Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy korekta na zimnym silniku w okolicy 1,5 mg/stk jest w normie, czy trzeba się zająć tym wtryskiem?

Czy można sprawdzać korekty w czasie jazdy? Wtedy na tym wtryskiwaczu rośnie nawet powyżej 2 mg/stk.

Screenshot_20241202_150750_bimmer-tool.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Zrób próbę przelewową najpierw.

To że on daje +2, to zanczy, że nadrabiać musi w porównaniu do innych (3 i 4 mogą lać). Poza tym warto sprawdzić szczelność dolotu i czy turbo nie leje.

 

Przed wymianą też można spróbować przeczyścić je jakąś płukaną, w e61 puściłem 3 puchy na rezerwie i korekty spadły z 0.8 na 0.4.

Edytowane przez madseason
Opublikowano

Dolot sprawdzony dymiarką i jest szczelny, turbina po regeneracji.

Poniżej zdjęcie z testu przelewowego, od lewej 1,2,3,4 cylinder. Trzeba wziąć pod uwagę, że w Bimmertool wtryskiwacze odpowiadają cylindrom: 1=1, 2=3, 3=4, 4=2.

20241109_095841.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podmień ten wtrysk na drugi, zobacz jak zareaguje na to silnik, regeneracje różnie wychodzą, wtrysk też ma swój przebieg do poprawnej pracy, odchyłka jest duża w stosunku do pozostałych

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pisze to ponieważ kiedyś współpracowałem z kimś kto prowadził pracownię wtryskową i się tym zajmował, wychodziło to róznie, to się odbywało w jednym warsztacie, miałem do tego bierzący wgląd, dlatego pytam

Opublikowano

Pierwszy wtryskiwacz został zakupiony w pierwszej lepszej firmie na Allegro. Później zapadła decyzja, aby wymienić pozostałe 3, które zakupiłem już sam w serwisie Boscha i te wydają się w porządku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no widzisz, Allegro/tanio, biorę..wtryskiwacz jest elementem który jest zaprojektowany na określony przebieg, dlatego pytałem, po jakim przebiegu... ich parametry siadają, regeneracje wychodzą róznie, na Allegro pojawiają się śmiecie w atrakcyjnej cenie, własnie te spracowane, niby jako sprawne, zakładzasz i okazuje się że coś jest nie tak, i dumasz...co jest nie tak? Napisze to wszystkim amatorom zakupów w sieci, warsztat który na biezążąco rozwiązuje problemy ma inne karty przetargowe w zakupach w sieci, mają Oni swoich dostawców, i jezeli wkrada się błąd, i coś nie działa, wykonuje się jeden telefon i wymienia się daną część na drugą, zwykły allegrowicz jest skazany na porażkę.
Owszem są użytkownicy którzy są ogarnieci, znają swój sprzęt, mają samodzielną diagnostykę, i działają, ale większość, niestety nie. Polecam zaparkować swój samochód w jakims serwisie BMW, nie ASO, który zna temat, który szanuje klienta i dba o to aby sprawa została doprowadzona do końca, to będzie bardzo duża kwota zaoszczędzona w Waszych portfelach. Piszę rzeczy nie zgodne z tym forum, poblokowano mi tu już niektóre wątki, za moje wypowiedzi, ale trudno..inaczej nie potrafię

 

Opublikowano (edytowane)

piezo w dłuższej perspektywie zawsze wychodzą taniej nowe 😉 oczywiście z pewnego źródła nie zadne ali ale eba itp itd... wg Bosch korekta powyżej 0.4 ma negatywny wpływ na zapełnianie DPF a powyżej 0.8 kwalifikuje wtrysk do wymiany

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aby nie wkradalo sie przeklamanie, kolega powienien napisac jaki ma model auta. Byly wtryski piezo oraz elektro w n47/n47n. To raz, dwa, 1ka w n47n praktycznie zawsze "korektuje" na +, tam idzie glowny syf z egr, w n47 bedzie to 4ka (inny dolot). Po trzecie, walkowane tyle razy, korekta na wtryskach nie swiadczy o kondycji wtrysku tylko kondycji silnika. Po 4te, jak zobaczysz +5 korekty w tym silniku to zbieraj na remont silnika a nie wymiane wtrysku. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobiscie, do +1 na wolnych nie zwracam uwagi i nie szukam dziury w calym. Jak widze wiecej, obserwuje, powyzej 1.5 szukam problemu w silniku. Wtryskiwaczy nigdy nie daje do regeneracji. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, davidpl napisał(a):

To ciekawe, bo wg BMW korekty do +/-6 są akceptowalne 

na jałowych masz dawkę powiedzmy mniej więcej 6mg i korekta +-6mg ma być w porządku? zastanów się czasem co piszesz!

max 10-15% wartosci  wtrysku glownego na jałowych... pomiar kompresji obowiązkowy.

Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, WojtekX napisał(a):

no widzisz, Allegro/tanio, biorę..wtryskiwacz jest elementem który jest zaprojektowany na określony przebieg, dlatego pytałem, po jakim przebiegu... ich parametry siadają, regeneracje wychodzą róznie, na Allegro pojawiają się śmiecie w atrakcyjnej cenie, własnie te spracowane, niby jako sprawne, zakładzasz i okazuje się że coś jest nie tak, i dumasz...co jest nie tak?

Wtryskiwacz był po regeneracji z nowym kodem IMA, a nie używany, niby sprawdzony. 

 

12 godzin temu, WojtekX napisał(a):

Owszem są użytkownicy którzy są ogarnieci, znają swój sprzęt, mają samodzielną diagnostykę, i działają, ale większość, niestety nie. Polecam zaparkować swój samochód w jakims serwisie BMW, nie ASO, który zna temat, który szanuje klienta i dba o to aby sprawa została doprowadzona do końca, to będzie bardzo duża kwota zaoszczędzona w Waszych portfelach.

Samochód był już w kilku warsztatach związanych i nie związanych z BMW i mimo wydania kilkunastu tysięcy, nikt nie rozwiązał problemu z wibracjami.

 

8 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Aby nie wkradalo sie przeklamanie, kolega powienien napisac jaki ma model auta. Byly wtryski piezo oraz elektro w n47/n47n. To raz, dwa, 1ka w n47n praktycznie zawsze "korektuje" na +

Silnik to N47N w BMW F11 184km. Na ciepłym silniku korekty są ok, dzisiaj sprawdzę i wrzucę na forum. Zastanawia mnie tylko ta korekta na zimnym.

 

Edytowane przez zuraw0
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co w takim razie sądzicie o tym (zimny i ciepły) 

N57, 258km, 185tys km. 

Ostatnie 5tys czysty diesel hvo100. Od ok. 100tys km co drugie tankowanie Liqui Moly 5140.

 

 

Screenshot_20241215_091631_bimmer-tool.jpg

Screenshot_20241215_084001_bimmer-tool.jpg

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.