatorek od jakiejs Corsy benzynowej i wsadzil go do diesela. Mozesz sobie mierzyc i po miesiacu i poziom napiecia bedzie zadowalajacy, ale ten akumulator nie odpali Ci diesela w ogole. Twoj aku jest juz po prostu jak polowa samego siebie z okresu nowosci. 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.