Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Od czasu zakupu samochodu (520d xDrive, F10, 2015, 112 tys. przebiegu,B47 jedna turbina) zmagam się z pewnym problemem.

Mianowicie przy pełnym wciśnięciu pedału gazu przy starcie od 0km/h auto jakby nie chciało jechać. Dopiero przy około 1800 obrotów jest mocne wgniecenie w fotel i skok na 400Nm na sportowych wyświetlaczach.

Na początku myślałem że to problem z dwoma błędami od czujnika spalin i ciśnienia doładowania EGR. Wymieniłem czujniki, jeżdżę już miesiąc bez błędów, ale problem z turbo dziurą nadal pozostał.

Na anglojęzycznym forum znalazłem identyczny problem, ale użytkownik nie podzielił się rozwiązaniem.

Jest to mój pierwszy diesel w życiu i nie wiem czy taka jest jego charakterystyka?

Problem występuje tylko na 1 biegu. Najbardziej drażniące jest to jak skręcam od razu po dodaniu gazu, to ryzykuje utratą przyczepności z tyłu na mokrej nawierzchni.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Pozdrawiam

 

Załączam linki:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1924341

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

A to nie jest ogranicznik momentu w skrzyni przy pełnym bucie? 

Opublikowano
12 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Z jednym turbo to chyba tak to właśnie jest ze doładowanie jest w wyższych zakresach właśnie od ok 1800

O jezus chrystus... 
Czyli nie mam nic zatkane w dpf, ani turbina nie jest do wymiany?
Wiesz może czy mogę sobie porównać jakieś wartości na żywo żeby określić np. stan turbo albo dpf?

Pozdrawiam

Opublikowano
23 godziny temu, Randall napisał(a):

A to nie jest ogranicznik momentu w skrzyni przy pełnym bucie? 

Ty też masz 520d widzę. Nie znam się kompletnie, poszukam jakiś informacji na ten temat.

Jest jakiś sposób aby ograniczyć ten "ogranicznik"?

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

W skrzyni możesz pogrzebać za pomocą XHP flash tool.

Błędy, DPF i jakieś paramtery skrzyni możesz za pomocą Bimmertool sprawdzic (albo INPA, ISTA+).
Oczywiście jak pojedziesz do jakiegoś mechanika, najlepiej co się grzebie głównie w BMW to zdiagnozuje Ci czy coś jest walnięte.

 

Jak chcesz Launch controll sobie robić, to na wciśniętym hamulcu depnij powyżej 2000obr i puść hamulec 😄

 

Edytowane przez madseason
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 9.01.2025 o 20:55, raki napisał(a):

I jak? Udało się coś znaleźć? 

Zostawiłem tak jak jest, po prostu zaakceptowałem charakterystykę tego napędu.

Gdyby była to jakaś usterka to jestem w 100% pewny, że nasze wrażliwe na odchylenia pojazdy na pewno by nas poinformowały haha.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 9.01.2025 o 20:55, raki napisał(a):

I jak? Udało się coś znaleźć? 

W odpowiedzi do poprzedniego komentarza, czemu tak twierdzę. Te samochody są naszpikowane elektroniką.

Za długo wcisnąłeś jakiś przycisk? -> błąd w zapisany w sterowniku silnika.

Za długo miałeś otwarte drzwi jak odkurzałeś auto i świeciły się światła? -> błąd w zapisany w sterowniku silnika.

Zapaliła ci się rezerwa AdBlue? -> błąd w zapisany w sterowniku silnika.

To wszystko się zapisuje i zakładam, że przy wizycie serwisowej technik może sobie to posprawdzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.