Skocz do zawartości

Aktualizacja i-Level samochodu - jak najlepiej?


jakubhab

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

planuję zaktualizować sterowniki w samochodzie (F11 525d xDrive) we własnym zakresie, gdyż te które mam są jeszcze z salonu z 2012 roku.

Mam ENET-a, co dalej? Z tego co słyszałem przez ENET-a polecana metoda to ESys. Pytanie czy ma ktoś link do pobrania wersji, która mi pomoże wraz z bazą? 🙂 Czy próbować przez Istę? Ktoś próbował i może coś polecić?

Wiem, że najłatwiej oddać to serwisowi specjalizującemu się w takich zagadnieniach, ale z racji własnej pasji chciałbym spróbować we własnym zakresie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
48 minut temu, jakubhab napisał(a):

Wiem, że najłatwiej oddać to serwisowi specjalizującemu się w takich zagadnieniach, ale z racji własnej pasji chciałbym spróbować we własnym zakresie 🙂

Jeśli to pasja, to nie czekaj aż ktoś poda na talerzu.

Najprościej i najszybciej to E-SYS.

Masz jakieś podtrzymanie zasilania 20A min. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2023 o 15:22, jakubhab napisał(a):

Mam zasilacz laboratoryjny 300W, regulowany w zakresie 0-30V.

Czyli w teorii mogę ustawić jakieś 13V i ~23A, powinno wystarczyć, prawda?

Jesli masz taki zasilacz to wyciągniesz z niego max 10A, a i to nie jest pewne...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i lepiej zrobic to ISTA bo jest lepsza/bezpieczniejsza dla kogos kto nie ma zbytniego pojecia jak to robic. Amatorskich zasilaczy tez nie polecam, bo auto bedzie ciagnelo prad grubo przez prawie 2 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

No za malo, ale jak naladuje baterie wczesniej na maksa, powylacza wszystko co moze w aucie, to powinno dac rade. Aczkolwiek zawsze troche ryzyko. Jak aku jest zdrowy to moze bedzie dobrze.

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić ISTĄ, wtedy całe auto się zaaktualizuje, można ESysem też i wtedy wszystkie lub poszczególne sterowniki. Są poradniki w necie. Zasilacz powinien Ci wystarczyć, u mnie przy aktualizacji pobor był jak na zdjęciu. Średnio 30A przy 14V na początku, potem trochę spadło. 

20230129_134700.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak. Musisz odznaczyc ECU silnika a reszte zostawic. Niestety czasami nie da sie zrobic niektorych ECU bez uaktualnienia innych ECU. Po prostu czasami BMW wprowadza zmiany w oprogramowaniu, ktore sa uzaleznione od tego samego poziomu w innym ECU. Dlatego ISTA albo Esys beda probowaly wymusic aktualizacje np DDE gdy chcesz zrobic skrzynie biegow. Mozna to w Esys ominac i na chama zrobic jeden sterownik, ale moze potem byc problem w prawidlowym dzialaniu tego ECU.

Pamietam, ze kiedys byla jakas aktualizacja ECU silnika, w E90 o ile dobrze pamietam, gdzie nowa wersja softu wymagala obecnosci dodatkowego czujnika i bez zamontowania jego, byla lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.