Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

planuję zaktualizować sterowniki w samochodzie (F11 525d xDrive) we własnym zakresie, gdyż te które mam są jeszcze z salonu z 2012 roku.

Mam ENET-a, co dalej? Z tego co słyszałem przez ENET-a polecana metoda to ESys. Pytanie czy ma ktoś link do pobrania wersji, która mi pomoże wraz z bazą? 🙂 Czy próbować przez Istę? Ktoś próbował i może coś polecić?

Wiem, że najłatwiej oddać to serwisowi specjalizującemu się w takich zagadnieniach, ale z racji własnej pasji chciałbym spróbować we własnym zakresie 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
48 minut temu, jakubhab napisał(a):

Wiem, że najłatwiej oddać to serwisowi specjalizującemu się w takich zagadnieniach, ale z racji własnej pasji chciałbym spróbować we własnym zakresie 🙂

Jeśli to pasja, to nie czekaj aż ktoś poda na talerzu.

Najprościej i najszybciej to E-SYS.

Masz jakieś podtrzymanie zasilania 20A min. ?

Opublikowano

Mam zasilacz laboratoryjny 300W, regulowany w zakresie 0-30V.

Czyli w teorii mogę ustawić jakieś 13V i ~23A, powinno wystarczyć, prawda?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zalecany jest większy, ale owszem, wystarczy. Przy okazji daj znać jaki był realny pobór 🙂

Opublikowano
W dniu 25.07.2023 o 15:22, jakubhab napisał(a):

Mam zasilacz laboratoryjny 300W, regulowany w zakresie 0-30V.

Czyli w teorii mogę ustawić jakieś 13V i ~23A, powinno wystarczyć, prawda?

Jesli masz taki zasilacz to wyciągniesz z niego max 10A, a i to nie jest pewne...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak podczas aktualizacji "braknie" Ci prądu to uwalisz auto. lepiej zapłacić magikowi kilka zł i mieć spokój

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i lepiej zrobic to ISTA bo jest lepsza/bezpieczniejsza dla kogos kto nie ma zbytniego pojecia jak to robic. Amatorskich zasilaczy tez nie polecam, bo auto bedzie ciagnelo prad grubo przez prawie 2 godziny.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

16A może być mało

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No za malo, ale jak naladuje baterie wczesniej na maksa, powylacza wszystko co moze w aucie, to powinno dac rade. Aczkolwiek zawsze troche ryzyko. Jak aku jest zdrowy to moze bedzie dobrze.

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Chyba jednak odpuszcze w takim razie... wszystko w moim aucie jest ok to nie wie mczy jest sens ryzykować 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 28.09.2023 o 10:14, Galba napisał(a):

Chyba jednak odpuszcze w takim razie... wszystko w moim aucie jest ok to nie wie mczy jest sens ryzykować 

Dokladnie tak.

Opublikowano

Możesz zrobić ISTĄ, wtedy całe auto się zaaktualizuje, można ESysem też i wtedy wszystkie lub poszczególne sterowniki. Są poradniki w necie. Zasilacz powinien Ci wystarczyć, u mnie przy aktualizacji pobor był jak na zdjęciu. Średnio 30A przy 14V na początku, potem trochę spadło. 

20230129_134700.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

ISTA też może robić pojedyncze sterowniki lub kilka tylko.

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Cześć,

Czy jak mam zmodyfikowane DDE (chip), to jest szansa na update wszystkiego i zostawienie DDE?

--

gv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. Musisz odznaczyc ECU silnika a reszte zostawic. Niestety czasami nie da sie zrobic niektorych ECU bez uaktualnienia innych ECU. Po prostu czasami BMW wprowadza zmiany w oprogramowaniu, ktore sa uzaleznione od tego samego poziomu w innym ECU. Dlatego ISTA albo Esys beda probowaly wymusic aktualizacje np DDE gdy chcesz zrobic skrzynie biegow. Mozna to w Esys ominac i na chama zrobic jeden sterownik, ale moze potem byc problem w prawidlowym dzialaniu tego ECU.

Pamietam, ze kiedys byla jakas aktualizacja ECU silnika, w E90 o ile dobrze pamietam, gdzie nowa wersja softu wymagala obecnosci dodatkowego czujnika i bez zamontowania jego, byla lipa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.