Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, przy okazji przeglądu podali mi że okładziny z tyłu są cienkie i lada moment zaświeci się komunikat. Czy okładziny z tyłu są cieńsze? Wydaje mi się, że główna siła hamowania to przód.

Opublikowano

W autach z auto hold tylne klocki często schodzą szybciej.

Słyszałem też o teorii że przy pracy aktywnego tempomatu auto potrafi hamować głównie tyłem (chociaż to nie teoria z BMW 😉 ).

Opublikowano

Temat już był parę razy przerabiany tutaj na forum. Klocki z tyłu zużywają się znacznie bardziej niż przód + jeśli używasz auto hold + tempomat to jeszcze bardziej przyspiesza ich zużycie.
Na moim przykładzie: G20 318i + zwykłe hamulce (tak więc nie jest to demon prędkości) zrobiłem prawie 100 tysięcy km i w tym czasie wymieniałem klocki 3 razy. przy 27 tysiącach, potem po 54 tysiącach i przy 92 tysiącach. Po drugiej wymienianie z ciekawości przestałem używać tempomatu i jeździłem tylko na limiterze - żywotność zwiększyła się jak widać o 8 tysięcy kilometrów 🙂
Tarcze przód/tył + klocki przód wytrzymałyby pewnie jeszcze trochę, ale zmieniłem cały układ na ten M Sportowy i zobaczymy ile teraz wytrzymają klocki na tyle.
Te klocki na tyle są wielkości kluczyka do samochodu... 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Może już było to poruszane ale nie znalazłem, pewnie źle zadałem pytanie wyszukiwarce. Dziękuję za wyczerpującą informację, ja w swojej G20 318i "nie demon" dojeżdżam do 40tyś km - czyli całkiem nieźle jak na jazdę w zasadzie po mieście z auto hold. Dawno temu w E90 też 318i zrobiłem na klockach prawie 90 tyś. km w tych samych warunkach, różnica że w manualu.

Opublikowano

Witam, ja w moim 318d (G21) przy przebiegu 66 tyś. mam oryginalne. Nie używam tempomatu, rzadko auto hold, 50% jazdy na autostradach- w granicach 150-160 km/ (jak się da), gdzie nieraz trzeba mocniej przyhamować. Wszystko zależy od stylu jazdy. Przy dynamicznej będą hamulce wcześniej zużyte.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat zużycia klocków jest taki sam jak zużycia paliwa, jednemu wystarczy 30k a drugiemu na 60k klocków tak samo jak jednemu spali 4 litry s drugiemu 12 litrów z tym samym silnikiem.

Opublikowano
21 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Temat zużycia klocków jest taki sam jak zużycia paliwa, jednemu wystarczy 30k a drugiemu na 60k klocków tak samo jak jednemu spali 4 litry s drugiemu 12 litrów z tym samym silnikiem.

Zgadzam się. Ja mam właśnie 25 tyś zrobione od nowości i klocki tylne są na wykończeniu, auto z włączonym auto holdem i zwykłym tempomatem. 

Opublikowano
47 minut temu, l.nicram napisał(a):

Jeśli komuś komunikat o wymianie wyskakuje przed 25k to można w ASO wymienić je na gwarancji za darmo 🙂

Jesteś pewny? Zawsze pisze w różnych instrukcjach ze zuzycie klocków i tarcz nie podlega gwarancji. Ja w seacie skończyłem tylne klocki koło 20k km i musiałem normalnie zapłacić.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano (edytowane)

Jestem pewny, to info z ASO. Choć temat przerabiałem 2 lata temu. Jeśli dobrze pamiętam to tutaj na forum jest ktoś kto dwa razy wymieniał klocki na gwarancji. Tak jak napisałem wcześniej ten temat był już poruszany w innym wątku.

EDIT:
znalazłem 🙂
 

 

Edytowane przez l.nicram
Opublikowano

Czemu właściwie autohold wpływa negatywnie na klocki? Przy wyłączonym autohold tak samo trzeba w automacie trzymać nogę na hamulcu stojąc w korku czy na światłach. Nie wiem czy wiele osób zatrzymując się na minutę przełącza skrzynię w tryb 'P' 

Opublikowano (edytowane)

Mam to samo. Hamulce zwykle, 318i. 24k km sie zbliza i wlasnie wyskoczylo info ze tylne klocki do wymiany za 4500km. Troche cyrk, no ale jezdze dosyc dynamicznie glownie miasto.

 

 

Edytowane przez yan_rab
Zle uzyty cytat
Opublikowano
48 minut temu, Bl1nk napisał(a):

Czemu właściwie autohold wpływa negatywnie na klocki? Przy wyłączonym autohold tak samo trzeba w automacie trzymać nogę na hamulcu stojąc w korku czy na światłach. Nie wiem czy wiele osób zatrzymując się na minutę przełącza skrzynię w tryb 'P' 

Auto hold trzyma tylko tylnymi klockami, nie używa przodu, stąd różnica. Aktywny tempomat używa głównie tyłu do hamowania.

Opublikowano

A czemu zużywa klocki? Bo to nie działa 0/1 że jak wciśniesz gaz to ciśnienie w układzie hamulcowym od razu puszcza klocki, w domyśle musi być odpowiedni moment obrotowy aby auto hold umożliwił ruszenie auta.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ori albo textar - nic innego. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odnosnie wymiany klockow zuzytych przed 25000km w ramach akcji serwisowej. W aso powiedzieli mi ze to dotyczy tylko samochodow wyprodukowanych do jakiejstam daty - chyba 2019r i nie dotyczy modeli touring.

no a wycena za wymiane klockow tyl + czujnik po rabacie 10% to 1625 zl… ktos moze sie podzielic innymi wycenami w aso?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.