Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, posiadam samochód x3, 2021r. Od czerwca/lica 2024r. pojawiło się trzeszczenie w okolicy słupka b. początkowo nie było  to zbyt uciążliwe natomiast w ciągu 3-4 miesięcy trzeszczenia zrobiło się bardzo intensywne. samochód trafił na serwis, rozebrali podsufitkę i podejrzewali rozszczepienie poszycia dachu.  Samochód oczywiście jest bez wypadkowy!

od listopada stoi na serwisie i nic kompletnie z tym nie robią!

centrum wsparcia serwisowego zaproponowało serwisowi naciąganie, naginanie i naprężanie dachu za pomocą "śrubokręta". i oczywiście naprawa na moją odpowiedzialność, płatna 13 tys i bez gwarancji naprawy.

 

ktoś coś miał podobnego, jakieś sugestie, rady?

 

Edytowane przez danielwlodarczyk
  • Moderatorzy
Opublikowano

Coś mi skrzypiało/wibrowało w słupku B jakiś czas temu i problem rozwiązałem tak, że miejsce gdzie poszycie słupka stykało się z karoserią podkleiłem taśmą parcianą. 

Pytanie gdzie Tobie dokładnie to trzeszczy. Najlepiej pojeździć z pasażerem i po prostu to wywołać i spróbować macać czy po dociśnięciu jakiegoś elementu przestaje trzeszczeć.

spacer.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

M pakiet? Listwy zewnętrzne shadowline?

Opublikowano
5 godzin temu, Kuj0n napisał(a):

Coś mi skrzypiało/wibrowało w słupku B jakiś czas temu i problem rozwiązałem tak, że miejsce gdzie poszycie słupka stykało się z karoserią podkleiłem taśmą parcianą. 

Pytanie gdzie Tobie dokładnie to trzeszczy. Najlepiej pojeździć z pasażerem i po prostu to wywołać i spróbować macać czy po dociśnięciu jakiegoś elementu przestaje trzeszczeć.

jeździłem tak i dociskałem w różnych miejscach. trzeszczenia są słyszalne już po całym poszyciu dachu.  jeżeli byłaby to tylko kwestia taśmy to czemu serwis nie chce wykonywać żadnej naprawy? od listopada samochód stoi na serwisie i nic kompletnie nie jest robione. za naprawe wyliczyli 13 tys bez gwarancji naprawy tego! i na moją odpowiedzialność!

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, danielwlodarczyk napisał(a):

tak m pakiet i shadowline. ma to jakies znaczenie?

 

Ma 😉 otwórz drzwi i zobacz na górę uszczelki - jest na niej taki jakby zamsz który styka się bezpośrednio z listwą shadowline. Ten zamsz nasmaruj silikonem do uszczelek i daj znać czy pomogło.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak to pomoże i oszczędzi koledze 13k (których i tak nikt o zdrowych zmysłach by nie wydał za artystyczny performance śrubokrętem tylko jechał gdzie indziej) to X kur** D. 😆

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Zobaczymy, mi w każdej bmw z shadowline hałasowały te uszczelki jak i wielu innym użytkownikom. Nawet łatwo zauważyć zwłaszcza w lecie że co każde mycie słychać bardziej (detergenty chyba wysuszają ten "zamszyk"). Temat znany w Aso gdzie naklejano nawet ludziom taśmę teflonową. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
15 godzin temu, Randall napisał(a):

Zobaczymy, mi w każdej bmw z shadowline hałasowały te uszczelki jak i wielu innym użytkownikom. Nawet łatwo zauważyć zwłaszcza w lecie że co każde mycie słychać bardziej (detergenty chyba wysuszają ten "zamszyk"). Temat znany w Aso gdzie naklejano nawet ludziom taśmę teflonową. 

gdyby to chodziło tylko o uszczelki, to dziwne że serwis 3 miesiące zwleka z odpowiedziami na temat auta! mnie tutaj coś śmierdzi!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 godzin temu, danielwlodarczyk napisał(a):

tak m pakiet i shadowline. ma to jakies znaczenie?

 

Żadne. Listwy shadowline są montowane w ten sam PN uszczelki do zwykłe czy individual.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.02.2025 o 12:50, danielwlodarczyk napisał(a):

Witam, posiadam samochód x3, 2021r. Od czerwca/lica 2024r. pojawiło się trzeszczenie w okolicy słupka b. początkowo nie było  to zbyt uciążliwe natomiast w ciągu 3-4 miesięcy trzeszczenia zrobiło się bardzo intensywne. samochód trafił na serwis, rozebrali podsufitkę i podejrzewali rozszczepienie poszycia dachu.  Samochód oczywiście jest bez wypadkowy!

od listopada stoi na serwisie i nic kompletnie z tym nie robią!

centrum wsparcia serwisowego zaproponowało serwisowi naciąganie, naginanie i naprężanie dachu za pomocą "śrubokręta". i oczywiście naprawa na moją odpowiedzialność, płatna 13 tys i bez gwarancji naprawy.

 

ktoś coś miał podobnego, jakieś sugestie, rady?

 

Nie warto samochód odstawić jeszcze np. do zewnętrznego niezależnego serwisu BMW z autoryzacją, ewentualnie do zakładu gdzie robią wygłuszanie wnętrz poprawiająca akustykę? Myślałeś jeszcze o tym? Może trafisz na kogoś z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem... Bo ta metoda z tym śrubokrętem nie brzmi dobrze. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
7 minut temu, luk_byd napisał(a):

Żadne. Listwy shadowline są montowane w ten sam PN uszczelki do zwykłe czy individual.

Trzask występuje na łączeniu uszczelki zamszowej z listwą shadowline. Przy chromach tego efektu nie było więc jednak ma to znaczenie.

Natomiast tutaj sądząc po filmiku to jakaś grubsza sprawa.

Opublikowano
26 minut temu, Randall napisał(a):

Trzask występuje na łączeniu uszczelki zamszowej z listwą shadowline. Przy chromach tego efektu nie było więc jednak ma to znaczenie.

Natomiast tutaj sądząc po filmiku to jakaś grubsza sprawa.

jakieś sugestie z twojej strony , po oglądnięciu filmiku?

Opublikowano
35 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Nie warto samochód odstawić jeszcze np. do zewnętrznego niezależnego serwisu BMW z autoryzacją, ewentualnie do zakładu gdzie robią wygłuszanie wnętrz poprawiająca akustykę? Myślałeś jeszcze o tym? Może trafisz na kogoś z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem... Bo ta metoda z tym śrubokrętem nie brzmi dobrze. 

BMW POLSKA i serwis w którym stoi auto chcieliby żebym zabrał auto bo im zniknie problem. Od listopada nie miałem styczności z własnym samochodem!

Opublikowano

Od kilku miesięcy mam podobny problem. Posiadam M340i z 2023 roku. Trzeszczenie narastało przez kilka miesięcy aż obecnie osiągnęło poziom nieakceptowalny. Co ciekawe, nie słychać go podczas opadów deszczu. Serwis rozebrał słupek B, obicie drzwi przód i tył, ale nic nie znaleźli. Poprosiłem parę osób o jazdę ze mną i próbę zidentyfikowania źródła. Wszyscy zgodnie wskazują miejsce na podsufitce, w okolicach uchwytu do przytrzymania się dla pasażera za kierowcą. Niektórzy wskazują źródło trochę bardziej w stronę słupka B, inni bardziej na wysokości właśnie tego uchwytu. Próbowałem wszelkich metod znalezionych w sieci, podklejanie, oklejanie, psikanie silikonem, wd40 - nic nie pomogło. Zamierzam wrócić w najbliższym czasie na serwis i zająć się sprawą już na poważnie. 

Opublikowano
6 godzin temu, Popsbangs napisał(a):

Od kilku miesięcy mam podobny problem. Posiadam M340i z 2023 roku. Trzeszczenie narastało przez kilka miesięcy aż obecnie osiągnęło poziom nieakceptowalny. Co ciekawe, nie słychać go podczas opadów deszczu. Serwis rozebrał słupek B, obicie drzwi przód i tył, ale nic nie znaleźli. Poprosiłem parę osób o jazdę ze mną i próbę zidentyfikowania źródła. Wszyscy zgodnie wskazują miejsce na podsufitce, w okolicach uchwytu do przytrzymania się dla pasażera za kierowcą. Niektórzy wskazują źródło trochę bardziej w stronę słupka B, inni bardziej na wysokości właśnie tego uchwytu. Próbowałem wszelkich metod znalezionych w sieci, podklejanie, oklejanie, psikanie silikonem, wd40 - nic nie pomogło. Zamierzam wrócić w najbliższym czasie na serwis i zająć się sprawą już na poważnie. 

Polecam obejrzeć filmik z jazdy autem przy rozebranej podsufitce. 
 

Jak tylko będziesz miał inne koncepcje lub pomysły to daj znać. 
 

u mnie sprawa mega bagatelizowana a jeździć autem które wydaje dźwięk pękania na pół nie jest do przyjęcia. 

Opublikowano

Swoją drogą, Twoje auto jest na gwarancji? Jeśli tak, to trochę dziwne zachowanie BMW, że proponują naprawę typu "a może się uda" i to na Twój koszt. 

Opublikowano
2 godziny temu, Popsbangs napisał(a):

Swoją drogą, Twoje auto jest na gwarancji? Jeśli tak, to trochę dziwne zachowanie BMW, że proponują naprawę typu "a może się uda" i to na Twój koszt. 

moje auto  już nie jest na gwarancji. gwarancja skończyła się w sierpniu . ale ja problem zgłaszałem w lipcu 2 krotnie i sprawa została zbagatelizowana!

Opublikowano

Typowa spychologia do końca gwarancji, chyba zostaje batalia sądowa i auto spisane na straty, jak w przypadku słynnego "Mercedesa za milion", chyba że szukanie rozwiązania u specjalistów na własną rękę.

Opublikowano

Jeśli zgłosiłeś to w okresie gwarancji i masz na to dowody (np kopia protokołu) to wycieczka do prawnika.

Na początek jakieś krótkie pismo z kancelarii z żądaniem usunięcia wad, podejście może się zmienić.

Opublikowano
W dniu 7.02.2025 o 15:03, Kolorusek napisał(a):

Tam pewnie dach się odkleił. Widziałem już kilka takich akcji w młodych bmw 😂

Co w takiej sytuacji? To jest "naprawialne"? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.