Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 30.12.2024 o 07:51, luk_byd napisał(a):

Druga rzecz, że z tych 252/258/292KM to silnik spalinowy ma 184KM - gdzie normalnie bez pradu, mialby 252/258KM. A więc nie dość że silnik benzynowy jest mniej wysilony to jeszcze na zimnym ma ograniczoną moc - chyba coś do około 85KM bazując na wskaźnikach - w przypadku 330e/530e w G30.

Czy te wskaźniki, podające moment i moc mają jakąś dokładność? Innymi słowy, czy podawane tam wartości są rzeczywiście mierzone w jakiś sposób, czy jest to coś zupełnie orientacyjnego?

A przy okazji, czy macie jakiś patent na to, żeby na stałe na ekran główny ("domowy") wrzucić wskazania temperatury silnika? Czy to zawsze trzeba się przeklikiwać? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Hernandes napisał(a):

Czy te wskaźniki, podające moment i moc mają jakąś dokładność? Innymi słowy, czy podawane tam wartości są rzeczywiście mierzone w jakiś sposób, czy jest to coś zupełnie orientacyjnego?

A przy okazji, czy macie jakiś patent na to, żeby na stałe na ekran główny ("domowy") wrzucić wskazania temperatury silnika? Czy to zawsze trzeba się przeklikiwać? 

Myślę że są dokładne z tolerancją do 10%. 

w MGU dało radę personalizować widgety i to nie stanowiło by problemu - w G60 - nie wiem.

Opublikowano

Sterownik zna charakterystykę silnika, na podstawie ciśnienia doładowania, zużycia paliwa, przepływu powietrza, obrotów, jest w stanie wyliczyć jaka jest aktualnie moc/moment. Ogólnie da się to policzyć z prostych wzorów + poprawka na sprawność

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chciałem się podzielić taką ciekawostką. Być może nie tylko mi się przytrafiło.

Po włączeniu pojawił się mniej więcej komunikat: wykryto używane części i w celu ochrony samochodu skontaktuj się z serwisem. Komunikat zniknął na tyle szybko, że nie zdążyłem zrobić fotki i być może nawet nie zapamiętałem jego treści precyzyjnie. Jeżeli jednak dosłownie tak miał brzmieć, to mam teorię. Otóż poprzedniego dnia trochę męczyłem samochód startami i przyspieszeniami. 550e to nie jest w odczuciach rakieta. Jest dość szybki (100-200 w 10 sek to jest b.dobry wynik przecież), ale nie ma tego błysku. I tutaj moja teoria. Samochód czyta w myślach! Bo właśnie zrodziła się myśl o Race chipie. I to takie ostrzeżenie było 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ochrona komponentów, było już od BDC G05 - lipiec 2019.

Może coś sofotowo nie zdążyło się wczytać stąd błąd.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Hernandes napisał(a):

Chciałem się podzielić taką ciekawostką. Być może nie tylko mi się przytrafiło.

Po włączeniu pojawił się mniej więcej komunikat: wykryto używane części i w celu ochrony samochodu skontaktuj się z serwisem. Komunikat zniknął na tyle szybko, że nie zdążyłem zrobić fotki i być może nawet nie zapamiętałem jego treści precyzyjnie. Jeżeli jednak dosłownie tak miał brzmieć, to mam teorię. Otóż poprzedniego dnia trochę męczyłem samochód startami i przyspieszeniami. 550e to nie jest w odczuciach rakieta. Jest dość szybki (100-200 w 10 sek to jest b.dobry wynik przecież), ale nie ma tego błysku. I tutaj moja teoria. Samochód czyta w myślach! Bo właśnie zrodziła się myśl o Race chipie. I to takie ostrzeżenie było 🙂

Trochę chyba przesadziłeś z tym czasem 100-200. 

Z dostępnych pomiarów widziałem wyniki 16,1 s od 0 do 200, co nie zmienia faktu, że to dobry czas jak na taką krowę. 

Edytowane przez przemekk23
Opublikowano (edytowane)

100-200 Dokładnie 10,30

AutotopNL zmierzyli mu nawet 10,23. Fakt, że krowa.

0-100 - nie wiem. Katalogowo - wiadomo. Ale czy w rzeczywistości lepiej czy gorzej, tego nie wiem. Z mocą też nie jest tak jak w katalogu. Ale też hamownie i ich odtwarzalność, to jest temat na oddzielny (długi) wątek.

Edytowane przez Hernandes
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

jak tam panowie spalanie na trasie w BMW 550e Touring wychodzi? Tak przy 150 km/h na silniku benzynowym ile będzie? Gdzieś tu czytałem że 10,5 L /100km w trasie ale nie wiem przy jakiej prędkości? Jeśli tak, to to by było podobne spalanie jak w BMW M3 Touring. Cena w sumie też podobna...Fajnie mieć dynamiczne auto ale komfort jak w 550e też fajny. Hm.

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano (edytowane)

Ewentualnie pozostaje import 540i z USA z silnikiem b58, bez żadnej baterii. Ale też jest kompromis bo tam nie mają Touringa... Za to jest moc i komfort i nie ma badziewnej baterii która ponoć szybko pada w tych hybrydach plugin...

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

Znalazłem w MyBMW z ostatniego okresu: Niemcy, średnia prędkość na odcinku dł. 154 km = 118 km/h (czyli w praktyce przez dużą część odcinka dużo więcej, ale miejscowe ograniczenia, roboty drogowe etc.); "pusta" bateria, spalanie 7,8 l. Generalnie szybka ale jednostajna jazda.

Jazda w Austrii. Średnia 97 km/h (super zgodnie z przepisami), pusta bateria również, spalanie 5,6 l 🙂 . Przy tankowaniu zaraz po tym odcinku pokazał zasięg prawie 1000 km. Ale to raz takie coś widziałem.

Spalanie na krótkim odcinku, dynamiczna jazda: 13 l.

Czyli chyba normalnie.

 

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.